[A6 C4 2.5 TDI AAT] Jak ustawic dawke paliwa pomocy
[A6 C4 2.5 TDI AAT] Jak ustawic dawke paliwa pomocy
Witam wszystkich i pozdrawiam maniaków 4 kółek. Po krótce postaram sie przedstawic mój problem. Otóz od niedawna stałem sie posiadaczem audi A6 C4 2.5 TDI Avant o oznaczeniu silnika AAT. Przy zakupie auta poprzedni własciceil odrazu mi powiedział ze była wymieniena pompa wtryskowa(jeszcze na gwarancji) i trzeba ustawic dawke paliwa bo mechanik który zmieniał pompe nie miał za bardzo o tym pojecia. Zauwazyłem ze przy delikatnej jezdzie czyli zmana biegu przy 2 tys obrotów na 100 km wyszło mi spalanie ok 9 litrów(małe miasto) i zauwazyłem ze jak sie jezdzi troche ostrzej czyli ciagne tak do 3.5 tys to mocno dymi. I teraz mam problem bo albo mam padniete wtryski albo faktycznie cos pokrecone z dawka ,turbinka jest jak nowa zadnych luzów na osce a łopatki jakby dopiero nowe załozone.
Wiec moje pytanie brzmi "jak ustawic dawke paliwa " i jakie powinne byc jej wartosci, jak to sprawdzic czy dawke paliwa mam poprawną prosze o pomoc.
Dodam ze kolega ma takie same audi równiez w avancie i mu w naszym miescie przy delikatnej jezdzie wychodzi 7 litrów.
prosze o pomoc
Wiec moje pytanie brzmi "jak ustawic dawke paliwa " i jakie powinne byc jej wartosci, jak to sprawdzic czy dawke paliwa mam poprawną prosze o pomoc.
Dodam ze kolega ma takie same audi równiez w avancie i mu w naszym miescie przy delikatnej jezdzie wychodzi 7 litrów.
prosze o pomoc
Ostatnio zmieniony 02 lis 2008, 16:23 przez anton, łącznie zmieniany 1 raz.
anton pisze:Wiec moje pytanie brzmi "jak ustawic dawke paliwa " i jakie powinne byc jej wartosci, jak to sprawdzic czy dawke paliwa mam poprawną prosze o pomoc.
I to ma być odpowiedź? Takie posty obrazu powinny lecieć do kosza, jak ktoś pyta konkretnie to konkretnie się powinno odpowiadać bądź wcale a tak to robi się tylko nie potrzebny śmietnik. Pozatym dawkę nie ustawia się w mg/h tylko na skok/r.arekr22 pisze:Podpinasz VAGa i ustawiasz dawke na 3mg/h przy rozgrzanym silniku
co najmiej 85*C
Wracając do tematu...
Podpinasz vaga, wchodzisz w zakładkę silnk następnie bloki wartości mierzonych grupa 001... druga komórka odczytujesz obecną dawkę paliwa (wartość ta powinna zamknąć się w przedziale 3-9mg/skok gdzie 3mg to duża dawka a 9 mała) - odczytu dokonujesz na rozgrzanym silniku i na biegu jałowym (tem oleju min 80stop C). Jesli Dawke masz w okolicach 4.5mg nie musisz nic grzebać. Jeśli dawna jest poniżej 3mg/skok wychodzisz z zakładki "bloki wartości mierzonych" i wchodzisz w zakładkę "logowanie" wpiszujesz kod 12233 zatwierdzasz klikając OK. Wchodzisz w zakładkę "adaptacje" grupa 001 i tam zmniejszasz cyfrę celem zmniejszenia dawki do wymaganych 4.5mg/r. Oto cała procedura zmiany dawki (w skrajnych przypadkach zmianę należy wykonać mechanicznie - przesuwając nastawnikiem dawki)... A teraz tak na marginesie zwiększona dawka nie wpływa zbytnio na spalanie i zaobserwowanie tego jest bardzo ciężkie wartości zwiększonego spalanie przy niezmiennym stylu jazdy to okolice 0.5l na 100km a u Ciebie wychodzi okoł0 2l czyli ustawienie dawki na pewno nie będzie tu miało nic do gadania! Druga spraw jest taka iż ciężko jest ustalić odpowiednie spalanie auta bez paru prób i tankowań po sam korek. Raczej postarałbym się zlogować pożadnie auto i sprawdzić czy wszystko jest w normie (kąt, doładowanie, korekcje, a nawet termostat!)

wielkie dzieki za wyczerpującą odpowiedz.
jak juz wczesniej pisałem i teraz wspomne rozmawiałem dzisiaj z poprzednim włascicielem auta i powiedział mi ze przed wymiana pompy auto paliło jakies 1,5 litra ropki mniej i po wymianie własnie pompki paliwa spalanie auta wzrosło.
Jutro podjade do kolegi który posiada VAGA lecz nie do konca czai ten program i dzieki wypowiedzi Solskier, sprawdze sobie dawke paliwa. Co do termostatu to wymieniłem go 2 dni temu był cały czas otwarty.
Według mnie to turbawka jest ok bo po przekroczeniu 2 tys obrotków ostro czuc jej działanie i jak juz wczesniej pisałem srodek turbinki jak nowy
a co do konta wtrysku to tez chciałbym go sprawdzic tylko jak :oops:
jak juz wczesniej pisałem i teraz wspomne rozmawiałem dzisiaj z poprzednim włascicielem auta i powiedział mi ze przed wymiana pompy auto paliło jakies 1,5 litra ropki mniej i po wymianie własnie pompki paliwa spalanie auta wzrosło.
Jutro podjade do kolegi który posiada VAGA lecz nie do konca czai ten program i dzieki wypowiedzi Solskier, sprawdze sobie dawke paliwa. Co do termostatu to wymieniłem go 2 dni temu był cały czas otwarty.
Według mnie to turbawka jest ok bo po przekroczeniu 2 tys obrotków ostro czuc jej działanie i jak juz wczesniej pisałem srodek turbinki jak nowy
a co do konta wtrysku to tez chciałbym go sprawdzic tylko jak :oops:
Rozgrzewasz motor do temp oleju minimi 85stopn C włanczasz vaga, wchodzisz w silnk, następnie bloki wartosci mierzonych grupa 000 sprawdzasz wartość komórki nr 2 z 10sieciu możliwych. Odczytujesz wartość. Nastepnie przchodzisz w tryb Basic Seting (włacznik w lewym dolnym rogu) i ponownie odczytujesz wartośc z komórki nr 2 (w tym czasie mruga kontrolka świec żarowych) możesz też użyć programu TDI TIMING (w prawym dolnym rogu) kreska własciwa to ta niebieska i tam powinien być marker, jak chcesz lepsze odpalanie i osiagi to kąt trzeba podciągnąć do kreski zielonej co wg książki jest sprzeczne ale dozwolonea co do konta wtrysku to tez chciałbym go sprawdzic tylko jak :oops:


Używanie starszej wersji niż 3.11 mija się z celem a każda powyżej 3.11 włacznie posiada TDI T. Z tego co wiem vag do versji 4.09 włącznie działa na "zabawkowych" fejsach więc nie stoi nic na przeszkodzi aby zainstalować nowsza wersje niż 2.08 która nie posiada TDI Timinga.arekr22 pisze:Nie kazdy Vag ma funkcje TDI TIMING
- Hincó
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 759
- Rejestracja: 29 lis 2008, 08:11
- Imię: Kamil
- Rocznik: 2009
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bochnia
- Kontakt:
Witam, odgrzeje nieco kotleta ale na temat:
Po remoncie silnika skrzyni etc.. przyszedl czas na uruchomienie silnika, najpierw błędnie podłączone wtryski(tak rurki sie powyginały) ale w końcu po ustawieniu na znaku na kole zamachowym i pompie jakoś odpalił. W międzyczasie do kumpla który mi to robił dotarł komputerek do diagnostyki samochodów (launch czy jakoś tak) próbowaliśmy sie tym pobawić ale nie bardzo wiedzieliśmy jak i co, stąd moje pytanie:
Jak sprawdzić kąt wtrysku (jest to poisane częsciowo powyżej ale poniżej napisze jak u mnie wygląda sprawa)
Jak sprawdzić dawkę paliwa
To jest opisane powyżej i mam nadzieje że na nie-vagu pójdzie to,i:
Jak zrobić pomiar wartosci rzeczywistych
Najlepiej to chciałbym żeby to jutro z rana zrobić bo sie bede z nim widział. Jeszcze pare słów co jest z autem: zimny/ ciepły troche trzeba pokręcić (tak z sekunde dłużej niż normalnie(przed remontem)). Nie kopci nawet jedzie(takie mam odczucie) ale jest bardzo niepokojąca sprawa, jak jest zimny zwłaszcza, jak sie przyspiecza (1,2bieg) to w okolicach dokładnie 1500obr/min lubi szarpnąć samochodem, jakby paliwa nie dostał, silnik jak zimny chodzi nierówno i trzęsie nim, a jak jest ciepły w miare sie uspokaja... Błędów nie ma..
Z góry dzięuje za jakąkolwiek pomoc
[ Dodano: 2009-01-02, 11:21 ]
Kąt ustawiony, ale w dawke nie dało sie wejśc, wogóle do innego bloku niż 000 nie dalo się, kąt ustawiony na 62 po kilkunastu próbach, chodzi równiej i jak narazie nie szarpie przy 1500obr, może to przypadek. Wcześniej było ok 46 kąt.
Po remoncie silnika skrzyni etc.. przyszedl czas na uruchomienie silnika, najpierw błędnie podłączone wtryski(tak rurki sie powyginały) ale w końcu po ustawieniu na znaku na kole zamachowym i pompie jakoś odpalił. W międzyczasie do kumpla który mi to robił dotarł komputerek do diagnostyki samochodów (launch czy jakoś tak) próbowaliśmy sie tym pobawić ale nie bardzo wiedzieliśmy jak i co, stąd moje pytanie:
Jak sprawdzić kąt wtrysku (jest to poisane częsciowo powyżej ale poniżej napisze jak u mnie wygląda sprawa)
Jak sprawdzić dawkę paliwa
To jest opisane powyżej i mam nadzieje że na nie-vagu pójdzie to,i:
Jak zrobić pomiar wartosci rzeczywistych
Najlepiej to chciałbym żeby to jutro z rana zrobić bo sie bede z nim widział. Jeszcze pare słów co jest z autem: zimny/ ciepły troche trzeba pokręcić (tak z sekunde dłużej niż normalnie(przed remontem)). Nie kopci nawet jedzie(takie mam odczucie) ale jest bardzo niepokojąca sprawa, jak jest zimny zwłaszcza, jak sie przyspiecza (1,2bieg) to w okolicach dokładnie 1500obr/min lubi szarpnąć samochodem, jakby paliwa nie dostał, silnik jak zimny chodzi nierówno i trzęsie nim, a jak jest ciepły w miare sie uspokaja... Błędów nie ma..
Z góry dzięuje za jakąkolwiek pomoc

[ Dodano: 2009-01-02, 11:21 ]
Kąt ustawiony, ale w dawke nie dało sie wejśc, wogóle do innego bloku niż 000 nie dalo się, kąt ustawiony na 62 po kilkunastu próbach, chodzi równiej i jak narazie nie szarpie przy 1500obr, może to przypadek. Wcześniej było ok 46 kąt.