Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep
felgi - sklep internetowy ucando.pl

[a6 c4 2,5 tdi] kontrolka świec żarowych, grzanie...

Silniki wysokoprężne
kazrafal
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 108
Rejestracja: 30 sty 2009, 10:25
Lokalizacja: lubuskie

[a6 c4 2,5 tdi] kontrolka świec żarowych, grzanie...

Post autor: kazrafal » 13 sty 2011, 09:10

Witam.
Jak to jest w końcu z tym grzaniem świec w naszych dieslach? Czy rano zawsze powinna zaświecić się kontrolka od podgrzewania świeć, nie zależnie od temp. choć na chwilkę? Czy jeśli jest powyżej 5-6 stopni C temp. otoczenia to już świece nie są podgrzewane w ogóle i nawet kontrolka nie zaświeci się wcale przed "startem" silnika?
Mój problem to :
Do niedawna miałem taki przycisk do "manualnego podgrzewania" świec. Tzn. rano wsiadałem do auta przekręcałem stacyjkę i na chwile wciskałem magiczny guzik. Zapalała się wtedy kontrolka od podgrzewania świec i po kilku sekundach odpalałem. Niestety po jakimś czasie poprzepalałem niemal wszystkie świece. Więc postanowiłem wrócić do stanu pierwotnego. Odłączyłem guzik tzn. odlutowałem kabelek i przylutowałem właściwy na swoje miejsce, czyli tak jak było oryginalnie.
Kupiłem nowy aku (centre future 72) i nowe świece (ngk.) plus dwa nowe czujniki temp. te w okolicach termostatu, jeden biały na górze i jeden brązowy pod spodem.
Dziś rano po przekręceniu stacyjki na wyświetlaczu temp. pokazało się 7 stopni C., ale kontrolka od grzania świec nie zapaliła się :-/ Przekręcam stacyjkę dalej i kręci się rozrusznik ok. 6-7 razy. silnik nie odpala :-x Odpuściłem. Dopiero za drugim razem znów po ok 5-ciu obrotach rozrusznika silnik zaskoczył.
Zamówiłem kabelek z programem i jak dojdzie to sprawdzę kąt wtrysku i dawkę paliwa. Bo tylko to teraz przychodzi mi do głowy, no chyba ,że mam coś nie tak z przekaźnikiem od grzania świec.
A wy co myślicie?

gość_

Post autor: gość_ » 13 sty 2011, 10:26

kazrafal pisze:Zamówiłem kabelek z programem i jak dojdzie to sprawdzę kąt wtrysku i dawkę paliwa. Bo tylko to teraz przychodzi mi do głowy, no chyba ,że mam coś nie tak z przekaźnikiem od grzania świec.
i tu może być pies pogrzebany. Zrób to od razu. Ustaw kąt w granicach 65-74. Daj znać czy jest poprawa.

kazrafal
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 108
Rejestracja: 30 sty 2009, 10:25
Lokalizacja: lubuskie

Post autor: kazrafal » 13 sty 2011, 15:51

Tak bezpiecznik sprawdzony, jest ok. Z tym, że kontrolka nawet nie mignie, a żarówka od kontrolki też jest ok. Powinna mignąć przy odpalaniu z rana?

Jak będzie poprawa to napewno się pochwalę no i oczywiście, wiem gdzie się znajduje ikonka "POMÓGÂŁ" ;-)

gość_

Post autor: gość_ » 13 sty 2011, 16:40

kazrafal pisze:Powinna mignąć przy odpalaniu z rana?
Tak powinna. Nawet jeśli nie podgrzewa świec.

Przerabiałem to samo co ty z paleniem auta. Wymieniłem świece, czujnik, który ty wymieniłeś, nowy aku-nic! Dopiero jak zmieniłem ustawienia kąta wtrysku auto odżyło i zaczęło normalnie palić. Miałem początkowo 74. Trochę go skorygowałem bo dymił. Teraz jest w okolicach 65 i jest elegancko.

kazrafal
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 108
Rejestracja: 30 sty 2009, 10:25
Lokalizacja: lubuskie

Post autor: kazrafal » 13 sty 2011, 17:32

szybki-ens pisze:
kazrafal pisze:Powinna mignąć przy odpalaniu z rana?
szybki-ens pisze:Tak powinna. Nawet jeśli nie podgrzewa świec.

A u mnie s...ka nie mignęła nawet na ułamek sekundy, ani rano, ani przy każdym następnym odpalaniu :evil: Dziś zostawię auto na dworze i jutro rano dokładnie kuknę jeszcze raz. Chodź jestem pewny na 99%, że się nie zapaliła. Wkurza mnie to bo do pracy mam nie całe 2 km., aku nawet się nie podładuje, następnie auto stoi 8h i znów męka z odpalaniem <beczy>

[ Dodano: 2011-01-14, 08:18 ]
No i jak na złość dziś rano termometr pokazał 7,5 stopnia C, jednak kontrolka nie mignęła. Problem z odpalaniem ciąg dalszy... :-/ Skoro jest taka temp, że świece nie są potrzebne do odpalania to silnik powinien odpalać bez problemu, a więc to na pewno nie jest wina świec, czy przekaźnika od nich.
Gdzie ten kabel ? <smuty>

Awatar użytkownika
Hincó
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 759
Rejestracja: 29 lis 2008, 08:11
Imię: Kamil
Rocznik: 2009
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bochnia
Kontakt:

Post autor: Hincó » 14 sty 2011, 15:25

Odepnij czujnik temperatury, świece powinny grzać maksymalnie długo. U mnie kontrolka nie miga ani na chwile praktycznie, no może ciut, ale napewno nie zapala się pełnym światłem przy przekręcaniu kluczyka... a świece grzeją, działają itd...
Obrazek TDI +

kazrafal
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 108
Rejestracja: 30 sty 2009, 10:25
Lokalizacja: lubuskie

Post autor: kazrafal » 14 sty 2011, 22:16

Hincó pisze:Odepnij czujnik temperatury, świece powinny grzać maksymalnie długo....

Właśnie :idea:!!!!! o tym zapomniałem, rano to sprawdzę.
Po przeczytaniu kilku postów tu na forum w sprawie ustawienia kąta wtrysku, postanowiłem zobaczyć (na razie jeszcze bez vaga niestety) jak u mnie wygląda ustawienie pompy względem znaków. Jest jak na foto
Obrazek[/img]
Po poluzowaniu śrub trzymających pompę nie mogę jednak przesunąć jej bardziej w stronę silnika. W drugą stronę idzie bez problemu. Po przesunięciu pompy, tak by znaki się zgrywały, auto w ogóle już nie odpala. Zastanawiam się czy będę miał możliwość odpowiedniego ustawienia kąta wtrysku w ten sposób. Czy będę musiał użyć sposobu, który opisał kolega elmi_k
"Inny sposob:
1. znaczymy znak na kole i pasku od pompy i na obudowie
2. luzujemy srube na kole rozrzadu (w tej samej plaszczyznie co kolo pompy- kolo przykrecone jest do walka "do czola") i trzeba zalozyc blokade zeby sie nasz znak nie przemiescil.
3. ruszamy kolem pompy chodzi o mm (w zaleznosci od tego czy chce sie opoznic czy przyspieszyc to do przodu albo do tylu)
4. Skrecamy srube na kole i sprawdzamy wartosc na vagu."
Z tego co sobie teraz przypominam, to przy wymianie rozrządu mechanik nie ustawiał rozrządu "na znaki" tylko zablokował koło i po prostu wymienił pasek.
Muszę czekać na ten kabel, bo bez niego ani rusz, mam nadzieję, że jutro w końcu przyjdzie :roll: .

Awatar użytkownika
Rikimaru
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 141
Rejestracja: 13 lis 2008, 18:14
Imię: Michał
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: Rikimaru » 14 sty 2011, 22:46

Sposób Elmi_k jest łatwiejszy :-P

kazrafal
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 108
Rejestracja: 30 sty 2009, 10:25
Lokalizacja: lubuskie

Post autor: kazrafal » 15 sty 2011, 15:07

Będę z tym musiał zrobić porządek kolego Andi 2.5 tdi bo inaczej to nigdy nie będzie ok. Dziś rano odpiąłem wtyczkę od czujnika tem. tego białego i kontrolka od grzania świec, po przekręceniu stacyjki na zapłon, nie zapaliła się :-x
Przyszedł też kabel z programem, więc go odpaliłem i podpiąłem do rozgrzanego auta (90stopni). I tu znowu ZONG, bo nie mogę wejść w Basic Settings, żeby sprawdzić ten kąt. Wyskakuje komunikat:
Obrazek

A niektóre funkcje działają np.
Obrazek[/img]
Co za dzień!!! Ręce opadają. Czy mogę jakoś inaczej sprawdzić ten kąt wtrysku, czy może jest jakiś patent na tą rejestrację? Dodam, że nie mam wisty tylko Xp.

kazrafal
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 108
Rejestracja: 30 sty 2009, 10:25
Lokalizacja: lubuskie

Post autor: kazrafal » 15 sty 2011, 16:42

Lechu pisze:uruchom vag-a sprawdź kąt....
No tak, ale jak to zrobić skoro nie mogę wejść w Basic settings?
Co do grzania świeć, to gdy miałem "guziol" do ich podgrzewania, świece grzały i kontrolka świeciła tyle ile grzały świece. A teraz nie świeci w ogóle, czyli nie grzeją w ogóle, ale czemu? Przekaźnik?

kazrafal
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 108
Rejestracja: 30 sty 2009, 10:25
Lokalizacja: lubuskie

Post autor: kazrafal » 15 sty 2011, 20:36

Udało mi się podłączyć Polski Vag 4,9 do auta, lecz niestety nie widzę tam takiej pozycji jak kąt wtrysku w żadnej z grup. Znalazłem natomiast ilość wtryskiwanego paliwa w gr 001 i wynosi 24, oraz w gr 004 wyprzedzenie wtrysku zakładane, które wynosi 100 oraz wyprzedzenie wtrysku aktualne, które wynosi 106. Wyprzedzenie wtrysku to kąt wtrysku? Nic na ten temat na forum nie znalazłem.
Wszyscy piszą o vagu 311. a ja w nim nie miałem keygena wcześniej. Już mam i jutro spróbuję po raz kolejny odpalić BS. Bo dziś mam już dość znoszenia kompa do garażu, STACJONARNEGO kompa ;)

Moje stanowisko diagnostyczne ha ha ha!!!!
Obrazek[/img]
Pozdrawiam Forumowiczów ;)

krzysiekjx1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 460
Rejestracja: 18 sie 2010, 22:56
Imię: Krzysiek
Rocznik: 1995
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: dolnosląski

Post autor: krzysiekjx1 » 15 sty 2011, 22:16

kazrafal pisze: w gr 004 wyprzedzenie wtrysku zakładane, które wynosi 100 oraz wyprzedzenie wtrysku aktualne, które wynosi 106. Wyprzedzenie wtrysku to kąt wtrysku?
dokładnie a w grupie 000 w drugim polu też bedziesz miał
nikt za darmo ci nie da
Obrazek

kazrafal
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 108
Rejestracja: 30 sty 2009, 10:25
Lokalizacja: lubuskie

Post autor: kazrafal » 16 sty 2011, 20:01

Witam. Dziś vag już śmiga :mrgreen: i nawet naprawiłem jedną usterkę dot. przepływki :-D ( urwany jeden kabelek przy wtyczce, ale to tak na marginesie).
Co do grzania świec. Odczepiłem wtyczkę od tego białego czujnika obok termostatu. Przekręcam stacyjkę w pierwszą poz., kontrolka nie mignęła, na dworze ok 8 stopni C. Odpalam silnik i za pierwszym strzałem ładnie chodzi :-D Takie pytanie: Co w związku z taką sytuacją powinienem sprawdzić i jak to zrobić? Mi wydaje się, że przekaźnik od grzania świec i komputer silnika, czy coś jeszcze?
Co do vaga i kąta wtrysku. Udało mi się połączyć z grupą 000, wynik z drugiej kolumny waha się między 45,a 62 i co b. dziwne bez względu na to w jakiej pozycji jest pompa :shock: Do końca w stronę silnika, jak i w drugą str. o co chodzi?

[ Dodano: 2011-01-16, 20:19 ]
Pompa do końca w stronę silnika :
Sunday 16 January 2011 18:53:49
4A0 907 401 AD 2,5l R5/2VT EDC AT D30

Group A: '000

TIME
MARKER STAMP
0,00 36 58 0 21 90 242 68 179 92 111
1,94 37 56 0 21 90 242 68 179 92 111
7,65 36 58 0 21 90 242 68 179 92 111



Group B: '001
RPM Inj, Quantity Voltage Temperature
TIME
STAMP /min mg/R V °C
0,54 799 6,6 1,48 87,3
2,48 799 6,6 1,42 87,3
8,19 778 6,6 1,48 87,3


Pompa na środku:

ÿÿ Group A: '000

TIME
MARKER STAMP
0,45 36 49 0 21 90 242 68 178 97 113
1,5 37 66 0 20 90 242 68 178 97 114
2,53 36 43 0 20 90 242 68 178 97 112
5,39 37 45 0 20 90 242 68 178 97 113
6,37 36 61 0 20 90 242 68 178 97 112
7,33 36 66 0 20 90 242 68 178 97 113
8,29 36 53 0 20 90 242 68 178 97 112
9,25 37 57 0 20 90 242 68 178 97 113
10,19 36 62 0 20 90 242 68 178 97 111


Group B: '001
RPM Inj, Quantity Voltage Temperature
TIME
STAMP /min mg/R V °C
0 799 6,3 1,4 87,3
1,02 778 6,6 1,48 87,3
2,08 799 6 1,4 87,3
4,96 778 6,6 1,48 87,3
5,94 799 6,3 1,46 87,3
6,89 778 6,3 1,48 87,3
7,87 799 6,3 1,46 87,3
8,85 778 6,3 1,48 87,3
9,79 799 6,3 1,42 87,3

ÿÿ

[ Dodano: 2011-01-16, 20:29 ]
Pompa na max od silnika
Grupa 000
0.43,36,40,0,20,90,242,67,174,105,110
1.90,36,54,0,20,90,242,67,174,105,111
3.60,36,55,0,21,90,242,67,174,105,111
5.18,36,45,0,21,90,242,67,174,105,110

Grupa 001
0.96,778,6.3,1.420,88.2
2.51,799,6.3,1.480,88.2
4.19,799,6.3,1.420,88.2
5.71,799,6.6,1.480,88.2

kazrafal
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 108
Rejestracja: 30 sty 2009, 10:25
Lokalizacja: lubuskie

Post autor: kazrafal » 16 sty 2011, 21:34

No tak jak będą grzały świece to będzie ok, ale jak jest temp. powyżej 5 stopni C. to będzie hehłał i hehłał. Twój teraz dobrze pali? A może dawkę paliwa zmienić, czy to nic nie da? Bo chyba mam za małą, prawda?
Ostatnio zmieniony 16 sty 2011, 21:39 przez kazrafal, łącznie zmieniany 1 raz.

kazrafal
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 108
Rejestracja: 30 sty 2009, 10:25
Lokalizacja: lubuskie

Post autor: kazrafal » 16 sty 2011, 21:49

Chciałem podziękować wszystkim za zainteresowanie moim problemem i za wasze odpowiedzi <ok> Ten twój sposób kolego Andi 2.5 tdi ze zmianą dawki przez waga już wyczytałem wcześniej w innym temacie na tym forum :-P . Fajna sprawa ten vag+te forum :-D
Jutro zmienię tą dawkę i dam znać, czy jest jakaś poprawa.
Hmm.....Piszecie tu na forum o bardzo delikatnym przesunięciu pompy,wręcz milimetrowym, ja w swoim przypadku przestawiam pompę o ok. 1cm. w prawo, później w lewo, (na maxa do oporu w jedną, a później w drugą str.) a na vagu mam delikatne zmiany. Co może być tego przyczyną?
Panowie, a gdy np. podmienię komputer-sterownik silnika od takiego samego auta to będę musiał go jakoś adoptować vagiem, czy będzie śmigał bez problemu?

[ Dodano: 2011-01-17, 19:30 ]
Dziś zmniejszyłem dawkę paliwa Vagiem, lecz nie obejdzie się chyba bez wersji mechanicznej, ponieważ zdołałem zejść do 4,7 i skończyła się opcja up :-/ Mechanicznie pójdzie dalej?
W okolicach weekendu postaram się zrobić porządek z rozrządem. Tzn poustawiać wszystko na znaki tak jak powinno być.
Co do grzania świec, pod koniec tygodnia będę miał inny komputer i przekaźnik, więc napisze, czy to była ich wina, czy problem zostaje do rozwiązania dalej.
A tak przy okazji, czy można sprawdzić kondycję wtrysków vagiem? Jeśli tak to proszę o podpowiedź jak to zrobić.

[ Dodano: 2011-01-18, 08:18 ]
Witam, dziś rano termometr pokazał 3 stopnie C, przekręcam stacyjkę, oczywiście kontrolka od grzania świec nie świeci, ale delikatnie przygasła lampka w podsufitce i za chwilę było słychać "cyk" i świeci lampka normalnie. Myślę sobie, czyżby przekaźnik od świec zaskoczył? Odpalam. Dwa-trzy obroty rozrusznika i prawie załapał. Druga próba. Znów chwilowe przygaszenie lampki, przekaźnik "cyk", odpalam dwa obroty rozrusznika i chodzi :-D
Myślę, że powoli i dzięki waszej pomocy dojdę z tym do ładu <ok>
Będę pisał raporty he he!

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C4 (1991-1997)”


opony samochodowe opony samochodowe opony samochodowe
hamulce części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
części samochodowe motostacja