[A6 C6] skrzypienie w kierownicy
- Drakula7410
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 25
- Rejestracja: 06 maja 2009, 13:14
- Lokalizacja: Leicester
[A6 C6] skrzypienie w kierownicy
Witam klubowiczow mam maly ale strasznie denerwujacy problem Gdy krece kierownica slychac jakby ocieranie gumy w okolicach mechanizmu do regulacji kierownicy,czy mozna jakos to przesmarowac lub cos w tym stylu z gory dzieki za pomoc i pozdrawiam
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 144
- Rejestracja: 22 paź 2009, 16:10
- Lokalizacja: Lubin dolnośląskie
Odkąd kupiłem samochód przez rok prawie też z tym jeździłem ale zaczęło mnie to irytować.
Kupiłem WD40 z rurką napryskałem w szczelinę między kierownicę a obudowę kolumny kierowniczej pokręciłem w lewo/prawo.
Oczywiście nic na oślep bo jest tam dużo kabli i styków żeby bałaganu nie narobić .....
A w razie potrzeby zabieg trzeba powtórzyć
Po prawie roku wy mi przypomnieliście że miałem taki problem.
Kupiłem WD40 z rurką napryskałem w szczelinę między kierownicę a obudowę kolumny kierowniczej pokręciłem w lewo/prawo.
Oczywiście nic na oślep bo jest tam dużo kabli i styków żeby bałaganu nie narobić .....
A w razie potrzeby zabieg trzeba powtórzyć
Po prawie roku wy mi przypomnieliście że miałem taki problem.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 144
- Rejestracja: 22 paź 2009, 16:10
- Lokalizacja: Lubin dolnośląskie
- Drakula7410
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 25
- Rejestracja: 06 maja 2009, 13:14
- Lokalizacja: Leicester
[A6 C6] skrzypienie w kierownicy
Dzieki bardzo za pomoc zaraz sie biore do pracy napisze czy pomoglo
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 47
- Rejestracja: 07 mar 2009, 22:02
- Lokalizacja: Kraków
Też tak mam, ale tylko czasami. Raz ciszej nieraz znacznie głośniej. Takie gumowe ocieranie. Ale nasila się jak jest sucho. Gdy duża wilgotność na zewnątrz (deszcz, śnieg) to ustaje. Wyczytałem tu, że może to być objaw kończącej się maglownicy. Co o tym sądzicie? Bagatelizować to czy jechać na serwis?
- wojciech_A6_C6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 106
- Rejestracja: 14 cze 2009, 13:39
- Lokalizacja: Warszawa
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 111
- Rejestracja: 13 wrz 2008, 14:02
- Imię: Tomasz
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warmia
Ja się już w tym temacie wypowiadałem kiedyś, ale... nawiąże jeszcze raz
Otóż objawy miałem takie jak poprzednicy - skrzypienie z kolumny kierownicy tuż za fajerą
ostatniej zimy zdjąłem kierę (wraz z kolegą mechanikiem) i... narobiłem biedy bo rozwinąłem taśmę i pojawiły się błędy - m. in. ten od "kąta skrętu" - problem tu opisywany na forum, który udało mi się usunąć tylko dzięki pomocy kolegi z klubu.
Ale do rzeczy - zdjęcie kiery i żadne smary do środka nie pomogły - przyszło lato i... samo się "wyciszyło". A teraz się ochłodziło i ZNOWU SKRZYPI :evil:
Dziś poszperałem przy kolumnie od spodu - tam gdzie jest dźwignia blokująca regulację kierownicy. Odblokowałem ją i od dołu napsikałem oleju silikonowego Castrola - póki co pomogło i nawet kiera jakoś lżej chodzi.
Tak, że może i Wy spróbujcie tego u siebie...
Pozdrawiam
Otóż objawy miałem takie jak poprzednicy - skrzypienie z kolumny kierownicy tuż za fajerą
ostatniej zimy zdjąłem kierę (wraz z kolegą mechanikiem) i... narobiłem biedy bo rozwinąłem taśmę i pojawiły się błędy - m. in. ten od "kąta skrętu" - problem tu opisywany na forum, który udało mi się usunąć tylko dzięki pomocy kolegi z klubu.
Ale do rzeczy - zdjęcie kiery i żadne smary do środka nie pomogły - przyszło lato i... samo się "wyciszyło". A teraz się ochłodziło i ZNOWU SKRZYPI :evil:
Dziś poszperałem przy kolumnie od spodu - tam gdzie jest dźwignia blokująca regulację kierownicy. Odblokowałem ją i od dołu napsikałem oleju silikonowego Castrola - póki co pomogło i nawet kiera jakoś lżej chodzi.

Tak, że może i Wy spróbujcie tego u siebie...
Pozdrawiam
gwizdek
- aldermaston
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 10
- Rejestracja: 06 lut 2011, 15:19
- Lokalizacja: gdynia
Witam może sie przyda moja historia
Witam
Piszczenie słyszalne jest w kabinie jak by ktoś palcem po szybie robił, po oględzinach auta i kilku godzinach spędzonych na znalezieniu miejsca gdzie lub z kąd dochodzi ten dzwięk zrezygnowałem z poszukiwań problem występuje gdy jest zimno w szczególności.
Poczytałem trochę na tym forum że problem istnieje i było też dużo rad jak z problemem sie uporać np. rozebrać plastiki na kolumnie i psikać wd40 ,wymienić płyn wspomagania ,ludzie pisali że pomogło.Myślę że w każdym przypadku problem jest podobny lecz z gróbsza inny moje auto ma 60 tys przebiegu (bez kręcenia) więc raczej problem wymiany jakiegoś poważnego podzespołu odpada .Wymieniłem płyn nawet 3 razy by przepłukać układ oczywiście płyn z aso zalecany po vinie czyli G004000M2 wcześniej występował inny co zresztą jest napisane na korku wlewu,problem nie znikną jak u innych użytkowników jest dokładnie to samo ,kolumny nie rozbierałem ponieważ piszczenie dochodzi dokładnie z miejsca gdzie kolumna łączy sie z listwą ,sprawdzałem nic tam nie ma krzyżak i wałek z listwy ,guma nie wchodzi w gre nawet nie dotyka elemętu który sie kręci znalazłem użądzenie które jest zainstalowane dokładnie na listwie wspomagania pomiędzy tzw,krzyżakiem i listwą do tego czegoś jest przykręcone przewody hydrauliczne i na 99 % z tego właśnie wydobywa sie pisk ,dlatego słychać w kabinie ponieważ jest on bezpośrednio za tą gumą ochronną .
Panowie co o tym myślicie czy ktoś rozwiązywał już ten problem nie przy pomocy teorii lecz naprawde zgłębiał temat
Pozdrawiam
Piszczenie słyszalne jest w kabinie jak by ktoś palcem po szybie robił, po oględzinach auta i kilku godzinach spędzonych na znalezieniu miejsca gdzie lub z kąd dochodzi ten dzwięk zrezygnowałem z poszukiwań problem występuje gdy jest zimno w szczególności.
Poczytałem trochę na tym forum że problem istnieje i było też dużo rad jak z problemem sie uporać np. rozebrać plastiki na kolumnie i psikać wd40 ,wymienić płyn wspomagania ,ludzie pisali że pomogło.Myślę że w każdym przypadku problem jest podobny lecz z gróbsza inny moje auto ma 60 tys przebiegu (bez kręcenia) więc raczej problem wymiany jakiegoś poważnego podzespołu odpada .Wymieniłem płyn nawet 3 razy by przepłukać układ oczywiście płyn z aso zalecany po vinie czyli G004000M2 wcześniej występował inny co zresztą jest napisane na korku wlewu,problem nie znikną jak u innych użytkowników jest dokładnie to samo ,kolumny nie rozbierałem ponieważ piszczenie dochodzi dokładnie z miejsca gdzie kolumna łączy sie z listwą ,sprawdzałem nic tam nie ma krzyżak i wałek z listwy ,guma nie wchodzi w gre nawet nie dotyka elemętu który sie kręci znalazłem użądzenie które jest zainstalowane dokładnie na listwie wspomagania pomiędzy tzw,krzyżakiem i listwą do tego czegoś jest przykręcone przewody hydrauliczne i na 99 % z tego właśnie wydobywa sie pisk ,dlatego słychać w kabinie ponieważ jest on bezpośrednio za tą gumą ochronną .
Panowie co o tym myślicie czy ktoś rozwiązywał już ten problem nie przy pomocy teorii lecz naprawde zgłębiał temat
Pozdrawiam
Mam dokładnie ten sam problem. Płyn jest ok. Czysty, nowy. Jak się kręci kierownicą to jakby jakiś silniczek elektryczny się zacierał od razu za kierownicą. U mnie dopiero jak się trochę rozgrzeje. Czuć to w kole kierownicy, w rękach. No i słychać. Układ wspomagania chodzi idealnie tylko to paskudne bzyczenie.
A6 2006 2.0TDI serwisowany od początku tylko w ASO.
Przegląd mam za około 2 miesiące i nie chcę jechać specjalnie z tym wcześniej.
A6 2006 2.0TDI serwisowany od początku tylko w ASO.
Przegląd mam za około 2 miesiące i nie chcę jechać specjalnie z tym wcześniej.
- aldermaston
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 10
- Rejestracja: 06 lut 2011, 15:19
- Lokalizacja: gdynia
witam
daj znac jak z tą kierownicą wyszło Pozdrawiam
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 21
- Rejestracja: 24 sie 2010, 19:21
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Kontakt:
ech - jest z tym trochę pracy - dlatego jeszcze tego nie zrobiłem u siebie, ale jest recepta.
Zdjąć plastiki z kolumny kierownicy, wyjąć kierownicę i wszystkie łączenia przesmarować - żaden WD40!! bo wysusza i po pewnym czasie skrzypienie powróci.
Najważniejszy element to smarowanie mocowania kierownicy - tam mamy taki "przegub" i w 99% przypadków to on skrzypi
Zamierzam to zrobić w przyszłym tygodniu - jeżeli moja lala będzie ze mną - bo jest wystawiona na sprzedaż.
Ale jak zostanie jeszcze, to zrobię foto instrukcję
Zdjąć plastiki z kolumny kierownicy, wyjąć kierownicę i wszystkie łączenia przesmarować - żaden WD40!! bo wysusza i po pewnym czasie skrzypienie powróci.
Najważniejszy element to smarowanie mocowania kierownicy - tam mamy taki "przegub" i w 99% przypadków to on skrzypi

Zamierzam to zrobić w przyszłym tygodniu - jeżeli moja lala będzie ze mną - bo jest wystawiona na sprzedaż.
Ale jak zostanie jeszcze, to zrobię foto instrukcję