Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C6] hamulec reczny - awaria

Zawieszenie
Awatar użytkownika
Praulinka
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 120
Rejestracja: 04 wrz 2009, 23:55
Lokalizacja: Wrocław okolice

Post autor: Praulinka » 21 kwie 2010, 22:07

spaget pisze:Mam identyczny problem jak "Koleś". Czy komuś udało się z tym uporać nie odwiedzając ASO?
Miałem problem w odstępie 2 miesięcy z każdą stroną ręcznego, za każdym razem uwalił się kabel przy samej wtyczce.
Jak naprawiłem ?
Zakup wtyczki w ASO (zestaw naprawczy, wtyczka nieposkładana, osobno kable z zaciskami, osobno korpus), ucięcie starej, lutowanie, izolowanie i na kolejne 4 lata spokój.

[ Dodano: 2010-05-13, 21:04 ]
spaget pisze:Mam identyczny problem jak "Koleś". Czy komuś udało się z tym uporać nie odwiedzając ASO?
Znowu uwalili mi kabel przy wtyczce i chciałem dziś zamówić sobie wtyczkę w ASO i okazało się... że nie ma takiej części ! Jest tylko cała wiązka.
W związku z tym, że na pewno dwa razy mój mechanik kupował tę wtyczkę, sprawdziłem po numerach starej wtyczki i okazało się, że jest to wtyczka do jakiejś pompy, ale pasuje idealnie.
Podaję numer, może komuś się przyda, bo te głąby w ASO bez numeru to nic nie wiedzą...

wtyczka do zacisku elektrycznego hamulca postojowego 1J0 973 752
piny do tej wtyczki 000 979 407 E

Naprawę zrobiłem sobie sam, w sumie tylko trochę zabawy przy lutowaniu, bo ciężki dostęp do tego krótkiego kabla co został.
Wykonane upgrade'y:
- lusterko wsteczne fotochrom :)
- alu lato 245/45/18 i zima 235/45/18
- AMI + 250GB HDD
- TV + DVD z 500 GB HDD + monitory w zagłówkach

Plany
- system kontroli ciśnienia w oponach

Awatar użytkownika
Karolex
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 40
Rejestracja: 09 sie 2009, 19:34
Lokalizacja: małopolskie

Post autor: Karolex » 19 cze 2010, 20:37

Panowie a jeśli klocki tylne są już podjechane to czy wtedy też się taki błąd wyświetli??
Karolex
"Przewaga dzięki technice " pytam gdzie ta technika skoro tyle awarii
dwulitrowe 1.9 TDI

Awatar użytkownika
firewire
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 146
Rejestracja: 10 sie 2008, 23:18
Lokalizacja: Luxembourg

Post autor: firewire » 19 cze 2010, 23:50

Karolex pisze:Panowie a jeśli klocki tylne są już podjechane to czy wtedy też się taki błąd wyświetli??
NIE
To Dobrze Idzie
Kiedyś było mocno modzone 4F/3.0 BMK
Teraz jest 4G/3.0 CVUA
Nie wchodzę w dyskusje "Nie znam się, ale się wypowiem", proszę o uszanowanie tego jeśli ignoruję odpowiedzi nie poparte faktami, dowodami lub doświadczeniem.

Robson
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 384
Rejestracja: 16 maja 2008, 23:43
Imię: Robert
Moje auto: Allroad C5
Rocznik: 2004
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T 230KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Dolnośląskie/UK
Kontakt:

Post autor: Robson » 02 lip 2010, 16:04

Witam, mam tez taki problem ze zgrzytajacym hamulcem recznym, zadne kontrolki sie nie swieca, sprawdzalem kable i wtyczki i wygladaja OK.
Czy przyczyna moze byc slaby akumulator?
Napiecie na wylaczonym zaplonie mam 12.3V
na wlaczonymzaplonie 12.01V
na odpalonym silniku na wolnych obrotach 13,7-13,8V


problem dotyczy A8 D3

Robson
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 384
Rejestracja: 16 maja 2008, 23:43
Imię: Robert
Moje auto: Allroad C5
Rocznik: 2004
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T 230KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Dolnośląskie/UK
Kontakt:

Post autor: Robson » 02 lip 2010, 21:36

Najpierw było tak ze jak zaciągałem i zwalniałem hamulec to coś tam hałasowało ( charczało zgrzytało coś takiego) ale działało normalnie, potem któregoś dnia całkiem się zablokował, wyskoczyły kontrolki i nie moglem ruszyć z miejsca, po kilku próbach puściło i teraz jest tak ze raz głośniej, a raz ciszej działa ten ręczny.( wydaje mi się ze tylko w jednym kole)

[ Dodano: 2010-07-02, 20:46 ]
A można ta zrobić żeby odłączyć jeden silniczek i zobaczyć czy drugi działa cicho?

malymk45
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 199
Rejestracja: 26 lip 2009, 08:33
Imię: Michał
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: malymk45 » 03 lip 2010, 08:24

Można odpinać na przemian wtyczki z jednej strony , ale pamiętaj że kabelek lubi się uwalić tuż przy wtyczce , więc żeby nie pogorszyć nie ciągnij za kable tylko za wtyk.

qazq84
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 24 sty 2010, 22:30
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: qazq84 » 08 mar 2011, 14:40

Witam! Odświeżam temat. Mam problem. Pojawia się ostrzeżenie "parking brake malfunction " Mam skrzynie multitronik. Na "P" Jest ok, ręczny się zaciąga i odpuszcza. Jak próbuje wbić bieg R bądź D pojawia się to ostrzeżenie wraz z sygnałem dzwiękowym. Pytanie czy mogą to być przewody czy raczej środkowy sterownik MMI tak jak mówi mój mechanik. Pytam bo sterownik ten dosyć sporo kosztuje a nie uśmiecha mi się kupować go jeżeli to nie będzie TO. Dzięki z góry za odpowiedź. Pozdrawiam!
co ma być to będzie. LIVE IS BRUTTAL :)

Arczer33
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 34
Rejestracja: 06 mar 2011, 21:29
Lokalizacja: Warszawa/Devon

Post autor: Arczer33 » 20 mar 2011, 23:35

witam ja rowniez mam problem z tym recznym zapala sie komunikat piszczy jak walniety nie mam jak narazie sprawdzic czekam na kabel moze on mi pomoze w wyjasnieniu problemu ale moze ktos mi powie czy przez cos takiego moze tez nie dzialac 4F0 907 801 A??bede wdzieczny jak dojdzie kabel to sprawdze i dowiem sie czegos wiecej nadmienie ze nie ma zadnej reakcji przy zaciaganiu.Pozdrawiam
Bylo
A6 C6 2.4 Pb
A8 4.2 Pb
A6 C6 3.2 Pb
A6 C6 3.2 Quattro Pb
Teraz A8L 3.0 Tdi Quattro

coolmen77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 527
Rejestracja: 24 kwie 2010, 06:17
Imię: Damian
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Głogów
Kontakt:

Post autor: coolmen77 » 21 mar 2011, 08:41

może ale stawiam na wtyczke ponieważ 90% usterek związanych z ręcznym jest wynikiem łamania się przewodów przy wtykach

Arczer33
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 34
Rejestracja: 06 mar 2011, 21:29
Lokalizacja: Warszawa/Devon

Post autor: Arczer33 » 21 mar 2011, 18:59

moze i racja ale zeby nie bylo zadnej reakcji nawet zgrzytu no nic dzis bylem w serwisie na piatek umowiony jestem zobaczymy co powiedza.

coolmen77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 527
Rejestracja: 24 kwie 2010, 06:17
Imię: Damian
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Głogów
Kontakt:

Post autor: coolmen77 » 21 mar 2011, 22:05

chcesz diagnozy to sprawdź sam - wystarczy tylko odgiąć gumki na wtykach do silniczków

Arczer33
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 34
Rejestracja: 06 mar 2011, 21:29
Lokalizacja: Warszawa/Devon

Post autor: Arczer33 » 21 mar 2011, 22:44

Wlasnie jutro to zrobie sprawdze bo sam jestem ciekawy.Pozdrawiam

[ Dodano: 2011-03-22, 19:24 ]
Witam dzis sprawdzilem te przewody i nic wszystko z nimi ok tylko z kostek wysypalo sie pelno piachu ale nic dalej nie dziala.Apropo tych gumek na kostkach co za ustrojstwo ze tak ciezko zchodza.Ma moze ktos jakies pomysly co jeszcze bez vaga mozna sprawdzic co jest za problem a jeszcze jedno pytanie gdzie jest umiejscowiony sterownik do recznego??bo moze on jest walniety a przy okazji jest do kupienia na ebay wiec moze to pomoze.Dziekuje pozdrawiam

Awatar użytkownika
gerd1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 36
Rejestracja: 08 lut 2011, 14:56
Lokalizacja: Dublin

witam

Post autor: gerd1 » 27 mar 2011, 18:12

czy ktos wie gdzie znajduje sie sterownik hamulca ręcznego ( nigdzie nie mogę tego znaleść na forum ) audi a6 c6


Już znalazłem - dla nie wiedzących jest on w prawej kieszeni w bagażniku pod plastikiem w którem to jest usadowiony klucz do kół
Ostatnio zmieniony 06 kwie 2011, 01:08 przez gerd1, łącznie zmieniany 1 raz.

Arczer33
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 34
Rejestracja: 06 mar 2011, 21:29
Lokalizacja: Warszawa/Devon

Post autor: Arczer33 » 27 mar 2011, 21:22

U mnie walniety podobno jest wlacznik tego nieszczesliwego hamulca tak przynajmniej powiedzieli mi angielscy serwisanci w srode daje go na wymiane i wtedy sie okaze czy to faktycznie to.Nadmienie ze moj popsuty przy wcisnieciu reaguje zaswiececajacym sie kuleczkiem z przekreslonym P w czerwonym kolorku na fis i nic sie dalej nie dzieje zero szmeru poprostu martwa cisza procz pisku ze nie dziala brrrryyy.
Co do sterownika w Etce pokazany jest on po prawej stronie w bagazniku nad skrzynka z bezpiecznikami pomiedzy modulem mocy instalacji elektrycznej a sterownikiem zaczepu do holowania przyczepy.Opisany jest jako sterownik z oprogramowaniem do elektromechanicznego hamulca parkowania.

[ Dodano: 2011-03-30, 18:50 ]
wiec jak pisalem faktycznie walniety byl wlacznik teraz dziala ok numer wlacznika to 4F2927225B tutaj koszt to 20.70 funtow plus vat wiec nie bylo mnie w tych 90% przypadkow z przewodami.Pozdrawiam

Awatar użytkownika
gerd1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 36
Rejestracja: 08 lut 2011, 14:56
Lokalizacja: Dublin

sterownik hamulca ręcznego

Post autor: gerd1 » 06 kwie 2011, 01:33

doszedłem do tego że prawdopodobnie muszę wymienić ten sterownik

zdjęcie sterownik jest tu

( 4F0 907 801) i tu mam problem jest tego sporo na aukcjach internetowych ale jak to sprawdzić który bedzie odpowiedni
jak to sprawdzić lub gdzie



chodzi o ten numer zaczynający się od 334 GN0...... znalazłem kilka podobnych to znaczy data produkcji 2004 podobna i połowa tego numeru 334 GN0DBC4...

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga