Bylem dzisiaj na przeglądzie technicznym, podczas którego dowiedziałem się, że mam do wymiany jedną końcówkę drążka.
1. Czy trzeba wymienić od razu obydwie (lewa i prawa)?
2. Czy po wymianie trzeba ustawić geometrie?
3. Czy muszę to zrobić jak najszybciej, tzn. tak aby na "Zlot majowy" jechać już na wymienionej, czy nie jest to aż tak pilne?
[ A6 C6] Końcówka drążka kierowniczego
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 77
- Rejestracja: 03 lut 2009, 18:19
- Lokalizacja: Koszalin
- Arrni
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 407
- Rejestracja: 31 mar 2010, 09:58
- Imię: Arni
- Rocznik: 2007
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bełchatów
- Kontakt:
jak masz pojecie o mechanice to wiesz ze mozna to robic bez ustawienia geometri kol, zawsze licz ile obrotow robisz wykrecajac koncowke drazka nastepnie sprawdz czy stara jest taka sama jak nowa i wkrwecajac liczysz na nowo ilosc obrotow
czy wymieniac 2 odrazu hmm mysle ze nie trzeba, to nie jest amurtyzacja samochodu 


- Arrni
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 407
- Rejestracja: 31 mar 2010, 09:58
- Imię: Arni
- Rocznik: 2007
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bełchatów
- Kontakt:
nie no kolego sam piszesz bzdury dlaczego 2 ma leciec bankowo za chwile ? i po jakiego wala robioc geometrie kol ? jak masz pojecie to wiesz ze sa sposoby by tego uniknac. takie rzeczy jak drazki mozna sobie samemu zrobic pod blokiem i bez zadnych ustawien wystrczy myslec logicznie co sie robi i masz problem z glowy a po co wymieniac cos co jest nie uszkodzone ? jak poleci ci tulekja na wachaczu to wymieniasz odrazu na 2 tez ? :D w parze wymienia sie tylko elementy zawieszenia a nie kierownicze
a tak po za tym to ile jest par elementow w ukladzie kierowniczym ? chyba tylko drazki hehe

a tak po za tym to ile jest par elementow w ukladzie kierowniczym ? chyba tylko drazki hehe
- -=Rafal=-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1360
- Rejestracja: 19 wrz 2009, 16:12
- Imię: Robert
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Słupsk
To i ja się będę dalej trzymać tego co mówiłem. Elementy zawieszenia parami? A po jakiego grzyba? Z której strony jest więcej dziur w PL? Z prawej. Dlatego bardziej siada prawa strona. To po jakiego grzyba wymieniać obie strony, skoro lewa jest jeszcze w miarę dobra? O_o Jak mam pieniądze, to wymieniam obie, bo oczywiste, że wtedy jest najlepiej. Ale po co? Skoro padła prawa, to po jakimś czasie padnie i lewa, ale się nie pali. Poza tym, po tym nie trzeba ustawiać geometrii więc idzie sam koszt montażu więc no difference. Co do końcówek parami. To trzeba to robić parami. Koniec kropka. Bo tego używasz cały czas. Jest to element, który pracuje o wiele ciężej niż np wahacz górny czy dolny. Poza tym, jak robić, to wydasz 100zł więcej, a geometrie zrobisz za jednym zamachem.
Co do wymiany samemu. Powodzenia. Jedziesz 200km/h, złapie Cię skurcz ręki puścisz kierownicę i lądujesz na drugim pasie
Bo akurat nie wkręciłeś idealnie na swoje obroty
Tak to możesz naprawiać samochody które mają blokadę przy 60km/h 
Na szczęście Aron ma swój rozum i wymieni komplet jak przystało to zrobić porządnie
A Tobie Arrni, życzę miękkich drzew
Pozdrawiam.
Co do wymiany samemu. Powodzenia. Jedziesz 200km/h, złapie Cię skurcz ręki puścisz kierownicę i lądujesz na drugim pasie



Na szczęście Aron ma swój rozum i wymieni komplet jak przystało to zrobić porządnie

A Tobie Arrni, życzę miękkich drzew

Pozdrawiam.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 405
- Rejestracja: 23 mar 2010, 10:43
- Imię: Artur
- Rocznik: 1992
- Moje auto: 100 C4
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0TDI 204KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Słupsk
Mi kierownica nie ściąga w którąś ze stron, a po zmianie kół na letnie (18/245/40) tydzień temu, mam wrażenie, że auto prowadzi się niesamowicie dobrze (bardzo precyzyjnie), czuć najmniejszy ruch kierownicy - przenosi dokładnie to, co chce kierowca. Jechałem przedwczoraj 200km/h - nie było żadnych drgań ani niepokojących sygnałów pochodzących od kierownicy ani w ogóle.
No ale nic, na przeglądzie facet mówił, że niby do wymiany (lewa), więc wymienię. Ciekawe ile jedna może kosztować (ciężko znaleźć na allegro), w poniedziałek poszukam w InterCarsie, albo w InterTeamie i w tygodniu mechanik mi wymieni (obie) a następnie ustawi geometrię.
Zlazłem gdzieś opinię, która mnie przekonała
- poniżej:
Końcówka drążka jest najważniejszym elementem odpowiedzialnym za kierowalność samochodu. Wymiany nie powinieneś odkładać ani o kilometr
! Na szczęście końcówki drążków to jedne z najtańszych elementów układu kierowniczego, a sama wymiana jest dziecinnie prosta.
Pisaliście żeby od razu wymienił obie strony - jestem za ale nie jest to jakaś bezwzględna konieczność... Pomysł z liczeniem zwojów gwintu a z pominięciem regulacji zbieżności - moim zdaniem jest dobry tylko tymczasowo - najwyżej na kilka dni ....
No ale nic, na przeglądzie facet mówił, że niby do wymiany (lewa), więc wymienię. Ciekawe ile jedna może kosztować (ciężko znaleźć na allegro), w poniedziałek poszukam w InterCarsie, albo w InterTeamie i w tygodniu mechanik mi wymieni (obie) a następnie ustawi geometrię.
Zlazłem gdzieś opinię, która mnie przekonała

Końcówka drążka jest najważniejszym elementem odpowiedzialnym za kierowalność samochodu. Wymiany nie powinieneś odkładać ani o kilometr

Pisaliście żeby od razu wymienił obie strony - jestem za ale nie jest to jakaś bezwzględna konieczność... Pomysł z liczeniem zwojów gwintu a z pominięciem regulacji zbieżności - moim zdaniem jest dobry tylko tymczasowo - najwyżej na kilka dni ....