Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[A6 C5 1.9TDI AVF ] Buczenie , rezonans

Silniki wysokoprężne
AndreCh
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 142
Rejestracja: 09 paź 2008, 21:07
Lokalizacja: Monki/Bruksela

[A6 C5 1.9TDI AVF ] Buczenie , rezonans

Post autor: AndreCh » 20 cze 2010, 00:42

Hello .
Poczytalem juz troche o tym rezonansie i widze ze to jest wada fabryczna tego modelu z ktorym chyba nawet inzynierowie Audi sobie nie poradzili w wersjach poliftingowych .
Moja jest z 11/2004 i tez z tym walcze .

Dzisiaj jezdzilem Fordem Mondeo 2.0TDCI 215000km i uwierzcie ze tam jest cicho .
To tak jakby porownac malucha z Mercedesem klasy E i wkurza nas to wszystkich ze posiadamy auto klasy sredniej wyzszej i musimy borykac sie z takimi dyskomfortami .

Ale ... Ja zidentyfikowalem kilka istotnych powodow i opisuje je ponizej z nadzieja ze u niektorych to zadziala .

1.
Sprawdzamy zderzak czy przypadkiem nie styka sie z przednim pasem wzmacniajacym .
Po otworzeniu maski i zagladnieciu miedzy zderzak a chlodnice zauwazymy cztery srubki na pasie wzmacniajacym .Luzujemy srubki i pociagamy zderzak do przodu jednoczesnie dokrecajac owe srubki . W moim przypadku chyba zle zlozyli po wymianie rozrzadu i po takiej operacji troche bylo ciszej .
Dla tych co maja troszeczke wiecej czasu i checi to pod lampami sa tez takie srubawki i moga sprobowac cos tam podregulowac , ale nie obejdzie sie bez wyciagania lamp .

2. Wyciagamy korytarz dolotowy do filtra powietrza i wyciagamy pudlo od filtra powietrza ( cala komore a nie tyko pokrywe filtra ) .
Po wyciagnieciu mozemy docisnac chyba to jest kompresor klimy bo nie jestem pewien ale napewno musimy sprubowac to docisnac . Siedzi w takim kielichu i u mnie jest tam guma ale dalo sie go docisnac i tez poczulem roznice .¨Przy okazji mozemy dokladnie popchnac w tyl tlumik zaraz za turbo w miejscu laczki elastycznej i jesli pomoze mozemy wymienic laczke .

3.
Podczas zakladania komory filtra powietrza starannie sprawdzamy czy gumy u dolu komory dobrze weszly na swoje miejsce i czy nigdzie sie o nic nie ociera .

4.
I najistotniejszy w moim przypadku powod to :
Korytarz dolotowy do intercoolera i sam intercooler.
Ja u siebie jeszcze nic ztym nie zrobilem oprocz przymocowania wkretami do plastiku przy chlodnicy i juz mam niesamowity efekt .
Otwieramy maske , zdejmujemy pokrywke baniaczka od wspomagania i na biegu jalowym dociskamy intercooler sluchajac czy jest zmiana .
Lub zdejmujemy kratke przy lewym przeciwmgielnym wsadzamy reke do srodka dociskajac element i sluchamy czy jest zmiana .
Dana operacje najlepiej przeprowadzic w dwie osoby ...
U mnie zatrzaski czy tam zaczepy korytarza sa polamane i musze to ustrojstwo wymienic .
Idzie to sprawdzic od spodu kiedy oslona dolna silnika jest zdemontowana .

5.
Ja u siebie zdemontowalem gorna oslone silnika i tez troszczke pomoglo .
Widzialem w Etka ze istnieje element wygluszjacy silnik pod owa pokrywe wiec przybieram sie do zakupu i sprawdzenia . Puki co jezdze bez oslony ale mowie wam ze jak tego buczenia , rezonansu nie zlikwiduje to wymienie auto i nigdy wiecej Audi .

Ja osobiscie to jeszcze zainwestuje i niebawem wymienie cale zawieszenie silnika i skrzyni .

Prosilbym o podtrzymanie tematu i jesli ktoremus z kolegow uda sie to wyeliminowac to niech zaraz opisze co bylo przyczyna u niego i w jaki sposob to wyeliminowal .

Bezawaryjnosci i powodzenia zycze .
Mialo sie Pare aut i znowu Audi

DANIEL111
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 201
Rejestracja: 05 kwie 2008, 08:24
Lokalizacja: warszawa

Post autor: DANIEL111 » 20 cze 2010, 10:25

Poważnie zastanawiam się nad oddaniem auta do ASO i żeby to oni znaleźli przyczynę tego buczenia ale trochę boję się o swój portfel po takiej wizycie.

[ Dodano: 2010-06-20, 10:26 ]
U mnie zaczęło buczeć w największe mrozy.

AndreCh
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 142
Rejestracja: 09 paź 2008, 21:07
Lokalizacja: Monki/Bruksela

Post autor: AndreCh » 20 cze 2010, 10:40

Ja jak oddalem swego do ASO to nie buczalo tylko przez dwa dni i pozniej znowu to samo.
Mysle ze najlepiej to u prywaciarza na podnosniku i ktory bedzie tak mily poswiecic kilka dluzszych chwil na zlokalizowanie usterki.

HeHe . A moze napiszemy do fachowcow z programu USTERKA skoro oni tak wszystko wiedzieli ...
Mialo sie Pare aut i znowu Audi

DANIEL111
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 201
Rejestracja: 05 kwie 2008, 08:24
Lokalizacja: warszawa

Post autor: DANIEL111 » 20 cze 2010, 11:17

a ile taka impreza w ASO?

gregor26
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 205
Rejestracja: 04 maja 2008, 15:42
Lokalizacja: Bergen,szczecin

Post autor: gregor26 » 22 cze 2010, 19:08

Witajcie mozecie mi powiedziec o jakie buczenie wam chodzi bo ja mam taki silnik i chodzi normalnie,kiedys mialem ulamanbe jedno ucho od pokrywy silnika i przy odpalonym silniku z zewnatrz telepalo nia!Wsadzilem taka gume przykrecilem i cichutko :-)

wiec o jakie buczenie chodzi :-)
duzo zrobione i juz prawie nie ma co robic......

DANIEL111
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 201
Rejestracja: 05 kwie 2008, 08:24
Lokalizacja: warszawa

Post autor: DANIEL111 » 22 cze 2010, 19:10

U mnie na wolnych obrotach stuka brzęczy nie wiem jak to nazwać nasila się przy hamowaniu. jak jest nacisk właśnie na przód. Może być to właśnie od pokrywy muszę sprawdzić. Przestaje jak się delikatnie gazu doda.

[ Dodano: 2010-07-22, 17:30 ]
Witam wszystkich okazało się że przyczyną stukania był poluzowany ring od IC. Teraz jest już cichutko

AndreCh
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 142
Rejestracja: 09 paź 2008, 21:07
Lokalizacja: Monki/Bruksela

Post autor: AndreCh » 19 wrz 2010, 12:24

Witam kolegow .
Zgodnie z obietnica informowania was o postepach w moim przypadku postanowilem napisac .
Otoz w piatek wymienilem poduszki pod silnikiem i skrzynia biegow i niestety w moim przypadku operacja ta na nic sie nie zdala .
Wsadzilem oryginalne poduchy i nie zaowazylem praktycznie zadnej poprawy niestety .
Nastepnie wymienie lacznik elastyczny , pasek wielorowkowy , napinacz , i kolo alternatora i zobaczymy czy bedzie jakas poprawa .
Osobiscie jednak stawiam na dwumas ale ze wzgledu iz napinacz paska strasznie syczy / piszczy a laczka strasznie sie rusza wiec wymienie przed dwumasem te oto czesci z nadzieja ze wszystko przebiegnie bez problemowo i ze przyniesie to jakis efekt .

Po koleinej wymianie znowu sie odezwe .

Bezawaryjnosci zycze .
Mialo sie Pare aut i znowu Audi

RaKo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 286
Rejestracja: 15 mar 2010, 12:11
Lokalizacja: Kraśnik

Post autor: RaKo » 21 wrz 2010, 22:29

AndreCh, Coś masz popsute,a popsuć może się wszystko i w każdym aucie,tak na marginesie A6 to nie jest kasa średnia tylko wyższa :mrgreen:

AndreCh
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 142
Rejestracja: 09 paź 2008, 21:07
Lokalizacja: Monki/Bruksela

Post autor: AndreCh » 19 lis 2010, 21:36

Hello .

Dzisiaj wymienilem intercooler gdyz w poszukiwaniu buczenia i rezonansu kiedys za mocno nim szarpnalem i zerwal sie jeden zawias i jedna guma od spodu byla przetarta i myslalem ze to jest to .

Niestety moje wypociny i nowy ic z nowym jego zawieszeniem nie dal zadnego efektu .

Szukam dalej i chyba juz nigdy wiecej nie kupie Audi .
Mialo sie Pare aut i znowu Audi

seatikce
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 23 lis 2010, 16:09
Lokalizacja: Katowice

Post autor: seatikce » 23 lis 2010, 16:29

Witam serdeczenie. Trafiłem na ten wątek gdyż również szukam jakiegoś punktu zaczepienia gdyż mam ten sam problem. Posiadam a4 b7 BPW 2.0tdi i od jakiegos czasu zauważyłem że samochód chodzi jak traktor. Co prawda na wolnych obrotach chodzi nawet przyzwoicie, natomiast lekkie dodadnie gazu i zaczyna sie jazda. samochód buczy tak jakby była dziura w wydechu. No to sobie dźwignąłem samochód, zdemontowałem osłony i musze z przykrością przyznać że nic nie znalazłem. Wydech w porządku, przy kolektorze również. Kolejne podejrzenie wzbudził filtr cząstek stałych. Pomyślalem sobie ze zaczyna się zapychać i zaczyna się zmieniać mieszanka powietrza pompowana do jego wypalenia. Po tym wszystkim postanowiłem pojechac na diagnostyke komputerową w celu sprawdzenia owego filtra oraz pompowtrysków. Okazało się że filtr jest zapchany w 3 % i niedawno byl wypalany. wskazania dla pompowtrysków również prawidłowe, a auto dalej buczy i głośno w kabinie.
Oprócz wspomnianych dolegliwości zauważyłem minimalny spadek mocy no i chałas w kabinie przy rozpędzaniu samochodu czy przeciąganiu na biegach. Przy spokojnej jednostajnej jezdzie w samochodzie jest cisza. Wystarczy redukcja wyższe obroty i mnie szlag trafia. Samochodzik kupiłem w niemczech osobiscie w salonie audi z przebiegiem 129 tyś a teraz ma 141. Przyznam szczerze że zaczyna mnie to trochę męczyć i chciałbym coś z tym zrobić i przy okazji podzielić się swoimi spostrzeżeniami w tym temacie.....
Może się znajdzie ktoś kto w końcu rozpracuje temat.......

RaKo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 286
Rejestracja: 15 mar 2010, 12:11
Lokalizacja: Kraśnik

Post autor: RaKo » 25 lis 2010, 12:07

Może sprzęgło się sypie ale to takie gdybanie.AndreCh, Kup sobie francuza <ok>

Awatar użytkownika
August Horch
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 54
Rejestracja: 07 maja 2009, 16:09
Lokalizacja: POLSKA

Post autor: August Horch » 02 gru 2010, 23:29

Mnie to tylko przez kilka pierwszych zimnych dni wkurzało wisko które syczało jak odpaliłem. Przesmarowałem WD40 łożysko (ośkę) wiatraczka i teraz nie mam żadnych zastrzeżeń do komory silnika. Jedyne co budzi moje zdumienie to lekko wibrujący drążek zmiany biegów czy to normalne w dieslu?

AndreCh
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 142
Rejestracja: 09 paź 2008, 21:07
Lokalizacja: Monki/Bruksela

Post autor: AndreCh » 19 gru 2010, 01:22

Witam kolegow i kolezanki .
Tak jak obiecalem ze bede informowal o postepach tak i oto pisze :-(

Otoz :
wymieniony zostal uszczelniacz walu ( chyba to tak sie nazywa ) kolo dwumasowe i caly komplet sprzegla LUK .
termostat , kolo napinacza paska wielorowkowego i dla spokoju wszystkie swiece
dodatkowo zostala sciagnieta pokrywa walka celem sprawdzenia samego walka i szklanek i mechanik twierdzi ze jest ok . Ja sam macalem krzywki walka i zadnego zuzycia nie czuc , no chyba ze walek potafi sie wytrzec idealnie gladko ? Co do szklanek to niebylo dokladnie widac wszystkich ale te ktore bylo widac byly idealne a ze walek na krzywkah byl ok to mechanik powiedzial ze nie warto go demontowac , a i czasu braklo .
Sprawdzilismy tez turbo ma delikatny luz poprzeczny i niewiem czy to dobrze , luz to okolo 0.5 mm 1mm max wzdluznych luzow zero .
Dodatkowo laczka elastyczna kwalifikuje sie do wymiany ale to juz chyba po swietach .

I co ?
PORAZKA KU..A :-x ...

Jak rezonowalo tak i rezonuje a buczy z komory filtra z dnia na dzien glosniej az strach jechac bo ma sie wrazenie ze wybuchnie .

Teraz jeszcze stwierdzilem ze przy konkretnym przyspieszaniu slysze jakby delikatnie dzwoniace zawory taki metaliczny klekot charczenie podczas wkrecania na obroty . Co to kurcze jest ??? Czyzby turbo ???
Samochod zagadka i studnia bez dna .
A bezawaryjnosc Audi to jakies oszustwo i mit .
Podpowiedzcie jakie logi zapodac aby go zdiagnozowac na konkret ?



Dziwne bo nowe kolo dwumasowe mialo luz poosiowy / obrotowy okolo 5mm ale dzwonilem do przedstawicieli
LUK - a i powiedziano mi ze do AVF tak ma byc . Luz moze byc do 17° czyli okolo pieciu zebow na kole i kilka milimetrow masy moga sie bujac wobec siebie .
Moze sie komus przyda bo ja sie zaraz przestraszylem i PANIKA :shock: ze nowy dwumas do bani .

Ustapila polowa drgan , dziwny grzechot w skrzyni jak twierdzili niektorzy mechanicy , ustabilizowaly sie obroty i lampka w kabinie juz nie migocze na jalowym .
Silnik trzyma 90°c a napinacz paska juz nie piszczy i nie syczy .
Pedal sprzegla mieciutki ,sprzeglo bierze zaraz przy podlodze gdzies w 1/3 skoku pedalu biegi wchodza ciut lzej i co chodzi o sprzeglo jest git .

Prosze wszystkich o jakies podpowiedzi bo juz ................. :evil: .
A skoro wpakowalem juz w niego tyle kasy to wypadalo by doprowadzic go w koncy do dobrego stanu i w koncu zaczac sie cieszyc komfortowym autem , a uwierzcie mi ze w Fiacie ducato ktorym jezdze jest o niebo lepiej a dzisiaj smigalem vw sharanem i nawet nie ma co porownywac .
Mialo sie Pare aut i znowu Audi

seatikce
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 23 lis 2010, 16:09
Lokalizacja: Katowice

Post autor: seatikce » 19 gru 2010, 10:05

Ja również dołączam się do przedmówcy. Ja z moją lalunią bylem kolejny raz na serwisie. Co prawda nie autoryzowanym ale u mechaników którzy jeszcze mnie nie zawiedli. Zostawiłem autko na jeden dzień. Z tego co mi powiedzieli to to że rozebrali całą obudowę filtra, sprawdzili złącza przy turbo i IC no i nic nie znaleźli. Mówią że jak dla nich to normalna praca. Teraz wsłuchując się to słychać normalna pracę silnika a przy filtrze ten rezonans. W moim przypadku trzeba sie naprawdę dobrze wsłuchać bo na biegu jałowym prawie jest nie słyszalny. Dopiero w kabinie przy obrotach 2-3 tys przy mocniejszym wciśnięciu gazu hałas rośnie. Ponadto dwa razy wrzucałem autko na kompa i był robiony test na biegu jałowym jak i na trasie pełny but prawie pod 200 km/h. Mechanik sprawdzał logi turba, pompo wtrysków jak i zapchania filtra DPF (3% zapełnienia) i mówi ze wszystko w porządku. Zero błędów. Jedynie co zauważyli to na rurce łączącej obudowę filtra z wlotem w grilu (harmonijka) jest lekko zagięta od środka. Naprawdę minimalnie.No to ja sie pytam o co kaman????. Sam juz nie wiem co to może być bo ewidentnie słychać rezonans. Wychodzi na to że chyba jesteśmy audiofilami i szukamy dziury w całym. Może ten typ tak ma. A może ta obudowa filtra ma w środku jakieś uszczelnienia i po prostu są już do bani i trzeba wymienić go na nowy??? Już sam nie wiem. Może ktoś ma jeszcze jakieś pomysły???

limps221
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 33
Rejestracja: 15 lis 2010, 10:13
Lokalizacja: jasło`

Post autor: limps221 » 04 gru 2011, 21:06

Witam

Koledzy pomocy!!
Wszystko jest z autkiem ok do momentu czasu.
Kiedy przyspieszam jest ok i jak wejdę już na wysokie obroty i puszcze nogę z gazu ale silnik pozostaje na biegu to strasznie coś "BUCZY" jak znów nasikam gaz to przestaje i jak puszczam to dalej buczy. Im wyższe obroty tym bardziej buczy!!!! Jak wrzuce na luz to też spokój. I co mam o tym myśleć???? Pomóżcie jeśli możecie.
Czytałem trochę na ten temat i piszą że to mogą być poduszki pod silnikiem mimo tego że wyglądają dobrze. Chociaż wspomnę tutaj że jak bart mi dodawał gazu na postoju i jak patrzyłem na silnik to tak się ugninał dosyć mocno. Nie wiem czy to mogą być poduszki???? a może poduszki pod skrzynią biegów??
No i wyczytałem też cos o jakimś łożysku w skrzyni biegów że też możę być z nim problem.
Nie wiem sam co o tym myśleć.
Pomocy! <wnerw>
Wszystko chodzi idealanie tylko to buczenie przy sciąganiu nogi z gazu i tylko na wysokich obrotach.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl