Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep
felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C4 2.5 tdi] Kąt wyprzedzenia zaplonu, roznica wart

Silniki wysokoprężne
kris2222
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 46
Rejestracja: 15 cze 2010, 20:15
Lokalizacja: opolskie

Post autor: kris2222 » 08 lut 2011, 20:52

[ Dodano: 2011-02-08, 20:58 ]
[quote="mati_A6"]kris2222, wchodzisz w sterownik silnika, następnie dajesz logowanie (kod 22158) i wchodzisz w adaptacje... W adaptacjach wybierasz grupe 001 i tam ustawiasz wartość dawki, następnie dajesz test i jeśli jest ok to SAVE i gitara. Pamiętaj, że im większa wartość dawki tym dawka jest mniejsza ;-)


Slyszalem od mechanika ze trzeba na nasawniku w pompie zmienic wartosc, a pozniej to skorygowac na vag-u. Mam pytanie czy wystarczy samym vag-iem zmienic ta dawke czy trzeba bedzie ingerowac w pompe? Czy w vag-u ta dawka mozna zmienic w mg czy w innych jednostkach?

Awatar użytkownika
mati_A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 147
Rejestracja: 21 lis 2009, 00:47
Lokalizacja: Żary

Post autor: mati_A6 » 08 lut 2011, 21:44

Można samym vagiem zmienić dawkę. Kiedy się już zalogujesz i wejdziesz w adaptacje wybierzesz grupe 01, i w tej grupie bedzie jakaś wartość np. 128 (minimalnie jest chyba 96)... zmieniasz tą wartość na inna ale delikatnie np. ze 128 na 125. dajesz test i jesli jest ok dajesz Save i zapamiętuje wybrana przez Ciebie dawke <ok> Wchodzisz od nowa w bloki pomiarowe i sprawdzasz wartosc dawki juz w mg/r :-)

Mi jakiś magik zmienił dawkę nastawnikiem na 2,2mg ale było troche dymu za mną :mrgreen: a po jakimś czasem zeczyły falować obroty na biegu jałowym, momentami aż przerywał i szarpało motorem... Postanowiłem zmienić dawkę sam vagiem, ustawiłem na 3,2mg i jest ok. To jest proste, szybko ogarniesz <rotfl>

Awatar użytkownika
mati_A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 147
Rejestracja: 21 lis 2009, 00:47
Lokalizacja: Żary

Post autor: mati_A6 » 09 lut 2011, 16:54

Lechu pisze:Trzeba by forum przekopać ale jest parę opinii, że ustawienie Vag-iem dawki nie ustawia jej tak jak nastawnikiem.
A tego to ja już Ci nie powiem :-/ Ja miałem przestawianą nastawnikiem ale później sam korygowałem Vagiem. Mogę dodać tylko, że w momencie przestawiania dawki (Vagiem) kiedy dawałem "TEST" było wyraźnie słychać bzyczenie w pompie, tak jakby w nastawniku coś się zmieniało. Moiom zdaniem przestawianie nastawnika daje możliwość ustawenia większej lub mniejszej wartości niż samym Vagiem ;-)

kris2222
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 46
Rejestracja: 15 cze 2010, 20:15
Lokalizacja: opolskie

Post autor: kris2222 » 09 lut 2011, 19:55

Dzieki za kolejne wskazowki,w piatek z rana podlacze kompa i bede dzialac,mam nadzieje ze uda mi sie dobrze to ustawic. Dzieki za zainteresowanie moim tematem :-D

[ Dodano: 2011-02-11, 20:43 ]
[quote="mati_A6"]Można samym vagiem zmienić dawkę. Kiedy się już zalogujesz i wejdziesz w adaptacje wybierzesz grupe 01, i w tej grupie bedzie jakaś wartość np. 128 (minimalnie jest chyba 96)... zmieniasz tą wartość na inna ale delikatnie np. ze 128 na 125. dajesz test i jesli jest ok dajesz Save i zapamiętuje wybrana przez Ciebie dawke <ok> Wchodzisz od nowa w bloki pomiarowe i sprawdzasz wartosc dawki juz w mg/r :-)

Dzisiaj zmienilem kat wyprzedzenia zaplonu z 90 na okolo 60 oraz dawke przy rozruchu z 4,7mg/r na 4,0mg/r. wracajac do wypowiedzi "mati_A6" zmniejszanie tej wartosci dziala w druga strone niz to opisales, mialem wartosc 128 zmniejszylem ja na 125 a dawka wzrosla do 5,5mg/r a mi chodzilo o zmniejszenie tej dawki,ustawilem na 130 i w rezultacie wyszlo 4,0mg/r. Fajna zabawa z tym vag-iem,zobacze jak jutro rano autko zapali. Pozdrawiam wszystkich forumowiczów ,browarek dla tych ktorzy mi tu pomagaja <piwo>

Awatar użytkownika
mati_A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 147
Rejestracja: 21 lis 2009, 00:47
Lokalizacja: Żary

Post autor: mati_A6 » 12 lut 2011, 16:30

kris2222 pisze:Dzisiaj zmienilem kat wyprzedzenia zaplonu z 90 na okolo 60 oraz dawke przy rozruchu z 4,7mg/r na 4,0mg/r. wracajac do wypowiedzi "mati_A6" zmniejszanie tej wartosci dziala w druga strone niz to opisales, mialem wartosc 128 zmniejszylem ja na 125 a dawka wzrosla do 5,5mg/r a mi chodzilo o zmniejszenie tej dawki,ustawilem na 130 i w rezultacie wyszlo 4,0mg/r.
<idiota> No właśnie pokićkało mi się w drugą stronę :pp Cieszę się, że doszedłeś do zamierzonego rezultatu <spoko> ÂŻyczę miłego Vagowania :d

ps. a tą dawkę przy rozruchy to zmieniałeś na zimnym czy na ciepłym silniku? pzdr

kris2222
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 46
Rejestracja: 15 cze 2010, 20:15
Lokalizacja: opolskie

Post autor: kris2222 » 12 lut 2011, 20:05

Dawke oraz kat wyprzedzenia zaplonu ustawialem na cieplym silniku,przy 85* dzisiaj rano przy minusowej temp odpalil na dotyk,chyba udalo mi sie dosc do tego:) a tak wogole to mialem jedna fajke luzna na swiecy i praktycznie palil mi na 4 gary gdy byl zimny, przy okazji zapytam czy mozna kupic takie fajki? bo slyszalem ze jest z tym maly problem, ta luzna troche scisnalem obcegami i teraz siedzi ciasno.
Dzieki mati_A6 ze podsunoles mi pomysl z przestawieniem dawki <okok>
AUDI- auto z charakterem:D

Awatar użytkownika
mati_A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 147
Rejestracja: 21 lis 2009, 00:47
Lokalizacja: Żary

Post autor: mati_A6 » 12 lut 2011, 21:05

kris2222 pisze:Dzieki mati_A6 ze podsunoles mi pomysl z przestawieniem dawki <okok>
Spoko :D Polecam się na przyszłość :pp
kris2222 pisze:przy okazji zapytam czy mozna kupic takie fajki?
Co do fajek to zajrzyj tutaj a6-c4-plastikowe-fajki-na-swiece-vt31512.htm Ja mogę tylko dodać, że moje też są w opłakanym stanie <smutny> Ale mechanik coś tam podziałał z nimi i na razie hula... pzdr

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C4 (1991-1997)”


opony samochodowe opony samochodowe opony samochodowe
hamulce części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
części samochodowe motostacja