[A6 C5] 1,9 TDI - podgrzewacz paliwa
- eneron
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 461
- Rejestracja: 06 kwie 2008, 16:36
- Imię: Krzysztof
- Rocznik: 2010
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Podlaskie
[A6 C5] 1,9 TDI - podgrzewacz paliwa
Witam.
Czy w każdym dieslu w A6 C5 jest podgrzewacz ropki? Czy jest on zamontowany przy filtrze czy moze gdzieś bliżej zbiornika? Czy podczas np -20 st.C da sie jechać na zimowej ropie?
Pytania może i banalne ale jest to moje pierwsze auto z silnikiem diesla i chcialbym wiedzieć jak to jest w mroźne dni ? <smuty>
Czy w każdym dieslu w A6 C5 jest podgrzewacz ropki? Czy jest on zamontowany przy filtrze czy moze gdzieś bliżej zbiornika? Czy podczas np -20 st.C da sie jechać na zimowej ropie?
Pytania może i banalne ale jest to moje pierwsze auto z silnikiem diesla i chcialbym wiedzieć jak to jest w mroźne dni ? <smuty>
A6 C6 2.0TDI 170KM, 2011 Avant, Octavia 1 VRS 180KM, Touran 1.9 TDI oraz nieśmiertelne, pancerne, wiecznie żywe, bezawaryjne A6 C5 1,9TDI AFN 110KM - najlepsze jakie do tej pory miałem
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
Hihihi, chyba nie :-D To co tak opisałeś to zawory sterujące turbiną oraz EGRem. Zobacz dokąd prowadza wężyki i wszystko jasne.censored pisze:Nie jestem pewien ale prawdopodobnie to namierzyłem - jest to TO obok filtra paliwa i do TEGO wchodza gumowe wężyki i dwie kostki elektryczne ? Jest TO przymocowane do ściany grodziowej - tak ?
Poz
Całe podgrzewanie paliwa odbywa się w filtrze, przez który wraca strumień przelewowy ropy. Po przejściu przez pompe wtryskową i wtryski ropa jest ciepła i wraca zahaczając o filtr paliwa do zbiornika.
Przecież normalnie do filtra dochodziłyby 2 wężyki, prawda (dopływ i odpływ). A tak są 4 sztuki.
Proszę nie dorabiajcie takich historii bo jak ktoś zacznie szukac tego podgrzewania to narobi sobie kompleksów, że mu to ukradli :mrgreen:
Części samochodowe online - Motostacja pl
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
censored, masz racje, ze taki sposob jest od lat. Nie wiem o czym pisał kol. Murzyn, ale może nich sam wytłumaczy, bo na razie to wygląda na to, że zdrowo zamącił w tym temacie :mrgreen:
Normalnie standardowo jest tylko ten przelew idący przez filtr.
Kto chce sprawdzić niech otworzy maskę i popatrzy.
Oczywiście mozliwe są dodatkowe wyposażenia dla -35 oC ale to chyba Norwegowie potrzebują. Elektryczny podgrzewacz paliwa musiałby być przepływowy aby cały czas grzał paliwo a nie tylko przed rozruchem. Bo inaczej przecież po wyssaniu ciepłego paliwa przez pompe i tak by się filtr zatkał parafiną. Istnieją takie urządzenia.
W naszych warunkach przejeździłem dieslami kilkanaście zim i raz tylko filtr mi się zatkał (wina oszukaństwa na stacji paliw gdzie zalałem letnią ropę). Auta "garażowane" na dworze, odpalały bez zająknięcia. Warunek: dobry akumulator, sprawne świece żarowe, wymieniony przed zimą filtr paliwa. No i po tym zatkaniu filtra to już regularnie lałem do paliwa środki obnizające temp wytracania parafiny.
Normalnie standardowo jest tylko ten przelew idący przez filtr.
Kto chce sprawdzić niech otworzy maskę i popatrzy.
Oczywiście mozliwe są dodatkowe wyposażenia dla -35 oC ale to chyba Norwegowie potrzebują. Elektryczny podgrzewacz paliwa musiałby być przepływowy aby cały czas grzał paliwo a nie tylko przed rozruchem. Bo inaczej przecież po wyssaniu ciepłego paliwa przez pompe i tak by się filtr zatkał parafiną. Istnieją takie urządzenia.
W naszych warunkach przejeździłem dieslami kilkanaście zim i raz tylko filtr mi się zatkał (wina oszukaństwa na stacji paliw gdzie zalałem letnią ropę). Auta "garażowane" na dworze, odpalały bez zająknięcia. Warunek: dobry akumulator, sprawne świece żarowe, wymieniony przed zimą filtr paliwa. No i po tym zatkaniu filtra to już regularnie lałem do paliwa środki obnizające temp wytracania parafiny.
Części samochodowe online - Motostacja pl
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
Zgadzam się, mam takie same odczucia, poza tym w 2,5 TDI cały opis ustrojstwa oraz umiejscowienie pasuje jak ulał do elektrozaworów o których pisałem.censored pisze:Nie bardzo wiem dlaczego w 1,9 miałoby być coś takiego a w innym nie.
Ale Murzyn, wypowiada się bardzo przekonywująco, więc chetnie zobaczę zdjęcia...
Części samochodowe online - Motostacja pl