[A6 C5 1,9 TDI 2003 AWX] Dziwny rezonans pracy silnika
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 14
- Rejestracja: 12 wrz 2008, 19:02
- Lokalizacja: warmińsko-mazurskie
[A6 C5 1,9 TDI 2003 AWX] Dziwny rezonans pracy silnika
Dziwny metaliczny rezonans pracy silnika słyszalny w kabinie. A było tak cicho.
Witam. Od jakiegoś miesiąca pojawił się taki problem. Mianowicie przy dodawaniu gazu, szczególnie gdy są małe obroty słyszę metaliczny rezonans pracy silnika w kabinie. Na zewnątrz nic nie słychać. W odczucie warkot jakby tłumik był przepalony lub dziurawy a nie jest. Psuje to komfort jazdy. Czasami silnik dostaje jakby dziwnych wibracji. Byłem u mechanika sprawdził wydech, poduszki. Stwierdził że, trzeba wymienić łącznik elastyczny. Wymienił i d…. Problem jest nadal. Poradźcie jakie kroki dalej podjąć.
Dziękuję z góry i pozdrawiam darek65
Witam. Od jakiegoś miesiąca pojawił się taki problem. Mianowicie przy dodawaniu gazu, szczególnie gdy są małe obroty słyszę metaliczny rezonans pracy silnika w kabinie. Na zewnątrz nic nie słychać. W odczucie warkot jakby tłumik był przepalony lub dziurawy a nie jest. Psuje to komfort jazdy. Czasami silnik dostaje jakby dziwnych wibracji. Byłem u mechanika sprawdził wydech, poduszki. Stwierdził że, trzeba wymienić łącznik elastyczny. Wymienił i d…. Problem jest nadal. Poradźcie jakie kroki dalej podjąć.
Dziękuję z góry i pozdrawiam darek65
Ostatnio zmieniony 29 kwie 2009, 18:28 przez darek65, łącznie zmieniany 1 raz.
Mam ten sam silniki (AWX) i miałem dokładnie ten sam problem ( Brzęczenie ), ale samo się uspokoiło i już nie brzęczy...
Rad1979, A6 '02 1.9 TDI
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 14
- Rejestracja: 12 wrz 2008, 19:02
- Lokalizacja: warmińsko-mazurskie
cd
Hm... Dżwięk się nasila przy skręcaniu kierownicą.
Już spotkałem się z opinią że:
-napinacz;
-sprzęgiełko alternatora;
a ostatnio:
- pompa wspomagania kierownicy;
Na razie czekam aż siądzie całkowicie . To może zawęzi obszar części do wymiany.
(może coś zostanie z fabrycznego silnika :-D )
Już spotkałem się z opinią że:
-napinacz;
-sprzęgiełko alternatora;
a ostatnio:
- pompa wspomagania kierownicy;
Na razie czekam aż siądzie całkowicie . To może zawęzi obszar części do wymiany.
(może coś zostanie z fabrycznego silnika :-D )
Miałem tą przypadlość w 1.9TDi 130KM.
Zaczeło się od felernych diagnoz w skutkach nietrafnych, tzn. pompa, napinacz, tłumik drgań za kolektorem. Część tych rzeczy wymieniłem na nowe, część zregenerowałem i co, i nic. dalej ten taki fajny rezonans sie pokazywał i powiem nie jest to przyjemne. Nie to żebym się chwalił ale sam podszedłem do sprawy po chłopsku i co? A no mając zapas gotówki kazałem wymienić poduszki, Mechanik oczywiście zaproponował mi zamienniki (nie olejowe dziadostwo) za pół ceny, he, he, naiwnie założyłem i lipa. Po tygodniu opróżniłem portfel i kupiłem oryg. olejowe w ASO za ok. 650zł i po wymianie stwierdziłem że to nie mój silnik. Pierwsze wrażenie I klasa. Bylo to w moim poczciwym Passacie którego niewiem czemu sprzedałem. pozdrawiam. Dodam że zaleca sie wymiane tych poduszek w klekocie co 100tyś. km. Rzecz nie do przejścia, a jak odpbiera komfort pracy diesla.
Zaczeło się od felernych diagnoz w skutkach nietrafnych, tzn. pompa, napinacz, tłumik drgań za kolektorem. Część tych rzeczy wymieniłem na nowe, część zregenerowałem i co, i nic. dalej ten taki fajny rezonans sie pokazywał i powiem nie jest to przyjemne. Nie to żebym się chwalił ale sam podszedłem do sprawy po chłopsku i co? A no mając zapas gotówki kazałem wymienić poduszki, Mechanik oczywiście zaproponował mi zamienniki (nie olejowe dziadostwo) za pół ceny, he, he, naiwnie założyłem i lipa. Po tygodniu opróżniłem portfel i kupiłem oryg. olejowe w ASO za ok. 650zł i po wymianie stwierdziłem że to nie mój silnik. Pierwsze wrażenie I klasa. Bylo to w moim poczciwym Passacie którego niewiem czemu sprzedałem. pozdrawiam. Dodam że zaleca sie wymiane tych poduszek w klekocie co 100tyś. km. Rzecz nie do przejścia, a jak odpbiera komfort pracy diesla.
Witam ma podobny problem z takim warkotem, dodam ze wymieniłem poduszki na ori takie
http://moto.allegro.pl/item746451655_no ... lnika.html
nie wiem czy lewa różni się od prawej bo dostałem dwie takie same z tymi kapturkami ,mechanik szukał i nic nie znalazł,już mnie szkal trafia z tym "buczeniem" ale tylko na wolnych obrotach ,dodam minimalnie gazu i juz to zanika.... Panowie jakieś pomysły,dodam ze to słychać z lewej strony.
Możliwe ze nowa poduszka jakas wadliwa??
http://moto.allegro.pl/item746451655_no ... lnika.html
nie wiem czy lewa różni się od prawej bo dostałem dwie takie same z tymi kapturkami ,mechanik szukał i nic nie znalazł,już mnie szkal trafia z tym "buczeniem" ale tylko na wolnych obrotach ,dodam minimalnie gazu i juz to zanika.... Panowie jakieś pomysły,dodam ze to słychać z lewej strony.
Możliwe ze nowa poduszka jakas wadliwa??
[A6 C6]
Mogę dodać jeszcze jedną sprawę, może niewiarygodną ale prawdziwą.
Straszny rezonans przenosi też źle spasowany reflektor przedni stukający o przedni zderzak, tzn. szczególnie w bitych egzemplarzach, uchwyty opraw są już nie sztywne "tak to bym nazwał" i niepozornie lampa na niskich obrotach strasznie skacze. Taka wibracja tych dwóch elementów bardzo mocno przenosi sie na kabinę, sam podklejałem oprawy filcem i efkt był piorunujący. ÂŚmieszne ale tak jest.
Zresztą dalej potrzymuję fakt, iż montaż zamiennych poduszek pod silnik to parodia poparta głupotą, na własnym doświadczeniu straciłem tylko 250zł na podróbach i kupa.
A wklekocie 4-cyl. niestety wibracje wybijają je szybko. 100tyś i wymiana obowiązkowa.
Bez zbędnych dewagacji.
Mogę dodać jeszcze jedną sprawę, może niewiarygodną ale prawdziwą.
Straszny rezonans przenosi też źle spasowany reflektor przedni stukający o przedni zderzak, tzn. szczególnie w bitych egzemplarzach, uchwyty opraw są już nie sztywne "tak to bym nazwał" i niepozornie lampa na niskich obrotach strasznie skacze. Taka wibracja tych dwóch elementów bardzo mocno przenosi sie na kabinę, sam podklejałem oprawy filcem i efkt był piorunujący. ÂŚmieszne ale tak jest.
Zresztą dalej potrzymuję fakt, iż montaż zamiennych poduszek pod silnik to parodia poparta głupotą, na własnym doświadczeniu straciłem tylko 250zł na podróbach i kupa.
A wklekocie 4-cyl. niestety wibracje wybijają je szybko. 100tyś i wymiana obowiązkowa.
Bez zbędnych dewagacji.
Najczęściej w takim przypadku siadają poduszki, ja ostatnio spotkałem się z przepalonym tłumikiem w którym oderwał się jakiś metalowy kawałek i latał sobie w środku tłumika powodując metaliczne brzmienie słyszalne w kabinie ale także i na zewnątrz.
Jednym słowem to może być także coś z Twojego osprzętu, jeśli jesteś pewien i wymieniasz wszystko regularnie to raczej nie widzę powodu żeby tam zaglądać, zacznij od sprawdzenia poduszek.
Jednym słowem to może być także coś z Twojego osprzętu, jeśli jesteś pewien i wymieniasz wszystko regularnie to raczej nie widzę powodu żeby tam zaglądać, zacznij od sprawdzenia poduszek.

wczesniej zanim wymieniłem na nowe to auto drżało podczas jazdy, w zasadzie kiedy puszczalem gaz czuć było drżenie, po wyminie na nowe ustąpiło to ale zaczeło sie na wolnych obrotach,i przy ruszaniu kiedy silnik jest pod obciażeniem...axe pisze:kolego - czy byly jeszcze jakies inne objawy padnietych poduszek?
A ja trochę z innej beczki, w poprzednim aucie pojawiało się i u mnie takie metaliczne brzmienie w niektórych zakresach obrotów...nikt nie wiedział co jest grane, ale w końcu jak się zepsuła sprężarka klimy to zauważyłem, że przy niewłączonej klimie dźwięki "zniknęły", kupiłem sprężarkę i cieszyłem się pozbytym warkotem :mrgreen:
Wyłącz klimkę i sprawdź, może akurat to to...
P.S. Cieżko określić dźwięk po opisie, ale może uda Ci się wkleić jakiś link do nagrania audio i jakieś dobre ucho na coś wpadnie
Pozdrawiam,
Wyłącz klimkę i sprawdź, może akurat to to...
P.S. Cieżko określić dźwięk po opisie, ale może uda Ci się wkleić jakiś link do nagrania audio i jakieś dobre ucho na coś wpadnie

Pozdrawiam,
//Piotrek
- stasiuszef
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 595
- Rejestracja: 25 wrz 2008, 17:47
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 ACK 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Katowice/ Schliesen/ Silesia
- Kontakt:
U mnie jest to samo, wcześniej jakby tego nie było.Teraz dokładnie w zakresie obrotów 2-2.5 tys. silnik wpada w rezonans który nie jest miły w odczuciach.Przy włączonej funkcji econ na klimie rezonans pojawia się dokładnie przy 2 tys. a przy wyłączonym econie pomiędzy 2 a 2.5 tys. Dodam że parę dni temu był wymieniany uszczelniacz na flanszy wału napędowego, a co za tym idzie były rozkręcane obejmki wydechu i wyciągane były rury wydechu.Wcześniej też był taki rezonans ale jakby mniej odczuwalny.Ciekawe co to może być??Może łącznik elastyczny padł.Muszę coś pokombinować i wykluczyć co poniektóre elementy.
usunieto 
