[A6 C4 2.5 tdi ] - EGR - zaślepiać czy czyscić ?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 129
- Rejestracja: 16 paź 2009, 14:57
- Imię: Henryk.
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
może mi ktoś na zdjęciu wskazać gdzie znajduje się ten egr bo czytam i dalej nie mogę dojść
LED A6 C6 post952248.html#p952248
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 129
- Rejestracja: 16 paź 2009, 14:57
- Imię: Henryk.
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
ahh dziękuje i to obok z napisalem turbo diesel nalezy równiez wykrecic i wyczyscic
LED A6 C6 post952248.html#p952248
- uszaty2222
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 78
- Rejestracja: 20 lis 2008, 07:15
- Lokalizacja: poznań
EGR sprawa jednak nie jest taka prosta
witam wszystkich, uszczelniałem pompę paliwową bo ciekła a jednoczesnie strasznie zaczął dymić mi pojazd na czarno jakiś czas temu więc posuzkaliśmy przycyzny.
Okazało się iż zrobiłą sie dziura w gumowej rurze dolotowej do kolektora turbiny, Pan który mi robił pompę i znalazł przyczynę dymienia sprawdził także EGR i ponoć jest w nim jakaś membrana (AEL 140KM) i własnie uszkodzenie EGR spowodowało ponoć uszkodzenie rury gdyż podobno bardzo podnosi się temperatura w kolektorze i "przepaliło" rurę. Obecnie rura została załatana (do czasu aż kupię nowa) i przewód dolotu do EGR zaślepiony. Owszem dymienie całkowicie ustało jednak pamietajmy ze dymił bo miał zły skąłd mieszanki bo zasysało dodatkowe powietrze przez "dziure". Tak wiec osobiście jednak zainwestuję w zawór EGR i go naprawie lub zamontuje nowy a napewno nie będę zaślepiał , zaznaczam opieram to na słowach Pana mechanika że przy uszkodzonym EGR rośnie temperatura w kolektorze turbiny co jak mniemam wcale wskazane ani dobre nie jest.
Reasumując dymienie waszych "lalek" to raczej to że turbina a dokąłdniej jej ukłąd jest nieszczelny a nie EGR natomiast nieszczelność ukłądu intercool może być spowodowana niewłaściwie działającym EGRem.
Jako zainteresowany tematem oczywiscie będe informował jak to u mnie się rozwija i moze wyjasnimy do końca ten temat.
Okazało się iż zrobiłą sie dziura w gumowej rurze dolotowej do kolektora turbiny, Pan który mi robił pompę i znalazł przyczynę dymienia sprawdził także EGR i ponoć jest w nim jakaś membrana (AEL 140KM) i własnie uszkodzenie EGR spowodowało ponoć uszkodzenie rury gdyż podobno bardzo podnosi się temperatura w kolektorze i "przepaliło" rurę. Obecnie rura została załatana (do czasu aż kupię nowa) i przewód dolotu do EGR zaślepiony. Owszem dymienie całkowicie ustało jednak pamietajmy ze dymił bo miał zły skąłd mieszanki bo zasysało dodatkowe powietrze przez "dziure". Tak wiec osobiście jednak zainwestuję w zawór EGR i go naprawie lub zamontuje nowy a napewno nie będę zaślepiał , zaznaczam opieram to na słowach Pana mechanika że przy uszkodzonym EGR rośnie temperatura w kolektorze turbiny co jak mniemam wcale wskazane ani dobre nie jest.
Reasumując dymienie waszych "lalek" to raczej to że turbina a dokąłdniej jej ukłąd jest nieszczelny a nie EGR natomiast nieszczelność ukłądu intercool może być spowodowana niewłaściwie działającym EGRem.
Jako zainteresowany tematem oczywiscie będe informował jak to u mnie się rozwija i moze wyjasnimy do końca ten temat.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 154
- Rejestracja: 16 kwie 2010, 12:12
- Lokalizacja: Zachodnipomorskie
oj zmienia zmienia..... Zaślepiając EGR. zmieniamy prędkość przepływu spalin, a co za tym idzie prędkość turbiny a tym samym ilość powietrza zasysanego. Doskonale widać to w odczytach z Vaga jeśli auto ma seryjny soft...golob pisze:FAÂŁDZIK pisze:ponoć na dłuższą metę zaślepienie EGR-a może zaszkodzić turbinie, spotkał się ktoś z tym?
napewno nie w naszych prostych AEL czy AAT, EGR niema nic wspólnego turbiną, część spalin idzie poprostu z kolektora wydechowego do ssącego przez zawór EGR i tyle, nie ma tam żadnego czujnika, żadnej elektroniki, ot tylko zawór sterowany podciśnieniem i tyle, nie wyrzuci więc żadnego błędu nawet. W jakichs nowoczesnych zaawansowanych konstrukcjach być może coś bardziej skomplikowanego jest
- uszaty2222
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 78
- Rejestracja: 20 lis 2008, 07:15
- Lokalizacja: poznań
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga