[Audi A6 2.5tdi] Avant Termostat
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 47
- Rejestracja: 01 lis 2009, 14:58
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
[Audi A6 2.5tdi] Avant Termostat
Witam mam następujące pytanie co jest powodem tego że auto nagrzewa mi sie tylko do 70 stopni a po włączeniu ogrzewania spada nawet do 60 stopni a temp oleju nieznacznie poodnosi się ponad 60.Czy to wina termostatu czy są jeszcze jakieś inne przyczyny.

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 662
- Rejestracja: 01 cze 2009, 22:37
- Imię: Jerzy
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI AAT 115KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: pszczyna,slask,NL
- Kontakt:
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 538
- Rejestracja: 24 maja 2008, 09:46
- Imię: Czarek
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Starogard Gdański
- Kontakt:
Zgadza się ale.... Wskazanie na desce przed kierownica to jedno a temperatury rzeczywiste to drugie. Dlatego ja bym najpierw na VAGu sprawdził jaka jest faktyczna temp płynu, przy nagrzanym silniku no i zweryfikował to ze wskaźnikiem na desce. Jeśli kaszana to wymień najpierw czujnik temp. który orginał kosztuje ok 80-90pln a wymiana bardzo prosta i szybka, no i jeżeli to nie pomoże to termostat. Pozdrawiammariusz888 pisze:na 99% jest to termostatno chyba ze czujnik temperatury
ale to malo prawdopodobne
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 662
- Rejestracja: 01 cze 2009, 22:37
- Imię: Jerzy
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI AAT 115KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: pszczyna,slask,NL
- Kontakt:
okcitrin pisze:Zgadza się ale.... Wskazanie na desce przed kierownica to jedno a temperatury rzeczywiste to drugie. Dlatego ja bym najpierw na VAGu sprawdził jaka jest faktyczna temp płynu, przy nagrzanym silniku no i zweryfikował to ze wskaźnikiem na desce.


wiec termostat jest tu najbardziej prawdopodobny

oczywiscie wskazania vaga w blokach pomiarowych to podstawa ,ale nie wszyscy maja vaga

To wcale nie jest takie oczywiste, ze kiedy czujnik G2/G62 jest walniety, to temperatura oleju bedzie wskazana prawdziwie. Trzeba podlaczyc VAGa i porownac odczyty na 007 w ECU i odczyty 003 w INSTRUMENTS. Uwazam, ze dopiero tak przeprowadzona diagnostyka chociaz troche ulatwi podjecie decyzji o wymianie (lub nie) termostatu.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 662
- Rejestracja: 01 cze 2009, 22:37
- Imię: Jerzy
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI AAT 115KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: pszczyna,slask,NL
- Kontakt:
sorry ale to oczywisteSzukam pisze:To wcale nie jest takie oczywiste, ze kiedy czujnik G2/G62 jest walniety, to temperatura oleju bedzie wskazana prawdziwie. Trzeba podlaczyc VAGa i porownac odczyty na 007 w ECU i odczyty 003 w INSTRUMENTS. Uwazam, ze dopiero tak przeprowadzona diagnostyka chociaz troche ulatwi podjecie decyzji o wymianie (lub nie) termostatu.

czujnik temp.oleju nie jest powiazany z g 62


"po wlaczeniu ogrzewania temperatura jeszcze bardziej spada"-tylko mi nie mow ze to przez g62 :lol: tylko termostat powoduje takie objawy

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 47
- Rejestracja: 01 lis 2009, 14:58
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Witam.
Mam podobny problem.
Rok temu wymieniłem termostat (problemy z dogrzewaniem). Po wymianie było wszystko ok. Pół roku temu zaczęły mi się problemy z odpalaniem. Długo grzały mi się świece itd. Po podłączeniu kompa okazało się, że wina leży w czujniku płynu chłodzącego który wskazywał -34 stopnie. Wymieniłem czujnik i było ok. Od miesiąca (od kiedy są te mrozy) temperatura płynu znowu nie osiąga temp 90 stopni i oleju chyba tez nie dochodzi do 90. Ostatnio rozbierałem przód więc profilaktycznie wymieniłem termostat ale to nic nie pomogło. Co prawda nie podłączałem jeszcze komputera ale co może być przyczyną? Czujnik płynu chłodzącego znowu?
Mam podobny problem.
Rok temu wymieniłem termostat (problemy z dogrzewaniem). Po wymianie było wszystko ok. Pół roku temu zaczęły mi się problemy z odpalaniem. Długo grzały mi się świece itd. Po podłączeniu kompa okazało się, że wina leży w czujniku płynu chłodzącego który wskazywał -34 stopnie. Wymieniłem czujnik i było ok. Od miesiąca (od kiedy są te mrozy) temperatura płynu znowu nie osiąga temp 90 stopni i oleju chyba tez nie dochodzi do 90. Ostatnio rozbierałem przód więc profilaktycznie wymieniłem termostat ale to nic nie pomogło. Co prawda nie podłączałem jeszcze komputera ale co może być przyczyną? Czujnik płynu chłodzącego znowu?