Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

Drgania-wibracje na nadwoziu

Zawieszenie
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
tobi71
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 668
Rejestracja: 27 lis 2015, 21:45
Imię: Bogdan
Rocznik: 2010
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Germany

Drgania-wibracje na nadwoziu

Post autor: tobi71 » 12 sie 2018, 11:59

Witam, auto posiadam niecały tydzień więc za bardzo nie znam swojego auta oraz jego bolączek. Problemem są wibracje wyczuwalne na nadwoziu jadąc 100 km/h. zawieszenie wybiera jazdę po asfalcie tak jakby jechało po tarce, czyli są wyczuwalne szybkie drgania nadwozia z tyłu do przodu, takie delikatne szybkie szarpanie. Jestem zawiedziony przesiadką z C6 na C7, miało być wygodniej a jest wielka porażka i jedna wielka niewiadoma.
Czy ktoś się spotkał z podobnym przypadkiem?
Pozdrawiam.
A2 1.4 74 PS
A6 C6 2.7 TDI 190 PS
A6 C7 3.0 TDI 245 PS + Stage 1 269PS/589Nm

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 12 sie 2018, 12:03

Jakie masz zawieszenie oraz felgi? Drgania pojawiają się nagle, czy narastają wraz z prędkością? Drgania ustają po odpuszczeniu gazu?

Awatar użytkownika
tobi71
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 668
Rejestracja: 27 lis 2015, 21:45
Imię: Bogdan
Rocznik: 2010
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Germany

Post autor: tobi71 » 12 sie 2018, 12:09

Po południu dam wszystkie dane kiedy są kiedy ich niema. Auto jest w garażu tydzień z czego 3 dni w warsztacie bo nagle prawe lusterko przestało działać. Po południu się odezwę i dam znać.
A2 1.4 74 PS
A6 C6 2.7 TDI 190 PS
A6 C7 3.0 TDI 245 PS + Stage 1 269PS/589Nm

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 12 sie 2018, 12:14

Według VINu masz pneumatykę, to sprawdź czy czasami nie ma jakiś błędów w sterowniku. Aby wyeliminować przednie przeguby, to można kupić dwie kompletne półosie i je podmienić. Lewa i prawa są takie same, więc będzie łatwo kupić.

Awatar użytkownika
tobi71
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 668
Rejestracja: 27 lis 2015, 21:45
Imię: Bogdan
Rocznik: 2010
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Germany

Post autor: tobi71 » 12 sie 2018, 17:09

Witam, pojeździłem troszkę autkiem i jestem pod wrażeniem z jazdy. Pomimo piątkowego problemu z jazdą z drganiami na karoserii to muszę powiedzieć że dzisiaj było wszystko jak należy tj. drgań nic nie wyczułem. Auto postało od wczoraj na podnośniku ponieważ malowałem zaciski hamulcowe czyli wszystkie amorki pozostawione na 3-4 godziny w powietrzu, jestem bliski tego co było z poprzednim modelem C6, czyli auto powisiało, wibracji brak, trochę się pojeździło to wibracje wracały. Druga sprawa to taka że miałem w piątek krótkie śruby przykręcone do felg, łapały po 4 do 5 zwoi, oraz to że brakowało pierścieni centrujących. Dzisiaj natomiast auto dostało dystanse poszerzające oraz odpowiedniej długości śruby do felg i pierścienie centrujące. Może to wszystko zaowocowało tą jazdą która była naprawdę super. Zobaczymy w środę jak wybiorę się do PL, trasa 1000 km. Oby zostało tak jak dzisiaj.
Pozdrawiam.
A2 1.4 74 PS
A6 C6 2.7 TDI 190 PS
A6 C7 3.0 TDI 245 PS + Stage 1 269PS/589Nm

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 12 sie 2018, 18:19

Wiesz, że jak masz pneumatykę, to nie możesz od tak podnosić auta. Musisz włączyć tryb podnośnika, aby zapobiec zejściu powietrza z miechów.

Awatar użytkownika
tobi71
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 668
Rejestracja: 27 lis 2015, 21:45
Imię: Bogdan
Rocznik: 2010
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Germany

Post autor: tobi71 » 12 sie 2018, 20:16

Dokładnie tak jak piszesz, za każdym razem wybieramy tryb serwisowy przy używaniu lewarka.
A2 1.4 74 PS
A6 C6 2.7 TDI 190 PS
A6 C7 3.0 TDI 245 PS + Stage 1 269PS/589Nm

Awatar użytkownika
leszekmw
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 874
Rejestracja: 11 gru 2011, 13:13
Imię: leszek
Rocznik: 2013
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: lublin

Post autor: leszekmw » 13 sie 2018, 09:15

pierścienie podstawa.
odpowiednie śruby stożek/kula druga podstawa.
według mnie duży błąd dystanse na aucie które być może ma jakiś problem.
zdejmij je na razie , doprowadź wóz do porządku a potem zakładaj bo inaczej nie będziesz wiedział co sie dziej z wozem.

Awatar użytkownika
tobi71
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 668
Rejestracja: 27 lis 2015, 21:45
Imię: Bogdan
Rocznik: 2010
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Germany

Post autor: tobi71 » 13 sie 2018, 12:43

Tak jak pisze kolega 'leszekmw', dystanse maja duży wpływ na komfort jazdy. Jeśli są zamocowane z dużym przepychem są na minus jeśli chodzi o komfort jazdy a jeśli mieszczą się w granicach rozsądku to pogorszenie jazdy nie jest tak odczuwalne.

Podczas drogi do PL chyba je na ten moment zdemontuję. Pozdrawiam.
A2 1.4 74 PS
A6 C6 2.7 TDI 190 PS
A6 C7 3.0 TDI 245 PS + Stage 1 269PS/589Nm

Awatar użytkownika
leszekmw
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 874
Rejestracja: 11 gru 2011, 13:13
Imię: leszek
Rocznik: 2013
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: lublin

Post autor: leszekmw » 13 sie 2018, 14:30

najpierw doprowadź do tego aby nie było żadnych wibracji itd.
potem zacznij się bawić w dystanse.

vikus
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 483
Rejestracja: 31 sie 2009, 20:48
Imię: Wiktor
Rocznik: 2008
Moje auto: Q7
Nadwozie: SUV
Silnik: 2.0 TDI
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: vikus » 13 sie 2018, 14:56

Ja mam dystanse 13mm i zmieniło to geometrię. Było jeszcze w granicach ale już nie na 0. Po ponownym ustawieniu jest dużo na plus 😀

Awatar użytkownika
tobi71
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 668
Rejestracja: 27 lis 2015, 21:45
Imię: Bogdan
Rocznik: 2010
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Germany

Post autor: tobi71 » 17 sie 2018, 10:49

Ciekawa uwaga i nowe spostrzeżenie na problem drgań. W sobote podjadę na geometrię.

[ Dodano: 2018-08-17, 10:47 ]
Jestem po trasie 1000 km do PL. Auto ma chyba całkiem nowe zawieszenie bo nie stwierdziłem żadnych drgań na karoserii. W porównaniu do poprzedniego modelu (A6 C6) prowadzi się jak prawdziwą limuzynę, pomimo tego że dochodzi napęd quattro. Pierwotne drgania były spowodowane zbyt krótkimi śrubami do montażu kół oraz brakiem pierścieni centrujących. Pozdrawiam.

[ Dodano: 2018-08-17, 10:49 ]
Jutro jeszcze geometria i uzupełnienie płynu w układzie klimatyzacji a w niedzielę powrót do DE. Tam w nowym tygodniu wymiana kompletnego rozrządu, zaczyna mi się podobać ten model auta.
A2 1.4 74 PS
A6 C6 2.7 TDI 190 PS
A6 C7 3.0 TDI 245 PS + Stage 1 269PS/589Nm

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C7 (2011-2018)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja