Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

Kategorie wagowe sprężyn A6C6

Zawieszenie
ODPOWIEDZ
grzes283
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 233
Rejestracja: 21 cze 2016, 05:56
Imię: Grzesiek
Rocznik: 2016
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 TFSI 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Trójmiasto

Kategorie wagowe sprężyn A6C6

Post autor: grzes283 » 25 lut 2017, 13:34

Witam. Panowie chcąc zmienić sprężyny warto dopasować je nie tylko do silnika, ale i do kategorii wagowych osi. U mnie przy zawieszeniu 1BA mam kategorie oznaczone 0YH i 0JJ. Niestety nie mogę znaleźć oznaczenia w kilogramach.
Tabliczki znamionowej na aucie też się nie mogę doszukać. Może ktoś z Was mi pomoże ogarnąć temat? :)

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 25 lut 2017, 20:27

Numery sprężyn dla zawieszenia 1BA oraz klas wagowych 0JJ (przód) i 0YH (tył):
» 4F0 411 105 BG (przód) - oznaczenie: 1 szara kropka, 3 różowe kropki (koszt w ASO ok. 470 zł za sztukę);
» 4F0 511 115 BR (tył) - oznaczenie: 1 żółta kropka, 1 fioletowa kropka, 2 niebieskie kropki (koszt w ASO ok. 500 zł za sztukę).

Kod wyposażenia 0JJ dla przedniej osi oznacza klasę wagową 9, co przy zawieszeniu 1BA daje 886-918 kg. Kod wyposażenia 0YH dla tylnej osi oznacza klasę wagową 8, co przy zawieszeniu 1BA daje 496-519 kg.

grzes283
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 233
Rejestracja: 21 cze 2016, 05:56
Imię: Grzesiek
Rocznik: 2016
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 TFSI 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: grzes283 » 25 lut 2017, 20:44

<okok> dzięki, mega szczegółowo. Może jeszcze byś mógł mi doradzić, jakie sprężyny dobrać do amorów 1BA. Chcę eibachy -30mm. Dobór wg kategorii silnikowej nie stanowi problemu, ale chciałbym pójść krok dalej i dobrać wg kategorii wagowej. Chodzą opinie, że po doborze wg kategorii wagowej można lepiej spasować przód z tyłem......Wcześniej ładowałem gwint i było po problemie, teraz jednak wolę same sprężyny i chciałbym ogarnąć temat jak najlepiej :)

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 25 lut 2017, 22:12

Niestety, ale w tym Ci nie pomogę, ponieważ nie lubię modyfikowania w ten sposób zawieszenia <uoee> . Cenię oryginalne rozwiązania, dlatego gdy sam będę musiał kupić nowe sprężyny, to odwiedzę ASO :) . Koszt nowych sprężyn w ASO mnie nie przeraża, a wolę, aby auto zostało na fabrycznej wysokości. Obniżenie, które akceptuję, to adaptacja wysokości auta w pneumatycznym zawieszeniu za pomocą np. VCDSa i nic innego <okok> . Niestety, ale mam standardowe zawieszenie 1BA, więc nic z tego.

grzes283
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 233
Rejestracja: 21 cze 2016, 05:56
Imię: Grzesiek
Rocznik: 2016
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 TFSI 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: grzes283 » 26 lut 2017, 06:45

Rozumiem, ale i tak dziękuję <okok>
Pozdrawiam :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja