Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[Audi A6 2.5tdi] Avant Termostat

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
Danielo222
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 47
Rejestracja: 01 lis 2009, 14:58
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

[Audi A6 2.5tdi] Avant Termostat

Post autor: Danielo222 » 31 sty 2010, 14:02

Witam mam następujące pytanie co jest powodem tego że auto nagrzewa mi sie tylko do 70 stopni a po włączeniu ogrzewania spada nawet do 60 stopni a temp oleju nieznacznie poodnosi się ponad 60.Czy to wina termostatu czy są jeszcze jakieś inne przyczyny.
:)

mariusz888
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 662
Rejestracja: 01 cze 2009, 22:37
Imię: Jerzy
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI AAT 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: pszczyna,slask,NL
Kontakt:

Post autor: mariusz888 » 31 sty 2010, 15:40

na 99% jest to termostat ;-) no chyba ze czujnik temperatury :-| ale to malo prawdopodobne <ok>

citrin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 538
Rejestracja: 24 maja 2008, 09:46
Imię: Czarek
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Starogard Gdański
Kontakt:

Post autor: citrin » 31 sty 2010, 16:46

mariusz888 pisze:na 99% jest to termostat ;-) no chyba ze czujnik temperatury :-| ale to malo prawdopodobne <ok>
Zgadza się ale.... Wskazanie na desce przed kierownica to jedno a temperatury rzeczywiste to drugie. Dlatego ja bym najpierw na VAGu sprawdził jaka jest faktyczna temp płynu, przy nagrzanym silniku no i zweryfikował to ze wskaźnikiem na desce. Jeśli kaszana to wymień najpierw czujnik temp. który orginał kosztuje ok 80-90pln a wymiana bardzo prosta i szybka, no i jeżeli to nie pomoże to termostat. Pozdrawiam

mariusz888
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 662
Rejestracja: 01 cze 2009, 22:37
Imię: Jerzy
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI AAT 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: pszczyna,slask,NL
Kontakt:

Post autor: mariusz888 » 31 sty 2010, 16:58

citrin pisze:Zgadza się ale.... Wskazanie na desce przed kierownica to jedno a temperatury rzeczywiste to drugie. Dlatego ja bym najpierw na VAGu sprawdził jaka jest faktyczna temp płynu, przy nagrzanym silniku no i zweryfikował to ze wskaźnikiem na desce.
ok <ok> gdyby wskazania wskaznika byly nieprawidlowe to temperatura oleju byla by w normie a nie jest(tez jest za niska) <ok>
wiec termostat jest tu najbardziej prawdopodobny ;-)
oczywiscie wskazania vaga w blokach pomiarowych to podstawa ,ale nie wszyscy maja vaga ;-)

Szukam
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 39
Rejestracja: 10 paź 2009, 09:06
Lokalizacja: G.Śląsk

Post autor: Szukam » 31 sty 2010, 18:28

To wcale nie jest takie oczywiste, ze kiedy czujnik G2/G62 jest walniety, to temperatura oleju bedzie wskazana prawdziwie. Trzeba podlaczyc VAGa i porownac odczyty na 007 w ECU i odczyty 003 w INSTRUMENTS. Uwazam, ze dopiero tak przeprowadzona diagnostyka chociaz troche ulatwi podjecie decyzji o wymianie (lub nie) termostatu.

mariusz888
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 662
Rejestracja: 01 cze 2009, 22:37
Imię: Jerzy
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI AAT 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: pszczyna,slask,NL
Kontakt:

Post autor: mariusz888 » 31 sty 2010, 18:44

Szukam pisze:To wcale nie jest takie oczywiste, ze kiedy czujnik G2/G62 jest walniety, to temperatura oleju bedzie wskazana prawdziwie. Trzeba podlaczyc VAGa i porownac odczyty na 007 w ECU i odczyty 003 w INSTRUMENTS. Uwazam, ze dopiero tak przeprowadzona diagnostyka chociaz troche ulatwi podjecie decyzji o wymianie (lub nie) termostatu.
sorry ale to oczywiste ;-)
czujnik temp.oleju nie jest powiazany z g 62 ;-) jesli calkiem padnie g 62 to temperatura ojeju bedzie realnie i poprawnie odczytywana <ok>

"po wlaczeniu ogrzewania temperatura jeszcze bardziej spada"-tylko mi nie mow ze to przez g62 :lol: tylko termostat powoduje takie objawy <ok>

Danielo222
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 47
Rejestracja: 01 lis 2009, 14:58
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Danielo222 » 01 lut 2010, 10:27

Dzięki za pomoc termostat już kupiłem dziś będę dowiadywał się dokładnie ile kosztuje reszta części do rozrządu i wymiana jak to zrobię napisz czy coś się poprawiło
:)

dmndmn
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 35
Rejestracja: 06 lip 2008, 11:50
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: dmndmn » 02 lut 2010, 18:07

Witam.
Mam podobny problem.
Rok temu wymieniłem termostat (problemy z dogrzewaniem). Po wymianie było wszystko ok. Pół roku temu zaczęły mi się problemy z odpalaniem. Długo grzały mi się świece itd. Po podłączeniu kompa okazało się, że wina leży w czujniku płynu chłodzącego który wskazywał -34 stopnie. Wymieniłem czujnik i było ok. Od miesiąca (od kiedy są te mrozy) temperatura płynu znowu nie osiąga temp 90 stopni i oleju chyba tez nie dochodzi do 90. Ostatnio rozbierałem przód więc profilaktycznie wymieniłem termostat ale to nic nie pomogło. Co prawda nie podłączałem jeszcze komputera ale co może być przyczyną? Czujnik płynu chłodzącego znowu?

citrin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 538
Rejestracja: 24 maja 2008, 09:46
Imię: Czarek
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Starogard Gdański
Kontakt:

Post autor: citrin » 03 lut 2010, 10:00

dmndmn pisze:Czujnik płynu chłodzącego znowu?
Najprawdopodobniej właśnie czujnik. A może go szlag trafił,a może zaśniedziała wtyczka 4-pinowa. Najpierw ją wyciągnij i w miare możliwości przeczyść te styki. Pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja