Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[c 4 2.6 b+g] problem z ubywajacym plynem i olejem

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
Longer
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 10 wrz 2010, 17:03
Lokalizacja: Lublin

[c 4 2.6 b+g] problem z ubywajacym plynem i olejem

Post autor: Longer » 18 lis 2010, 18:13

Witam mam taki problem:nawet po krotkiej jezdzie jak postawie samochod to kapie z niego olej nawet na wylaczonym silniku . wygląda na wyciek spod głowicy .Jest to lewa strona silnka.czy są tam jakieś miejsca newralgiczne gdzie mogło się coś zepsuć czy poprostu czeka mnie wymiana uszczelki?
Druga sprawa ubywa płynu chłodzącego , w silniku poziom oleju sie nie podnosi ,nie ma masełka ani pod korkiem oleju ani na miarce ani na korku od zbiornika wyrównawczego, nagrzewnica tez cala bo pod wycieraczkami sucho ,pod samochodem tez nigdzie nie widać tego płynu,tłumikiem tez nie przepala raczej bo spaliny mają naturalną barwe nie dymi na biało ale ubywa.......

Czy macie jakies pomysly?chce zaczac od zrzucenia jednej glowicy,sprawdzenie jej i wymiane uczelki tylko jestem troche w kropce bo jezeli bedzie tez do naprawy druga strona to juz chyba kupic drugi silnik a ten sprzedac na częsci . czy silnik 2.8 odpali na osprzecie od 2.6 czy czekają mnie powazniejsze przeróbki?Na forum nie znalazłem konkretnych informacji czy ktoś już to robił?

Jakie koszta?
Ostatnio zmieniony 18 lis 2010, 20:28 przez Longer, łącznie zmieniany 4 razy.

Longer
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 10 wrz 2010, 17:03
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Longer » 18 lis 2010, 20:18

nikt nic nie ma do powiedzenia?hmm.....w poniedzialek bede mierzyc cisnienie na wszystkich cylindrach

Domel88
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 45
Rejestracja: 03 kwie 2010, 10:13
Lokalizacja: Nałęczów

Post autor: Domel88 » 24 lis 2010, 18:43

Dymi nie dymi?
Jak ubywa płynu to może być uszczelka pod głowicą.

Longer
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 10 wrz 2010, 17:03
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Longer » 24 lis 2010, 19:17

Domel--czytałes posta?spaliny maja naturalny kolor..... ,wiem jak dymi samochod jak pusicla uczczelka dym jest biały i gryzący.

POWTARZAM ........NIE DYMI..........

Domel88
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 45
Rejestracja: 03 kwie 2010, 10:13
Lokalizacja: Nałęczów

Post autor: Domel88 » 24 lis 2010, 21:34

wydawało mi się że wcześniej nie było to napisane, mniejsze o to.

Ważne że gdzieś płyn musi uciekać. A po silniku nic nie czuć? mniej mocy? Równa praca?

Longer
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 10 wrz 2010, 17:03
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Longer » 24 lis 2010, 21:49

No wlasnie wszystko ok caly czas jestem w kropce.......drugi mechanik tez nic nie znalazł to jest zagadka,mialo byc zmierzone ciśnienie na poszczególnych cylindrach ale jeszcze nic nie wiem

Kosa

Post autor: Kosa » 25 lis 2010, 15:15

A sprawdzałes dokładnie uszczelkę pokrywy zaworów i uszczelniacze na wałku rozrządu na tekj głowicy ? Dość często włąsnie na lewej głowicy leci z tyłu uszczeniaczem pod czujnikiem hala albo sama uszczelką.
Aha zobacz jeszcze odmę czy nie jest cała niestety one lupić pękać.
A ppłyn skoro nie masz widzocznego wycieku to poszukłabym takich niewidocznych. Płyn sie sączy jak jest nadciśnienie na rozgrzanym silniku a nie kapie bo odparowywuje.
Longer pisze:czy silnik 2.8 odpali na osprzecie od 2.6 czy czekają mnie powazniejsze przeróbki?Na forum nie znalazłem konkretnych informacji czy ktoś już to robił?
też jestem ciekawy gdyż mam dostęp do pewnego motorka

Longer
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 10 wrz 2010, 17:03
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Longer » 27 lis 2010, 18:22

Witam wyciek oleju chyba zlokalizowany ,wyglada na to ze saczy sie gdzies na samym dole pod kolektorami ssacymi przy połączeniu z blokiem .Czy jest tam jakas uszczelka? Wie ktos jak to wyglada?Prawdopodobnie trzeba rozebrac calą górę zostanie blok i cylindry.Mechanik życzy sobie za to okoo 350 bo to 2 dni roboty -ok mi pasuje.Tak jak stanałem nad silnikiem widać tam olej dokladnie na srodku silnika. W okolicach głowic jest sucho czyli prawdopodobnie to o czym napisałem mam nadzieje ,ze odrazu będzie widać po rozebraniu gdzie ucieka też płyn od układu chłodzenia.

Kosa

Post autor: Kosa » 27 lis 2010, 19:23

Jakie dwa dni :shock: Nie tak dawno udowodniłem koledze z klubu audi 80 że taka robota to góra na jeden dzionek. Jemu też mechanik powiedział że kilka dni na wymiany uszczelek pod głowicami a ja mu je zrobiłem w jeden dzień z planowaniem.
Longer pisze:Czy jest tam jakas uszczelka?
Tam są jedynie uszczlki pod głowicami i uszczelka pokrywy bloku silnika.

Longer
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 10 wrz 2010, 17:03
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Longer » 27 lis 2010, 21:38

Kolego to nie uszczelki pod głowicami ,nie wiem dokladnie jakie tam sa uszczelki ale to jest dokadnie na samym środku silnika pomiedzy głowicami.

ps .a swoja droga dobry czas miałes 1 dzien z planowaniem bardzo dobry

sevenfifty

Post autor: sevenfifty » 27 lis 2010, 22:12

KOSA, możesz napisać jakie koszty wymiany uszczelki pod głowicą z planowaniem w a6 2.6?
Co do odmy to miałem pęknięty wężyk i tak jeździłem, potem mi to naprawili i żadnej różnicy nie widzę. Do czego to jest i o co chodzi ?:)

Kosa

Post autor: Kosa » 28 lis 2010, 11:14

sevenfifty pisze:KOSA, możesz napisać jakie koszty wymiany uszczelki pod głowicą z planowaniem w a6 2.6?
Co do odmy to miałem pęknięty wężyk i tak jeździłem, potem mi to naprawili i żadnej różnicy nie widzę. Do czego to jest i o co chodzi ?:)
Wiesz nie robię tego zawodowo więc Ci nie powiem. za planowanie z myciem zapłaciliśmy 100 zł za dwie głowice za kpl uszczelek plus uszczlniacze zaworów było coś ok 350-400 zeta wszystkie markowe.
Odma to nic innego jak przewód odpowietrzający komorę korbową silnika z regóły połączony z układem zassysania silnika. W silnikach ABC bardzo ciężo ją naprawić sam p[róbowałem kilkakrotnie i sie nie udało. Kupiłee inną nowa tylko w ASO ponad 200 zeta.
Longer to w takim razie tam jest tylko jedna uszczelka pokrywy komory korbowej silnika coś ok 40 zeta trzeba wymontować kolektor ssący jakeś 3-4 godziny roboty.

Longer
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 10 wrz 2010, 17:03
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Longer » 28 lis 2010, 11:22

Dzieki kolego juz wiem przynajmniej co jest nie tak a wracajac do planowania 100zl za dwie głowice cena super lepsza niż promocje w Biedronce ;-) u nas z tego co pamitam kosztuje to okolo 200zl za jedna sztuke.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C4 (1991-1997)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl