Schemat zawieszenia a6 c7
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 129
- Rejestracja: 04 lip 2018, 18:59
- Imię: Marcin
- Rocznik: 2015
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 TDI 136KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: DSG
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Śląsk
Re: Schemat zawieszenia a6 c7
Tak chodzi o banany podobno gumowe tuleje są wyrąbane i nadają się do wymiany - ja osobiście nic nie czuje i nic nie słyszę zeby coś się działo w zawieszeniu wiec nie wiem czy jest sens cokolwiek ruszać w tym temacie narazie - autoryzowany serwis przy przeglądzie stwierdził ze się nadają do wymiany - koszt około 2800zl. Jak myślisz wymieniać czy zostawić narazie temat ? Jak możesz to podaj numery tych zamienników które wymieniłeś a które pasują do mojego modelu.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Re: Schemat zawieszenia a6 c7
Jeśli tuleje są tylko uszkodzone, to je wymień. W zamienniku będzie to np. LEMFÖRDER 38841 01. Obie są oczywiście są takie same.
Dodano po 3 minutach 39 sekundach:
Tuleje podczas ruszania np. breszką nie mogą się zbytnio ruszać na boki, bo mogą przy większych obciążeniach stukać. Dodatkowo masz u siebie w nich olej, więc jak są zapocone, to oleju już w nich nie ma. Banany odpowiedzialne są za prowadzenie i trzymanie koła w stałym położeniu. Przy ich uszkodzeniu lub zerwaniu pojawiają się stuki podczas wjazdu w dziurę oraz pogarsza się sztywność prowadzenia, bo koło ma luz przód/tył.
Jak ktoś jest bardziej wyczulony, to zauważy gorsze prowadzenie, bo układ kierowniczy staje się bardziej gumowy i reakcja na ruch kierownicą jest opóźniony.
Dodano po 3 minutach 39 sekundach:
Tuleje podczas ruszania np. breszką nie mogą się zbytnio ruszać na boki, bo mogą przy większych obciążeniach stukać. Dodatkowo masz u siebie w nich olej, więc jak są zapocone, to oleju już w nich nie ma. Banany odpowiedzialne są za prowadzenie i trzymanie koła w stałym położeniu. Przy ich uszkodzeniu lub zerwaniu pojawiają się stuki podczas wjazdu w dziurę oraz pogarsza się sztywność prowadzenia, bo koło ma luz przód/tył.
Jak ktoś jest bardziej wyczulony, to zauważy gorsze prowadzenie, bo układ kierowniczy staje się bardziej gumowy i reakcja na ruch kierownicą jest opóźniony.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 129
- Rejestracja: 04 lip 2018, 18:59
- Imię: Marcin
- Rocznik: 2015
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 TDI 136KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: DSG
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Śląsk
Re: Schemat zawieszenia a6 c7
Zobaczę sam przez weekend jak to wygląda - masz może numery fabryczne całych bananów ? I czy przy wymianie całych bananów lub samych tuleji trzeba ustawiac zbieżność ?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Re: Schemat zawieszenia a6 c7
- lewy: 4G0407693J
- prawy: 4G0407694J
Nie trzeba ustawiać zbieżności, bo nic się nie zmienia po wymianie.
- prawy: 4G0407694J
Nie trzeba ustawiać zbieżności, bo nic się nie zmienia po wymianie.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 129
- Rejestracja: 04 lip 2018, 18:59
- Imię: Marcin
- Rocznik: 2015
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 TDI 136KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: DSG
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Śląsk
Re: Schemat zawieszenia a6 c7
Z końcówka litery H będą pasować / jak poniżej
lewy: 4G0407693H
prawy: 4G0407694H
?
lewy: 4G0407693H
prawy: 4G0407694H
?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 637
- Rejestracja: 18 lis 2015, 18:38
- Imię: Janusz
- Rocznik: 2010
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Niemcy
Re: Schemat zawieszenia a6 c7
Czym dalsza literka z alfabetu tym nowsza/poprawiona czesc.
J jest nowsza od H
J jest nowsza od H
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 129
- Rejestracja: 04 lip 2018, 18:59
- Imię: Marcin
- Rocznik: 2015
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 TDI 136KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: DSG
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Śląsk
Re: Schemat zawieszenia a6 c7
Dziękuje chłopaki 
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Re: Schemat zawieszenia a6 c7
Wersja od S6 ma inną tuleję, tzn. sztywniejszą, ale będzie pasowało. Jednak trzeba się przygotować, że kierownica będzie mniej gumowa.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 129
- Rejestracja: 04 lip 2018, 18:59
- Imię: Marcin
- Rocznik: 2015
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 TDI 136KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: DSG
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Śląsk
Re: Schemat zawieszenia a6 c7
ASO sugeruje następujące numery
lewy: 4G0407693L
prawy: 4G0407694L
Jeden około 1200zl - cena zwala z nóg
Sprawdzałem sam dzisiaj te tuleje nic tam nie widzę, żadnego zapocenia czy jakiś większych luzów /na stacji diagnostycznej też nic nie wyszło/.
Podczas jazdy też niczego nie wyczuwam wiec chyba na razie odpuszczę temat ich wymiany - nie wiem czy serwis nie chcę sobie dodatkowo na mnie zarobić.
lewy: 4G0407693L
prawy: 4G0407694L
Jeden około 1200zl - cena zwala z nóg

Sprawdzałem sam dzisiaj te tuleje nic tam nie widzę, żadnego zapocenia czy jakiś większych luzów /na stacji diagnostycznej też nic nie wyszło/.
Podczas jazdy też niczego nie wyczuwam wiec chyba na razie odpuszczę temat ich wymiany - nie wiem czy serwis nie chcę sobie dodatkowo na mnie zarobić.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Re: Schemat zawieszenia a6 c7
Z literką L są nowsze od tych co podałem, ale podałem celowo z końcówką J, bo łatwiej znaleźć zamienniki, np. tego Lemfordera. Oznaczenie z literką L na końcu pojawiło się później i w zamiennikach nie widnieje jeszcze to oznaczenie.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 129
- Rejestracja: 04 lip 2018, 18:59
- Imię: Marcin
- Rocznik: 2015
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 TDI 136KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: DSG
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Śląsk
Re: Schemat zawieszenia a6 c7
Podsumowując - na dwóch stacjach diagnostycznych nie wykryto żadnych nieprawidłowości w zawieszeniu bo zawieszenie jeszcze jest OK ale tuleje są sparciałe /mają już wżery na gumie i nadają się do wymiany/ - z doświadczeń mechaników wynika, że przy przebiegu około 180-200 tys. km wymiana samych tulei jest nie opłacalna - zaleca się wymianę całych wahaczy - bananów. Druga kwestia to czy brać zamienniki/dwa razy tańsze/ czy oryginały /gwarancja dwa lata/ - iwybór pozostawiam każdemu z osobna.