[A6 C4] 2.5 TDI Vacum Pompa
- Nuras
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 41
- Rejestracja: 23 cze 2011, 16:52
- Imię: Andrzej
- Rocznik: 1995
- Moje auto: A6 C4
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5TDI 140KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kamień Pomorski
Dzięki jesteś wielki

Nie napisałem o co u mnie chodziło, a więc oczywiście stukało i kiedyś obróciłem ten wałek ale pomogło to tylko na ok 10 tkm. Wczoraj podłożyłem podkładkę pod tłok czyli na chudą ośkę (już nie pukało) ale słyszałem dźwięk jakby sprężarka chodziła takie puste fu fu fu i ile było obrotów silnika taka częstotliwość tych nieznacznie słyszanych dźwięków była. Dziś rozebrałem jeszcze raz pompę i po wnikliwej analizie doszedłem do wniosku, że błąd w sztuce popełniłem ponieważ podkładając podkładkę pod tłok automatycznie go bardziej wysunąłem w stronę obudowy co powodowało dotykanie jej podczas pracy i owe pufanie czy jak to nazwać;) A więc teraz po prostu podłożyłem grubą ok 2 mm podkładkę pod sprężynę (musiałem znaleźć taką z dużym otworem i pod rzeźbić aby weszła). No i na razie po tym zabiegu nic nie słychać, na jak długo się okaże. Z ciekawostek dodam iż miałem zaworek ten nr. 2 odwrotnie wsadzony niż powinien a był taki sam i hamuje tak samo
[ Dodano: 2015-07-19, 14:41 ]
Dawno mnie nie było na forum bo nic się w autach nie zmieniło śmigają aż miło, dodam że od naprawy vacum grubo ponad rok minął i dalej jest spoko czyli mój patent działa pozdro


Nie napisałem o co u mnie chodziło, a więc oczywiście stukało i kiedyś obróciłem ten wałek ale pomogło to tylko na ok 10 tkm. Wczoraj podłożyłem podkładkę pod tłok czyli na chudą ośkę (już nie pukało) ale słyszałem dźwięk jakby sprężarka chodziła takie puste fu fu fu i ile było obrotów silnika taka częstotliwość tych nieznacznie słyszanych dźwięków była. Dziś rozebrałem jeszcze raz pompę i po wnikliwej analizie doszedłem do wniosku, że błąd w sztuce popełniłem ponieważ podkładając podkładkę pod tłok automatycznie go bardziej wysunąłem w stronę obudowy co powodowało dotykanie jej podczas pracy i owe pufanie czy jak to nazwać;) A więc teraz po prostu podłożyłem grubą ok 2 mm podkładkę pod sprężynę (musiałem znaleźć taką z dużym otworem i pod rzeźbić aby weszła). No i na razie po tym zabiegu nic nie słychać, na jak długo się okaże. Z ciekawostek dodam iż miałem zaworek ten nr. 2 odwrotnie wsadzony niż powinien a był taki sam i hamuje tak samo

[ Dodano: 2015-07-19, 14:41 ]
Dawno mnie nie było na forum bo nic się w autach nie zmieniło śmigają aż miło, dodam że od naprawy vacum grubo ponad rok minął i dalej jest spoko czyli mój patent działa pozdro

A6 C4 Quattro Rulez
i c5 Allroad;-)

Witam-ja mam takie objawy-rano jak zimny stuka dość mocno jakby ktoś młotkiem walił.Po wciśnieciu hamulca nie ma żadnej róznicy.Jak się rozgrzeje jest ciszej...ale dalej stuka.Poza tym ten dżwięk jest rytmiczny co do wzrostu obrotów.Już sam nie wiem...czy to vacum,czy może popychacze a może panewka
Jak odkręcaliście tą dolną śrubę od vacum?Jakiś patent z przedłużką?zwykłym płaskim nie mogę odkręcić...

Jak odkręcaliście tą dolną śrubę od vacum?Jakiś patent z przedłużką?zwykłym płaskim nie mogę odkręcić...
Audi A6 2.5 TDI AEL Avant Proline z przebiegiem ponad pół mln km
Vorsprung durch Technik
"Ropa daje kopa:-)"
Vorsprung durch Technik
"Ropa daje kopa:-)"