Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C4 2.5 TDI] Zmiana koła zamachowego dwumasowego na pełne

Układ napędowy i skrzynie biegów
fakinek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 104
Rejestracja: 10 kwie 2010, 12:13
Lokalizacja: Strzelce Opolskie

[A6 C4 2.5 TDI] Zmiana koła zamachowego dwumasowego na pełne

Post autor: fakinek » 17 lut 2011, 18:35

Tak jak w temacie zastanawiam się nad zmianą koło dwumasowego na jednomasowe z 100 C4. Czy ktoś już takie coś próbował czy w ogóle podejdzie? Rozmawiałem dzisiaj w osobą, która twierdzi, że na 99% powinno się dać przełożyć, tymbardziej, że on w swoim byłym AELu też miał jednomas...
Czy zmiana na jednomas mocno obniży komfort przy niskich prędkościach? Jakie są ewentualnie minusy takiej zmiany jeżeli faktycznie jest to możliwe?
Dzięki za wszelkie odpowedzi
A6 AEL Q Avant...oczywiście czerwony

Awatar użytkownika
elmi_k
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 551
Rejestracja: 23 gru 2007, 15:05
Imię: Emil
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1997
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI AAT 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Poznań

Post autor: elmi_k » 17 lut 2011, 18:50

fakinek pisze:Czy zmiana na jednomas mocno obniży komfort przy niskich prędkościach? Jakie są ewentualnie minusy takiej zmiany jeżeli faktycznie jest to możliwe?
Ja akurat jeździłem passatem z kołem jednomasowym i nie zaobserwowałem zmiany.
A6 C4 2.5 TDI (AEL) NOGARO BLUE PEARL EFFECT

http://img6.imageshack.us/img6/305/95128295.jpg

fakinek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 104
Rejestracja: 10 kwie 2010, 12:13
Lokalizacja: Strzelce Opolskie

Post autor: fakinek » 17 lut 2011, 19:28

elmi_k pisze: Ja akurat jeździłem passatem z kołem jednomasowym i nie zaobserwowałem zmiany.
No to już jedna dobra wiadomość. Ciekawi mnie czy ktoś rzeczywiście dokonał już takiej wymiany??
A6 AEL Q Avant...oczywiście czerwony

Awatar użytkownika
robak26
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1137
Rejestracja: 30 lip 2009, 17:52
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1996
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.3 133KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Post autor: robak26 » 17 lut 2011, 19:32

Gdy padnie mi dwumas bez zastanowienia zakładam jednomas.
Większość ludzi mówi, że nie odczuję różnicy.

fakinek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 104
Rejestracja: 10 kwie 2010, 12:13
Lokalizacja: Strzelce Opolskie

Post autor: fakinek » 17 lut 2011, 20:33

tylko problem jest taki, że nie ma żadnych zamienników nowych jak np do afn, więc zostaje podpasowanie jakiejś używki z innego. Stąd też mój post czy ktoś już to robił...
A6 AEL Q Avant...oczywiście czerwony

ryba80
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 90
Rejestracja: 30 lip 2009, 23:10
Lokalizacja: warm-maz Działdowo okolice

Post autor: ryba80 » 17 lut 2011, 21:40

Znalazłem takie coś na Auto Centrum http://www.autocentrum.pl/oceny/audi/a6 ... -925099954
Cyt. Z powodu chip-a nie mam już dwu masy koszt nowej to cena z kosmosu na szczęście pasuje jedno masa od starszej setki c4 2,5 tdi aat koło do znalezienia wyłącznie na szrocie nie martwcie się brakiem sprzęgła w intercarsie zamawiajcie od setki AAT (według intercarsu nie było w setkach jedno masy)wiem bo przechodziłem to sam:)Fakt faktem wibracje trochę większe w dolnym zakresie obrotów do 1500 obr/min odczuwalne tylko do 3 biegu powyżej ich nie ma:P I nie sugerujcie sie wypowiedziami ze koło jedno masowe niszczy skrzynie i układ napędowy ono tłumi tylko wibracje.Porównywanie jazdy z jedno masa do jazdy jakim zetorem bez zawieszenia i synchronizatorów w skrzyni biegów jest jakim pomyleniem wiem bo sam mam Ursusa C360 a to jest to samo co zetor więc.Miałem okazje jeździć paroma dieslami bez koła dwu masowego min KIA PROCEED 1,6 CRD czy Ducato 2.8 i.d.td gdzie biegi wchodzą lepiej niż w VW Lt 2,5 TDI z dwu masa.

fakinek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 104
Rejestracja: 10 kwie 2010, 12:13
Lokalizacja: Strzelce Opolskie

Post autor: fakinek » 17 lut 2011, 22:25

no i o takie cosik mi chodziło. Aczkolwiek trochę mnie martwią te większe wibracje do 1500 rpm, ponieważ szczególnie w mieście to zwykle jeżdżę na mniej niż 2000 rpm (zimny silnik). No ale z drugiej strony oszczędność kosztowa ogromna...
Czy ma ktoś jeszcze jakieś doświadczenia w tym zakresie?
Dzięki

[ Dodano: 2011-03-02, 20:36 ]
piszę tego posta dla potomnych, którzy mogą stanąć przez koniecznością wymiany dwumasy, szczególnie w zawirusowanych AELu...

Dzisiaj właśnie odebrałem samochód po orginalnego sprzęgła z kołem zamachowym dwumasowym, na sprzęgło z kołem pełnym. Idelanym zamiennikiem jest kompletne sprzęgło z A100 C4 2.5 TDI, które ma takie same wymiary i nic nie trzeba kombinować przy wymianie.

Po wymianie mam mieszane uczucia, ponieważ wymiana wyeliminowała jedne problemy, zastępując innymi, ale po kolei:
- zaraz po wyjeździe od mechanika sprzęgło w ogóle nie dawało rady, przy mocniejszym depnięciu widziałem tylko szybko ruszającą się wskazówkę obrotomierza, bez zbytniego przespieszania. W związku z tym, że sprzegło kupiłem używane od kolegi z AKP (to jest jeden z powodów moich mieszanych uczuć, ponieważ pierwszy raz w życiu wsadziłem do swojego auta używaną część), które kilka lat przeleżało, więc było już z lekka pordzewiałe.
- w związku z tym konieczne stało się pokonanie jakichś ok. 30 km na zasadzie palenia sprzęgła. Sprzegła była dużo więcej niż w tym co zostało wyciągnięte, więc bez oporów się trochę pobawiłem przy okazji ustanawiając mój osobisty rekord w zużyciu paliwa w R5 TDI, które wyniosło 14l :]
- w trakcie trasy smród palonego sprzęgła nawet przez nawiew dostawał się do środka :)
- po tej trasce ślizganie sprzęgła praktycznie ustało, aczkolwiek przy ostrym ruszaniu z jedynki, widzę że wskazówka obrotomierza rośnie szybciej niż prędkość... Na następnych biegach problem ślizgania praktycznie ustępuje, aczkolwiek mam cały czas wrażenie, że na dwumasie zbierał się trochę lepiej. Może jeszcze jednak trochę sprzegło się ślizga i potrzebuje trochę wiecej km przejechanych, żeby się wyrównać, po kilka latach odpoczynku...
- największy problem dwumasy, czyli wibracje w okolicy 2000 rpm przy 'średnim' przyspieszaniu całkowicie ustąpiły
- pojawiły się nowe wibracje w okolicy do 1400 rpm, odczuwalne szczególnie na biegach 1,2,3, które to również powodują moje mieszane uczucia, ponieważ nie lubię jak coś mi wibruje w aucie. Jednakże wibracje te są zdecydowanie mniejsze od tych przy uszkodzonym dwumasie
- przy mocniejszym przyspieszaniu odgłosy dobiegające ze skrzyni/sprzęgła/podwozia są takie zdecydowanie bardziej metaliczne niż wcześniej. Zastanawiam się czy mechanik nie za bardzo gdzieś usztywnił wydech jak go zakładał z powrotem. Pojeżdżę trochę i zobaczę czy się 'ułoży'.

Podsumowując:
Gdyby nowy dwumas kosztował do 1000 pln, zakładałbym go bez wahania, jednak cena prawie 3000 pln jest już zabójcza, gdyż stanowi 20% wartości auta. W związku z tym odczucia może i mam mieszane, ale kupę kasy w portfelu zostało, więc to mnie nastawia optymistycznie.

Co do kosztów, do sprzęgło z A100 kupiłem od kolegi z AKP za 300, całe kompletne z kołem pełnym, używane, ale w dobrym stanie. Wymiana kosztowala 520 pln (jednakże było robione jeszcze przy okazji sporo innych rzeczy jak wymiana oleju w moście, naciąg ręcznego, ogarnięcie wycieku oleju z IC i płynu chłodniczego z tyłu bloku silnika, wymiana świecy żarowej nr 1, czyli najbardziej problematycznej, wymiana rolek i paska na pompie paliwa, które to już dokonywały żywota).
Czyli suma summarum zmieściłem się w kwocie poniżej 1000 pln razem z wymianą, więc chyba jednak warto troszkę pomęczyć się z wibracjami, ale cieszyć się kaską w portfelu... :)
A6 AEL Q Avant...oczywiście czerwony

Awatar użytkownika
robak26
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1137
Rejestracja: 30 lip 2009, 17:52
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1996
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.3 133KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Post autor: robak26 » 03 mar 2011, 18:03

Jeśli chodzi o używane graty to za 350 zeta można kupić kompletne sprzęgło do AEL-a.
http://allegro.pl/audi-a6-c4-2-5-tdi-ae ... 70258.html

fakinek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 104
Rejestracja: 10 kwie 2010, 12:13
Lokalizacja: Strzelce Opolskie

Post autor: fakinek » 03 mar 2011, 19:55

że można kupić to ja wiem, sam oglądałem, jednakże biorąc pod uwagę, że mój AEL jest po kuracji wzmacniającej, to miałem wielkie obawy, iż taki używany dwumas też zbyt długo nie pochodzi... Na razie pojeżdżę trochę i się zobaczy czy się 'ułoży', a mam więlką nadzieję, że tak. W przeciwnym razie za jakiś czas skrzynia pójdzie znowu w dół, tylko mam spore obawy przed używką, a po regeneracji też się obawiam, że zbyt długo może nie pochodzić...
A6 AEL Q Avant...oczywiście czerwony

Awatar użytkownika
robak26
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1137
Rejestracja: 30 lip 2009, 17:52
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1996
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.3 133KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Post autor: robak26 » 03 mar 2011, 19:58

Spoko fakinek.
Tak czytam i rozmyślam co sam zrobię gdy będę musiał to naprawiać.
Pozdro.

fakinek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 104
Rejestracja: 10 kwie 2010, 12:13
Lokalizacja: Strzelce Opolskie

Post autor: fakinek » 03 mar 2011, 20:00

no najlepiej założyć nowy...tylko cena za takie kółko jest po prostu kosmiczna. Jakby chociaż kosztowało tyle co to 1.9 TDI to jeszcze w miarę, a tak człowiek kombinuje :(

[ Dodano: 2011-03-05, 20:53 ]
minęło kilka dni jazdy na jednomasie i już nie mam mieszanych uczuć...
Po prostu ponad 1k poszedł w błoto, a w przyszłym tygodniu zmieniam z powrotem na dwumas, bo teraz autem nie da się jechać na wyższych prędkościach. Czuć jak cały układ napędowy nie dogaduje się z jednomasem i wszystko drży, nawet pedał gazu. Nawet po wrzucenia na luz sytuacja w ogóle się nie poprawia.
Może jest to wina używanego sprzęgła z jednomasem, ale po rozmowie z kolegą TO_JA z AKP dochodzę do wniosku, że problemem nie jest dwumas (problemem w orginalnej konfiguracji) tylko źle zrobiony soft, który ma za duży strzał na zbyt niskich obrotach.
W związku z tym zakładam z powrotem swoje stare sprzęgło i jadę na korekty softu z wielkimi nadziejami poprawy.
A6 AEL Q Avant...oczywiście czerwony

Awatar użytkownika
DJ_Mouse
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 94
Rejestracja: 14 lut 2010, 01:49
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: DJ_Mouse » 13 mar 2011, 01:02

fakinek pisze: Nawet po wrzucenia na luz sytuacja w ogóle się nie poprawia.
Więc co ma soft do tego?
robak26 pisze:Jeśli chodzi o używane graty to za 350 zeta można kupić kompletne sprzęgło do AEL-a.
http://allegro.pl/audi-a6-c4-2-5-tdi-ae ... 70258.html
Przyjrzyj się na fotke, dmumas do kosza, duże widoczne ślady przegrzania na płaszczyźnie styku z tarczą, bardzo możliwe że posiada jakieś pęknięcia itp. a to raczej wyklucza DM do ponownego montażu.
Było:
VW Golf mk2 1.6TD 70PS
VW Golf mk1 TDic +/- 90PS
Audi 100/A6 C4 2.5 TDI AAT +/-130PS

Jest:
SEAT Toledo 1M 1.9 TDI 150PS

fakinek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 104
Rejestracja: 10 kwie 2010, 12:13
Lokalizacja: Strzelce Opolskie

Post autor: fakinek » 13 mar 2011, 12:50

co do problemów przy wyższych prędkościach sytuacja została rozwiązana - okazało się, że myślać cały czas o sprzęgle, w ogóle nie przyszło mi do głowy tak prozaiczna przyczyna jak niedokręcone koła, które na szpilkach trzymały się już raczej siłą woli :| Oznacza to, że mechanik, który za poprzedniego właściciela wymieniał drążki kierownicze zapomniał dokręcić porządnie koła, bo ja w nich jeszcze nie mieszałem. W sumie całe szczęście, że tylko po mieście jeździłem, ponieważ z jednej strony nie czułem za bardzo bicia, a z drugiej nie zdążyły się odkręcić...
Suma summarum poszukiwania przyczyn drgań nadal trwają...
A6 AEL Q Avant...oczywiście czerwony

Awatar użytkownika
DJ_Mouse
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 94
Rejestracja: 14 lut 2010, 01:49
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: DJ_Mouse » 13 mar 2011, 21:48

No to fajny mechanik... Ale z drugiej strony, dlaczego u Ciebie do założeniu JKZ zaczęły się dgrania, skoro w 100/A6 są takie same skrzynie, a u mnie nie ma nic takiego, zakładam że mam JKZ chociaż jeszcze nie wyjmowałem skrzyni..

Czy w setkach też były montowane DKZ z silnikami 2.5TDI czy były wprowadzone dopiero z modelem A6?
Było:
VW Golf mk2 1.6TD 70PS
VW Golf mk1 TDic +/- 90PS
Audi 100/A6 C4 2.5 TDI AAT +/-130PS

Jest:
SEAT Toledo 1M 1.9 TDI 150PS

Awatar użytkownika
Hincó
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 759
Rejestracja: 29 lis 2008, 08:11
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bochnia
Kontakt:

Post autor: Hincó » 14 mar 2011, 00:20

Dwumasa w setkach nie było <okok>
I chwała im za to <rotfl>
Obrazek TDI +

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C4 (1991-1997)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga