Wymiana tylnych sprężyn...
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 63
- Rejestracja: 20 lip 2019, 14:47
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI 190KM DDDA
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Brzesko
Wymiana tylnych sprężyn...
Witam czy jest ktoś w stanie wytłumaczyć jak wymienić tylne sprężyny...?
Szelag
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 637
- Rejestracja: 18 lis 2015, 18:38
- Imię: Janusz
- Rocznik: 2010
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Niemcy
Re: Wymiana tylnych sprężyn...
a w audi nie wiedza?
czy chcesz wymieniac sam?
dlaczego tylko tylne? pekniete?
czy chcesz wymieniac sam?
dlaczego tylko tylne? pekniete?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 63
- Rejestracja: 20 lip 2019, 14:47
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI 190KM DDDA
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Brzesko
Re: Wymiana tylnych sprężyn...
Chcialbym wymienić sam...tak pęknięta wiec zamowilem juz 2 nowe...przednie wymieniłem miesiąc temu bo tez pękła...
Szelag
- qujot
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 470
- Rejestracja: 16 maja 2016, 21:09
- Imię: Krzysztof
- Rocznik: 2012
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TFSI 310KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: Wymiana tylnych sprężyn...
Teoria mówi, że tak - > Wymontowanie i zamontowanie sprężyny śrubowej
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 63
- Rejestracja: 20 lip 2019, 14:47
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI 190KM DDDA
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Brzesko
Re: Wymiana tylnych sprężyn...
Chodziło mi o to co trzeba odkręcić..czy jak zdemontuje amor to uda sie wyciagnac sprezyne czy jeszcze coś trzeba odkrecic?
Szelag
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Re: Wymiana tylnych sprężyn...
Musisz ją ścisnąć, bo jej nie wyjmiesz z gniazda.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 63
- Rejestracja: 20 lip 2019, 14:47
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI 190KM DDDA
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Brzesko
Re: Wymiana tylnych sprężyn...
Ja wiem ale nie mam talerzowych ściągaczy nie wiem czy tymi zwyklymi dam rade tam podejsc zeby ja na tyle sciagnac zeby ja założyc bo wyjac to mniejszy klopot bo 2 zwoje odpadly wiec i tak nie trzyma nic juz ta sprężyna
Szelag
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 249
- Rejestracja: 30 sty 2017, 20:16
- Imię: Kamil
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 TFSI 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Wymiana tylnych sprężyn...
Ja w swojej c6 do wymiany tylnych sprężyn zrobiłem tak:
1. Na zdjętym kole podnośnikiem unosiłem wahacz tak aby sprężyna maksymalnie się ścisnęła wtedy zakładałem dokładnie dwa pasy transportowe i maksymalnie je ściskałem (te pozwalają objąć wszystkie zwoje! i nie obdzierają farby z nowych dzięki czemu nie rdzewieją).
2. Odkręcałem górne mocowanie amortyzatora.
3. Opuszczałem wahacz - tutaj udało mi się nawet wyjąć sprężynę, ale był problem z włożeniem nowej... bo stosowałem podkładkę na złe drogi (zawias 1BE czyli niżej o 2cm)
4. Do założenia nowej (ściśniętej) lekko opuszczałem z danej strony sanki.
5. Po założeniu sprężyny dokręcałem sanki.
6. Podnosiłem wahacz i przykręcałem amorek.
7. Zakładamy koło i zrobione
Pasy kupowałem takie o szer. 2.5cm i nośności 1t (2szt) są małe i wystarczająco mocne
1. Na zdjętym kole podnośnikiem unosiłem wahacz tak aby sprężyna maksymalnie się ścisnęła wtedy zakładałem dokładnie dwa pasy transportowe i maksymalnie je ściskałem (te pozwalają objąć wszystkie zwoje! i nie obdzierają farby z nowych dzięki czemu nie rdzewieją).
2. Odkręcałem górne mocowanie amortyzatora.
3. Opuszczałem wahacz - tutaj udało mi się nawet wyjąć sprężynę, ale był problem z włożeniem nowej... bo stosowałem podkładkę na złe drogi (zawias 1BE czyli niżej o 2cm)
4. Do założenia nowej (ściśniętej) lekko opuszczałem z danej strony sanki.
5. Po założeniu sprężyny dokręcałem sanki.
6. Podnosiłem wahacz i przykręcałem amorek.
7. Zakładamy koło i zrobione

Pasy kupowałem takie o szer. 2.5cm i nośności 1t (2szt) są małe i wystarczająco mocne

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 63
- Rejestracja: 20 lip 2019, 14:47
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI 190KM DDDA
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Brzesko
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Re: Wymiana tylnych sprężyn...
A jak puszczą, to trzeba szukać sprężyny po garażu/warsztacie
.

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 249
- Rejestracja: 30 sty 2017, 20:16
- Imię: Kamil
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 TFSI 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Wymiana tylnych sprężyn...
Zawsze można dać więcej niż 2 pasy, ale fakt że zawsze jest takie ryzyko... Po ściśnięciu pozostałą częścią pasa można jeszcze raz owinąć i związać
. A przy stosowaniu ściągaczy skręcanych to te same potrafią się wyginać, spadać ze zwoi więc jeżeli nie jest idealnie dobrany pod ukształtowanie (średnica, grubość zwoju itd.) sprężyny to nic z tego...
Wiadomo najpewniejsze i najbezpieczniejsze są talerzowe tutaj chyba nikt nie ma wątpliwości
jednak ich cena wyklucza samodzielną wymianę bo są za drogie.

Wiadomo najpewniejsze i najbezpieczniejsze są talerzowe tutaj chyba nikt nie ma wątpliwości
