Witam wszystkich ,
Mam pewnien problem , ostatnio zauważyłem ,że tylnia opona w moim aucie zdziera sie nierównomiernie . Od zewnętrznej strony opony prawie nie ma bieznika , gdy reszta opony jest w idealnym stanie . Auto bezwypadkowe , sprawdzone na 100% . Jakis rok temu wymieniali mi tarcze hamulcowe z tylu , czy mogli coś przestawic ?
Moje pytanie - czy jest możliwość regulowania koła tylniego ? Ustawianie zbiezności na tylnim kole ? Czy dotyczy to tylko przodu ?
( dodam jeszcze ,ze zauważyłem to nierównomierne scieranie sie bieżnika tylko po jednaj stronie auta ..)
Pozdrawiam
[A6 C6 Avant BRE] Nierównomierne zdzieranie opony - tył
[A6 C6 Avant BRE] Nierównomierne zdzieranie opony - tył
Ciachu
A6 C7 CGLC 2.0 Tedeji
177 Królików Mocarnych
A6 C7 CGLC 2.0 Tedeji

Re: [A6 C6 Avant BRE] Nierównomierne zdzieranie opony - tył
Ciachu pisze:Witam wszystkich ,
Mam pewnien problem , ostatnio zauważyłem ,że tylnia opona w moim aucie zdziera sie nierównomiernie . Od zewnętrznej strony opony prawie nie ma bieznika , gdy reszta opony jest w idealnym stanie . Auto bezwypadkowe , sprawdzone na 100% . Jakis rok temu wymieniali mi tarcze hamulcowe z tylu , czy mogli coś przestawic ?
Moje pytanie - czy jest możliwość regulowania koła tylniego ? Ustawianie zbiezności na tylnim kole ? Czy dotyczy to tylko przodu ?
( dodam jeszcze ,ze zauważyłem to nierównomierne scieranie sie bieżnika tylko po jednaj stronie auta ..)
Pozdrawiam
Tylko jedna opona z tylu ma takie objawy czy obie na tylnej osie?
Generalnie nie powinno byc widoczne nadmierne zuzycie jednej strony opony
Cos jest nie tak ze zbieznoscia, katami
Wykonane Mody
Virus 287KM 574 Nm
Podświetlenie tablicy rej. LED
Plan 4 the worst hope for the best
Virus 287KM 574 Nm
Podświetlenie tablicy rej. LED
Plan 4 the worst hope for the best
Cytat z autora Grzogorza Burdy (motofakty.pl)
Nie daję linku bo czasem znikają, poza tym Pan Grzegorz nie o wszystkim dobrze napisał.
"
...
Jeśli bieżnik jest nadmiernie zużyty na środku opony, świadczy to zbyt wysokim ciśnieniu. Natomiast nadmiernie zużyte obie zewnętrzne części bieżnika informują o zbyt niskim ciśnieniu. Warto więc zadbać o prawidłowe ciśnienie.
....
Z kolei gdy bieżnik opony jest zużyty równomiernie i co pewien czas pojawia się porzeczna linia to znak, że opona jest już zużyta i kwalifikuje się do wymiany. „Zimówki” nigdy nie powinny być do takiego stopnia zużyte. Jeśli mają poniżej 4 mm bieżnika, to już nie nadają się do użytku.
Jednostronne zużycie bieżnika informuje o nieprawidłowej geometrii zawieszenia., natomiast jeśli obydwie przednie opony mają nadmiernie zużyte wewnętrzne części bieżnika - świadczy to o nieprawidłowej zbieżności. W tym przypadku koła są zbyt rozbieżne. Natomiast gdy na obydwu oponach zużyte są zewnętrzne części bieżnika - zbieżność jest zbyt duża.
Jeżeli nadmiernie jest zużyta tylko jedna opona świadczy to o złym kącie pochylenia koła.
W wielu samochodach taką obserwację trzeba również przeprowadzić na kołach tylnej osi, ponieważ ma ona również regulację zbieżności i kąta pochylenia koła.
..."
Nie daję linku bo czasem znikają, poza tym Pan Grzegorz nie o wszystkim dobrze napisał.
"
...
Jeśli bieżnik jest nadmiernie zużyty na środku opony, świadczy to zbyt wysokim ciśnieniu. Natomiast nadmiernie zużyte obie zewnętrzne części bieżnika informują o zbyt niskim ciśnieniu. Warto więc zadbać o prawidłowe ciśnienie.
....
Z kolei gdy bieżnik opony jest zużyty równomiernie i co pewien czas pojawia się porzeczna linia to znak, że opona jest już zużyta i kwalifikuje się do wymiany. „Zimówki” nigdy nie powinny być do takiego stopnia zużyte. Jeśli mają poniżej 4 mm bieżnika, to już nie nadają się do użytku.
Jednostronne zużycie bieżnika informuje o nieprawidłowej geometrii zawieszenia., natomiast jeśli obydwie przednie opony mają nadmiernie zużyte wewnętrzne części bieżnika - świadczy to o nieprawidłowej zbieżności. W tym przypadku koła są zbyt rozbieżne. Natomiast gdy na obydwu oponach zużyte są zewnętrzne części bieżnika - zbieżność jest zbyt duża.
Jeżeli nadmiernie jest zużyta tylko jedna opona świadczy to o złym kącie pochylenia koła.
W wielu samochodach taką obserwację trzeba również przeprowadzić na kołach tylnej osi, ponieważ ma ona również regulację zbieżności i kąta pochylenia koła.
..."
Czasami brak ludożerców
daje się boleśnie odczuć...
daje się boleśnie odczuć...