Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[c4 2.5tdi AAT] zmiana silnika,kopcenie

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
korey
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 07 lip 2008, 07:21
Lokalizacja: Mława/Arhus Dania

[c4 2.5tdi AAT] zmiana silnika,kopcenie

Post autor: korey » 07 lip 2008, 08:36

Witam wszystkich .
po zmianie silnika na drugi mam problem z ustaleniem co jest przyczyna ogólnego kopcenia (czarny dym jak smoła)przy czym silnik nie wkreca sie na obroty zachowuje sie jak by miał oddcinke przy +/- 3200 obr.sprawdziłem wszystkie podłaczenia wężyków przewodów kabelków wszystko Ok. zauwazyłem ze po odłaczeniu przepływki jest duzo lepiej .kopci w zasadzie tylko przy ruszaniu i przeładowaniu z 1 na 2 bieg a dalej w miare czyste spaliny i prawie normalnie sie wkreca nie dłąwi sie nic nie odccina go. troche dziwne jest to ze nie reaguje wogule na odpiecie czy podpiecie przepływki.zastanawiam sie czy nie potzrebne jest podpiecie vga zeby cos ustawic ,a moze to wtryski poprostu leja poniewaz silnik który włąsnie włozyłem niepracował koło roku....
Co o tym sadzicie prosze o pomoc nadmienie tylko ze jestem w dani i niebardzo moge tu zaszlec jezdzac po ASO itp.. wiadomo kasa


przywitaj się w dziale "powitania"
Ostatnio zmieniony 07 lip 2008, 08:46 przez korey, łącznie zmieniany 1 raz.

macieja910

Post autor: macieja910 » 07 lip 2008, 11:25

korey na poczatek podepnij pod VAGa. Przeczysc tez przeplywke benzyna ekstrakcyjna i jezeli to nie pomoze to wymiana.

Awatar użytkownika
toms001
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 169
Rejestracja: 15 cze 2008, 22:53
Lokalizacja: WROCŁAW
Kontakt:

Post autor: toms001 » 07 lip 2008, 11:28

macieja910 pisze:Przeczysc tez przeplywke benzyna ekstrakcyjna i jezeli to nie pomoze to wymiana.
Na jakiej podstawie twierdzisz, że kłopoty kolegi powoduje przepływka? Objawy wcale tego nie sugerują.

macieja910

Post autor: macieja910 » 07 lip 2008, 11:32

toms001 ja diesla nie mam ale skoro stwierdzil ze po zdjeciu przeplywki jest lepiej ;-) A jak diagnoze ty stawiasz???? :-)

korey
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 07 lip 2008, 07:21
Lokalizacja: Mława/Arhus Dania

Post autor: korey » 07 lip 2008, 12:16

dzieki za odzew na poczatek.
i może parę słów dodam co i jak.
co do przepływki to przy poprzednim silniku nie było problemu z nią raczej bo nie sprawdzałem tego a tą ślicznotkę mam od 4 miesięcy i aż tak bardzo nie miałem potrzeby sprawdzania czego kolwiek bo wszystko grało puki silnik nagle nie padł zreszto przyczyną padu okazało sie ściecie klina na kole rozrzadu i dalej wiadomo.tak wiec przy nowym silniku osprzęt został w zasadzie od poprzednika oprócz wtysków i pompy

[ Dodano: 2008-07-07, 12:19 ]
a dodam jeszcze że w chwili obecnej niestety nie bardzo mam możliwośc podpiac VAGa czekam na przesyłkie pinów

Awatar użytkownika
toms001
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 169
Rejestracja: 15 cze 2008, 22:53
Lokalizacja: WROCŁAW
Kontakt:

Post autor: toms001 » 07 lip 2008, 15:14

macieja910 pisze:toms001 ja diesla nie mam ale skoro stwierdzil ze po zdjeciu przeplywki jest lepiej ;-) A jak diagnoze ty stawiasz???? :-)
Diagnoze stawiam taką, że bez podpięcia kompa nie można stwierdzic co sie zepsulo i wymieniac, bo bedzie to tylko wyrzucanie pieniedzy.

korey
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 07 lip 2008, 07:21
Lokalizacja: Mława/Arhus Dania

Post autor: korey » 07 lip 2008, 15:21

hh?? pewnie trzeba będzie się uzbroic w cierpliwośc i poczeka na POST(pocztę) z przesyłko jak tak bo szczerze nie uśmiecha mi się po ostatnich wydatkach wywalac około 500 stówek :-( za test a narazie mam czym sie bujac. oczywiscie czekam na dalsza pomoc i moze sam cos wynajde w tym czasie

pozdrowionka

macieja910

Post autor: macieja910 » 07 lip 2008, 15:25

toms001 wiec tak jak ja uwzasz ze trzeba go podbiac pod kompa. A przeplywke tak na zas radzilem przeczyscic :mrgreen:

korey
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 07 lip 2008, 07:21
Lokalizacja: Mława/Arhus Dania

Post autor: korey » 07 lip 2008, 15:36

znaczy czy podpiac ? tak szczerze to nie tak do końca bo zdaje mi sie ze tu jest czysto mechaniczny problem biorąc pod uwagę ile można się dowiedziec z kompa tych modeli acz kolwiek nie bawiłem sie tym jeszcze plus fakt ze stał ten motorek nie palony kupe czasu acz kolwiek juz 2 tys zrobiłem na nim .
wracając do przepływki to owszem oczyszczę ja zdazyłem juz zajrzec w kilka miejsc poczyściłem zawory uszczelniłem kolektor ssacy bo miał przegwizdy i pare drobiazgów ale nic to wszystko nie daje jak narazie.. zastanawia mnie bardzo ta przepływka czemu silnik wogule praktycznie nie reaguje na fakt podpinania i odpinania nawet nie zmienia sie obroty czy cos takiego. w zasadzie normalnie to odrazu silniki reaguja na takie zabiegi w wiekszym czy mniejszym stopni np.traca moc a tu wrecz odwrotnie . cos tu jest pokopane tylko co o to jest pytanie????? :-/

[ Dodano: 2008-07-07, 15:38 ]
jeszcze odnosnie przepływki to zapewne wiecie ze w tym modelui to przepływka jest klapa nie drut to tak dla pewnosc

[ Dodano: 2008-08-01, 21:57 ]
witam ponownie .
no cóz już troche pogrzebałem to znaczy tak jak pisałem odnosnie przepływki okazaje sie ze jest z nia wszystko OK .dalej przeczysciłem wszystko co zwiazane z recyklingiem spalin i okazało sie ze zawór padniety czy ciagnał czy dmuchał to zawór sie nie rusza tylko syczy w środku czyli membrana padnieta ( narazie zaślepiłem ) ale praktycznie nic to nie zmieniło . wymieniłem wtryski na te z poprzedniego silnika 100% SPRAWNE i dalej nic. dalej silnik dziwnie sie zachowuje .
objawy takie jak
- kopcenie na czarno jesli deliktnie bardzo dodaje gazu to znikomy jakt normalnie juz mocno a podłoga zasłona dymna na całego i przy zaledwie 2-2.3tys obr dławka jak by odcinka (zatyka sie spalinami)
- bardzo delikatna jazda nie dymi za bardzo ale i tak przy tych samych niemal obrotach nastepuje odcinka

próbowałem VAG-a ale chyba cos mi nie tak to wychodzi bo zdołałem jak narazie połaczyc sie z klimą i abs oraz poszcególne temperatury na czujnikach .
najlepiej było by podpiac sie pod sterownik silnika tylko pytanie jak to wykona jak on jest tak tepy a moze to ja, moze innym programem ale jakim
próbowałe VAG pl oraz vag 4091,3.11 :-?

bynio
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 21 gru 2008, 19:43
Lokalizacja: Olecko

Post autor: bynio » 25 sty 2009, 19:42

Witam

Miałem podobnie kopcił sadzą EGR wyczyściłem i ok

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C4 (1991-1997)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga