[A6 C4] 2.5 TDI Vacum Pompa
Witam,
Miałem podobny problem z pompą "waku" - stukała, łomotała, itd.
Wszystkie wydumki typu podkładki, a nawet wymiana sworznia, którą zaliczyłem są rozwiązaniem na krótko.
Udało mi się znależć pompę "podróbę" za 500,00zł
Pracuje już dobry rok i jest cisza "jak po śmierci organisty".
Mogę podać namiary na sklep w Bytowie woj. pomorskie - bardzo sprawnie działają tam młodzi ludzie.
Pozdrawiam - mamut
Miałem podobny problem z pompą "waku" - stukała, łomotała, itd.
Wszystkie wydumki typu podkładki, a nawet wymiana sworznia, którą zaliczyłem są rozwiązaniem na krótko.
Udało mi się znależć pompę "podróbę" za 500,00zł
Pracuje już dobry rok i jest cisza "jak po śmierci organisty".
Mogę podać namiary na sklep w Bytowie woj. pomorskie - bardzo sprawnie działają tam młodzi ludzie.
Pozdrawiam - mamut
- jarominek44
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 12
- Rejestracja: 23 paź 2009, 13:16
- Lokalizacja: kraków
Wracam do tematu czy ktoś z forumowiczów testował tą pompe Vacum http://moto.allegro.pl/vacum-pompa-podc ... 98109.html za te pieniądze,2 lata gwarancji może warto :mrgreen:
Leon
- mariusz_wierz
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 183
- Rejestracja: 28 sty 2009, 09:57
- Lokalizacja: Suwałki
Pieniądze faktycznie niewielkie, ale ten producent to wg mnie do najlepszych nie należy. Swego czasu kupiłem koło pasowe (to, które pracuje na wale korbowym) właśnie tej firmy i nie wytrzymało nawet roku :roll:. No, ale może w przypadku vacum pompy nie będzie tak źle.jarominek44 pisze:Wracam do tematu czy ktoś z forumowiczów testował tą pompe Vacum http://moto.allegro.pl/vacum-pompa-podc ... 98109.html za te pieniądze,2 lata gwarancji może warto :mrgreen:
jarominek44, Kupiłem jakis czas temu taka pompę ale od kogoś innego na allegro. Jedyne co mnie denerwowało to to stukanie :roll: Wymieniłem oryginalną Pierburga na właśnie taka no name, i co? I stukało jeszcze bardziej :mrgreen: Postanowiłem zmienić popychacz (kupiłem w serwisie) ale do nowego popychacza założyłem starą oryginalną pompę i dalej stukało... masakra Zostawiłem w takim zestawieniu i tak jeżdżę. Ostatnio wymieniłem olej na Motul 4100 Turbolight 10W40 i od tej pory raz na jakiś czas tam klepnie sobie :D Ogólnie to chcę za jakis czas sprawdzić co bedzie zakładając tą nową vacu (no name) na ten nowy popychacz no i plus Olej Motul, może będzie ok. pzdr.
- jarominek44
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 12
- Rejestracja: 23 paź 2009, 13:16
- Lokalizacja: kraków
mati_A6 jak kupilem swój czołg też vacum klepnęła od czasu do czasu.Nie wiem jak poprzednik ale ja mam fioła na punkcie oleju i filtrów tzn.olej i filtry ani godziny dłużej i dobrej jakości(żadnych wynalazków).powiem tak że po kilku wymianach oleju pompa ucichła i tak jest do dziś.Inna sprawa mnie niepokoi wspomaganie jest marne,hamulec jest twardy,poprostu nie tak powinno byc.Tzn pierwsze uderzenie na pedał jest w miarę ok drugie już twardy.Na zewnątrz układ jest szczelny tzn,że pompa ma marną wydajność lub zaworki w pompie nie trzymają lub...?poza tym w poprzednim moim aucie też diesel w chodziłeś do auta np. po 3 dniach nie zapalasz naciskasz hamulec i jest wspomaganie czyli cały uklad był szczelny,w tym aucie gaszę silnik za parę minut naciskam hamulec twardy czyli brak podciśnienia w układzie,chyba ze Audi tak ma....proszę sprawdzić u siebie.Ostatnio wymieniłem olej na Motul 4100 Turbolight 10W40 i od tej pory raz na jakiś czas tam klepnie sobie
Leon
jarominek44 pisze:w tym aucie gaszę silnik za parę minut naciskam hamulec twardy czyli brak podciśnienia w układzie
też tak mam.... myślę, że to problem nieszczelności w podciśnieniu lub tak jak mówisz zaworki w pompie nie trzymają... U mnie wspomaganie jest w miarę ok ale przy hamowaniu "pulsacyjnym" po drugim, 3 wciśnięciu hebla pedał robi się twardszy. Sprawdzę tą vacu nieori to dam znać, jeśli będzie też lipa to powymieniam zaworki w tej oryginalnej pzdr
- uszaty2222
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 78
- Rejestracja: 20 lis 2008, 07:15
- Lokalizacja: poznań
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 19
- Rejestracja: 18 gru 2008, 10:40
- Lokalizacja: lubelskie
Panowie podobny problem dotknął moją poprzednią maszynę a6c4 2.5 tdi. Mechanik jak wsiadł do auta to powiedział że tak padniętej pompy vacum dawno nie widział. Ja tak jeżdziłem z czasem się przyzwyczajając do twardego pedałka. Jednak mobilizacja pomogła, zakup na szrocie pompy z anglika i jak to powiedział mechanik jednym palcem u nogi auto się zatrzymywało a wcześniej w ekstremalnych przypadkach mocne naciśnięcie nie dawało zbytniego efektu. Więc jeśli ktoś ma za 2, 3 naciśnięciem hamulca lub na wolnych obrotach twardy pedał to radzę zacząć od sprawdzenia wyjścia przewodu powietrza od pompy VACUM, guma może być popękana, pod zaciskiem zbytnio nie widać. Trzeba zdemontować i sprawdzić, jeśli układ jest szczelny to pozostaje kupno pompy bo z tym nie ma zabawy. W sytuacji podbramkowej brak ciśnienia VACUM spowoduje wjechanie kopmuś w d.... :-P Zaworki do pompy ponoć podchodzą z pompy paliwa LUBLIN lub jakiś inny dostawczy.
TRAKTOREK TO DOBRY MOTOREK. były: c4 avant 2.5 AAT, c5 avant 1.9 AFN, teraz c6 avant 2.0 BRF
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 39
- Rejestracja: 26 lip 2010, 23:49
- Lokalizacja: gd
Jest sposób na stukajace vacum przyczyna jest wyrobiona tulejka mosiężna prowadzaca trzpien do którego przykrecone jest tłoczysko koszt u tokarza to ok 10 zł i wszystko dalej chodzi zrobiłem juz na swojej ok 60 tys po naprawie i dalej wszystko ok. Kazde vacum jestesmy w stanie zregenerowac chyba ze peknie nam uszczelniacz na wałku wtedy lipa jest nie do dostanie zdrowa vacum daje podcisnienie rzedu 0.8
- jarominek44
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 12
- Rejestracja: 23 paź 2009, 13:16
- Lokalizacja: kraków