Zapieczona sruba pomoc!!
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 49
- Rejestracja: 27 wrz 2012, 10:39
- Lokalizacja: Lubuskie
Zapieczona sruba pomoc!!
Witam
Mam problem ze śrubą na przedniej zwrotnicy na gorze gdzie trzyma dwa wahacze 1 długa śruba która nie chce się poddać próbowałem WD-40 Coca-Cola nafta itd. grzać zbyt nie można bo sa gumy na sworzniach.
Może już ktoś wykręcał tą śrubę może są jakieś sposoby??
Mam problem ze śrubą na przedniej zwrotnicy na gorze gdzie trzyma dwa wahacze 1 długa śruba która nie chce się poddać próbowałem WD-40 Coca-Cola nafta itd. grzać zbyt nie można bo sa gumy na sworzniach.
Może już ktoś wykręcał tą śrubę może są jakieś sposoby??
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1197
- Rejestracja: 01 wrz 2013, 22:27
- Imię: Kamil
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 FSI 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Ty masz problem ze śrubą czy nakrętką? Nie wyciągniesz śruby dopóki nie poluzujesz dolnych śrub z wahaczy. Najpierw poluzowanie, albo nawet wykręcenie śrub dolnych od sworzni, ja je delikatnie odkręcałem, a następnie delikatnie uderzałem młotkiem żeby wybić sworzeń delikatnie do góry. Wtedy ta długa śruba dostaje luzu i powinna wyjść - dać się wybić z tego co pamiętam. Daj bliższe info czy o to chodzi. 

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 49
- Rejestracja: 27 wrz 2012, 10:39
- Lokalizacja: Lubuskie
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1197
- Rejestracja: 01 wrz 2013, 22:27
- Imię: Kamil
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 FSI 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Wydaje mi się, że tylko na początku trzyma nakrętka, później się wybijała. Zobacz czy ona się obkręca i delikatnie kręcąc śrubę próbuj ją delikatnie wybijac.
Ostatnio zmieniony 22 mar 2016, 20:43 przez kamil666, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 472
- Rejestracja: 15 lut 2015, 20:15
- Imię: Przemysław
- Rocznik: 2012
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 360KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: DSG
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
czy ktoś próbował naparzać pneumatem w ten sposób?
mam fajny sprzęt z hilti - młot kombi TE 60-ATC
może się podda?
mam fajny sprzęt z hilti - młot kombi TE 60-ATC
może się podda?
Ochrona komponentu online, także zdalnie.
POLSKIE Menu, lektor i mapy w MMI 2G / 3G Basic, High, Plus / Concert / RMC / MIB2 / Mh2p + konwersja USA na EU, AndroidAuto - Carplay
Naprawa jednostek MMI 3G zielony\czerwony ekran oraz bez reakcji, naprawa BOOTLOADER 2G HIGH
POLSKIE Menu, lektor i mapy w MMI 2G / 3G Basic, High, Plus / Concert / RMC / MIB2 / Mh2p + konwersja USA na EU, AndroidAuto - Carplay
Naprawa jednostek MMI 3G zielony\czerwony ekran oraz bez reakcji, naprawa BOOTLOADER 2G HIGH
- tobi71
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 668
- Rejestracja: 27 lis 2015, 21:45
- Imię: Bogdan
- Rocznik: 2010
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Germany
Stawiam na bank że w wersji poliftowej w której zwrotnica jest aluminiowa ten patent nie sprawdzi się. Po pierwsze musiałbyś ukręcić łepek śruby, następnie można użyć udaru. Z tą śrubą w wersji z aluminium jest tak że jest zapieczona i skorodowana na amen.
W wersji przed liftowej zwrotnica jest stalowa oraz umiejscowienie otworu pozwala na odkręcenie nakrętki, podgrzanie palnikiem miejsca ze śrubą i lub użycie udaru. Szansa jest duża że pomoże.
Ja w wersji alumimiowej ukręciłem łepek śruby, wtedy wykręciłem 2 cm śruby uprzednio przeciętej szlifierką a resztę zrobiłem kilkoma wiertłami. Robota na kilka godzin i dużo śiwych włosów,
Obecnie jestem w stanie odkręcić i wyjąć całą śrubę po ciemku i w 12 sekund. Po wymianie wahaczy posmarowałem bardzo mocno śrubę pastą miedzianą a do tego raz w miesiącu robię kluczem 16 po dwa obroty w lewo i w prawo, śruba naprawdę chodzi jak masełko.
W wersji przed liftowej zwrotnica jest stalowa oraz umiejscowienie otworu pozwala na odkręcenie nakrętki, podgrzanie palnikiem miejsca ze śrubą i lub użycie udaru. Szansa jest duża że pomoże.
Ja w wersji alumimiowej ukręciłem łepek śruby, wtedy wykręciłem 2 cm śruby uprzednio przeciętej szlifierką a resztę zrobiłem kilkoma wiertłami. Robota na kilka godzin i dużo śiwych włosów,
Obecnie jestem w stanie odkręcić i wyjąć całą śrubę po ciemku i w 12 sekund. Po wymianie wahaczy posmarowałem bardzo mocno śrubę pastą miedzianą a do tego raz w miesiącu robię kluczem 16 po dwa obroty w lewo i w prawo, śruba naprawdę chodzi jak masełko.
A2 1.4 74 PS
A6 C6 2.7 TDI 190 PS
A6 C7 3.0 TDI 245 PS + Stage 1 269PS/589Nm
A6 C6 2.7 TDI 190 PS
A6 C7 3.0 TDI 245 PS + Stage 1 269PS/589Nm
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 483
- Rejestracja: 31 sie 2009, 20:48
- Imię: Wiktor
- Rocznik: 2008
- Moje auto: Q7
- Nadwozie: SUV
- Silnik: 2.0 TDI
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ciechanów
W wersji przed liftowej też jest aluminiowa. Z jednej strony robiłem tak jak tobi71 - robota na pół dnia i siwe włosy. Z drugiej strony wyjąłem zwrotnicę w pół godziny a gościu na 20 tonowej prasie wypchnął mi śrubę w 5 minut. To najprostsze rozwiązanie.
Kiedyś w A4 próbowałem udarem ale pobijanie i nic to nie dało, może za slaby udar był.
Kiedyś w A4 próbowałem udarem ale pobijanie i nic to nie dało, może za slaby udar był.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 472
- Rejestracja: 15 lut 2015, 20:15
- Imię: Przemysław
- Rocznik: 2012
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 360KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: DSG
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Grzaliście palnikiem albo opalarką?
Ochrona komponentu online, także zdalnie.
POLSKIE Menu, lektor i mapy w MMI 2G / 3G Basic, High, Plus / Concert / RMC / MIB2 / Mh2p + konwersja USA na EU, AndroidAuto - Carplay
Naprawa jednostek MMI 3G zielony\czerwony ekran oraz bez reakcji, naprawa BOOTLOADER 2G HIGH
POLSKIE Menu, lektor i mapy w MMI 2G / 3G Basic, High, Plus / Concert / RMC / MIB2 / Mh2p + konwersja USA na EU, AndroidAuto - Carplay
Naprawa jednostek MMI 3G zielony\czerwony ekran oraz bez reakcji, naprawa BOOTLOADER 2G HIGH