[A6 C4] dziwne(chrobotanie dzwonienie) dzwieki quattro
[A6 C4] dziwne(chrobotanie dzwonienie) dzwieki quattro
Witam
Silnik 2,8 aah skrzynia manual wszystko pracuje bez zarzutu. Jednak dzisiaj jadąc sobie z otwarta szyba usłyszałem dziwne dźwięki dochodzące z pod auta. Mianowicie coś delikatnie chrobocze dzwoni przy przyspieszaniu szczególnie pod górkę. Najbardziej słyszalne na niższych biegach. Nie jest to też regularne, raz się pojawia a raz nie, raz głośniej raz ciszej. Byłem pod autem sprawdzałem olej w skrzyni jest w moście tez luzów nie ma wszystko suche. Biegi wchodzą jak należy nic nie szarpie. Na biegu jałowym tego nie ma. Na tzw. hamowaniu biegami też jest cisza.
Może ktoś się spotkał z czymś takim?
Silnik 2,8 aah skrzynia manual wszystko pracuje bez zarzutu. Jednak dzisiaj jadąc sobie z otwarta szyba usłyszałem dziwne dźwięki dochodzące z pod auta. Mianowicie coś delikatnie chrobocze dzwoni przy przyspieszaniu szczególnie pod górkę. Najbardziej słyszalne na niższych biegach. Nie jest to też regularne, raz się pojawia a raz nie, raz głośniej raz ciszej. Byłem pod autem sprawdzałem olej w skrzyni jest w moście tez luzów nie ma wszystko suche. Biegi wchodzą jak należy nic nie szarpie. Na biegu jałowym tego nie ma. Na tzw. hamowaniu biegami też jest cisza.
Może ktoś się spotkał z czymś takim?
Poprzednie autka:
Golf MK1 2.0 16V 9A
Golf MK2 2,9 VR6 ABV
AUDI A6 2,5TDI AEL
AUDI 100 2,6 V6 ABC
AUDI A6 C4 2,8 AAH Quattro
Golf MK1 2.0 16V 9A
Golf MK2 2,9 VR6 ABV
AUDI A6 2,5TDI AEL
AUDI 100 2,6 V6 ABC
AUDI A6 C4 2,8 AAH Quattro
- TheWitcher
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 215
- Rejestracja: 19 sty 2011, 21:09
- Lokalizacja: Northamptonshire
właśnie nie na biegu jałowym jest cisza czy sprzęgło wciśnięte czy tez nie. Dwumasa hmm ale nie ma żadnych podejrzanych drgań auta na żadnym biegu.
Nie wiem jakie są objawy padajacej dwumasy.
Nie wiem jakie są objawy padajacej dwumasy.
Poprzednie autka:
Golf MK1 2.0 16V 9A
Golf MK2 2,9 VR6 ABV
AUDI A6 2,5TDI AEL
AUDI 100 2,6 V6 ABC
AUDI A6 C4 2,8 AAH Quattro
Golf MK1 2.0 16V 9A
Golf MK2 2,9 VR6 ABV
AUDI A6 2,5TDI AEL
AUDI 100 2,6 V6 ABC
AUDI A6 C4 2,8 AAH Quattro
- TheWitcher
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 215
- Rejestracja: 19 sty 2011, 21:09
- Lokalizacja: Northamptonshire
podniosłem pacjentkę na podnośniku i na każdym biegu dziwny dźwięk dobiega z pomiedzy silnika i skrzyni czyli na 99% dwumas. Objawy się zgadzą. Dzięki kolego za naprowadzenie.
Teraz pytanie. Czy dwumasa z 2,6 ABC podejdzie do AAH?
Teraz pytanie. Czy dwumasa z 2,6 ABC podejdzie do AAH?
Poprzednie autka:
Golf MK1 2.0 16V 9A
Golf MK2 2,9 VR6 ABV
AUDI A6 2,5TDI AEL
AUDI 100 2,6 V6 ABC
AUDI A6 C4 2,8 AAH Quattro
Golf MK1 2.0 16V 9A
Golf MK2 2,9 VR6 ABV
AUDI A6 2,5TDI AEL
AUDI 100 2,6 V6 ABC
AUDI A6 C4 2,8 AAH Quattro
- TheWitcher
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 215
- Rejestracja: 19 sty 2011, 21:09
- Lokalizacja: Northamptonshire
Nie żebym straszył, ale niedawno u siebie walczyłem z podobnymi dźwiękami. Na luzie cisza, podczas przyspieszania chrobotanie/terkotanie - w pierwszej kolejności sprawdziłem, przeczyściłem i przesmarowałem przeguby na wale, później na półośkach, ale nie pomogło.
Trzeba było zabrać się za skrzynię, bo strasznie mnie irytowało to terkotanie. Po wytarganiu skrzyni sprzęgło i 2mas wyglądały w porządku. Szybka akcja i postanowiliśmy wyciągnąć mechanizm różnicowy.. zlanie oliwy i małe przetarcie ataku ukazało 3 wżery na wałku
, wstępnie przyjęliśmy je jako główny powód terkotania. Z kolekcji kolegi z Audi Klub wziąłem na części skrzynię CAB bodajże z setki i zabrałem się za rozbiórkę skrzyń. Po wstępnych oględzinach w etce wyszło, że atak powinien pasować.
Niestety prasa nie podołała i stare łożysko trzeba było pociąć, po zdjęciu koszyka z wałeczkami, na światło dzienne wyszła prawdopodobnie główna przyczyna chrobotania - połowa głównej bieżni miała raka
![Obrazek]()
Ostatecznie ze skrzyni CAB włożyłem wałek ataku i samo koło talerzowe na mój kosz
Wałek dostał nowe ori łożysko za jedyne 425zł
, od razu założyłem 2 nowe łożyska na koszu (znacznie tańsze bo 66zł szt)
.
Pole walki
, po złożeniu i zalaniu świeżą oliwą skrzynia wyglądała tak
. Wieczorem po założeniu skrzyni nastała chwila prawy. Po krótkiej przejażdżce banan na twarzy i delektowanie się cichą jazdą. 
Trzeba było zabrać się za skrzynię, bo strasznie mnie irytowało to terkotanie. Po wytarganiu skrzyni sprzęgło i 2mas wyglądały w porządku. Szybka akcja i postanowiliśmy wyciągnąć mechanizm różnicowy.. zlanie oliwy i małe przetarcie ataku ukazało 3 wżery na wałku
Niestety prasa nie podołała i stare łożysko trzeba było pociąć, po zdjęciu koszyka z wałeczkami, na światło dzienne wyszła prawdopodobnie główna przyczyna chrobotania - połowa głównej bieżni miała raka
Ostatecznie ze skrzyni CAB włożyłem wałek ataku i samo koło talerzowe na mój kosz
Pole walki

Audi A6 C4 2,5 AEL '96 Sedan Quattro - 14-
Audi A6 C4 2.8 30V ACK '97 Avant Quattro - 11-14
Audi A6 C4 2.5 AEL '97 Avant Quattro - 09-10
VW Golf MK3 2.0 8V ADY '95 - 07-09
VW Golf MK2 1.8 8V RP '89 - 04-06
Audi A6 C4 2.8 30V ACK '97 Avant Quattro - 11-14
Audi A6 C4 2.5 AEL '97 Avant Quattro - 09-10
VW Golf MK3 2.0 8V ADY '95 - 07-09
VW Golf MK2 1.8 8V RP '89 - 04-06
Witam.Mam podobny problem.Chrobotanie ktore się pojawia tylko przy przyspieszaniu z pedałem gazu w podłodze.Wymieniłem oba przeguby wewnetrzne i zewnetrzne bo mialem nadzieje ze w tym tkwi problem.dodatkowo za jednym razem wymienilem lozyska w skrzyni bo tak doradził mi mechanik.Po wszystkim problem nie zniknął 
Występuje na niskich biegach (1,2,3-kiedy jest duze obiążenie) i tylko z pedałem z podłodze,obroty od 3tyś w zwyż...przy delikatnym przyspieszaniu problemu nie ma.Czy ktoś ma jakis pomysł? Ja te chrobotanie czuję pod nogami.Moze coś ze skrzynią,podporą wału bo wątpie żeby to były przeguby z tyłu.Proszę o sugestie i pomysły.

Występuje na niskich biegach (1,2,3-kiedy jest duze obiążenie) i tylko z pedałem z podłodze,obroty od 3tyś w zwyż...przy delikatnym przyspieszaniu problemu nie ma.Czy ktoś ma jakis pomysł? Ja te chrobotanie czuję pod nogami.Moze coś ze skrzynią,podporą wału bo wątpie żeby to były przeguby z tyłu.Proszę o sugestie i pomysły.
- Audi A6 Warsztat
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2596
- Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
- Imię: Zbigniew
- Rocznik: 2008
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CAHB 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
- Audi A6 Warsztat
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2596
- Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
- Imię: Zbigniew
- Rocznik: 2008
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CAHB 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Dokladnie tak jak piszesz. Mało że przy ruszaniu ale i przy każdym nawet delikatnym dodaniem czy ujęciu gazu. Głośny metaliczny dÂźwięk.qbatito pisze:przeguby wału? mowa chyba o krzyżakach tak?? one jeśli siadają to będą miały luz. tzn. jak w jednej ręce będziemy mieli wał a w drugiej "flansze" kołnierz z otworami na śruby to powinien być luz przy obracaniu w przeciwnych kierunkach.. no ale przy np. ruszaniu też by dawały znać stukaniem..
Warsztat, naprawy Audi A6.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 266
- Rejestracja: 27 lis 2012, 17:18
- Imię: Dawid
- Rocznik: 1992
- Moje auto: 100 C4
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 115KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
Może też powinienem się temu przyjżeć. Mam chrobotanie przy niskich obrotach i dużym obciążeniu (np. ruszam pod górkę). Redukcja, wyższe obroty i cisza. I na luzie cisza i spokój. Brzmi jak by było gdzieś z przodu. Koleś od którego kupiłem mówił że to łączenia rury wydechowej. Kicha bo nie mam kanału, ale coś wymyślę żeby się dostać pod auto.