Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[2.5 TDI 140KM] Problem z odpalaniem

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
grucha
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 19 lis 2009, 18:28
Lokalizacja: pomorskie

[2.5 TDI 140KM] Problem z odpalaniem

Post autor: grucha » 19 lis 2009, 18:41

Witam.
Otóż mam taki problem ze swoim Audi 2.5 TDI 140KM 1995r.
600tys. km. przebiegu :O

Przy odpalaniu gdy silnik jest zimny, nagrzewam świece dwa razy.
Odpalam i rozrusznik kręci, kręci, kręci aż w końcu odpali na 1s i gaśnie.
Za drugim razem odpala szybciej ale znów pochodzi z 1-2s i gaśnie.
Najczęściej za trzecim razem kręci i odpali już na dobre.
W 1s silnik wchodzi na swoje obroty i chodzi okej.

Jak jest ciepły to pali na dotyk.

Dodam, że miga mi kontrolka od świec żarowych, światła stop działają :)

Dzisiaj przydarzyła mi się też nieciekawa sytuacja:
Odpaliłem silnik, ruszyłem z pod domu, na jedynce dałem wysokie obroty i silnik zgasł.
Próbowałem podczas jazdy odpalić z biegu i się nie udało.
Stanąłem na przystanku i próbuję odpalić ale silnik jakby nie miał mocy, tak jakby akko było słabiutkie. Odczekałem z 5 min i silnik odpalił z tym, że strasznie się trząsł cały samochód. Dodałem gazu i było to samo. Silnik pochodził jeszcze chwilę, przestał się trząść i dalej wszystko było okej.

Niedawno wymieniałem świece żarowe i odpalanie nadal tak samo.

Piter 96
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 12 lis 2009, 23:41
Lokalizacja: Sagunto,Hiszpanija

Post autor: Piter 96 » 21 lis 2009, 15:05

Ja jednak stawiam na zapowietrzanie sie ukladu paliwowego,a co do migajocej kontrolki swec ,to wymien czujnik pedalu stop,to czesta usterka.Pozdrawiam. <ok>

grucha
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 19 lis 2009, 18:28
Lokalizacja: pomorskie

Post autor: grucha » 22 lis 2009, 23:28

Dziękuje za odpowiedzi.

Już Wam piszę, co udało mi się ogarnąć przez weekend.
Audi podłączone do komputera i:
- do wymiany czujnik światła stop
- zapłon do ustawienia

Jutro rano odstawiam do mechanika, ciekawe czy ustawienie zapłonu wyeliminuje usterkę... Wymienie jeszcze filtr paliwa i powietrza.

No i na komputerze pokazało mi jeszcze problem z dmuchawą, ale o nim wiedziałem.
Do wymiany silnik wentylatora dmuchawy (wersja climatronic). To prawda, że, aby się do niego dobrać to trzeba wyjąć najpierw nagrzewnicę, że nie można go po prostu odkręcić "gdzieś tam" z podszybia i wymienić? Patrzałem za owymi na allegro, ale nie wiem czy wersja z klimą, bez klimy ma inny wentylator? Jeśli tak to na co zwrócić uwagę?

Awatar użytkownika
manieksoma
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 60
Rejestracja: 15 lis 2009, 17:01
Lokalizacja: wyszków

Post autor: manieksoma » 31 gru 2009, 12:50

grucha pisze:Odpaliłem silnik, ruszyłem z pod domu, na jedynce dałem wysokie obroty i silnik zgasł.
kolego trzeba bylo mu dac sie rozgrzac a nie ruszac i to jeszcze wysokie obroty.. <niewolno2>

grucha
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 19 lis 2009, 18:28
Lokalizacja: pomorskie

Post autor: grucha » 08 sty 2010, 23:15

Ojj przepraszam bardzo za czas odpowiedzi.
Nie chcę nic odgrzebywać ale odpowiem. Może komuś to się przyda.

Za wyregulowanie zapłonu zapłaciłem 100zł, Audi mimo tego przebiegu teraz, nawet w mrozach pali na dotyk.

Temat uważam za zamknięty.

Pozdrawiam i dziękuję wszystkim za odpowiedzi, za pomoc :)

Artur27
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 493
Rejestracja: 07 cze 2008, 20:49
Imię: Artur
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 FSI 210KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Artur27 » 09 sty 2010, 00:16

to ten zapłon musiał być masakryczne przestawiony ... ja za ustawienie zapłonu u boscha w 2.5 tdi v6 zapłaciłem też 100 zł
Obrazek
Marzenie Każdego z nas

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C4 (1991-1997)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja