[A6 C4 2.5 TDI] Zmiana koła zamachowego dwumasowego na pełne
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 104
- Rejestracja: 10 kwie 2010, 12:13
- Lokalizacja: Strzelce Opolskie
z zasłyszanych opinii wiem, że w 100 były tylko jednomasy, natomiast w A6 C4 bywa różnie...
Jazda na jednomasie może była prawidłowa, bo przypominała mi jazdę moim starym B3 1.6 TDI, w którym nie można było jechać na trójce mniej jak 40km/h, no i to samo miałem na jednomasie w A6 i taka jazda zdecydowanie mi nie odpowiada, bo nie lubię na niskich obrotach czuć wstrząsów (pewnie za bardzo przyzwyczaiłem się do ich braku w AATeku).
W związku z powyższym zaryzykowałem ponownie: założone zostało stare sprzęgło z dwumasą i wybrałem się na wycieczkę do kolegi TO_JA! z AKP na poprawę softu i .... drgania ustąpiły
Przy okazji jednomas, który mam jest całkowicie dobry, nie ma żadnych drgań, zużyty zostal równomiernie, zatem faktycznie największym nieprzyzwyczajonym był Pan Kierownik, a nie sam jednomas
Tyle szukania, tyle nie potrzebnej kasy wydanej, a okazało się, że soft, który był wsadzony za poprzedniego właściciela, w ogóle nie był przystosowany do charakterystyki AELa.
Muszę przyznać, że teraz soft mi się dużo bardziej podoba, ponieważ moc przybywa dużo bardziej harmonijnie (co wcala nie oznacza, że wolniej się zbiera, rzekłbym nawet, iż powyżej 3000rpm zbiera się dużo lepiej niż wcześniej) no i jest ładny wzrost momentu przy 3000rpm
Jazda na jednomasie może była prawidłowa, bo przypominała mi jazdę moim starym B3 1.6 TDI, w którym nie można było jechać na trójce mniej jak 40km/h, no i to samo miałem na jednomasie w A6 i taka jazda zdecydowanie mi nie odpowiada, bo nie lubię na niskich obrotach czuć wstrząsów (pewnie za bardzo przyzwyczaiłem się do ich braku w AATeku).
W związku z powyższym zaryzykowałem ponownie: założone zostało stare sprzęgło z dwumasą i wybrałem się na wycieczkę do kolegi TO_JA! z AKP na poprawę softu i .... drgania ustąpiły
Przy okazji jednomas, który mam jest całkowicie dobry, nie ma żadnych drgań, zużyty zostal równomiernie, zatem faktycznie największym nieprzyzwyczajonym był Pan Kierownik, a nie sam jednomas
Tyle szukania, tyle nie potrzebnej kasy wydanej, a okazało się, że soft, który był wsadzony za poprzedniego właściciela, w ogóle nie był przystosowany do charakterystyki AELa.
Muszę przyznać, że teraz soft mi się dużo bardziej podoba, ponieważ moc przybywa dużo bardziej harmonijnie (co wcala nie oznacza, że wolniej się zbiera, rzekłbym nawet, iż powyżej 3000rpm zbiera się dużo lepiej niż wcześniej) no i jest ładny wzrost momentu przy 3000rpm
A6 AEL Q Avant...oczywiście czerwony
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 104
- Rejestracja: 10 kwie 2010, 12:13
- Lokalizacja: Strzelce Opolskie
wiadomo, że nie ma co pałować od najniższych obrotów, chociaż z drugiej strony i tak nie jedzie poniżej 2000rpm, więc chyba aż tak mocno dwumas nie dostaje. Mimo wszystko zdecydowanie wolę spokojniej jeździć na niskich obrotach, żeby oszczędzać dwumas, niż czuć wibracje na jednomasie na niskich obrotach.
A soft podoba mi się coraz bardziej, bo efekt biturbo bezcenny
A soft podoba mi się coraz bardziej, bo efekt biturbo bezcenny
A6 AEL Q Avant...oczywiście czerwony
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 104
- Rejestracja: 10 kwie 2010, 12:13
- Lokalizacja: Strzelce Opolskie
no i koledzy winowajca znaleziony
Tak jak wspominałem wybrałem się do kolegi TO_JA! z AKP na poprawę softu, no i faktycznie to był winowajca całego zamieszania i zbędnych wydatków.
Po zmianie softu autem dużo przyjemniej się jeździ. Jest dużo spokojniejszy przy niskich obrotach (co wcale nie oznacza, że wolny), nie ma takiego strzału przy 2000rpm - w tym zakresie jest minimalnie wolniejszy, ale za to efekt biturbo przy 3000 rpm jest zajefajny i właśnie powyżej 3000rpm jest dużo szybszy niż przy poprzednim sofcie.
Ogólnie praktycznie wszystkie drgania zniknęły, zmniejszyło się kopcenie, lepiej zapala no i soft dużo bardziej pasuje do charakteru auta (zmienione sterowanie pedałem gazu, ustawiony BC, aby pokazywał spalanie prawidłowo).
Jeżeli ktoś ma chęć na zmianę softu to zdecydowanie polecam, szczególnie że Tomek sam jeździ takim samochodem i się po prostu na tym zna...
Szkoda tylko, że niepotrzebnie wydałem tyle kasy na zabawy z jednomasem, a okazało się iż soft był zrobiony 'na chama'!!
Tak jak wspominałem wybrałem się do kolegi TO_JA! z AKP na poprawę softu, no i faktycznie to był winowajca całego zamieszania i zbędnych wydatków.
Po zmianie softu autem dużo przyjemniej się jeździ. Jest dużo spokojniejszy przy niskich obrotach (co wcale nie oznacza, że wolny), nie ma takiego strzału przy 2000rpm - w tym zakresie jest minimalnie wolniejszy, ale za to efekt biturbo przy 3000 rpm jest zajefajny i właśnie powyżej 3000rpm jest dużo szybszy niż przy poprzednim sofcie.
Ogólnie praktycznie wszystkie drgania zniknęły, zmniejszyło się kopcenie, lepiej zapala no i soft dużo bardziej pasuje do charakteru auta (zmienione sterowanie pedałem gazu, ustawiony BC, aby pokazywał spalanie prawidłowo).
Jeżeli ktoś ma chęć na zmianę softu to zdecydowanie polecam, szczególnie że Tomek sam jeździ takim samochodem i się po prostu na tym zna...
Szkoda tylko, że niepotrzebnie wydałem tyle kasy na zabawy z jednomasem, a okazało się iż soft był zrobiony 'na chama'!!
A6 AEL Q Avant...oczywiście czerwony
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 104
- Rejestracja: 10 kwie 2010, 12:13
- Lokalizacja: Strzelce Opolskie
do 2000 rpm zapewne seria
Auto kupiłem już zaczipowane i prawdę mówiąc nie miałem okazji jechać AELq bez zmienionego softu, więc nie mam tak do końca porównania. Na pewno jest sporo więcej niż seria, ale nie jest zhamowany, więc nie jestem w stanie dokładnie powiedzieć.
W każdym razie jest fajnie, bo program idzie na granicy wibracji (a nie poza nią jak miał zrobiony wcześniej), dzięki czemu jest jedynie minimalnie wolniejszy do 3000 rpm, ale za to bez wstrząsów, za to powyżej tej prędkości obrotowej stary program nie ma żadnych szans, po prostu ten nowy to taki mały rzeźnik
Auto kupiłem już zaczipowane i prawdę mówiąc nie miałem okazji jechać AELq bez zmienionego softu, więc nie mam tak do końca porównania. Na pewno jest sporo więcej niż seria, ale nie jest zhamowany, więc nie jestem w stanie dokładnie powiedzieć.
W każdym razie jest fajnie, bo program idzie na granicy wibracji (a nie poza nią jak miał zrobiony wcześniej), dzięki czemu jest jedynie minimalnie wolniejszy do 3000 rpm, ale za to bez wstrząsów, za to powyżej tej prędkości obrotowej stary program nie ma żadnych szans, po prostu ten nowy to taki mały rzeźnik
A6 AEL Q Avant...oczywiście czerwony
Witam kolegów:)
Chciałbym zauważyć ze post użyty z auto centrum należał do mnie.Od tamtego czasu zrobiłem 50 tyś na kole jednomasowym i nic sie nie dzieje z układem przekazania napędu dopiero w tym tygodniu zauważyłem dziwne wibracje karoserii na czwartym biegu w w zakresie obrotów 2400-2600 przy pełnym wdepnieciu gazu w podłoge. Ale to chyba wina któregoś z przegubów wewnętrznych.
Natomiast skąd sie biorą wibracje na niskich obrotach pierwszego drugiego i trzeciego biegu trudno powiedzieć, być moze setka miała inne poduszki pod silnikiem i skrzynią, sam silnik różni sie szczegółami technicznymi samo narastanie momentu w aat nie jest tak gwałtowne ponieważ sam moment jest mniejszy po za tym skrzynia biegów tez jest poddana lekkim modyfikacją min zastosowano mechanizm torsen.
Co do kół jedno masowych w setkach to słyszałem ze były montowane tylko przez pierwsze dwa lata produkcji:)
Warto pamientać ze jesli dwu masa jest sprawna to nawet po w graniu softa na katologowe 173 km i 345 Nm nie ma prawa być żadnych wibracji. I fakt cena nowej to kosmos
Chciałbym zauważyć ze post użyty z auto centrum należał do mnie.Od tamtego czasu zrobiłem 50 tyś na kole jednomasowym i nic sie nie dzieje z układem przekazania napędu dopiero w tym tygodniu zauważyłem dziwne wibracje karoserii na czwartym biegu w w zakresie obrotów 2400-2600 przy pełnym wdepnieciu gazu w podłoge. Ale to chyba wina któregoś z przegubów wewnętrznych.
Natomiast skąd sie biorą wibracje na niskich obrotach pierwszego drugiego i trzeciego biegu trudno powiedzieć, być moze setka miała inne poduszki pod silnikiem i skrzynią, sam silnik różni sie szczegółami technicznymi samo narastanie momentu w aat nie jest tak gwałtowne ponieważ sam moment jest mniejszy po za tym skrzynia biegów tez jest poddana lekkim modyfikacją min zastosowano mechanizm torsen.
Co do kół jedno masowych w setkach to słyszałem ze były montowane tylko przez pierwsze dwa lata produkcji:)
Warto pamientać ze jesli dwu masa jest sprawna to nawet po w graniu softa na katologowe 173 km i 345 Nm nie ma prawa być żadnych wibracji. I fakt cena nowej to kosmos
http://www.autocentrum.pl...rowcy-925099954
http://www.autocentrum.pl...rowcy-925099954
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga