Geometria zawieszenia po obniżeniu ( EINBACH ) / PROBLEMY
Geometria zawieszenia po obniżeniu ( EINBACH ) / PROBLEMY
Panowie i Panie,
Zmodyfikowałem swoje A6 C7 w następujący sposób:
- obniżenie zawieszenia ze standardowego 1BA za pomocą sprężyn EINBACH -25/-30
- zamontowanie 20 calowych felg o szerokości 9 i ET35 ( oryginalnie były 18 / 8 / ET39 )
Po tych modyfikacjach pojechałem na zbieżność i powiedzieli, że czegoś tam nie mogli ale jeździ prosto i jest ok.
Teraz już wiem, że nie jest ok.
Pierwsza rzecz to to, że cofając przy maksymalnym skręcie kół w lewo ( tak wjeżdżam do garażu ) prawe przednie koło jakby się przesuwało - nie jechało po swoim torze.
Druga - to strasznie szybko zużyły mi się przednie opony.
1. Czy ten pierwszy objaw jest normalny? Czy może on być spowodowany złym ustawienie zbieżności?
2. Jak mam dobrze ustawić zbieżność? Podejrzewam, że warsztat nie wziął poprawki na modyfikacje ( przeczytałem na forum BMW, że jeden warsztat sam przeliczył oryginalne parametry na takie które uwzględniały wprowadzone modyfikacje - zawieszenie i inne ET kół
3. W jakich zakresach reguluje się przednie zawieszenie w A6 C7?
Z góry dziękuję za wszelakie wskazówki.
Zmodyfikowałem swoje A6 C7 w następujący sposób:
- obniżenie zawieszenia ze standardowego 1BA za pomocą sprężyn EINBACH -25/-30
- zamontowanie 20 calowych felg o szerokości 9 i ET35 ( oryginalnie były 18 / 8 / ET39 )
Po tych modyfikacjach pojechałem na zbieżność i powiedzieli, że czegoś tam nie mogli ale jeździ prosto i jest ok.
Teraz już wiem, że nie jest ok.
Pierwsza rzecz to to, że cofając przy maksymalnym skręcie kół w lewo ( tak wjeżdżam do garażu ) prawe przednie koło jakby się przesuwało - nie jechało po swoim torze.
Druga - to strasznie szybko zużyły mi się przednie opony.
1. Czy ten pierwszy objaw jest normalny? Czy może on być spowodowany złym ustawienie zbieżności?
2. Jak mam dobrze ustawić zbieżność? Podejrzewam, że warsztat nie wziął poprawki na modyfikacje ( przeczytałem na forum BMW, że jeden warsztat sam przeliczył oryginalne parametry na takie które uwzględniały wprowadzone modyfikacje - zawieszenie i inne ET kół
3. W jakich zakresach reguluje się przednie zawieszenie w A6 C7?
Z góry dziękuję za wszelakie wskazówki.
Przepraszam, że się nie odzywałem ale obowiązki mnie pochłonęły.
Zapewne ustawili na standard. Niestety nie mogę odnaleźć już wydruku.
Ale po przyjrzeniu się dziś widać, że przednie koła stoją w lekkim negatywie tzn górą się chodzą. I opony niszczy mi właśnie od wewnętrznych stron.
Czy w AUDI A6 C7 jest opcja regulacji pochylenia przednich kół? W jaki sposób?
Podpowiedzcie proszę.
Tak się mówi, że jak się coś zacznie dziać to już wszystko po kolei leci - nie działa mi klima ale opisałem to odpowiedni dziale - też potrzebuję podpowiedzi.
Zapewne ustawili na standard. Niestety nie mogę odnaleźć już wydruku.
Ale po przyjrzeniu się dziś widać, że przednie koła stoją w lekkim negatywie tzn górą się chodzą. I opony niszczy mi właśnie od wewnętrznych stron.
Czy w AUDI A6 C7 jest opcja regulacji pochylenia przednich kół? W jaki sposób?
Podpowiedzcie proszę.
Tak się mówi, że jak się coś zacznie dziać to już wszystko po kolei leci - nie działa mi klima ale opisałem to odpowiedni dziale - też potrzebuję podpowiedzi.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
W C7 nie można bezpośrednio regulować pochylenia konkretnego przedniego koła, ponieważ pochylenie ustawia się poprzez manewrowanie sankami, więc oba koła są ustawiane jednocześnie. Można jedynie wypośrodkować pochylenie kół, aby po obu stronach było jak najbardziej równe.
Podjedź jeszcze raz na geometrię, ale niech ustawiają kąty dla 1BE (jeśli siadło ok. 2 cm) albo dla 1BV (jeśli siadło ok. 3 cm).
[ Dodano: 2018-07-21, 12:21 ]
Większe felgi nie spowodowały tego negatywu, ponieważ niby jak
.
Podjedź jeszcze raz na geometrię, ale niech ustawiają kąty dla 1BE (jeśli siadło ok. 2 cm) albo dla 1BV (jeśli siadło ok. 3 cm).
[ Dodano: 2018-07-21, 12:21 ]
Większe felgi nie spowodowały tego negatywu, ponieważ niby jak

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 757
- Rejestracja: 23 wrz 2015, 13:55
- Imię: Jacek
- Rocznik: 2010
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7 TDI
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa, Polska
- Kontakt:
Odrazu mi sie przypomina przy stwiwrdzeniu,ze to nie ma znaczenia sytuacja znajomego. Wjechal w jego audi a5 busiarz i pzu bo tam byl busiarz ubezpieczony zaproponowalo znajomemu wymiane jednego reflektora, bo jeden byl zbity na zwykly reflektor,gdzie ten niezbity to byl ksenon z ledami.🙂reflektor to reflektor a,ze bedzie zle swiecilo i w ogole raczej nikt by nie dopuscil do ruchu🙂tak samo tu,audi a6 to audi a6 a reszta malo wazna🙂
Re: Geometria zawieszenia po obniżeniu ( EINBACH ) / PROBLEMY
Panie, Panowie,
Wracam z tematem geometrii zawieszenia tym razem w AUDI S7 4.0 TFSI 2016 rok - zawieszenie pneumatyczne.
Czy tabelkę wrzuconą przez mat1324 dotycząca ustawień geometrii A6 C7 można zastosować do S7 C7?
Jeśli nie to czy mógłbym prosić o wrzucenie takiej tabelki dla S7 4.0 TFSI 2016 rok - przód i tył?
Wybieram się nim na ustawienie geometrii i mając wcześniejsze złe doświadczenia w A6 chciałbym być przygotowany.
Dziękuję i pozdrawiam
Wracam z tematem geometrii zawieszenia tym razem w AUDI S7 4.0 TFSI 2016 rok - zawieszenie pneumatyczne.
Czy tabelkę wrzuconą przez mat1324 dotycząca ustawień geometrii A6 C7 można zastosować do S7 C7?
Jeśli nie to czy mógłbym prosić o wrzucenie takiej tabelki dla S7 4.0 TFSI 2016 rok - przód i tył?
Wybieram się nim na ustawienie geometrii i mając wcześniejsze złe doświadczenia w A6 chciałbym być przygotowany.
Dziękuję i pozdrawiam
- leszekmw
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 874
- Rejestracja: 11 gru 2011, 13:13
- Imię: leszek
- Rocznik: 2013
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: lublin
Re: Geometria zawieszenia po obniżeniu ( EINBACH ) / PROBLEMY
jedź do porządnego zakładu na huntera i musi być dobrze..