Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ 2,6Q 150KM ] Vmax=170 km/h. W czym tkwi problem?

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
chrys7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 17 cze 2008, 21:02
Lokalizacja: Wołów

[ 2,6Q 150KM ] Vmax=170 km/h. W czym tkwi problem?

Post autor: chrys7 » 17 cze 2008, 21:25

Witam.

Hmmm nie wiem od czego zacząć... nie będzie łatwo ;]

Audi A6 C4 2,6 quattro 150 KM (opony GoodYear Eagel F1 225x45x17 - może mieć znaczenie) którym mam przyjemność podróżować na co dzień sprawia wrażenie dynamicznego i ma "co jakiś czas" niesamowite osiągi .... ale jego prędkość maksymalna którą udało mi sie osiągnąć na prostym odcinku autostrady A4 to niespełna 170 km/h. Dodam, iż nie jestem maniakiem prędkości.

...

Zacząłem od wymiany popychaczy, tarczy sprzęgłowej, świec (NGK), filtrów (paliwa, powietrza), dodatkowo uszczelnienie silnika. Efekt jest ten sam.

W czym może być problem takiego zachowania się auta?

P.S. z góry dziękuję za pomoc.


kolego nazywaj poprawnie tematy

Przepraszam najmocniej
Ostatnio zmieniony 06 gru 2009, 15:47 przez chrys7, łącznie zmieniany 2 razy.
Am I evil? ... Yes I'm. ... I'm man. :]

Awatar użytkownika
Bart
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 69
Rejestracja: 23 mar 2008, 12:31
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: Bart » 19 cze 2008, 09:31

może pompa paliwa przy maksymalnym zapotrzebowaniu na paliwo niema odpowiedniej wydajności , a czy wraz z nową tarczą sprzęgłową wymieniłeś docisk , pozdrawiam

chrys7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 17 cze 2008, 21:02
Lokalizacja: Wołów

Post autor: chrys7 » 19 cze 2008, 22:26

Witam.


Niestety nie wymieniłem docisku - mechanik stwierdził, że jeszcze jest "OK" - w co powątpiewam.
Pompę paliwa wymienię na dniach. Zakupię VAG-COM'a i podepnę pod komputer, może on wyświetli informacje które okażą sie pomocne w wyeliminowaniu problemu z brakiem mocy szczególnie na 4 i 5 biegu a co za tym idzie prędkości jakie auto rozwija (Vmax 170 km/h - sprawdzane za pomocą 2 nawigacji). Dodam, iż auto ma już swój przebieg 224 tys., jest jeżdżone na benzynie (98 lub 100 oktanów - z markowej stacji).


Pozdrawiam
Am I evil? ... Yes I'm. ... I'm man. :]

Łukasz80
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 23 maja 2008, 20:49
Lokalizacja: B.Podl

Post autor: Łukasz80 » 22 cze 2008, 14:26

Jeżeli spalanie jest ponad normę to polecam sprawdzić przepływomierz powietrza.Najlepiej zrobić jazdę próbna na pożyczonym od kolegi... :-D

Roach
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 01 sie 2008, 10:37
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Roach » 01 sie 2008, 11:36

Może katalizatory masz zapchane i blokują spaliny. Silnik musi mieć pełną swobodę oddychania.

Mój ciągnie (jak nie ma wiatru i wzniesień) 220km/h na zasilaniu LPG.

rafges
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 12 kwie 2008, 12:02
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: rafges » 02 sie 2008, 12:54

a może problemem jest duzy przebieg
Zaczeło sie od Audi 80 B3,80 B4,Audi 100 C4,Audi A4 B5 po FL,Audi A6 C5 i znow A6 C5 a wplanach A6 C6.
Tylko Audi

chrys7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 17 cze 2008, 21:02
Lokalizacja: Wołów

Post autor: chrys7 » 02 sie 2008, 15:59

Witam.

Sprawdziłem silnik VAGiem.

Wyrzucił poniższe błędy:

525 Lambda Sonda-G39
nieprawidłowy sygnał - BÂŁÂĄD SPORADYCZNY
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
555 Lambda-Sonda 2-G108
nieprawidłowy sygnał - BÂŁÂĄD SPORADYCZNY
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
524 Czujnik spalania stukowego 1 -G61
sygnał za mały - BÂŁÂĄD SPORADYCZNY
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
540 Czujnik spalania stukowego 2 -G66
sygnał za mały - BÂŁÂĄD SPORADYCZNY
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
1257 Zawór biegu jałowego-N71
obwód przerwany - BÂŁÂĄD SPORADYCZNY
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
65535 Uszkodzony moduł sterujący
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem



Efekt podczas jazdy jest następujący przy prędkości 160 km/h około [5 tys. obrotów na 5 biegu) auto ewidentnie traci MOC (obrotomierz praktycznie się zatrzymuje).
Wymieniłem wszystkie filtry: paliwa, powietrza; świece (NGK), popychacze, sprzęgło.
Dodam, iż auto do prędkości 160 zbiera się niesamowicie szybko (sprawdzę dziś w ile sekund rozpędza się do tych magicznych 160 km/h). Kilka razy udało mi się go rozpędzić do V max = 168 km/h - prędkość zmierzona za pomocą nawigacji GPS.

P.S. podejrzewam pompę paliwa i przepływomierz. Proszę o pomoc może ktoś z Was koledzy miał podobną przypadłość w swoim autku.
Am I evil? ... Yes I'm. ... I'm man. :]

macieja910

Post autor: macieja910 » 02 sie 2008, 20:14

Raczej przeplywka bo czesto daje takie oznaki gdy sie konczy. dziwne tylko ze VAG nic nie wykazal

chrys7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 17 cze 2008, 21:02
Lokalizacja: Wołów

Post autor: chrys7 » 04 sie 2008, 22:25

Witam.

Po skasowaniu błędów i przejechaniu około 300 km, VAG wykazał poniższe błędy (powtórzyły się wszystkie):

555 Lambda-Sonda 2-G108
nieprawidłowy sygnał - BÂŁÂĄD SPORADYCZNY
524 Czujnik spalania stukowego 1 -G61
sygnał za mały - BÂŁÂĄD SPORADYCZNY
540 Czujnik spalania stukowego 2 -G66
sygnał za mały - BÂŁÂĄD SPORADYCZNY
1257 Zawór biegu jałowego-N71
obwód przerwany - BÂŁÂĄD SPORADYCZNY



Chciałbym sprawdzić przepływomierz powietrza oraz zawór biegu jałowego. Dziś szperałem koło filtra powietrza w poszukiwaniu przepływomierza (bez pozytywnych rezultatów). Może ktoś z kolegów wie gdzie się znajduje?

P.S. przydałby się manual do Audi A6 C4 - rozwiałby zapewne wiele wątpliwości.
Am I evil? ... Yes I'm. ... I'm man. :]

chrys7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 17 cze 2008, 21:02
Lokalizacja: Wołów

Post autor: chrys7 » 05 sie 2008, 21:18

Witam.

Silnik 2.6 V6 ABE

Po długim czasie poszukiwań stwierdzam fakt, iż przy filtrze powietrza w kierunku kolektora nie ma przepływomierza. Załączam zdjęcie przedstawiające rurę dolotową wychodzącą z filtra powietrza.


P.S. Jestem lekko zszokowany. Na aukcjach allegro znalazłem wiele przepływomierzy używanych w tego rodzaju silniku.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Am I evil? ... Yes I'm. ... I'm man. :]

MotoRider
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 191
Rejestracja: 20 paź 2009, 23:27
Lokalizacja: Siemianowice Sląskie

Post autor: MotoRider » 19 lis 2009, 20:19

kolego rozwiazales problem z twoim audikiem? ?
Audi A6 C4 2.6 150 KM
Audi A8 D2 4.2 299 KM
Audi A6 C5 1.9tdi 110 KM aktualnie

Awatar użytkownika
RELLUX
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 17 lut 2010, 15:00
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: RELLUX » 18 lut 2010, 10:55

kolego a masz problemy z prędkością na benzynie czy na gazie

Marianoit
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 117
Rejestracja: 03 sty 2009, 19:35
Lokalizacja: Legnica

Post autor: Marianoit » 18 lut 2010, 13:12

hehe odgrzewanie kotleta :mrgreen:

Awatar użytkownika
RELLUX
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 17 lut 2010, 15:00
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: RELLUX » 18 lut 2010, 13:34

a co okazało się problemem że nie chciał jechać?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C4 (1991-1997)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga