Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

Wymiana zawieszenia z 1BE na 1BV

Zawieszenie
borowiecb
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 31 sty 2012, 20:48
Lokalizacja: Pomorskie

Wymiana zawieszenia z 1BE na 1BV

Post autor: borowiecb » 09 wrz 2017, 09:48

Witam wszystkich
chcialbym sie dowiedziec odnosnie zmiany zawieszenia
u siebie w Audi c6 mam 1BE na wlepce oznaczenia
OYG i OJL przy 1BE - moj silnik to 3.0 tdi sedan ASB quattro automat
mam do kupienia zawieszenie od
Audi c6 3.0 tdi sedan BMK quattro automat 1BV - OYG i OJK
1BV i na wlepce ma
OYG - 1 pasek barwny zolty, 1 pasek barwny niebieski, 1 pasek barwny pomaranczowy
OJK - 4 barwne paski niebieski
czy ten zestaw bedzie pasowal do mojego audi i dlaczego jest inne oznaczenie w przednim zawieszeniu skoro sa to dwa auta 3.0 tylko z innym oznaczeniem silnika
Czy nie potrzebowal bym lepiej zawieszenia na przod z oznaczeniem 1BV OJL paski 1 niebiesi, 2 zolte
Prosze o porady poniewaz za bardzo sie na tym nieznam ale wiem ze sa to klasy wagowe

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 09 wrz 2017, 13:25

W tylnym zawieszeniu musisz zmienić sprężynę, ponieważ amortyzatory są takie same, a przód masz cały do wymiany. Wtedy zawieszenie odpowiednio usiądzie :). Pisałem Ci na PW, że nie wystarczy zmienić tylko rodzaju zawieszenia, ponieważ trzeba też często zejść z klasy wagowej. Widać, to po przednim zawieszeniu.

[ Dodano: 2017-09-09, 13:25 ]
I. Zawieszenie 1BE:
1) przód (0JL):
» sprężyna: 4F0 411 105 CH (1 kropka zielona, 3 kropki szare),
» amortyzator: 4F0 413 031 AP,
2) tył (0YG):
» sprężyna: 4F0 511 115 BD (1 kropka żółta, 1 kropka niebieska, 2 kropki zielone),
» amortyzator: 4F0 513 032 AG.

II. Zawieszenie 1BV:
1) przód (0JK):
» sprężyna: 4F0 411 105 DB (4 kropki niebieskie),
» amortyzator: 4F0 413 031 AJ,
2) tył (0YG):
» sprężyna: 4F0 511 115 CJ (1 kropka żółta, 1 kropka niebieska, 1 kropka pomarańczowa),
» amortyzator: 4F0 513 032 AG.

norbi1081
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 31
Rejestracja: 06 lis 2017, 14:39
Lokalizacja: Lubin

Post autor: norbi1081 » 13 lut 2018, 08:31

Witam
W mojej A6 C6 3.0 tdi quattro mam według wlepki 1BE,
OYL (sprężyna - zielona,szara,szara)
OJK (sprężyna - żółta,zielona,zielona,zielona)
Widać też kolor amorów czerwony.
Nie da się na tym jeździć, jest twardo, a w środku trzeszczy gorzej jak w moim drugim aucie passat b6.
Pytanie czy takie kolory sprężyn, które posiadam są zgodne z tymi kodami we wlepce?
I chcę zmienić na bardziej komfortowe, proszę podpowiedzieć na co zwrócić uwagę i jakie elementy muszę zmienić oprócz sprężyn i amortyzatorów?
Znajomy ma taką A6 C6 na prawdopodobnym standardowym zawieszeniu, chodzi mi o to żeby dwa razy roboty nie robić bo się okaże że jakieś złe zamontowałem.
I czy jeśli ja mam quattro to czy dawca musi być quatrro?

Z góry dzięki
mój email
norgie7226@gmail.com

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 13 lut 2018, 11:01

Mogę Ci podać zestaw 1BA (komfortowe/standardowe zawieszenie) konkretnie pod Twoje auto i wtedy auto będzie jechać i wyglądać jakby miało fabrycznie 1BA. Pamiętaj, że 1BA jest fajne, ale auto stoi wyżej. Dobrze, że nie masz zawieszenia 1BV, ponieważ na nim jest jeszcze gorzej :p.

Jeśli chodzi o 'przeszczep', to trzeba dopasować części konkretnie pod Twoje auto, a nie brać wprost od innego auta. Masz marne szanse, że trafisz ze spreżynami, a wtedy auto będzie nierówno stało. Najważniejsze są klasy wagowe. Najlepiej jakbyś podesłał mi na PW wlepkę albo chociaż VIN.

Sprężyny masz dobre pod warunkiem, że zamieniłeś kody wyposażenia :). Powinno być:
0JK (sprężyna - zielona, szara, szara) - przód
0YL (sprężyna - żółta, zielona, zielona, zielona) - tył

Wymienić trzeba tylko sprężyny i amortyzatory oraz ich osłony i odboje.

norbi1081
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 31
Rejestracja: 06 lis 2017, 14:39
Lokalizacja: Lubin

Post autor: norbi1081 » 13 lut 2018, 12:11

Dzięki za odpowiedź
Podałem emeil, napisz cokolwiek żebym mógł odesłać wiadomość ze zdjęciem wlepki :)
A orientujesz się ile będzie wyższe od mojego zawieszenia?

Jeszcze chcę dodać, że jest to moje pierwsze auto z którym nie mogę dojść do ładu. Jak napisałem wcześniej mam jeszcze passata b6 kombi 2009 highline przebieg 230tyś z orginalnym obniżonym zawieszeniem, i tam na gumach 205/55/16 jest super komfort, a na letnim zestawie 235/40/18 jest troszkę mniejszy komfort ale ogólnie do przyjęcia.
Natomiast w a6 kombi 2007r. przebieg 320tyś (sprawdzony po vinie) na gumach 225/55/16 trzepie zwłaszcza na poprzecznych nierównościach itp nie do przyjęcia i do tego w środku skrzypi jak mój poprzedni passat b5 z 1999 roku <nerwus>
Mało tego założyłem koła od mojego pasiora felgi 18" żeby sprawdzić co będzie się działo i powiem że nie ma większej różnicy, morze bym nawet zaryzykował stwierdzeniem że ciut lepiej <glupek>
Dzisiaj chcę podjechać na stację diagnostyczną do znajomego żeby zobaczył co mi tam stuka i ogółnie przed ewentualną wymianą zawiechy chcę tam wszystko co trzeba wymienić, choć wątpie czy to coś da.
Coś musi być nie tak moim skromnym zdaniem.
Amory patrzyłem, trzymają i są suche

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 13 lut 2018, 12:23

Podaj VIN na PW, to mi wystarczy :). Będziesz miał auto wyższe o 2-3 cm.

Chodzi Ci o to, że auto jest sztywne czy stuka, bo ma luzy? Przy sprawnych amortyzatorach ciężko jest ugiąć przednie zawieszenie, zwłaszcza przy sportowym zawiasie :). Mam u siebie zawieszenie 1BA i nawet na 245/40/18 jest komfortowo <okok>. Zimą jeżdżę na 225/50/17, więc teraz jest w ogóle wygoda.

norbi1081
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 31
Rejestracja: 06 lis 2017, 14:39
Lokalizacja: Lubin

Post autor: norbi1081 » 13 lut 2018, 21:04

Wysłałem na PW wlepkę
Chodzi mi o to że jadąc po nierównościach słychać pracę całej budy (trzeszczenia, z tyłu gdzieś pracującą plastiki )
Natomiast na zewnątrz dochodzą odgłosy trzeszczenia gumy (może to gumy stabilizatora lub poduchy amortyzatorów) i dosyć często stuknięcia od strony pasażera z przodu i nieraz z tyłu.
Dzisiaj jeszcze zauważyłem że przy bardzo delikatnym przyśpieszaniu jak automat zmienia bieg na 4 i mam jakieś 60-70 km/h i np jadę pod delikatne wzniesienie to wchodzi w delikatny rezonans i po przekroczeniu 80-90 km/h ustaje rezonans. Nie wiem czy tak quattro ma i się czepiam czy może tam jakaś jeszcze podpora wału jest do sprawdzenia.

Żeby było śmiesznie, byłem dzisiaj na tych trzepakach, koleś maltretował go na wszystkie strony i stwierdził tylko jeden słaby wahacz dolny tylni pasażer(za bardzo pływała tuleja przy hamowaniu) a co do skrzypienia usłyszałem- użyj strzykawki z olejem i potraktuj tym tuleje wahaczy( pokazał mi które mam polać)
Nie wiem co o tym myśleć
:( :( :(

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 13 lut 2018, 21:30

W takim razie zmień zawias na 1BA i będzie komfortowo :).

Ten rezonans może powodować konwerter <uoee> .

Moja propozycja przejścia na 1BA:
1) przód (klasa wagowa 0JL lub 0JM):
- sprężyna: 4F0 411 105 BJ (1x szary, 3x zielony) lub 4F0 411 105 BK (1x szary, 2x pomarańczowy),
- amortyzator: 4F0 413 031 AM,

2) tył (klasa wagowa 0YK lub 0YL):
- sprężyna: 4F0 511 115 BT (1x żółty, 1x zielony, 2x różowy) lub 4F0 511 115 CA (1x żółty, 1x zielony, 1x pomarańczowy),
- amortyzator: 4F0 513 032 H.

norbi1081
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 31
Rejestracja: 06 lis 2017, 14:39
Lokalizacja: Lubin

Post autor: norbi1081 » 13 lut 2018, 22:51

Ok
A podasz mi taki zestaw 1BA i jakie elementy oprócz sprężyn i amorów zmieniać?
Jakie tam idą numery i kolory?
Będę dzwonił do kolesia na dniach, to bym już mógł zapytać o wskazany przez Ciebie komplecik ma :)

A co powiesz na patent ze strzykawką na skrzypiące tuleje? :)
próbować?

[ Dodano: 2018-02-13, 22:51 ]
I jak sprawa wlepki?
Mam coś namieszane?

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 13 lut 2018, 23:02

Trzeba też zmienić osłony i odboje przy amorkach, ale to normalne przy zakładaniu nowych.

Olej pomoże, ale nie na długo :).

Sprężyny zgadzają się z tym co jest na wlepce <okok>.

norbi1081
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 31
Rejestracja: 06 lis 2017, 14:39
Lokalizacja: Lubin

Post autor: norbi1081 » 14 lut 2018, 08:58

Ok
Jeszcze słyszałem o innym stabilizatorze, prawda?
No i bym prosił o te kolory z numerami takiego zestawu 1BA

Poczytałem o konwerterze i chyba by się zgadzało z tym co się dzieje <wnerw>
Widocznie kupiłem te Audi w nie najlepszym momencie jego żywota <nerwus>
Dużo pracy mam jeszcze :)

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 14 lut 2018, 10:15

Stabilizator może zostać jaki masz :).

Przecież podałem oznaczenia sprężyn powyżej <rotfl> .

norbi1081
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 31
Rejestracja: 06 lis 2017, 14:39
Lokalizacja: Lubin

Post autor: norbi1081 » 14 lut 2018, 15:11

Ślepy chyba jestem :)
Zdjęcie mojej A6,
Na moje oko nie jest jakaś bardzo obniżona.
Myślę że jak dojdzie 2-3 cm jak pisałeś to chyba nie będzie ALLROAD? <rotfl>
Masz takie poglądowe foto swojej, na standardowym zawiasie dla porównania?

Obrazek

[ Dodano: 2018-02-14, 15:11 ]
Co do konwertera
Dzisiaj się przejechałem i u mnie przy spokojnym przyśpieszaniu na 3 biegu przy prędkości od około 35km/h jest trzęsiawka do jakiś 45-50 km/h, pózniej jest ok. Nie zaobserwowałem jak inni mają przy 70-80 km/h (a jeśli jest to praktycznie nie odczuwalne)
Czyli chyba kolejna rzecz w kolejce do zrobienia <uoee>

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 14 lut 2018, 15:19

Zimą śmigam na 17", a latem na 18" i na nich wygląda o wiele lepiej <okok>.
Ostatnio zmieniony 30 maja 2018, 14:13 przez mat1324, łącznie zmieniany 1 raz.

norbi1081
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 31
Rejestracja: 06 lis 2017, 14:39
Lokalizacja: Lubin

Post autor: norbi1081 » 01 mar 2018, 16:29

Zacząłem przed wymianą zawiechy i ewentualnie konwertera od sprawdzenia stanu napędu.
Znalazłem rozsypaną poduszkę skrzyni biegów (lewą).
Chciałem sprawdzić tylny most, i wał, i mam pytanie.
Chwytając za dwie części wału - nie czuję luzu kręcąc w lewo i prawo drugą częścią. Ale jak chwyciłem wał na 1/3 jego długości przed podporą i ruszałem góra dół - to jest duży luz. Nie wiem czy tak ma być, czułem tylko delikatny elastyczny opór gumy, nic metalicznego. Tak jakby wał trzymała gumowy kołnierz podpory. Czy tak ma być??
Natomiast ruszając końcówką wału przy moście jest luz przy obrocie tak około kilku milimetrów, nie na przegubie, i delikatnie ruszają się półosie.
Proszę o pomoc w diagnozie

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja