Witam.
Jakiś czas temu wymieniałem poduchy z tyłu, bo siadły, ale jakoś nie po drodze było mi z adaptacją zawieszenia, bo stał normalnie, równo (raczej).
Teraz wziąłem się za to, bo chciałem od razu obniżyć zawias o jakieś 10-15 mm.
No i walka... Okazało się, że na kostce nie ma poziomu i auto po testach el. wyk. auto stanęło jak z D...
Dałem sobie czas, zrobiłem podwyższenia na 3 koła do poziomicy, żeby auto stało w poziomie.
No i problem jest taki, że nie mam w VCDS nastaw seryjnych (wartości zapisanej).
Po każdej kombinacji, mierzeniu, dodawaniu i odejmowaniu auto nadal stoi jak z D... W tej chwili mam PL 392mm PP 372 mm TL 392 mm TP 408 mm.
Już mi ręce opadają . Nie mam pojęcia jak prawidłowo ustawić to badziewie, a co dopiero delikatnie je położyć.
Czy jest ktoś w stanie mi pomóc w adaptacji?
Dodano po 55 sekundach:
Problem z pneumatycznym zawieszeniem C6 Allroad
Zawieszenie pneumatyczne C6 Allroad - Problem z adaptacją
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 14
- Rejestracja: 07 maja 2023, 00:46
- Imię: Karol
- Moje auto: Allroad C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Starogard Gdański
Re: Zawieszenie pneumatyczne C6 Allroad - Problem z adaptacją
Oczywiście, robiłem wszystko jak na filmach i nic... Ustawia wysokość jak chce. I nadal nie ma wartości zapisanej.motogold pisze: ↑04 cze 2023, 07:25A robiłeś jak Tu:
https://www.youtube.com/watch?v=iqa5yAJ ... ochonowicz
czy też tu:
https://www.youtube.com/watch?v=ixm42pk ... ielGrigore
Re: Zawieszenie pneumatyczne C6 Allroad - Problem z adaptacją
Mi w De wymienili wszystkie czujniki i kompresor. poduchy ok. naprawiali auto 47 dni :D skasowali 1300e a po 2 tygodniach to samo :D
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1
- Rejestracja: 23 wrz 2021, 14:38
- Imię: Michał
- Moje auto: Allroad C6
- Rocznik: 2008
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Biestrzyków
Re: Zawieszenie pneumatyczne C6 Allroad - Problem z adaptacją
Chętnie podepnę się pod temat, bo jestem na tym samym etapie. Ostatnio wymieniłem czujniki wysokości zawiasu z tyłu, bo już stały i nie chciały nawet drgnąć, poza tym jakiś czas temu pojawiały się błędy czujników na VCDS-ie. W ubiegłym roku padł mi sterownik ABS-u - dałem do regeneracji, ale po ponownym podłączeniu zresetowały się nastawy podstawowe.
Jeździłem tak jakiś czas, próbując co kilka tygodni jak znalazłem chwilę ustawić nastawy podstawowe, ale nie chciało zadziałać na VCDS. Pewnie problem leżał też gdzie indziej. Auto pompowało się jak chciało, czasem trzymało, czasem opadało.
Po wymianie czujników VCDS chciał zrobić nastawy podstawowe, ale po chwili działania kompresora wywalało mi błąd, że procedurę przerwano.
Pogrzebałem trochę w blokach pomiarowych i wszystko wskazywało na to że kompresor leży (wysoka temperatura około 98o C i 2,8 bara ładowania). Stwierdziłem, że zrobię regenerację i tak też zrobiłem. Wczoraj wymieniłem pierścień tłoka i cylinder, a także uszczelki i zawartość filtra przeciw wilgoci - nie było tragedii na pierścieniu i cylindrze, silnik kręci. Po drodze okazało się, że "nasi tam byli" - mocowanie kompresora pogięte i brakuje elementów mocujących (sprężyn, nakrętek, a gumy poharatane) i wszystko jest złożone na taką sztukę, że kompresor prawie luzem latał (a myślałem że ma tak głośno chodzić).
Po regeneracji i ponownym zamontowaniu kompresora, na razie na patencie - czekam na zestaw mocujący udało się zrobić nastawy podstawowe, później adaptację (rozstrzał był spory od 386 z przodu do 403 z tyłu). Podniósł się i trzyma poziom, więc pół zadania zrobione.
I do sedna - wczoraj po regeneracji i adaptacji regulacja wysokości zawieszeń działała, dzisiaj nie mogę podnieść do poziomu allroad, a poza tym po odpaleniu auta kompresor się włącza i cały czas pracuje, nawet jeśli nie zmieniam wysokości i mam ustawiony "comfort". W ten sposób zatrze się w kilka dni. W paczce mam jeszcze filtr i przekaźnik, ale to raczej spróbuję zrobić dzisiaj.
Co może być przyczyną tego, że kompresor się nie wyłącza, dlaczego nie można ustawić trybu allroad? Może złożyłem go w nieprawidłowy sposób (składałem to do późnej nocy wczoraj i mam obawy czy gdzieś nie dowaliłem)? Dodatkowo auto dostaje sporej wibracji od kompresora i jazda jest nieprzyjemna, ale obstawiam że to kwestia zamontowania go niemal na sztywno.
Kurna walczę z tym autem od dłuższego czasu i nie mogę dojść do ładu. Pomocy!
Sprawdzę jeszcze dzisiaj logi z VCDS-a odnośnie kompresora i zawieszenia, ale nie jestem w tym szczególnie biegły więc wszelkie podpowiedzi mile widziane.
Jeździłem tak jakiś czas, próbując co kilka tygodni jak znalazłem chwilę ustawić nastawy podstawowe, ale nie chciało zadziałać na VCDS. Pewnie problem leżał też gdzie indziej. Auto pompowało się jak chciało, czasem trzymało, czasem opadało.
Po wymianie czujników VCDS chciał zrobić nastawy podstawowe, ale po chwili działania kompresora wywalało mi błąd, że procedurę przerwano.
Pogrzebałem trochę w blokach pomiarowych i wszystko wskazywało na to że kompresor leży (wysoka temperatura około 98o C i 2,8 bara ładowania). Stwierdziłem, że zrobię regenerację i tak też zrobiłem. Wczoraj wymieniłem pierścień tłoka i cylinder, a także uszczelki i zawartość filtra przeciw wilgoci - nie było tragedii na pierścieniu i cylindrze, silnik kręci. Po drodze okazało się, że "nasi tam byli" - mocowanie kompresora pogięte i brakuje elementów mocujących (sprężyn, nakrętek, a gumy poharatane) i wszystko jest złożone na taką sztukę, że kompresor prawie luzem latał (a myślałem że ma tak głośno chodzić).
Po regeneracji i ponownym zamontowaniu kompresora, na razie na patencie - czekam na zestaw mocujący udało się zrobić nastawy podstawowe, później adaptację (rozstrzał był spory od 386 z przodu do 403 z tyłu). Podniósł się i trzyma poziom, więc pół zadania zrobione.
I do sedna - wczoraj po regeneracji i adaptacji regulacja wysokości zawieszeń działała, dzisiaj nie mogę podnieść do poziomu allroad, a poza tym po odpaleniu auta kompresor się włącza i cały czas pracuje, nawet jeśli nie zmieniam wysokości i mam ustawiony "comfort". W ten sposób zatrze się w kilka dni. W paczce mam jeszcze filtr i przekaźnik, ale to raczej spróbuję zrobić dzisiaj.
Co może być przyczyną tego, że kompresor się nie wyłącza, dlaczego nie można ustawić trybu allroad? Może złożyłem go w nieprawidłowy sposób (składałem to do późnej nocy wczoraj i mam obawy czy gdzieś nie dowaliłem)? Dodatkowo auto dostaje sporej wibracji od kompresora i jazda jest nieprzyjemna, ale obstawiam że to kwestia zamontowania go niemal na sztywno.
Kurna walczę z tym autem od dłuższego czasu i nie mogę dojść do ładu. Pomocy!
Sprawdzę jeszcze dzisiaj logi z VCDS-a odnośnie kompresora i zawieszenia, ale nie jestem w tym szczególnie biegły więc wszelkie podpowiedzi mile widziane.
2008 A6 C6 Allroad 3.0 TDI - zaskakuje mnie każdego dnia
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga