Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

Geometria zawieszenia, obniżenie samochodu (foto)

Zawieszenie
ODPOWIEDZ
bialydaro
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 58
Rejestracja: 26 sty 2019, 01:01
Imię: Dariusz
Rocznik: 2009
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój

Geometria zawieszenia, obniżenie samochodu (foto)

Post autor: bialydaro » 15 sty 2020, 01:05

Witajcie.
Mam a6 2010r ze zwykłym zawieszeniem 1BA, po kupnie samochodu rzucało mi lekko tyłem stąd udałem się na ustawienie geometrii.
Poniżej wrzucam wydruk z ustawienia.

Pytania:
1. Z tego co zauważałem na wydruku to na maszynie wybrali "air suspension" a przecież mam
1BA. Czy różnią się parametry między pneumatyk a 1BA?

2. Mam zamiar założyć sprężyny H&R -40mm, po zamontowaniu jaki najlepiej wybrać zawias
w maszynie przy ustawianiu geometrii? dodam, że amortyzatory zostaną fabryczne
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Biały

Awatar użytkownika
repek92
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2524
Rejestracja: 23 lip 2013, 23:55
Imię: Marcin
Rocznik: 2003
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: repek92 » 15 sty 2020, 08:06

Przy zmianie sprężyn a amortyzatory oryginalne to trochę zmienia sie warunki pracy dla amortyzatora a nie chcesz oryginalnego zawiasu np 1BE tez jest nizszy niz 1BA, a i amortyzator jest troche krótszy
Lektorzy, nagrania: multifonika.net

bialydaro
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 58
Rejestracja: 26 sty 2019, 01:01
Imię: Dariusz
Rocznik: 2009
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój

Post autor: bialydaro » 15 sty 2020, 12:40

repek92 pisze:Przy zmianie sprężyn a amortyzatory oryginalne to trochę zmienia sie warunki pracy dla amortyzatora a nie chcesz oryginalnego zawiasu np 1BE tez jest nizszy niz 1BA, a i amortyzator jest troche krótszy
Zdaje sobie z tego sprawę, że lepiej byłoby na pewno gdybym miał krótsze Amorki, no ale nie mam a używane kupić to loteria. Nowe natomiast z sline są bardzo drogie.

Czy umiesz odpowiedzieć mi na pytanie jaki wybrać Zawias przy ustawieniu geometrii? Czy widełki z pneumatycznego zawiasu są inne niż do pozostałych?
Biały

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 15 sty 2020, 20:47

Różnica w kątach jest minimalna. Nie dawno robiłem u siebie geometrię i porównałem Twoje wyniki z moimi dla 1BA. Wszystkie mieszczą się w normie dla 1BA za wyjątkiem pochylenia tylnego prawego koła, które dla 1BA może wynosić -1*10', a masz -1*18'. Reszta jest w porządku. Jak będziesz zmieniał na -40 mm, to ustawiaj geometrię na 1BV, bo zawieszenie zostanie obniżone, a to się liczy. Amortyzator determinuje jedynie skuteczność tłumienia drgań.

bialydaro
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 58
Rejestracja: 26 sty 2019, 01:01
Imię: Dariusz
Rocznik: 2009
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój

Post autor: bialydaro » 16 sty 2020, 02:25

mat1324 pisze:za wyjątkiem pochylenia tylnego prawego koła, które dla 1BA może wynosić -1*10', a masz -1*18'.
czy to duża różnica i czy przez to może oponę brać z jednej strony mocniej?

1BV to zawieszenie sportowe -30mm tak? ;)
Biały

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 16 sty 2020, 20:13

Nie będzie brać mocniej :). Na pewno tego nie zauważysz.

1BV to -30 mm :).

mynia789
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 19 sty 2020, 17:57
Imię: Darek
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ALF 165KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Brodnica

Post autor: mynia789 » 23 sty 2020, 22:32

Cześć ja tak mam zrobione w moim poście pisałem że chce wrócić na oryginał.
W sobotę będę zdejmował właśnie takie sprężyny h&r i zakładał oryginały.
Ja na feldze 17 o profilu opony 225/50/r17 mam nie całe 1,5cm z przodu i 3 cm z tyłu

Bardzo ładnie wygląda, po za tym nic .

Jak wpadniesz w dziurę to jakby siekierą przez plecy i w dodatku we wszystkich koleinach przycieram podwoziem o asflat.

Ale jakbyś chciał to będę sprzedał takie sprężyny .

A i amorki nie nadają się fabryczne ponieważ one na tych sprężynach wogulę nie pracują. Powinny być gwintowane.

Na moim poście w zipie są zdjęcia jak to wygląda <okok>

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja