[2,8 AAH] sonda lambda :)
[2,8 AAH] sonda lambda :)
Witam, padła mi prawa sonda, mechanik powiedział żeby nie wymieniać na nic uniwersalnego tylko najlepiej na BOSCH. Mam założoną sekwencję i teraz pytanie czy jest sens kupować BOSCH`a za ~300PLN czy coś tańszego?
Ostatnio zmieniony 06 gru 2009, 13:23 przez artel49, łącznie zmieniany 1 raz.
- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
Z tego co ja wiem to AUDI ma NGK. Możesz kupić w ASO ale po co przepłacać jak można gdzie indziej kupić taką samą taniej. Jeśli zamierzasz wymienić jedną to ja na twoim miejscu sprawdziłbym drugą czy jest to NGK czy może BOSCH bo może BOSCHA też montowali a najlepiej zamontować taką samą.
Czy z LPG czy bez to nie gra żadnej różnicy.
Czy z LPG czy bez to nie gra żadnej różnicy.
- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
[A6 c4 2.8]Wymiana sondy i porazka ma maxa
Witam
Teraz zgłupiałem miałem problemy z wlączajaca sie kontrolka asr zajżałem do kompa no i jedna sonda leży błędy w stylu niskie napięcie brak sygnału bank 1 itp wykres jednej ładny drugiej taki mocno płaskawy i rozwleczony .Silnik palił chodził nic się nie działo czasem zafalował.Na początku jak zaczęło mi wywalać błąd uboga mieszanka gaziaże zwiększyli dawkę gazu(nie wiem czy i benzyny też instalacja brc p@D seqent) i niby ok(trochę wiecej palił) ale minęło trochę czasu i a benie też wywala błąd
Przyjechał koleś podłaczylismy kompa no ipadło na sondę
Dziś ją wymieniłem no i porażka silnik dławi się chodzi marnie nie wiem jakie błędy wywala bo nie mam kompa ale asr od razu zapala się
Pytanie
Czy teraz komputer musi sie jakoś do tej nowej sondy dostosować czy ja mam na to jakiś wpływ cz to może kupiłem gorsza sonde niż miałem (ngk) rece opadaja ten audi mnie nie lubi mam go ze 2 miesiące i wiecznie coś nie gra
P.S
Może tam jakieś lewe powietrze ssie w okolicy zaworu egr jest poczatek listwy wtryskowej słychac tam jakiś szum ale zadem wężyk ani odma nie jest uszkodzona a
HELP
Teraz zgłupiałem miałem problemy z wlączajaca sie kontrolka asr zajżałem do kompa no i jedna sonda leży błędy w stylu niskie napięcie brak sygnału bank 1 itp wykres jednej ładny drugiej taki mocno płaskawy i rozwleczony .Silnik palił chodził nic się nie działo czasem zafalował.Na początku jak zaczęło mi wywalać błąd uboga mieszanka gaziaże zwiększyli dawkę gazu(nie wiem czy i benzyny też instalacja brc p@D seqent) i niby ok(trochę wiecej palił) ale minęło trochę czasu i a benie też wywala błąd
Przyjechał koleś podłaczylismy kompa no ipadło na sondę
Dziś ją wymieniłem no i porażka silnik dławi się chodzi marnie nie wiem jakie błędy wywala bo nie mam kompa ale asr od razu zapala się
Pytanie
Czy teraz komputer musi sie jakoś do tej nowej sondy dostosować czy ja mam na to jakiś wpływ cz to może kupiłem gorsza sonde niż miałem (ngk) rece opadaja ten audi mnie nie lubi mam go ze 2 miesiące i wiecznie coś nie gra
P.S
Może tam jakieś lewe powietrze ssie w okolicy zaworu egr jest poczatek listwy wtryskowej słychac tam jakiś szum ale zadem wężyk ani odma nie jest uszkodzona a
HELP
Ostatnio zmieniony 13 paź 2009, 06:49 przez piotrasz3, łącznie zmieniany 1 raz.
Jak auto kupiłem było na benzynie mało jeździłem może z 500km nic niepokojącego nie zauważyłem po zagazowaniu zaczął pojawiać się komunikat na gazie że za ubogo gazownicy coś podstroili i jakiś czas było ok minusem było zwiększone spalanie ale ostatnio zrobiłem na benzynie ze 150km bład pojawił się tym razem dotyczący samej sondy więc ją wymieniłem nie wiem jutro jade do gaziazy zobaczymy .Moja instalka podobno bieże wszystkie parametry z benzyny może oni zwiększając dawkę zwiększyli również dawkę benzyny i teraz mieszanka jest za bogata :?:
- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
Moim zdaniem części takie jak sondy lambda kupuje się oryginały, a jeśli już porywa się ktoś na zamienniki to musi być 1000000% pewny że jest to prawidłowy zamiennik. Podejrzewam że poprzednia sonda była dobra a problemy stwarza LPG. Też nie raz pojawiały mi się błędy sond, ale po regulacji LPG już się nie pojawiają. Zamontuj starą sondę i jeździj tylko na benzynie przez kilka dni, tak aby ECU miał czas zaadoptować się i nabrać dobre nastawy. Potem dopiero regulacja LPG jak poprzednik pisał. Poza tym zainteresowałbym się czy czasem nie ma nieszczelności w dolocie, podciśnieniu czy odpowietrzeniu silnika itp.
Sondę kupiłem normalnie w sklepie nie na jakimś allegro figurowała w katalogu jako ta do tego auta. Dziś podłaczę sie do kompa i zobaczę co tym razem pokazał
Co do nieszczelności to sprawdzałem odmy i przewody nic nie słychać
Jeśli sonda była by dobra do byłby wykres lepszy a ona oscylowała między 0,4 a 0,6 i na pewno rzadziej niż raz na sekundę
Podejżewam że poprzedni właściciel miał już kłopoty z tym bo tylma kanapa był odkręcona pewnie co jakiś czas pojawiał się błąd i zdejmował klemę żeby go skasować
Ile czasu potrzebuje ecu aby się dostosować do nowej sondy?
[ Dodano: 2009-10-14, 07:53 ]
dziwna praca silnika ustała okazało się że podczas walki o wyjęcie starej sondy wypięty został kabel od przepływki i pozniej nie do końca wpięty meaculpa -ale- po podłączeniu vaga błędy w stylu awaria sondy awaria grzałki nie wykryto aktywności podobnie jak przed wymianą .Sprawdziłem oporność grzałki jest taka sama jak w starej napięcie pojawia się na kablach do grzałki.Poczyściłem takze styki wsuwki no i brak błedów ale zdarza się że po uruchimieniu silnika sonda słabo reaguje wachania 0,3- 0,5 po przegazówce jakos hula ale nie tak samo jak druga sonda .Co jakiś czas zdaża się że, np pieć minut na wolnych i silnik dostaje zadyszki i albo zgaśnie albo mocno obroty spadna ale odbije i pracuje nadal normalnie taki nefekt jak by zatkać dopływ powietrza -nie wyskakują zadne błedy Co jest?
Co do nieszczelności to sprawdzałem odmy i przewody nic nie słychać
Jeśli sonda była by dobra do byłby wykres lepszy a ona oscylowała między 0,4 a 0,6 i na pewno rzadziej niż raz na sekundę
Podejżewam że poprzedni właściciel miał już kłopoty z tym bo tylma kanapa był odkręcona pewnie co jakiś czas pojawiał się błąd i zdejmował klemę żeby go skasować
Ile czasu potrzebuje ecu aby się dostosować do nowej sondy?
[ Dodano: 2009-10-14, 07:53 ]
dziwna praca silnika ustała okazało się że podczas walki o wyjęcie starej sondy wypięty został kabel od przepływki i pozniej nie do końca wpięty meaculpa -ale- po podłączeniu vaga błędy w stylu awaria sondy awaria grzałki nie wykryto aktywności podobnie jak przed wymianą .Sprawdziłem oporność grzałki jest taka sama jak w starej napięcie pojawia się na kablach do grzałki.Poczyściłem takze styki wsuwki no i brak błedów ale zdarza się że po uruchimieniu silnika sonda słabo reaguje wachania 0,3- 0,5 po przegazówce jakos hula ale nie tak samo jak druga sonda .Co jakiś czas zdaża się że, np pieć minut na wolnych i silnik dostaje zadyszki i albo zgaśnie albo mocno obroty spadna ale odbije i pracuje nadal normalnie taki nefekt jak by zatkać dopływ powietrza -nie wyskakują zadne błedy Co jest?
- mastacrx
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 498
- Rejestracja: 30 cze 2009, 18:03
- Imię: Maciek
- Rocznik: 1995
- Moje auto: A6 C4
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.2 230KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Worthing/ okolice Wrocławia
odgrzeje temat, ile w końcu zapłaciłeś za sonde?
Moja była: Audi 100 C4 Avant 2.8 AAH Quattro.
Zapraszam na forum Audi A7 .
Zapraszam na forum Audi A7 .