Witam serdecznie
Postanowiłem zabrac się za swoje autko. W momencie zakupu Audi poprzedni właściciel powiedział, że nie ukrywa usterki, i że w najbliższym czasie trzeba wyminić samoregulatory - auto zaraz po odpaleniu chodzi super silniczek ladnie pracuje, chodzi sobie ladnie na wolbych obrotach (zawsze daje mu popracowac przed ruszeniem - ot taki glupi zwyczaj - jak to sie mowi na dobre rozprowadzenie oleju). Od kupienia jednak gdy tak sobie silniczek popracuje z 5 minutek i wcisne gaz powyżej 2000 rpm po zejsciu z obrotów słychać głośny stukot. Wielu mechaników mowiło że to popychacz - zresztą poprzedni właściciel również. Dziś postanowiłem pojechać do warsztatu w którym naprawiaja tylko silniki. Powiedziałem o co chodzi, mechanik stwierdził że musi tego posłuchać, więc otworzyłem maskę, a że silnik był zimny to zaczął stukać. Mechanik słucha a ja w tym czasie wypytuje o koszty naprawy itp. Po czym mech schylił się wyjął czarny przewód z serwa hamulców, który idzie do silnika - i stukanie momentalnie ustało. Po wsadzeniu przewodu spowrotem stukanie po ok 30s znowu nastało. Mechanik mówi że kilka razy to przerabiał w 2.5 TDI i w VW T4 ale nie udało sie tego naprawić. Dodam jeszcze, że stukanie to występuje tylko na zimnym silniku, po przejechaniu 5 km ustaje - lecz po odstaniu 20 minut i odpaleniu pojawia sie ponownie. Wcześniej tłumaczono mi to tym, że musi sie uzupełnić ciśnienie oleju w popychaczu i dlatego przestaje - ale teraz juz sam nie wiem co sądzić - rano po wyjęciu rurki silnik momentalnie przestaje klepać. Co jest grane????
zdjęcie spod maski:
http://krotki.pl/1C6P
Teraz moje pytanie bo nie wiem co robić - o co chodzi???? wszyscy spisywali silnik do naprawy a ten wyjął jakiś przewód od wspomagania hamulców i stukanie "popychaczy" ustało????
foto wężyków w moim aucie:
http://krotki.pl/1C6O
Wróciłem do teściów. Teściu ma identyczny model Audi A6 C4 (115 AAT) 1994 rok. Podniosłem maskę w jego A6 i od razu zwróciłem uwagę na połączenie przewodów które jest zupełnie inne niż u mnie. Prośba do posiadaczy A6 AEL o sprawdzenie czy u mnie to jest dobrze podłączone - czy ma być jak u Tescia.
foto wężyków w tescia aucie:
http://krotki.pl/1C6Q
I najważniejsze zapytanie - co zrobić, żeby to naprawić, przecież to nie może tak stukać, klepie tak, że ludzie sie oglądają
[A6 C4 AEL] Stuki w silniku - Pomocy
Przy serwie pompy hamulcowej znajdują się wężyki podciśnienia, które to podciśnienie wytwarza pompa "waku" (podciśnieniowa).Zdjęcie wężyka z serwa powoduje, że pompa waku pracuje bez obciążenia. Może pójść w tym kierunku,tzn. hałasuje pompa waku.
W moim przypadku - silnik AAT - pojawiał się i znikał hałas w okolicy głowicy silnika. Pierwsza diagnoza to luzy na szklankach popuchaczy - wymieniaj chłopie szklanki. Hola, hola moment, wlałem gęściejszy olej tzn. 15W-40 z nadzieją, że pomoże - skutek prawie żaden.
Szczęśliwie pojawiłem się na kontroli wtrysków i starsi panowie trzej jednogłośnie postawili diagnozę - stuka pompa waku. Następnie wzięli się do sprawdzenia wtryskiwaczy.
Po wymianie w/w nastała cisza "jak po śmierci organisty".
Jeszcze jedna sprawa, a minowicie w mojej Audioli nieregularne stukanie pojawiało się niazależnie od temperatury silnika, więc wprost wszystkiego nie da się przyrównać - tak myślę.
W moim przypadku - silnik AAT - pojawiał się i znikał hałas w okolicy głowicy silnika. Pierwsza diagnoza to luzy na szklankach popuchaczy - wymieniaj chłopie szklanki. Hola, hola moment, wlałem gęściejszy olej tzn. 15W-40 z nadzieją, że pomoże - skutek prawie żaden.
Szczęśliwie pojawiłem się na kontroli wtrysków i starsi panowie trzej jednogłośnie postawili diagnozę - stuka pompa waku. Następnie wzięli się do sprawdzenia wtryskiwaczy.
Po wymianie w/w nastała cisza "jak po śmierci organisty".
Jeszcze jedna sprawa, a minowicie w mojej Audioli nieregularne stukanie pojawiało się niazależnie od temperatury silnika, więc wprost wszystkiego nie da się przyrównać - tak myślę.
witam,to prawdopodobnie pompa vaku,jest przykręcona do głowicy,jak zacznie stukać to depnij kilka razy po hamulcu na postoju i słuchaj powinna na chwilę ucichnąć,wymiana pompy około 400 zł w zależności gdzie ją zakupisz,na alegro nowa około 300zł.Ja jeżdżę z takimi stukami od półtora roku i nie wymieniam,kolega wymienił i miał cicho przez około 30 000 km,i zaczeło sie znowu,także wybór należy do ciebie.Od mechaniorów wiem że to wada tych pomp w silnikach 2,5 tdi,2,4d.U mnie te stuki nie straszne ale da się wysłuchac,ale u kolegi to tłukło nisamowicie
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga