Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ MANUAL+Q] Cieknący simering torsena

Układ napędowy i skrzynie biegów
ODPOWIEDZ
papilon
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 22 maja 2012, 15:59
Lokalizacja: dolny śląsk

[ MANUAL+Q] Cieknący simering torsena

Post autor: papilon » 22 maja 2012, 16:55

Witam,
od strony wału napędowego cieknie mi simering w torsenie. Chcę go wymienić ale mam dwa problemy: przebuszowałem sklepy motoryzacyjne i podają mi rozmiar 60x45x8. Sprawdziłem suwmiarką swój (opis nieczytelny bo trudny dostęp i dodatkowo plastikowa osłona chyba była za blisko bo pościerała wszystko co było) - wychodzi że mam ok 52x40x... Czy ktoś z Was zna wymiary simeringu ? W serwisie chcą za niego 150 PLN i dodatkowo ponad tydzieĂą czekania. A normalnie ok 15-20 PLN. Nie chcę rozbebeszać a później stać nie wiadomo ile bo okaże się że zamiennika nie ma. Drugi problem demontażowo - montażowy: czy flansza z tuleją ma wieloklin wewnętrzy czy zewnętrzny ? Jak ją wybiję czy się w środku nic nie rozsypie ? Byłbym wdzięczny jakby ktoś z Was miał jakąś fotkę z ETK-i obrazującą ten tylny most bo w całym necie nic nie ma :( Podobno w takiej konfiguracji jak moja wyszło tylko ok 1000 sztuk - tak to jest jak się chce być oryginalnym :) Z góry dziękuję za wszelką pomoc.
Pozdrawiam

papilon
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 22 maja 2012, 15:59
Lokalizacja: dolny śląsk

Post autor: papilon » 26 maja 2012, 01:02

gembas pisze:Tutaj masz Etke online,poszukaj: http://ifinterface.com/techtest/cp2/A3R1383Y522Q/
pozdrawiam..........
Dzięki za ETK-ę - wszystko ładnie pięknie - dokopałem się do simeringu ale chyba jest tam błąd bo podają simering 52x52x7 - takiego nigdzie nie ma. Poza tym powinny być dwie różne liczby a to oznaczenie mówi że średnica zew i wew są takie same ! Muszę spróbować innymi kanałami :)

deny
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 50
Rejestracja: 05 sie 2009, 21:53
Lokalizacja: Bytom Śląskie

Post autor: deny » 10 lip 2012, 23:24

Witam kolego ma ten sam problem z cieknącym dyfrem .Byłem u mechanika samochodowego i pytałem czy po odkręcaniu flanszy trzeba będzie wydystansować dyfer czy tez nie.Niestety on też nie wiedział .Wiec jak wymienisz to daj znac co i jak <okok>
DENY
Audi c4 S4 sedan 94' 4.2 280 KM
Audi a6 c4 avant 96' Quattro 2.8 174 KM - Zona

Fontesen

Post autor: Fontesen » 12 lip 2012, 21:39

u mnie też ciekło, ale przy okazji wymiany sprzęgla, mechanik mi to wymienił. Pojehał normalnie do sklepu z częściami i dostał, bez żadnych problemów. Od tamtej pory mam suchutko jak na pustyni. koszt zaden.

Eryk1969
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 24 lis 2012, 13:55
Lokalizacja: Hajnówka

Post autor: Eryk1969 » 24 lis 2012, 17:05

Witam wszystkich co wymieniali symering w torsenie od strony wału napędowego,po odkręceniu wału z 6 śrub na imbus ukazała mi się flansza nie mam pojęcia co powinienem zrobić aby dostać się do simeringu jak jest mocowana ta flansza aby ją wyjąć co mam zrobić :( proszę o pomoc,z góry dziękuję.

Awatar użytkownika
hasek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 269
Rejestracja: 14 lis 2009, 16:11
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: hasek » 26 lis 2012, 00:11

Eryk1969 pisze:Witam wszystkich co wymieniali symering w torsenie od strony wału napędowego,po odkręceniu wału z 6 śrub na imbus ukazała mi się flansza nie mam pojęcia co powinienem zrobić aby dostać się do simeringu jak jest mocowana ta flansza aby ją wyjąć co mam zrobić :( proszę o pomoc,z góry dziękuję.
chyba będziesz musiał odkręcić torsena i go rozebrać.. zresztą to powinno ci pomóc

http://elsaweb.spaghetticoder.org/doc/A.en-GB.8D-S-S01A/21141909/2
Audi A6 C4 2,5 AEL '96 Sedan Quattro - 14-
Audi A6 C4 2.8 30V ACK '97 Avant Quattro - 11-14
Audi A6 C4 2.5 AEL '97 Avant Quattro - 09-10
VW Golf MK3 2.0 8V ADY '95 - 07-09
VW Golf MK2 1.8 8V RP '89 - 04-06

papilon
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 22 maja 2012, 15:59
Lokalizacja: dolny śląsk

Post autor: papilon » 26 lis 2012, 18:53

Witam wszystkich zainteresowanych -)
Jestem po wymianie simeringu w Torsenie od strony wału. Sprawa prosta: Spuszczamy olej z przekładni. Odkręcamy wał napędowy od flanszy (6 śrub). Podpieramy Torsena od spodu (mały lewarek +deseczka), odkręcamy belkę trzymającą torsena (od strony wału). Odkręcamy śruby mocujące dekiel i wyjmijemy całą flanszę z simeringiem, deklem, łożyskiem i tulejką łączącą (łączy ona końcówkę wieloklina wałka atakującego i wieloklina wałka który wyjęliśmy. Wybijamy tulejkę (mocno siedzi - porządny młot i wybijak + podparcie dla tulejki) najlepiej w dwie osoby - jedna walczy z młotem a druga podtrzymuje naszą flanszę z wałkiem. Później demontujemy łożysko (pierścień zabezpieczający) dekiel a z dekla wydłubujemy stary simerin. Rozmiar 42x52x7 - lewoskrętny. Składamy w odwrotnej kolejności. Tulejka musi być nabita na taką samą głębokość jak była. Podczas montażu trzeba trochę przekręcić flanszą w lewo-prawo żeby tulejka wskoczyła w wałek atakujący. Na Koniec wyjmujemy podnośnik i nalewamy olej. Finał. Zrobiłem to i nie ma problemów. ÂŻadnych dodatkowych czynności regulacyjnych nie robiłem.
Pozdrawiam

Eryk1969
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 24 lis 2012, 13:55
Lokalizacja: Hajnówka

Post autor: Eryk1969 » 26 lis 2012, 21:55

Dzięki kolego właśnie oto chodziło bo nie wiedziałem jak do tego się zabrać po wykręceniu wału jeszcze raz dzięki i pozdro. <brawo>

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C4 (1991-1997)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga