Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ A6 C6] Końcówka drążka kierowniczego

Zawieszenie
ODPOWIEDZ
Aron
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 405
Rejestracja: 23 mar 2010, 10:43
Imię: Artur
Moje auto: 100 C4
Rocznik: 1992
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI 204KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Słupsk

[ A6 C6] Końcówka drążka kierowniczego

Post autor: Aron » 22 kwie 2011, 17:56

Bylem dzisiaj na przeglądzie technicznym, podczas którego dowiedziałem się, że mam do wymiany jedną końcówkę drążka.

1. Czy trzeba wymienić od razu obydwie (lewa i prawa)?
2. Czy po wymianie trzeba ustawić geometrie?
3. Czy muszę to zrobić jak najszybciej, tzn. tak aby na "Zlot majowy" jechać już na wymienionej, czy nie jest to aż tak pilne?

wiesiek-02
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 77
Rejestracja: 03 lut 2009, 18:19
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: wiesiek-02 » 22 kwie 2011, 18:11

Najlepiej wymienić lewą i prawą , jak wymienisz jedną to za parę tygodni druga się "odezwie" a wtedy podwójne koszty ustawiania geometrii , no i oczywiście powinieneś zrobić to jak najszybciej ze względu na spokojność , bezpieczeństwo , i zużycie opon .
w.j.

Awatar użytkownika
-=Rafal=-
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1360
Rejestracja: 19 wrz 2009, 16:12
Imię: Robert
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: -=Rafal=- » 22 kwie 2011, 18:53

1. Końcówki i łączniki stabilizatora wymienia się parami.
2. Tak, geometria potrzebna, szczególnie, że końcówki lubią się zapiekać i trzeba wszystko rozruszać, a wtedy geometria leci na łeb i na szyję.
3. To jest 350 w jedną stronę. Lepiej zrób to od ręki :) Koszt mały, a bezpieczeństwo większe :)

coolmen77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 527
Rejestracja: 24 kwie 2010, 06:17
Imię: Damian
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Głogów
Kontakt:

Post autor: coolmen77 » 22 kwie 2011, 18:54

kolega wyżej ma rację - nie warto czekać z wymianą

Awatar użytkownika
Arrni
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 407
Rejestracja: 31 mar 2010, 09:58
Imię: Arni
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bełchatów
Kontakt:

Post autor: Arrni » 22 kwie 2011, 21:46

jak masz pojecie o mechanice to wiesz ze mozna to robic bez ustawienia geometri kol, zawsze licz ile obrotow robisz wykrecajac koncowke drazka nastepnie sprawdz czy stara jest taka sama jak nowa i wkrwecajac liczysz na nowo ilosc obrotow :) czy wymieniac 2 odrazu hmm mysle ze nie trzeba, to nie jest amurtyzacja samochodu :)

Awatar użytkownika
Arrni
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 407
Rejestracja: 31 mar 2010, 09:58
Imię: Arni
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bełchatów
Kontakt:

Post autor: Arrni » 23 kwie 2011, 07:01

nie no kolego sam piszesz bzdury dlaczego 2 ma leciec bankowo za chwile ? i po jakiego wala robioc geometrie kol ? jak masz pojecie to wiesz ze sa sposoby by tego uniknac. takie rzeczy jak drazki mozna sobie samemu zrobic pod blokiem i bez zadnych ustawien wystrczy myslec logicznie co sie robi i masz problem z glowy a po co wymieniac cos co jest nie uszkodzone ? jak poleci ci tulekja na wachaczu to wymieniasz odrazu na 2 tez ? :D w parze wymienia sie tylko elementy zawieszenia a nie kierownicze :)

a tak po za tym to ile jest par elementow w ukladzie kierowniczym ? chyba tylko drazki hehe

Awatar użytkownika
-=Rafal=-
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1360
Rejestracja: 19 wrz 2009, 16:12
Imię: Robert
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: -=Rafal=- » 23 kwie 2011, 11:50

To i ja się będę dalej trzymać tego co mówiłem. Elementy zawieszenia parami? A po jakiego grzyba? Z której strony jest więcej dziur w PL? Z prawej. Dlatego bardziej siada prawa strona. To po jakiego grzyba wymieniać obie strony, skoro lewa jest jeszcze w miarę dobra? O_o Jak mam pieniądze, to wymieniam obie, bo oczywiste, że wtedy jest najlepiej. Ale po co? Skoro padła prawa, to po jakimś czasie padnie i lewa, ale się nie pali. Poza tym, po tym nie trzeba ustawiać geometrii więc idzie sam koszt montażu więc no difference. Co do końcówek parami. To trzeba to robić parami. Koniec kropka. Bo tego używasz cały czas. Jest to element, który pracuje o wiele ciężej niż np wahacz górny czy dolny. Poza tym, jak robić, to wydasz 100zł więcej, a geometrie zrobisz za jednym zamachem.
Co do wymiany samemu. Powodzenia. Jedziesz 200km/h, złapie Cię skurcz ręki puścisz kierownicę i lądujesz na drugim pasie <luzik> Bo akurat nie wkręciłeś idealnie na swoje obroty :/ Tak to możesz naprawiać samochody które mają blokadę przy 60km/h :)
Na szczęście Aron ma swój rozum i wymieni komplet jak przystało to zrobić porządnie :)
A Tobie Arrni, życzę miękkich drzew :)
Pozdrawiam.

Aron
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 405
Rejestracja: 23 mar 2010, 10:43
Imię: Artur
Moje auto: 100 C4
Rocznik: 1992
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI 204KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: Aron » 23 kwie 2011, 19:17

Mi kierownica nie ściąga w którąś ze stron, a po zmianie kół na letnie (18/245/40) tydzień temu, mam wrażenie, że auto prowadzi się niesamowicie dobrze (bardzo precyzyjnie), czuć najmniejszy ruch kierownicy - przenosi dokładnie to, co chce kierowca. Jechałem przedwczoraj 200km/h - nie było żadnych drgań ani niepokojących sygnałów pochodzących od kierownicy ani w ogóle.

No ale nic, na przeglądzie facet mówił, że niby do wymiany (lewa), więc wymienię. Ciekawe ile jedna może kosztować (ciężko znaleźć na allegro), w poniedziałek poszukam w InterCarsie, albo w InterTeamie i w tygodniu mechanik mi wymieni (obie) a następnie ustawi geometrię.

Zlazłem gdzieś opinię, która mnie przekonała ;-) - poniżej:
Końcówka drążka jest najważniejszym elementem odpowiedzialnym za kierowalność samochodu. Wymiany nie powinieneś odkładać ani o kilometr !!! Na szczęście końcówki drążków to jedne z najtańszych elementów układu kierowniczego, a sama wymiana jest dziecinnie prosta.
Pisaliście żeby od razu wymienił obie strony - jestem za ale nie jest to jakaś bezwzględna konieczność... Pomysł z liczeniem zwojów gwintu a z pominięciem regulacji zbieżności - moim zdaniem jest dobry tylko tymczasowo - najwyżej na kilka dni ....

długi2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 246
Rejestracja: 26 lip 2010, 19:57
Imię: Kuba
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lublin

Post autor: długi2 » 24 kwie 2011, 08:06

Wyindywidualizowałem się z rozentuzjazmowanego tłumu audi
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga