Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C4 2.8 quattro] Problem z napędem quattro

Układ napędowy i skrzynie biegów
Awatar użytkownika
mastacrx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 498
Rejestracja: 30 cze 2009, 18:03
Imię: Maciek
Rocznik: 1995
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.2 230KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Worthing/ okolice Wrocławia

Post autor: mastacrx » 16 gru 2009, 18:48

tył napęd jak by nie patrzeć :mrgreen:

mietek69
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 282
Rejestracja: 25 lis 2009, 17:00
Imię: Mieczysław
Rocznik: 2007
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: mietek69 » 16 gru 2009, 19:01

[quote="Dodek"]pozatym panowie bez urazy ale mając naped quattro nie oczekujcie od niego niewiadomo czego -jak nie macie umiejetności to kupcie sobie c5 z esp i nie bezie was zarzucać etc. :mrgreen:[/quote

Drogi Kolego, nie po to kupiłem audiczke z quattro, żeby na każdym kroku do granic możliwości wykorzystywać zalety tego napędu, czy moc silnika. Nie miałem wcześniej autka z tym napędem i nie wiem jakie zachowania są normalnymi. Dlatego założyłem ten temat, dla własnej informacji i ku przestrodze innych.

A z tymi umiejętnościami to już nie wiem o co Ci chodzi... Idąc Twoim tokiem myślenia to wygląda tak: jak nie jesteś kierowcą WRC i nie masz takich umiejętności to po co Ci autko z Quattro? Moja odpowiedź: dla frajdy i bezpieczeństwa.
Wybacz, że nie mamy wrodzonych "umiejętności" jak Ty, tylko się musimy uczyć na błędach..
Ostatnio zmieniony 16 gru 2009, 22:40 przez mietek69, łącznie zmieniany 1 raz.
The best Audi A6 discussion forum. Invite! A6Klub.PL :) :)

arthurr
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 277
Rejestracja: 20 lis 2008, 10:34
Lokalizacja: Orzesze/ Górny Śląsk

Post autor: arthurr » 16 gru 2009, 21:23

zawsze przy tego rodzaju dyskusjach podnoszę jedną konkretną rzecz. Audi ma silnik mocowany przed przednią osią co powoduje sporą podsterowność - jeśli ze zbyt dużą prędkością wejdziemy w zakręt auto pojedzie prosto zamiast skręcić. I tu ważna rzecz dla wszystkich nowicjuszy z quattro - sam uczę się tego do dziś bo to trochę wbrew "logice" - jeśli zdarzy się wam taka sytuacja to nie wolno absolutnie zdejmować nogi z gazu, hamować lub dokręcać skrętu bo tylko pogorszycie sprawę - trzeba utrzymać kierownicę i dać w palnik - wtedy dupa nadrzuci. Najtrudniej jest zapanować nad dokręcaniem kiery - no bo jak - chcę skręcać a jadę prosto to musze mocniej skręcać - a tym można tylko pogorszyć swoją sytuację

nie piszę tego żeby kogoś pouczać, sam cały czas trenuję jak tylko jest okazja - wiedzieć o prawidlowych zachowaniach a je zastosować to dwie różne sprawy ;-)

na koniec "prawda ludowa" : quattro na śliskim przyspiesza jak żadne inne auto, ale hamuje jak każde (a nawet gorzej z powodu wiekszej masy vs. ośka...) Warto o tym pamiętac...

Awatar użytkownika
mastacrx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 498
Rejestracja: 30 cze 2009, 18:03
Imię: Maciek
Rocznik: 1995
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.2 230KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Worthing/ okolice Wrocławia

Post autor: mastacrx » 16 gru 2009, 21:58

arthurr pisze:zawsze przy tego rodzaju dyskusjach podnoszę jedną konkretną rzecz. Audi ma silnik mocowany przed przednią osią co powoduje sporą podsterowność - jeśli ze zbyt dużą prędkością wejdziemy w zakręt auto pojedzie prosto zamiast skręcić. I tu ważna rzecz dla wszystkich nowicjuszy z quattro - sam uczę się tego do dziś bo to trochę wbrew "logice" - jeśli zdarzy się wam taka sytuacja to nie wolno absolutnie zdejmować nogi z gazu, hamować lub dokręcać skrętu bo tylko pogorszycie sprawę - trzeba utrzymać kierownicę i dać w palnik - wtedy dupa nadrzuci. Najtrudniej jest zapanować nad dokręcaniem kiery - no bo jak - chcę skręcać a jadę prosto to musze mocniej skręcać - a tym można tylko pogorszyć swoją sytuację

nie piszę tego żeby kogoś pouczać, sam cały czas trenuję jak tylko jest okazja - wiedzieć o prawidlowych zachowaniach a je zastosować to dwie różne sprawy ;-)

na koniec "prawda ludowa" : quattro na śliskim przyspiesza jak żadne inne auto, ale hamuje jak każde (a nawet gorzej z powodu wiekszej masy vs. ośka...) Warto o tym pamiętac...
muszę tylko znaleźć duży plac bez latarni i zacząć praktyczną naukę quattro <mikołaj>

Awatar użytkownika
Forum A6 C4
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1681
Rejestracja: 15 mar 2009, 17:21
Imię: A6 C4 Forum
Rocznik: 1994
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Suwałki / Filipów

Post autor: Forum A6 C4 » 16 gru 2009, 22:07

arthurr pisze:na koniec "prawda ludowa" : quattro na śliskim przyspiesza jak żadne inne auto, ale hamuje jak każde (a nawet gorzej z powodu wiekszej masy vs. ośka...) Warto o tym pamiętac...
niekoniecznie :-P
gdyż hamowanie silnikiem to także hamowaniem quattro wszystkie koła

mietek69
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 282
Rejestracja: 25 lis 2009, 17:00
Imię: Mieczysław
Rocznik: 2007
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: mietek69 » 16 gru 2009, 22:55

Samym silnikiem też nie zdziałamy cudów, ale faktycznie, jak przyredukujecie i przydusicie silnik hamulcem (trzeba wyczuć moment, aby obroty wytracić szybciej ale ABS jeszcze się nie załączył) to nawet idzie to sprawnie :mrgreen:

I jak większość teorii zapisana tutaj sprawdza się fajnie na śniegu, ale na "szklaneczke" na drodze nie ma sposobu... Po prostu noga z gazu Panowie...
The best Audi A6 discussion forum. Invite! A6Klub.PL :) :)

gość_

Post autor: gość_ » 17 gru 2009, 16:58

dojechałem cały i zdrowy bez jednego uślizgu;) Powiem wam, że jazda z napędem <quattro> na śniegu to prawdziwa frajda :) Podobało mi się, samochód trzyma się sztywno drogi na zakrętach fajnie wyciąga tył, prostuje auto, przy wyprzedzaniu zero poślizgu. Naprawdę elegancko mi się dziś prowadziło :)

Awatar użytkownika
mastacrx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 498
Rejestracja: 30 cze 2009, 18:03
Imię: Maciek
Rocznik: 1995
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.2 230KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Worthing/ okolice Wrocławia

Post autor: mastacrx » 17 gru 2009, 17:15

i wystarczy delikatnie dać gazu i kontrować kierą <ok>
Moja była: Audi 100 C4 Avant 2.8 AAH Quattro.
Zapraszam na forum Audi A7 .

Awatar użytkownika
sebos17
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 93
Rejestracja: 22 lip 2009, 21:56
Lokalizacja: Bielsk Podlaski

Post autor: sebos17 » 17 gru 2009, 20:30

szybki-ens pisze:dojechałem cały i zdrowy bez jednego uślizgu;) Powiem wam, że jazda z napędem <quattro> na śniegu to prawdziwa frajda :) Podobało mi się, samochód trzyma się sztywno drogi na zakrętach fajnie wyciąga tył, prostuje auto, przy wyprzedzaniu zero poślizgu. Naprawdę elegancko mi się dziś prowadziło :)
a warunki dzisiaj nie miłe na drodze ;-)

przed chwilą wróciłem z ładnego asfaltowego dużego przykrytego śniegiem pustego nocą parkingu ;-) gdzie sobie poćwiczyłem i powiem Wam rewelka! Tylko że, łatwo było na dużym placu, a na drodze i tak trzeba być bojaźliwym :-) bo jeden zły ruch i albo krawężnik, albo auto z naprzeciwka...

gość_

Post autor: gość_ » 18 gru 2009, 08:40

sebos17 pisze:a warunki dzisiaj nie miłe na drodze ;-)
no wczoraj na północy Polski ciekawie nie było. Silny wiatr, padający śnieg, nieodśnieżone i nieposypane drogi. Nie wiem czy ktoś wczoraj w okolicach 10 rano jechał drogą Olsztyn- Mrągowo. Tuż przed Mrągowem niezły wypadek był. Litwin Bemką-7 zajechał drogę dla tira bo wyprzedzał go na górce i musiał się szybko schować bo z naprzeciwka ktoś nadjeżdżał.Tir po hamulcach, a że górka to się zsunął prosto na Becie. Tył Autka złożył się jak harmonijka:] i Litwin do swego kraju pewnie już wczoraj nie wrócił ;)

Jak zawsze w tych przypadkach standardowe hasło w mediach "Zima zaskoczyła drogowców". Przez 200km drogi tylko jeden pług z piaskiem napotkałem ;)

jaroznet
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 30
Rejestracja: 11 sie 2009, 13:10
Lokalizacja: Pzn

Post autor: jaroznet » 18 gru 2009, 09:17

dla mnie rowniez to pierwsza zima z quattro i silnikiem 2.8 kolego, nie ma się czego bać.
wczoraj mialem okazje pocwiczyc na lotnisku w swojej okolicy, powiem szczerze, quattro to najlepsze co może tylko być. drifting na sniegu tym autem to sama przyjemnosc, silnik ma taką moc, że ustawienie auta bokiem to kwestia dodania i odpuszczenia energicznie pedału gazu. ręczny zdaje się być zbędny tak jak i wciskanie sprzęgla.
Teraz chcialbym potwierdzic teze wysunieta przez ktoregos z przedmowcow, a mianowicie jesli wchodzisz w zakrety ze stałą predkoscia i nie kombinujesz z gazem i hamulcem to nie ma takiej możliwosci, zeby auto gdziekolwiek uciekło, tudziez kręcilo bączki, imo to bardzo bezpieczny naped tylko nalezy nauczyc sie go poprawnie wykorzystywac w takich warunkach. Polecam wszystkim wyjazd na place czy tez lotniska jesli macie taką możliwosc i pocwiczenia bo jak dobrze wiadomo praktyka czyni mistrza.
Na zakonczenie powiem testowałem auto na osnieżonej nawierzchni okolo 15cm białego puchu, opony continental z przodu i michelin z tylu (zimowki oczywiscie) przy wchodzeniu w dosc ciasny zakret z predkoscia 90km/h nie ma problemu z opanowaniem auta, ale uwazajcie auto zawsze mniej lub bardziej może stac sie podsterowne- NIGDY w takim przypadku nie odpuszczajcie gazu bo skonczycie w najlepszym przypadku na ''poboczu''

pozdrawiam wszystkich wielbicieli białego szaleństwa
j.

Awatar użytkownika
vipkwiecien
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 260
Rejestracja: 22 sty 2010, 20:14
Lokalizacja: radom

Post autor: vipkwiecien » 23 sty 2010, 13:17

koledzy takie pytanko mam odnoscie Quattro. Na aukcjach allegro spotkałem 2 egzemplarze w których własciciciel pisze ze jest blokada tylniego mostu.
W 80 b3 i b4 takie cos wystepowałeo ale czy w A6 jest ?????
ogladałem kilka mostów A6 C5 i żanda niemiała zadnych kabli itp
prędkość była dobra tylko zakręt za ciasny

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C4 (1991-1997)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja