Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C4] dziwne(chrobotanie dzwonienie) dzwieki quattro

Układ napędowy i skrzynie biegów
Polgi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 14
Rejestracja: 02 maja 2009, 14:54
Lokalizacja: ON

[A6 C4] dziwne(chrobotanie dzwonienie) dzwieki quattro

Post autor: Polgi » 21 maja 2011, 00:28

Witam
Silnik 2,8 aah skrzynia manual wszystko pracuje bez zarzutu. Jednak dzisiaj jadąc sobie z otwarta szyba usłyszałem dziwne dźwięki dochodzące z pod auta. Mianowicie coś delikatnie chrobocze dzwoni przy przyspieszaniu szczególnie pod górkę. Najbardziej słyszalne na niższych biegach. Nie jest to też regularne, raz się pojawia a raz nie, raz głośniej raz ciszej. Byłem pod autem sprawdzałem olej w skrzyni jest w moście tez luzów nie ma wszystko suche. Biegi wchodzą jak należy nic nie szarpie. Na biegu jałowym tego nie ma. Na tzw. hamowaniu biegami też jest cisza.
Może ktoś się spotkał z czymś takim?
Poprzednie autka:
Golf MK1 2.0 16V 9A
Golf MK2 2,9 VR6 ABV
AUDI A6 2,5TDI AEL
AUDI 100 2,6 V6 ABC
AUDI A6 C4 2,8 AAH Quattro

Awatar użytkownika
TheWitcher
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 215
Rejestracja: 19 sty 2011, 21:09
Lokalizacja: Northamptonshire

Post autor: TheWitcher » 21 maja 2011, 08:07

Moze dwumasa juz dogorywa ??
Czy te dzwieki pojawiaja sie podczas postoju na biegu jalowym przy wciskaniu sprzegla ??
Byla: Audi 80 1.6, A6 2.4 V6, A6 1.9Tdi Saloon, Coupe Quattro typ 85, jest jak w opisie :)

Polgi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 14
Rejestracja: 02 maja 2009, 14:54
Lokalizacja: ON

Post autor: Polgi » 21 maja 2011, 10:34

właśnie nie na biegu jałowym jest cisza czy sprzęgło wciśnięte czy tez nie. Dwumasa hmm ale nie ma żadnych podejrzanych drgań auta na żadnym biegu.
Nie wiem jakie są objawy padajacej dwumasy.
Poprzednie autka:
Golf MK1 2.0 16V 9A
Golf MK2 2,9 VR6 ABV
AUDI A6 2,5TDI AEL
AUDI 100 2,6 V6 ABC
AUDI A6 C4 2,8 AAH Quattro

Awatar użytkownika
TheWitcher
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 215
Rejestracja: 19 sty 2011, 21:09
Lokalizacja: Northamptonshire

Post autor: TheWitcher » 21 maja 2011, 12:26

Padnieta dwumase wyraznie slychac na biegu jalowym jak wciskasz sprzeglo. Moze to byc dzwonienie, lub chrobotanie. <okok>
Byla: Audi 80 1.6, A6 2.4 V6, A6 1.9Tdi Saloon, Coupe Quattro typ 85, jest jak w opisie :)

Polgi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 14
Rejestracja: 02 maja 2009, 14:54
Lokalizacja: ON

Post autor: Polgi » 23 maja 2011, 10:38

podniosłem pacjentkę na podnośniku i na każdym biegu dziwny dźwięk dobiega z pomiedzy silnika i skrzyni czyli na 99% dwumas. Objawy się zgadzą. Dzięki kolego za naprowadzenie.

Teraz pytanie. Czy dwumasa z 2,6 ABC podejdzie do AAH?
Poprzednie autka:
Golf MK1 2.0 16V 9A
Golf MK2 2,9 VR6 ABV
AUDI A6 2,5TDI AEL
AUDI 100 2,6 V6 ABC
AUDI A6 C4 2,8 AAH Quattro

Awatar użytkownika
TheWitcher
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 215
Rejestracja: 19 sty 2011, 21:09
Lokalizacja: Northamptonshire

Post autor: TheWitcher » 23 maja 2011, 17:51

szerze nie mam zielonego pojecia <lol>
ale ciesze sie ze moglem Ci pomoc. Pozdro <okok>
Byla: Audi 80 1.6, A6 2.4 V6, A6 1.9Tdi Saloon, Coupe Quattro typ 85, jest jak w opisie :)

Awatar użytkownika
hasek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 269
Rejestracja: 14 lis 2009, 16:11
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: hasek » 24 maja 2011, 16:54

Nie żebym straszył, ale niedawno u siebie walczyłem z podobnymi dźwiękami. Na luzie cisza, podczas przyspieszania chrobotanie/terkotanie - w pierwszej kolejności sprawdziłem, przeczyściłem i przesmarowałem przeguby na wale, później na półośkach, ale nie pomogło.
Trzeba było zabrać się za skrzynię, bo strasznie mnie irytowało to terkotanie. Po wytarganiu skrzyni sprzęgło i 2mas wyglądały w porządku. Szybka akcja i postanowiliśmy wyciągnąć mechanizm różnicowy.. zlanie oliwy i małe przetarcie ataku ukazało 3 wżery na wałku Obrazek, wstępnie przyjęliśmy je jako główny powód terkotania. Z kolekcji kolegi z Audi Klub wziąłem na części skrzynię CAB bodajże z setki i zabrałem się za rozbiórkę skrzyń. Po wstępnych oględzinach w etce wyszło, że atak powinien pasować.
Niestety prasa nie podołała i stare łożysko trzeba było pociąć, po zdjęciu koszyka z wałeczkami, na światło dzienne wyszła prawdopodobnie główna przyczyna chrobotania - połowa głównej bieżni miała raka Obrazek Obrazek

Ostatecznie ze skrzyni CAB włożyłem wałek ataku i samo koło talerzowe na mój kosz Obrazek Wałek dostał nowe ori łożysko za jedyne 425zł Obrazek, od razu założyłem 2 nowe łożyska na koszu (znacznie tańsze bo 66zł szt) Obrazek.
Pole walki Obrazek, po złożeniu i zalaniu świeżą oliwą skrzynia wyglądała tak Obrazek. Wieczorem po założeniu skrzyni nastała chwila prawy. Po krótkiej przejażdżce banan na twarzy i delektowanie się cichą jazdą. <lol>
Audi A6 C4 2,5 AEL '96 Sedan Quattro - 14-
Audi A6 C4 2.8 30V ACK '97 Avant Quattro - 11-14
Audi A6 C4 2.5 AEL '97 Avant Quattro - 09-10
VW Golf MK3 2.0 8V ADY '95 - 07-09
VW Golf MK2 1.8 8V RP '89 - 04-06

megi74
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 24
Rejestracja: 08 lis 2010, 14:48
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: megi74 » 03 maja 2013, 14:23

Witam.Mam podobny problem.Chrobotanie ktore się pojawia tylko przy przyspieszaniu z pedałem gazu w podłodze.Wymieniłem oba przeguby wewnetrzne i zewnetrzne bo mialem nadzieje ze w tym tkwi problem.dodatkowo za jednym razem wymienilem lozyska w skrzyni bo tak doradził mi mechanik.Po wszystkim problem nie zniknął :(
Występuje na niskich biegach (1,2,3-kiedy jest duze obiążenie) i tylko z pedałem z podłodze,obroty od 3tyś w zwyż...przy delikatnym przyspieszaniu problemu nie ma.Czy ktoś ma jakis pomysł? Ja te chrobotanie czuję pod nogami.Moze coś ze skrzynią,podporą wału bo wątpie żeby to były przeguby z tyłu.Proszę o sugestie i pomysły.

nk4you
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 26 maja 2013, 15:00
Lokalizacja: Braniewo

Post autor: nk4you » 26 maja 2013, 15:52

też mam taki problem na pierwszych 3 biegach słychać chrobotanie na dużych obrotach. samochód na dniach będe stawiał do dobrego mechanika i będziemy szukać problemu będe dawał znać co jest grane

megi74
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 24
Rejestracja: 08 lis 2010, 14:48
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: megi74 » 27 maja 2013, 23:38

To czekam na diagnoze.Ja wymienie jeszcze przeguby z tyłu.Mozliwe ze one daja znac o sobie

megi74
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 24
Rejestracja: 08 lis 2010, 14:48
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: megi74 » 28 maja 2013, 12:21

Mimo wszystko je wymienie.Mam dostep do całych polosi.Stawialem na podpore ale to tez nie to.Moze przeguby wału siadają...

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2597
Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
Imię: Robert
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.2 230KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 28 maja 2013, 12:33

megi74 pisze:.Moze przeguby wału siadają...
Wtedy były by odczuwalne również drgania i wibracje.
Lektor.

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2597
Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
Imię: Robert
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.2 230KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 28 maja 2013, 17:41

qbatito pisze:przeguby wału? mowa chyba o krzyżakach tak?? one jeśli siadają to będą miały luz. tzn. jak w jednej ręce będziemy mieli wał a w drugiej "flansze" kołnierz z otworami na śruby to powinien być luz przy obracaniu w przeciwnych kierunkach.. no ale przy np. ruszaniu też by dawały znać stukaniem..
Dokladnie tak jak piszesz. Mało że przy ruszaniu ale i przy każdym nawet delikatnym dodaniem czy ujęciu gazu. Głośny metaliczny dÂźwięk.
Lektor.

mas0n
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 266
Rejestracja: 27 lis 2012, 17:18
Imię: Dawid
Moje auto: 100 C4
Rocznik: 1992
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mas0n » 21 lis 2013, 13:09

Może też powinienem się temu przyjżeć. Mam chrobotanie przy niskich obrotach i dużym obciążeniu (np. ruszam pod górkę). Redukcja, wyższe obroty i cisza. I na luzie cisza i spokój. Brzmi jak by było gdzieś z przodu. Koleś od którego kupiłem mówił że to łączenia rury wydechowej. Kicha bo nie mam kanału, ale coś wymyślę żeby się dostać pod auto.

Awatar użytkownika
marzol
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 50
Rejestracja: 20 lut 2013, 21:12
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: marzol » 12 gru 2013, 19:24

Uporał się ktoś z tym chrobotaniem? U mnie tak się dzieje przy gwałtownym ruszaniu i zerwaniu przyczepności. Nie mam pojęcia co to może być.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C4 (1991-1997)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga