Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

Drgania-wibracje na nadwoziu

Zawieszenie
ODPOWIEDZ
mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 12 sty 2018, 14:42

Wydaje mi się, że tylko ASO <uoee> . Musiałbym spojrzeć czy coś sensownego pojawiło się na rynku. W zakładach wulkanizacyjnych przeważnie dokręcają na 130-140 Nm.

mat695, na Twoim miejscu wymieniłbym te amorki. Dużo nie kosztują, a sam mówiłeś, że są dla Ciebie podejrzane.

Awatar użytkownika
mat695
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 465
Rejestracja: 26 sty 2017, 19:15
Imię: Mateusz
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mat695 » 12 sty 2018, 16:34

O ile dobrze pamiętam SKF ma łożysko z piastą.

mat1324 - zauważyłem, że raczej to mrowienie pochodzi z tyłu ale czy to na bank amory to już nie wiem. Zwłaszcza po tym co Tobi71 napisał ;/

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 12 sty 2018, 19:07

Jednak przez kilka tysięcy kilometrów było dobrze <uoee> .

Awatar użytkownika
tobi71
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 669
Rejestracja: 27 lis 2015, 21:45
Imię: Bogdan
Rocznik: 2010
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Germany

Post autor: tobi71 » 12 sty 2018, 22:11

Jazda z Pl do De była rewelacyjna, zero drgań, autko ma moc, seria 190 PS + chip 28 PS.
A2 1.4 74 PS
A6 C6 2.7 TDI 190 PS
A6 C7 3.0 TDI 245 PS + Stage 1 269PS/589Nm

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 12 sty 2018, 22:53

Dopóki nie wymieniłeś łączników wszystko było w porządku? Podczas wyważania kół podnosili Ci całe auto?

Awatar użytkownika
tobi71
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 669
Rejestracja: 27 lis 2015, 21:45
Imię: Bogdan
Rocznik: 2010
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Germany

Post autor: tobi71 » 13 sty 2018, 04:21

Dokładnie tak jak piszesz, przy wyważaniu podniósł całe auto równomiernie, przed wymianą łączników auto szło jak burza.
A2 1.4 74 PS
A6 C6 2.7 TDI 190 PS
A6 C7 3.0 TDI 245 PS + Stage 1 269PS/589Nm

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 13 sty 2018, 10:47

Dla mnie coś się stało podczas wymiany tych łączników. Tylko co?

Założyłeś takie łączniki:

Obrazek

Sprawdzałem czy przednia piasta występuje w zamienniku i niestety, ale nie <uoee> . Z łożyskiem nie ma problemu, ale z piastą już tak. Nowa w ASO kosztuje ok. 800 zł. Oczywiście warto też zmienić łożysko, ponieważ raczej nie przeżyje demontażu.

Awatar użytkownika
tobi71
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 669
Rejestracja: 27 lis 2015, 21:45
Imię: Bogdan
Rocznik: 2010
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Germany

Post autor: tobi71 » 13 sty 2018, 13:55

Dokładnie ten zestaw.
A2 1.4 74 PS
A6 C6 2.7 TDI 190 PS
A6 C7 3.0 TDI 245 PS + Stage 1 269PS/589Nm

Gaszka
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 60
Rejestracja: 03 paź 2016, 20:31
Lokalizacja: OK

Post autor: Gaszka » 13 sty 2018, 15:31

Koledzy jak dobrze sprawdzić amortyzatory? Pomijając stacje kontroli bo tam to na każdej inaczej wychodzi. Zauważyłem takie lekkie głuche pukania na poprzecznych koleinach. Amortyzatory wizualnie ok, żadnego pocenia. Auto jedzie dosyć sztywno ale nie mam porównania do innego 1BV.
Ciekawe jest, że A4 B6 Q którym również się poruszam ma oryginalne jeszcze 1BE, wielowachacz równiez ori lekko zmęczony kilometrami a prowadzi się dokładniej i sztywniej trzyma na zakrętach od C6. Może mniejsza masa pojazdu ma na to wpływ?

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 13 sty 2018, 18:50

Sprawdź przednie łączniki stabilizatora.

Gaszka
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 60
Rejestracja: 03 paź 2016, 20:31
Lokalizacja: OK

Post autor: Gaszka » 13 sty 2018, 21:21

Wymieniałem w zeszłym roku.

Awatar użytkownika
repek92
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2524
Rejestracja: 23 lip 2013, 23:55
Imię: Marcin
Rocznik: 2003
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: repek92 » 13 sty 2018, 21:24

Wracam teraz z Norwegii i jadąc po autostradzie co jakiś czas pojawiają się drgania narastają jak i maleją stopniowo. Raz są raz ich nie ma i tak cały czas. Zawieszenie nowe przednie łącznie z amortyzorami. Zastanawiam się co to może być. Przeguby kiedyś wymieniałem na używki u gościa który zakłada tylko używane oryginalne <mysli>
Lektorzy, nagrania: multifonika.net

Awatar użytkownika
mat695
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 465
Rejestracja: 26 sty 2017, 19:15
Imię: Mateusz
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mat695 » 13 sty 2018, 21:36

Witaj w klubie :) Temat jeszcze nie rozwiązany.

Awatar użytkownika
tobi71
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 669
Rejestracja: 27 lis 2015, 21:45
Imię: Bogdan
Rocznik: 2010
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Germany

Post autor: tobi71 » 14 sty 2018, 13:14

Nic od ostatniego razu nie robiłem przy aucie dziś zrobilem 5 km. na autobanie i stwierdziłem że drgania tym razem ustały. Zdenerwowałem się jak podjechalem pod garaż, strasznie śmierdziało guma z tylnego lewego nadkola, co to mogło być? Wczoraj zaślepilem EGR.
A2 1.4 74 PS
A6 C6 2.7 TDI 190 PS
A6 C7 3.0 TDI 245 PS + Stage 1 269PS/589Nm

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 14 sty 2018, 13:21

Mówiłem, że drgania znikną, gdy auto postoi dłużej na kołach :).

Śmierdziało gumą czy plastikiem? Jeśli tym drugim, to może trwało wypalanie filtra DPF, ponieważ jest to taki dziwny zapach. Sprawdź VCDSem w jakim stanie jest filtr, ponieważ może wypalał się albo chciał, ale mu przerwałeś. Na autostradzie miał dobre warunki.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja