Witam poszukuje kogoś kto pomógłby mi zlikwidować wyciek paliwa z pod głowicy pompy wtryskowej w miejscu które jest przedstawione na załączonym zdjęciu, może ktoś z Was rozkręcał już sam tę pompę czy należy to do trudnych operacji, nadmieniam że mam trochę pojęcia z mechaniki samochodowej jednak osprzęt silników wysokoprężnych nie jest moim "konikiem" <smuty> . Dowiadywałem się w warsztatach i za uszczelnienie tego krzyczą sobie 1tyś. złociszy :shock: jak dlamnie do zdecydowanie za dużo. Proszę o fachową odpowiedź i dziękuję
[C4 2,5 tdi] wyciek z pompy wtryskowej
- wolf111
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 17
- Rejestracja: 21 sie 2008, 18:13
- Imię: Jerzy
- Rocznik: 2009
- Moje auto: Q5
- Nadwozie: SUV
- Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Paczków
[C4 2,5 tdi] wyciek z pompy wtryskowej
Witam poszukuje kogoś kto pomógłby mi zlikwidować wyciek paliwa z pod głowicy pompy wtryskowej w miejscu które jest przedstawione na załączonym zdjęciu, może ktoś z Was rozkręcał już sam tę pompę czy należy to do trudnych operacji, nadmieniam że mam trochę pojęcia z mechaniki samochodowej jednak osprzęt silników wysokoprężnych nie jest moim "konikiem" <smuty> . Dowiadywałem się w warsztatach i za uszczelnienie tego krzyczą sobie 1tyś. złociszy :shock: jak dlamnie do zdecydowanie za dużo. Proszę o fachową odpowiedź i dziękuję
Ostatnio zmieniony 15 paź 2009, 14:58 przez wolf111, łącznie zmieniany 1 raz.
Nie daj sie naciągnąć!!
Mam w tej chwili to samo co Ty
Masz wyciek spod nastawnika pompy wtryskowej, nie jest to nic strasznego, jest tam uszczelka, oraz druga uszczelka jest w pokrywie nastawnika odrazy warto wymienić obie.
Uszczelki kosztują grosze 21zl komplet:
http://www.allegro.pl/item761498868_usz ... i_tds.html
Jest tylko jeden mały szkopuł, że przed odkreceniem nastawnika trzeba VAGiem sprawdzic napiecie czujnika przesuwu i po wymianie uszczelek ustawić to samo. Zatem jesli tego sam nie jestes w stanie zrobić to udaj sie do firmy zajmujacej sie dieslami i pompami wtryskowymi zrobią Ci to za 80-150zł. Na znaki lepiej nastawnika nie ustawiać bo minimalna zmiana jego położenia zmieni parametry. Ja jutro jestem umówiony na wymianę obu uszczelek z ustawieniem dawki za 80zł w serwisie robiącym regeneracje pomp wtryskowych.
Generalnie widać ze "warszaty" robią w hu... ludzi, sprawa jest banalna, wymiana tych 2 uszczelek to 15min i ustawienie dawki i tyle. Ale laikom wmówią ze to powazna naprawa pompy wtryskowej i kasują tysiaka....
Tutaj sobie poczytaj o nastawniku:
http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=1741
Mam w tej chwili to samo co Ty

Uszczelki kosztują grosze 21zl komplet:
http://www.allegro.pl/item761498868_usz ... i_tds.html
Jest tylko jeden mały szkopuł, że przed odkreceniem nastawnika trzeba VAGiem sprawdzic napiecie czujnika przesuwu i po wymianie uszczelek ustawić to samo. Zatem jesli tego sam nie jestes w stanie zrobić to udaj sie do firmy zajmujacej sie dieslami i pompami wtryskowymi zrobią Ci to za 80-150zł. Na znaki lepiej nastawnika nie ustawiać bo minimalna zmiana jego położenia zmieni parametry. Ja jutro jestem umówiony na wymianę obu uszczelek z ustawieniem dawki za 80zł w serwisie robiącym regeneracje pomp wtryskowych.
Generalnie widać ze "warszaty" robią w hu... ludzi, sprawa jest banalna, wymiana tych 2 uszczelek to 15min i ustawienie dawki i tyle. Ale laikom wmówią ze to powazna naprawa pompy wtryskowej i kasują tysiaka....
Tutaj sobie poczytaj o nastawniku:
http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=1741
- wolf111
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 17
- Rejestracja: 21 sie 2008, 18:13
- Imię: Jerzy
- Rocznik: 2009
- Moje auto: Q5
- Nadwozie: SUV
- Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Paczków
golob dzięki serdeczne za tak precyzyjne wytlumaczenie tematu, widzę że samo rozkręcenie tego nie jest trudne problem tylko z tym vagiem, co prawda mam program polski vag 2,5 czy coś podobnego jednak niedawno go kupiłem i za bardzo niejestem jeszcze w temacie i nie do końca wiem jak to ugryść, widzę że jesteś z Wrocławia możesz napisać w jakim warsztacie będą Tobie wymieniać te uszczelki
Operacja udana, uszczelki wymienione, przy okazji dowiedzialem sie ze jesli ida te uszczelki przy nastawniku to bardzo możliwe że z innych uszczelek tez niedlugo bedzie leciec. Narazie jest sucho wiec nie ruszam, jak zacznie cos ciec to sie całą pompe wyciagnie i uszczelni.
Przy okazji Pan Pompiarz stwierdzil zeby filtr paliwa wymieniać co 10.000km razem z olejem, ja mam teraz 20kkm na filtrze i mowil ze juz syf widac w pompie.
Przy okazji Pan Pompiarz stwierdzil zeby filtr paliwa wymieniać co 10.000km razem z olejem, ja mam teraz 20kkm na filtrze i mowil ze juz syf widac w pompie.
Ostatnio zmieniony 16 paź 2009, 21:51 przez golob, łącznie zmieniany 1 raz.
- elmi_k
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 551
- Rejestracja: 23 gru 2007, 15:05
- Imię: Emil
- Rocznik: 1996
- Moje auto: A6 C4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Poznań
to blad. Myslalem, ze to normalne ze sie wymienia filtr oleju, paliwa [ja dodatkowo zmieniam powietrza (badz co druga wymiane) - zalezy jak wyglada]golob pisze:Przy okazji Pan Pomiarz stwierdzil zeby filtr paliwa wymieniać co 10.000km razem z olejem, ja mam teraz 20kkm na filtrze i mowil ze juz syf widac w pompie.
P.S. to normalnie co ile wzmieniales filtr paliwa?
Filtr zmienilem na początku jak kupilem auto czyli pare miesiecy temu, czyli ok. 20kkm temu, myslalem juz teraz o zmianie ale nie wiedzialem ze trzeba praktycznie z olejem zmieniać. Teraz bede wiedzialelmi_k pisze: to blad. Myslalem, ze to normalne ze sie wymienia filtr oleju, paliwa [ja dodatkowo zmieniam powietrza (badz co druga wymiane) - zalezy jak wyglada]
P.S. to normalnie co ile wzmieniales filtr paliwa?

Ostatnio zmieniony 16 paź 2009, 21:54 przez golob, łącznie zmieniany 1 raz.
Nie wyciągał pompy, ale powiedział odrazu żebym sie nie zdziwił że zacznie gdzies indziej cieknąć bo zwykle jak już tu cieknie to w innych miejscach tez może zacząć (np. uszczelka przy rozdzielaczu) i raczej powoli trzeba sie szykować na robote uszczelnień całej pompy. Najpierw odkręcił pokrywę nastawnika i tam wymienił uszczelkę. Potem odkrecił nastawnik i wymienił uszczelkę pod nastawnikiem. Generalnie wymiana tych uszczelek jest banalna (trzeba tylko mieć ten klucz trójkątny do tej jednej śruby albo cos z nią wykombinować). Przed robotą zrobił jeszcze znaki i na te znaki ustawił i kompa nie podlaczal (najpierw miał podłączać), kazał się przejechać i sprawdzić, jazda wyszła ok i po robocie. Jednak teraz widze minimalnie za małe są wolne obroty (jest minimalnie poniżej 800 a zawsze chyba mialem równo 800) i lekko inaczej odpala ale muszę jeszcze to poobserwować i samemu zvagować. Generalnie gość spoko, widać ze na tych pompach zjadł zęby, nie cwaniakował i sympatyczny był, no i kosztowało to grosze (40zł z uszczelkami), jak teraz zacznie sie cos dziac to oddam cała pompę do niego.
- elmi_k
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 551
- Rejestracja: 23 gru 2007, 15:05
- Imię: Emil
- Rocznik: 1996
- Moje auto: A6 C4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Poznań
czyli mozliwe ze masz teraz inna dawke ustawiona poprzez to ze zdejmowal nastawnik. trzeba bylo przed sama robota zrobic sobie logi. Skoro bylo wszystko ok... mialbys jakis punkt zaczepienia co i gdzie jest nie tak.
Ja chyba oddam cala pompe(cos sie poci) do http://www.wolinski.com.pl/
Czytalem o nich dobre opinie...
Ja chyba oddam cala pompe(cos sie poci) do http://www.wolinski.com.pl/
Czytalem o nich dobre opinie...
Pewnie masz racje, ale nie jest źle, ogólnie bardzo ładnie chodzi przejechałem z 50km po tym ustawieniu i jedzie się bardzo dobrze ale ja lubię jak jest wszystko idealnie i to pewnie poprawie jeszcze.
To lepiej zrob cała pompe i bedziesz miał spokój, mi generalnie sie pociła pompa tak ze 3-4 miesiace, ale naprawde mało ale ślady były, teraz przyszły te zimne dni i uszczelki chyba stwardniały i zaczeła sie niagara.
To lepiej zrob cała pompe i bedziesz miał spokój, mi generalnie sie pociła pompa tak ze 3-4 miesiace, ale naprawde mało ale ślady były, teraz przyszły te zimne dni i uszczelki chyba stwardniały i zaczeła sie niagara.