[AEL 140km] Wymiana rozrządu
kąt wtryski widziany w BS gr 00 to 45-60 dla silników AAT i AEL oraz pochodnych,
a twoje problemy to albo źle ustawiony rozrząd lub/i abyt późny dynamiczny kąt wtrysku.
na wolnych obrotach po porannym odpaleniu paruje równo?
a twoje problemy to albo źle ustawiony rozrząd lub/i abyt późny dynamiczny kąt wtrysku.
na wolnych obrotach po porannym odpaleniu paruje równo?
Jest:Golf MK2 1.9TD 213KM/366Nm
Audi 100 C4 AAT Avant automat.
Audi Coupe B3 2.2 KV=> swap na 2.5TDI AAT, 154KM/293Nm=> K24-7001 skrzynka FHN = 161KM/374Nm=>zmiana ECU; jeszcze nie wiadomo ile wyjdzie
Audi 100 C4 AAT Avant automat.
Audi Coupe B3 2.2 KV=> swap na 2.5TDI AAT, 154KM/293Nm=> K24-7001 skrzynka FHN = 161KM/374Nm=>zmiana ECU; jeszcze nie wiadomo ile wyjdzie

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 43
- Rejestracja: 30 maja 2011, 23:29
- Lokalizacja: kłodzko
[ AAT 2.5 115 KM] rozrząd
spotkał się ktoś kiedyś z tym że pompa wody skfa wytrzymała 8000 km- rozsypało się łożysko... i czy luźny pasek rozrządu jest powodem utrudnionego rozruchu?
kozi77
Witajcie koledzy . Rzadko bywam na forum niestety praca i inne obowiązki, ale mam problem z rozrządem w aat po wymianie więc zwracam się do was z wołaniem o pomoc .
W przednim rozrządzie nowy pasek conti ,rolka ina , pompa hepu i dolne koło swag dzieje się coś niedobrego przy obrotach od 1200 do 1600 silnik wpada w wibracje i wtedy pasek wpada w wibracje a napinacz uderza o ogranicznik napięcia po przekroczeniu obrotów dÂźwięk i problem ustaje . Rozrząd rozbierałem już trzy razy , za każdym razem nowa rolka i nic problem dalej jest .Po majówce mam zamiar rozebrać jeszcze raz i wymienić pasek na inny ręce mi już opadaja ale nie chciał bym żeby się rozrząd rozleciał . Może ktoś już miał taki problem wie jak go rozwiązac lub zna jakiegoś dobrego magika w okolicach śląska (GLIWICE) który pomoże . Czekam na jakieś info z waszej strony i z góry serdecznie dziękuję.
W przednim rozrządzie nowy pasek conti ,rolka ina , pompa hepu i dolne koło swag dzieje się coś niedobrego przy obrotach od 1200 do 1600 silnik wpada w wibracje i wtedy pasek wpada w wibracje a napinacz uderza o ogranicznik napięcia po przekroczeniu obrotów dÂźwięk i problem ustaje . Rozrząd rozbierałem już trzy razy , za każdym razem nowa rolka i nic problem dalej jest .Po majówce mam zamiar rozebrać jeszcze raz i wymienić pasek na inny ręce mi już opadaja ale nie chciał bym żeby się rozrząd rozleciał . Może ktoś już miał taki problem wie jak go rozwiązac lub zna jakiegoś dobrego magika w okolicach śląska (GLIWICE) który pomoże . Czekam na jakieś info z waszej strony i z góry serdecznie dziękuję.

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 43
- Rejestracja: 30 maja 2011, 23:29
- Lokalizacja: kłodzko
przywitanie
Witam ponownie . Po czwartej grzebaninie w rozrządzie wydaje mi się że problem został opanowany tzn. zmieniłem rolke na taką z oznaczeniem RUV 55477 co ciekawe nikt nie wie czym się różnią rolki o znaczniku RUV 55477 a 55466 i 55465 oprócz numerów bo wygląd ustawienia i wymiary takie same. Ja miałem trzy razy tak wychodziło po katalogu 55466 i za każdym razem rolka dzwoniła w zakresie 1200 do 1500 po demontażu widoczne ślady odbicia na stopce ogranicznika. Za czwartym razem zamontowana rolka 55477 też RUV tz. LITENS bo w pudełkach INA SKF RUVILLE te same rolki tylko inne opakowania i cena, no
i problem ustał nie ma dzwonienia . Czarna magia jak dla mnie bo wszystkie katalogi pokazują coś innego więc bądÂź tu mądry i pisz wiersze. Pozdrawiam wszystkich forumowiczów.PAWEÂŁ. 


Ostatnio zmieniony 10 cze 2013, 00:35 przez szrek3, łącznie zmieniany 2 razy.
są dwa rodzaje rolek i pomp 18 i 20 zębów, może coś było wcześniej pomieszane, nie przyuważyłeś i klops
dwa paski rozrządu(różnią sie długością i ilością zębów)
jak swojego składałem po rypniętym rozrządzie, graty do silnika dwa dni dobierałem, taki miszung szybkie lopezy zrobiły, co wcześniej w motorze grzebali:)
dwa paski rozrządu(różnią sie długością i ilością zębów)
jak swojego składałem po rypniętym rozrządzie, graty do silnika dwa dni dobierałem, taki miszung szybkie lopezy zrobiły, co wcześniej w motorze grzebali:)
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 90
- Rejestracja: 30 lip 2009, 23:10
- Lokalizacja: warm-maz Działdowo okolice
Ja też w tamtym tygodniu wymieniałem sobie rozrząd po 90tys. Pompa wody DOLZ 18 zębów, rolka SKF/LITENS, pasek DAYCO (122 zęby) wszystkie graty wytrzymały bez większych oznak zużycia więc na taki sam komplet wymieniłem i polecam innym (koszt całkowity pompa, pasek, rolka =340zł). Co do ilości zębów na pompie to nie ma reguły czy to AEL czy AAT był już gdzieś temat o tym.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 266
- Rejestracja: 27 lis 2012, 17:18
- Imię: Dawid
- Rocznik: 1992
- Moje auto: 100 C4
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 115KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
odświerzam kotleta, bo w sumie z całego tematu, trudno dojść do tego, która firma jest naj... W szczególności że aukcje są już w archiwum.
Taki zestaw jest rozsądny: ?
- Pasek rozrządu CONTI - CT939
- Pasek rozrządu CONTI - CT791
- Rolka napinająca RUVILLE - 55446
- Rolka napinająca RUVILLE - 55436
- Rolka zwrotna RUVILLE - 55437
- Pompa wody RUVILLE - 65426 20 zębów.
- Termostat (chyba wahler, w A4 wymieniałem na to i było ok)?
- simmeringi:
*Na wale korbowym jest 48x35x10mm
*Na wałku rozrządu obydwa są takie same: 47x32x10mm
Elring, Corteco, lub Goetze
- Uszczelka pompy oleju,
Ew. pasek alternatora.
Dalsze pytania, śruba centralna tłumika drgań jest w zestawie? czy to zależy od sprzedawcy?
Będę potrzebować jakiejś chemii do tego wszystiego?
Co jeszcze powinienem wiedzieć przed wymianą
Taki zestaw jest rozsądny: ?
- Pasek rozrządu CONTI - CT939
- Pasek rozrządu CONTI - CT791
- Rolka napinająca RUVILLE - 55446
- Rolka napinająca RUVILLE - 55436
- Rolka zwrotna RUVILLE - 55437
- Pompa wody RUVILLE - 65426 20 zębów.
- Termostat (chyba wahler, w A4 wymieniałem na to i było ok)?
- simmeringi:
*Na wale korbowym jest 48x35x10mm
*Na wałku rozrządu obydwa są takie same: 47x32x10mm
Elring, Corteco, lub Goetze
- Uszczelka pompy oleju,
Ew. pasek alternatora.
Dalsze pytania, śruba centralna tłumika drgań jest w zestawie? czy to zależy od sprzedawcy?
Będę potrzebować jakiejś chemii do tego wszystiego?
Co jeszcze powinienem wiedzieć przed wymianą
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 36
- Rejestracja: 19 lut 2012, 19:49
- Lokalizacja: podkarpacie
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 4
- Rejestracja: 05 lis 2013, 21:18
- Lokalizacja: drewnik
a6 c4 problem ze znalezieniem znakow
witam jestem tu nowy i od niedawna mam c4 2.5tdi dis urwal mi sie pasek od pompy wtryskowej wiem ze byly takie tematy ale chcialbym dokladnie sie dowiedziec jak znalesc znak na walku rozrzadu tzn na kole od sprzegla czy jakos tak jak on wyglada i gdzie ma byc najlepiej foto dzieki z gory. probowalem i niby ustawialem ale nawet nie zamruczy nic
artur
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 460
- Rejestracja: 18 sie 2010, 22:56
- Imię: Krzysiek
- Rocznik: 1995
- Moje auto: A6 C4
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5TDI 115KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: dolnosląski
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 4
- Rejestracja: 05 lis 2013, 21:18
- Lokalizacja: drewnik
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 460
- Rejestracja: 18 sie 2010, 22:56
- Imię: Krzysiek
- Rocznik: 1995
- Moje auto: A6 C4
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5TDI 115KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: dolnosląski