Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ AFB 2.5 150 KM] ciężko zapala, słaby

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Jarecki87
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 81
Rejestracja: 22 lis 2012, 10:36
Lokalizacja: Kraków

[ AFB 2.5 150 KM] ciężko zapala, słaby

Post autor: Jarecki87 » 01 lut 2013, 09:18

Cześć,

Mam problem z moją DICÂĄ tj.: auto na zimno odpala "od kopa" ale już na ciepło muszę pokręcić nim parę sekund (typowy problem tego silnika), jednak silnik nie dymi. Drugi problem to to że auto ma problemy z mocą: po mieście lub kiedy się nie spieszę nie przekraczam 1.5tys obr. i kiedy chcę przyspieszyć nie mam z tym problemów (silnik się nie dławi, nie "dzwoni zaworami"). Jednak kiedy silnik dojdzie do 2 tys obr. czuję wyczuwalny spadek mocy aby przy 2.2-2.3tys obr odzyskał część mocy (część gdyż nie jest to rewelacja) i dalej jest słabszy niż powinien. Drugi taki skok mocy dostaje przy około 3.5tys obr ale już zaraz traci ją i bardzo ciężko się wkręca dalej. Jeździłem sprawną AFB i tamten to poprostu rakieta w porównianiu do mojego i bez najmniejszego problemu wkręca się do 4.7-4.8 tys obr. z pełną mocą - mój niestety nie ;( pierwszy problem to podejrzewam sterownik (a może sama pompa?) a drugi to podejrzewam zawieszającą się geometrię turbiny - założyłem nowy akumulator i od tego momentu jakby moje AUDI stało się mocniejsze - nie wiem dokładnie ale wiem że pompa ABS odpowiada w jakiś sposób za podciśnienie turbiny - nowy aku dał jej większe napięcie i moc i może dlatego teraz pracuje lepiej - jednak sam ABS działa idealnie a może poprostu sam czujnik ciśnienia siadł albo trzeba wypiaskować turbinę? Proszę o jakieś pomysły i propozycje zanim udam się do mechanika bo już mam dość słuchania: "coś Pan za szrota kupił?! 2.5 tdi to jest najgorszy silnik" będę musiał chyba zapłacić mechanikowi za dentystę bo mi już cierpliwość do takich ludzi się kończy - miałem 1.9 tdi, 1.9 jtd, 1.9 dci i szczerze nie zamienię swojego V6 na jakąś zwykła 4-cylindrówkę. aha VAG nie wykazuje żadnych błędów :(

Z góry dzięki za wszelką pomoc :)

Awatar użytkownika
Jarecki
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 896
Rejestracja: 03 mar 2008, 07:26
Imię: Henryk
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Silesia
Kontakt:

Post autor: Jarecki » 01 lut 2013, 11:11

Jarecki87, tak czytajac Twojego posta <mysli> przypomnial mi sie moj problem gdyz mialem podobny objaw z moca :] winna calego zamieszania u mnie byla tzw. GRUSZKA od turbo , poprostu membrana w srodku przepuszczala :) mozez latwo sprawdzic odpinajac wezyk i usstami zassac obserwujac czy gruszka ciagnie do gory sztange od VNT <okok>
co do odpalania na cieplym to po wgraniu chipa problem ustal <szok>

Awatar użytkownika
Jarecki87
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 81
Rejestracja: 22 lis 2012, 10:36
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Jarecki87 » 01 lut 2013, 11:22

heh widzę że mam imiennika nawet w nicku :) co mnie cieszy :) dzięki za podpowiedź - sprawdzę to w niedzielę gdyż akurat będę miał i czas i narzędzia :) jeżeli mówisz że po wgraniu chipa problem ustał to może znaczyć że to jednak wina sterownika albo komputera sterującego ...

Awatar użytkownika
Jarecki
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 896
Rejestracja: 03 mar 2008, 07:26
Imię: Henryk
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Silesia
Kontakt:

Post autor: Jarecki » 03 lut 2013, 12:00

:) daj znac co i jak <okok>

tx-didi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 611
Rejestracja: 20 cze 2009, 16:49
Imię: Tomasz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: tx-didi » 04 lut 2013, 07:37

Jarecki87,
skoro bawisz sie vagiem - to moze bys jakies logi pokazał?

Tomciuś
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 45
Rejestracja: 30 gru 2012, 22:42
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Tomciuś » 04 lut 2013, 20:37

u mnie było podobnie słabła w pewnym momencie i brakowało mocy ale okazała się przepływka wyczyszczona i śmiga dalej

Awatar użytkownika
Jarecki87
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 81
Rejestracja: 22 lis 2012, 10:36
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Jarecki87 » 06 lut 2013, 11:14

qrcze, grusza działa prawidłowo na hamowni ma skoki mocy - jutro zaloze nowy przeplywomierz oraz przesmaruje dzwigienke turbiny od geometrii.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja