Witam.
Po 3 miesiącach pobytu za granicą wreszcie jestem w kraju. Wszystko było by OK gdyby moja niunia (A6) czuła się świetnie.
Na czas mojego wyjazdu auto zostawiłem u swojej dziewczyny. (Teraz okropnie tego żałuję!) Wieczorem odebrałem swoje auto i przyjechałem do domu.
Dzisiaj rano odpaliłem silnik (zimny). Silniczek ładnie zaskoczył za pierwszym razem. Po chwili usłyszałem metaliczny dźwięk dochodzący z komory silnikowej. Po otwarciu maski wyraźnie było słychać ten dźwięk (dźwięk podobny do zużytej vacum pompy lecz z dodatkiem brzęczącej blachy (coś w tym rodzaju). Niemile zaskoczony wyłączyłem silnik i zacząłem kukać czy wszystko jest OK.
Pierwsze co sprawdziłem czy w silniku jest olej. Ku mojemu zdziwieniu poziom oleju był na minimum a nawet nieco pod minimum. Od razu zezłościłem się i musiałem zapalić papierosa Po dolaniu ok 600ml oleju odpaliłem silnik. Dziwne dźwięki (stuki) zanikły. Brzęczenie też! Choć nie do koĂąca.
Teraz tylko odzywa się vacum pompa którą wymieniłem na nową 8 miesięcy temu. Nie rozumiem dlaczego te vacum pompy tak szybko się zużywają? Co jest tego przyczyną?
Chciałem się dowiedzieć czy te metaliczne stuki spowodowane były niskim poziomem oleju? Skoro po jego dolaniu ucichły?
Czy tak niski poziom oleju mógł spowodować osłabienie jakiś elementów silnika? Czy mogło się coś stać, uszkodzić, zużyć, zniszczyć?
Jeszcze jedna sprawa odnośnie napinacza wielorowkowego paska napędzającego pompę wody, pompę wspomagania kierownicy, alternator, sprężarkę klimatyzacji. Po dzisiejszej przygodzie zauważyłem na obudowie rozrządu plamę oleju. Zaolejony jest tez sam amortyzator napinacza jak i jego sprężyna. Zapewne jego żywot dobiega koĂąca. Jak długo mogę jeszcze poruszać sie z tego typu usterką? Jakie są ceny tego napinacza? Kupić zamiennik, używany czy ori? Sam napinacz ma bicia i nie wiem dlaczego. 6 miesięcy temu wymieniłem koło pasowe na nowe firmy FEBI (500zł) widzę że też już ma niewielkie bicie. Co jest tego przyczyną?
Pozdrawiam !
[ AEL 2.5 140 KM] vacum, napinacz, stuki, olej !
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 12
- Rejestracja: 24 sty 2011, 20:47
- Lokalizacja: Rogoźnica (Dolnyśląsk)
[ AEL 2.5 140 KM] vacum, napinacz, stuki, olej !
Diesel POWER
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 460
- Rejestracja: 18 sie 2010, 22:56
- Imię: Krzysiek
- Moje auto: A6 C4
- Rocznik: 1996
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5TDI 115KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: dolnosląski
napinacz wystepuje tylko firmy stabilus orginal (mowie o tej sprezynie z amorkiem, napinacz paska.) nowy cena 280 zł
Jezeli kupiles pompe vacum -zamiennik to juz mogl pasc, one tak maja. Jakosc tragiczna, jednie orginal jest cos warty, nr pierburg 074 145 100A. Moge Ci takia sciagnac, nowa za 620 zł. Jak cos wal na pw.
Pompe vacum mozesz sprawdzic, zapal silnik jezeli slyszalne sa stuki to nacisnij 3 razy mocno hamulec, jezeli stuki przestana, to pompa do wymiany. Mozna pobawic sie jeszcze w zmiane zaworkow i czyszczenie + odwrocenie trzpienia w pompie. W wielku przypadkach na troche pomaga.
Jezeli kupiles pompe vacum -zamiennik to juz mogl pasc, one tak maja. Jakosc tragiczna, jednie orginal jest cos warty, nr pierburg 074 145 100A. Moge Ci takia sciagnac, nowa za 620 zł. Jak cos wal na pw.
Pompe vacum mozesz sprawdzic, zapal silnik jezeli slyszalne sa stuki to nacisnij 3 razy mocno hamulec, jezeli stuki przestana, to pompa do wymiany. Mozna pobawic sie jeszcze w zmiane zaworkow i czyszczenie + odwrocenie trzpienia w pompie. W wielku przypadkach na troche pomaga.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 12
- Rejestracja: 24 sty 2011, 20:47
- Lokalizacja: Rogoźnica (Dolnyśląsk)
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 12
- Rejestracja: 24 sty 2011, 20:47
- Lokalizacja: Rogoźnica (Dolnyśląsk)
Kliku pisze:napinacz wystepuje tylko firmy stabilus orginal (mowie o tej sprezynie z amorkiem, napinacz paska.) nowy cena 280 zł
Jezeli kupiles pompe vacum -zamiennik to juz mogl pasc, one tak maja. Jakosc tragiczna, jednie orginal jest cos warty, nr pierburg 074 145 100A. Moge Ci takia sciagnac, nowa za 620 zł. Jak cos wal na pw.
Pompe vacum mozesz sprawdzic, zapal silnik jezeli slyszalne sa stuki to nacisnij 3 razy mocno hamulec, jezeli stuki przestana, to pompa do wymiany. Mozna pobawic sie jeszcze w zmiane zaworkow i czyszczenie + odwrocenie trzpienia w pompie. W wielku przypadkach na troche pomaga.
Sprawdzenie pompy vacum jest dla mnie oczywiste. Tak jest juz ona do wymiany. Był to zamiennik a sprzedawca mówił że jest dobrej jakości i daje gwarancje bez limitów kilometrów.
Dzięki za pomoc panowie
Diesel POWER
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga