Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[A6 C4 2.5 tdi] Kąt wyprzedzenia zaplonu, roznica wart

Silniki wysokoprężne
kris2222
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 46
Rejestracja: 15 cze 2010, 20:15
Lokalizacja: opolskie

[A6 C4 2.5 tdi] Kąt wyprzedzenia zaplonu, roznica wart

Post autor: kris2222 » 04 lut 2011, 22:51

Witam,ostatnio mialem dosyc duze problemu z odpalaniem mojejgo audika. Gdy temperatura otocznia spadla ponizej 0 musialem dosyc dlugo krecic rozrusznikiem zeby go odpalic <na cieplym silniku palil dobrze>. Czytalem na tutejszym forum ze moze byc winny za to zly kat wyprzedzenia zaplonu,dzisiaj podlaczylem vag-a i sprawdzilem jakie mam wartosci,okazalo sie ze zaplon jest duzo wyprzedzony wartosci wskazywaly miedzy 98 a 110,teraz ustawilem go na okolo 50 tzn. wahania sa miedzy 42 a 50 i czuc jak silnik nie rowno chodzi na wolnych obrotach. Z tego co wiem to te wartosci powinny byc stale. Pytanie brzmi czy moze byc za to odpowiedzialny nastawnik w pompie czy moze to byc cos innego?? Dodam ze aktualny przebieg to 270000km,duzo jezdze tym autkiem i chcialbym zeby w kazdych warunkach palil mi na dotyk. Prosze doradzcie co mam zrobic,z gory dziekuje :-)

Nazywaj poprawnie tematy zgodnie z Regulaminem stosując TAGI!
Poprawiłem!
Ostatnio zmieniony 05 lut 2011, 11:15 przez kris2222, łącznie zmieniany 1 raz.

krzysiekjx1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 460
Rejestracja: 18 sie 2010, 22:56
Imię: Krzysiek
Rocznik: 1995
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: dolnosląski

Re: <A6 C4 2.5 tdi> Kąt wyprzedzenia zaplonu, roznica

Post autor: krzysiekjx1 » 05 lut 2011, 07:35

kris2222 pisze: 1)- zaplon jest duzo wyprzedzony wartosci wskazywaly miedzy 98 a 110,teraz ustawilem go na okolo 50 tzn. wahania sa miedzy 42 a 50 i czuc jak silnik nie rowno chodzi na wolnych obrotach.
2)-Z tego co wiem to te wartosci powinny byc stale.
3)-Pytanie brzmi czy moze byc za to odpowiedzialny nastawnik w pompie czy moze to byc cos innego??
4)-Dodam ze aktualny przebieg to 270000km,duzo jezdze tym autkiem i chcialbym zeby w kazdych warunkach palil mi na dotyk.
5)-Prosze doradzcie co mam zrobic,z gory dziekuje :-)
1)tak najprościej podciągnąć na pompie do tego wstawić opór na układ pomiaru temperatury i jakoś to będzie a nie tędy droga
2)wahanie wyprzedzenia wtrysku w granicach 10 jednostek są czymś normalnym i sugerowałbym sie wartością średnią tego pomiaru
3)może być wiele przyczyn aczkolwiek sprawdź jaką masz dawkę paliwa i jaka jest temperatura silnika na vagu w tym czasie
4)przy takim przebiegu to musi palić na dotyk
5)pkt 3
nikt za darmo ci nie da
Obrazek

kris2222
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 46
Rejestracja: 15 cze 2010, 20:15
Lokalizacja: opolskie

Post autor: kris2222 » 05 lut 2011, 12:59

Dzis podlacze jeszcze raz vag-a i przestawie kat na 60 i zobacze jak bedzie sie sprawowac, temperatrura silnika byla 85* a dawka 4,7mg. Dzis rano temp otoczenia byla dodatnia ale z odpaleniem silnika mialem duzy problem,takze bede dalej prubowac z tym katem.

kris2222
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 46
Rejestracja: 15 cze 2010, 20:15
Lokalizacja: opolskie

Post autor: kris2222 » 05 lut 2011, 21:34

Swiece sprawdzilem,sa ok. Po niedzieli sprawdze napiecie na swiecach czy jest dobre bo dzis mialem juz silnik zagrzany,sprawdze to na zimnym silniku.

Awatar użytkownika
mati_A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 147
Rejestracja: 21 lis 2009, 00:47
Lokalizacja: Żary

Post autor: mati_A6 » 06 lut 2011, 12:26

kris2222 pisze:a dawka 4,7mg


W sumie dawkę masz ciut mniejszą. Spróbuj zwiększyć vagiem na około 4,0 mg/r, może pomóc w rozruchu ;-) pzdr

kris2222
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 46
Rejestracja: 15 cze 2010, 20:15
Lokalizacja: opolskie

Post autor: kris2222 » 06 lut 2011, 21:44

Sprobuje zmienic ta dawke i zobacze jak bedzie pozniej. Czy moglby ktos napisac jak dokladnie to zrobic,jak zmienic dawke przy pomocy vag-a ?

Awatar użytkownika
mati_A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 147
Rejestracja: 21 lis 2009, 00:47
Lokalizacja: Żary

Post autor: mati_A6 » 07 lut 2011, 16:19

kris2222, wchodzisz w sterownik silnika, następnie dajesz logowanie (kod 22158) i wchodzisz w adaptacje... W adaptacjach wybierasz grupe 001 i tam ustawiasz wartość dawki, następnie dajesz test i jeśli jest ok to SAVE i gitara. Pamiętaj, że im większa wartość dawki tym dawka jest mniejsza ;-)

Lechu, Pytanie do Ciebie... Czy w naszych autach można korygować (ustawić) dawkę paliwa przy rozruchu :?: Grupa 005 okienko 2 :-) pzdr

kris2222
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 46
Rejestracja: 15 cze 2010, 20:15
Lokalizacja: opolskie

Post autor: kris2222 » 07 lut 2011, 19:44

Dzieki za wskazowki,dopiero w piatek bede mogl to zrobic bo teraz jestem w trasie. Napewno napisze jaki bedzie tego rezultat. wracajac do dawki przy rozruchu, to jaka ona powinna byc?

Awatar użytkownika
mati_A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 147
Rejestracja: 21 lis 2009, 00:47
Lokalizacja: Żary

Post autor: mati_A6 » 07 lut 2011, 19:56

No ja właśnie pojęcia nie mam jaka powinna być dawka startowa <niewiem> Tu już musi się wypowiedzieć ktoś bardziej obeznany ;-)

kris2222
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 46
Rejestracja: 15 cze 2010, 20:15
Lokalizacja: opolskie

Post autor: kris2222 » 07 lut 2011, 20:12

Wiem ze jest tutaj kilku specjalistow,to moze ktos odpowie na to pytanie :-)

Awatar użytkownika
mati_A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 147
Rejestracja: 21 lis 2009, 00:47
Lokalizacja: Żary

Post autor: mati_A6 » 07 lut 2011, 21:33

Upss :-P to muszę zmienić z powrotem :lol:

kris2222
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 46
Rejestracja: 15 cze 2010, 20:15
Lokalizacja: opolskie

Post autor: kris2222 » 08 lut 2011, 18:37

Czy jesli zmienie dawke z 4,7mg na 4,2mg to bedzie duza roznica przy odpalaniu silnika? Czy moze od razu zmniejszyc ja jeszcze bardziej, slyszalem ze tolerancja jest miedzy 3mg a 9mg.

Awatar użytkownika
mati_A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 147
Rejestracja: 21 lis 2009, 00:47
Lokalizacja: Żary

Post autor: mati_A6 » 08 lut 2011, 19:42

Ustaw na 4,0mg, powinieneś odczuć różnice :-) Ja mam na 3,2mg ale najpierw dawka była przestawiana nastawnikiem a za jakiś czas skorygowałem właśnie vagiem ;-)

kris2222
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 46
Rejestracja: 15 cze 2010, 20:15
Lokalizacja: opolskie

Post autor: kris2222 » 08 lut 2011, 20:03

Ustawie dawke na 4,0 i zobacze co bedzie sie dzialo. a jesli chodzi o ten przedzial to zgadza sie, jest on miedzy 3 a 9?

Awatar użytkownika
mati_A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 147
Rejestracja: 21 lis 2009, 00:47
Lokalizacja: Żary

Post autor: mati_A6 » 08 lut 2011, 20:20

Maksymalnie można dać jakieś 2,2mg ale to już za dużo, falują obroty itd... Jeśli chodzi o minimalną wartość to nie wiem :-P Pamiętaj, że im mniejsza wartość tym dawka jest większa :-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C4 (1991-1997)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja