[A6 C4 2.5 tdi ] - EGR - zaślepiać czy czyscić ?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 466
- Rejestracja: 29 wrz 2008, 12:58
- Imię: Marcin
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 AGA 165KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Przemyśl
- Kontakt:
panowie przymierzam się do zaślepienia EGR-a i czyszczenia dolotu, zamierzam to zrobić sam tylko nie wiem czego będę potrzebował, jeśli możecie zróbcie listę niezbędnych rzeczy
jeśli dobrze rozumuję to na pewno:
- blaszka do zaślepienia EGR
- uszczelki pod kolektor i pewnie jakiś uszczelniacz
czy coś jeszcze muszę kupić? czym najlepiej wyczyścić dolot?
jeśli dobrze rozumuję to na pewno:
- blaszka do zaślepienia EGR
- uszczelki pod kolektor i pewnie jakiś uszczelniacz
czy coś jeszcze muszę kupić? czym najlepiej wyczyścić dolot?
Pierwszy, gigantyczny forum Audi A6 w Polsce. Gratuluję! A6Klub.PL
golob napisał: Jak ktoś chce to może sobie sam zrobić test, nie trzeba na początku zaslepiać EGRa samego, tylko zdjąć weżyk od podcisnienia i go zaślepić i odrazu można samemu sprawdzić różnice, ja już wtedy czułem, potem zaślepiłem na stałe. Pozatym jest to operacja w pełni odwracalna.
Tak właśnie mam zamiar zrobić Czy w tym wężyku jest duże podciśnienie?
Tak właśnie mam zamiar zrobić Czy w tym wężyku jest duże podciśnienie?
Diesel KOPCI, Diesel CZADZI, Diesel nigdy cię nie ZDRADZI ! :D
- Dawidows89
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 146
- Rejestracja: 21 wrz 2008, 13:26
- Lokalizacja: Białystok
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 282
- Rejestracja: 12 paź 2009, 11:50
- Imię: Robert
- Moje auto: A6 C4
- Rocznik: 1995
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kujawsko-pomorskie
witam
podepne sie pod temat ,
no własnie umnie jak z rana tak przegazuje swój silnik (ciepły oczywiscie juz )
to czrana plama na jezdni ale suchego (czegos ) jak by sadzy i widze ze przy kazdym redukowaniu do wyprzedania tez ciemo za mna , juz niewiedziałem co to moze byc , oleju nie bieze prawie nic , wtryski ostanio sprawdzane i zdrowe jak dzwon , czy moze to byc ten agr ?
i jezcze jedno pytanko do "elmi_k"
[/quote]ale wszyscy znajomi maja zaslepione i maja turbinki VNT
podepne sie pod temat ,
no własnie umnie jak z rana tak przegazuje swój silnik (ciepły oczywiscie juz )
to czrana plama na jezdni ale suchego (czegos ) jak by sadzy i widze ze przy kazdym redukowaniu do wyprzedania tez ciemo za mna , juz niewiedziałem co to moze byc , oleju nie bieze prawie nic , wtryski ostanio sprawdzane i zdrowe jak dzwon , czy moze to byc ten agr ?
i jezcze jedno pytanko do "elmi_k"
[/quote]ale wszyscy znajomi maja zaslepione i maja turbinki VNT
Co to znaczy ze mozna w AEL wymienic na jakas inna turbinke ?
nie ma to jak jedno auto, dwie nogi, trzy pedały, cztery koła, pięć cylindrów i sześć litrów na setkę...
Pomóż wystarczy ze przekażesz 1% swojego podatku.Numer KRS 0000064892 z dopiskiem Aleksandra Życińska.Mukowiscydoza codzienna walka o oddech! Dziękuje wszystkim za wsparcie www.ptwm.pl
Pomóż wystarczy ze przekażesz 1% swojego podatku.Numer KRS 0000064892 z dopiskiem Aleksandra Życińska.Mukowiscydoza codzienna walka o oddech! Dziękuje wszystkim za wsparcie www.ptwm.pl
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 282
- Rejestracja: 12 paź 2009, 11:50
- Imię: Robert
- Moje auto: A6 C4
- Rocznik: 1995
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kujawsko-pomorskie
z "wg" ? hmm czyli duzo przerabiania kurde szkoda ze juz nowych "naszych turbo" nie ma
nie ma to jak jedno auto, dwie nogi, trzy pedały, cztery koła, pięć cylindrów i sześć litrów na setkę...
Pomóż wystarczy ze przekażesz 1% swojego podatku.Numer KRS 0000064892 z dopiskiem Aleksandra Życińska.Mukowiscydoza codzienna walka o oddech! Dziękuje wszystkim za wsparcie www.ptwm.pl
Pomóż wystarczy ze przekażesz 1% swojego podatku.Numer KRS 0000064892 z dopiskiem Aleksandra Życińska.Mukowiscydoza codzienna walka o oddech! Dziękuje wszystkim za wsparcie www.ptwm.pl
Kolego ja też miałem.. Mam zaślepiony EGR.. Ale gdzie indziej może leżyć przyczyna... W układzie wydechowym zalega sadza i dla tego przy większym wysileniu silnika ta sadza uwalnia się na zewnątrz... dlatego dymi dość mocno..axidix pisze:witam
podepne sie pod temat ,
no własnie umnie jak z rana tak przegazuje swój silnik (ciepły oczywiscie juz )
to czrana plama na jezdni ale suchego (czegos ) jak by sadzy i widze ze przy kazdym redukowaniu do wyprzedania tez ciemo za mna , juz niewiedziałem co to moze byc , oleju nie bieze prawie nic , wtryski ostanio sprawdzane i zdrowe jak dzwon , czy moze to byc ten agr ?
i jezcze jedno pytanko do "elmi_k"
Rada:
Przegonić auto na wyższych obrotach tak koło 3500-4000 tys przez kilka set metrów i spr czy po tej "kuracji" nadal dymi... Mi pomogło... Oczywiście taka czynność trzeba systematycznie ponawiać gdyż sadza się nadal odkłada... Ale ja ganiam silnik i jest wtedy OK
Co do sadzy to już inny problem gdyż nie wiem czy to jest normalna rzecz czy nie....
FAÂŁDZIK pisze:ponoć na dłuższą metę zaślepienie EGR-a może zaszkodzić turbinie, spotkał się ktoś z tym?
napewno nie w naszych prostych AEL czy AAT, EGR niema nic wspólnego turbiną, część spalin idzie poprostu z kolektora wydechowego do ssącego przez zawór EGR i tyle, nie ma tam żadnego czujnika, żadnej elektroniki, ot tylko zawór sterowany podciśnieniem i tyle, nie wyrzuci więc żadnego błędu nawet. W jakichs nowoczesnych zaawansowanych konstrukcjach być może coś bardziej skomplikowanego jest
- uszaty2222
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 78
- Rejestracja: 20 lis 2008, 07:15
- Lokalizacja: poznań
- elmi_k
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 551
- Rejestracja: 23 gru 2007, 15:05
- Imię: Emil
- Moje auto: A6 C4
- Rocznik: 1997
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI AAT 115KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Poznań
z wastegate czyli taka jak siedzi w AEL (tylko wiekszy rozmiar turbiny)axidix pisze:z "wg" ? hmm czyli duzo przerabiania kurde szkoda ze juz nowych "naszych turbo" nie ma
nie bo już go dawno tam nie ma :Duszaty2222 pisze:witam odnosnie tej sadzy co koledzy pisza to skoro ta sadza wam tak leci to czy od tego sie kat nie zapycha ?
spokojnie mozesz dac nowa - pewnie tamta bedzie juz cienkauszaty2222 pisze:i czy po sciagnieciu lepiej jest skrecic kolektor na nowej uszczelce czy na starej i jakis termiczny klej dac?
dzisiaj rozebralem tylko czesc kolektor.... ile tam sadzy - masakra!!
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga