Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

Drgania-wibracje na nadwoziu

Zawieszenie
ODPOWIEDZ
bont
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 122
Rejestracja: 21 sie 2016, 10:42
Lokalizacja: slask

Post autor: bont » 01 mar 2019, 22:01

domyślam sie że skoro nie ma nowego posta to nie dzwoniłeś jeszecze ale mimo to zapytam, wiadomo coś nowego? Czuje że jesteśmy już o krok od całkowitego rozwiązania problemu, interesuje mnie najbardziej czy wymian flanszy rozwiąże problem czy wytarty jest też sam mechanizm rożnocowy.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 01 mar 2019, 22:04

Jutro do niego zadzwonię :).

michal_sk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 77
Rejestracja: 18 kwie 2017, 00:39
Lokalizacja: JC

Post autor: michal_sk » 04 mar 2019, 09:49

Na samochód trafiły na przód nowe łożyska FAG, nowe piasty MAPCO, nowe tarcze ZIMMERMANN 360mm + zaciski z A8

Efekt - redukcja wibracji o ok. 30%, brak wibracji podczas hamowania. Na tym zestawie hamulce żyleta a jeszcze nie dotarty.

Po wymianie poduszek pod skrzynią teraz zauważyłem, że stojąc np. na światłach na "D" z naciśniętym hamulcem mocno są przenoszone wibracje silnika.

Co dalej wymieniać :) ? Poduszki silnika ? tuleje pionowe sanek ?

[ Dodano: 2019-03-04, 09:49 ]
mat1324, czy u Ciebie jest już takie zawieszenie ASB jak poniżej ?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 04 mar 2019, 14:06

U siebie mam tylko jedną poduszkę skrzyni, a nie jak przed liftem dwie po bokach.

michal_sk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 77
Rejestracja: 18 kwie 2017, 00:39
Lokalizacja: JC

Post autor: michal_sk » 07 mar 2019, 17:30

Dziś byłem u skrzyniarzy (https://www.autojozefow.pl/)

Stwierdzili, że skrzynia ładnie pracuje, ale te wibracje mogą być od konwertera.

Zaciekawiło mnie, że nie zalecają regeneracji w tym modelu i montują tylko nowe - koszt ok 2800 :[


Dostałem właśnie oferte od dystrybutora ZF - nowy konwerter 830 euro netto
Ostatnio zmieniony 08 mar 2019, 16:14 przez michal_sk, łącznie zmieniany 1 raz.

mrr
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 28
Rejestracja: 09 mar 2018, 22:50
Imię: Maro
Rocznik: 2015
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 320KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mrr » 07 mar 2019, 20:39

michal_sk pisze:Dziś byłem u skrzyniarzy (https://www.autojozefow.pl/)

Stwierdzili, że skrzynia ładnie pracuje, ale te wibracje mogą być od konwertera.

Zaciekawiło mnie, że nie zalecają regeneracji w tym modelu i montują tylko nowe - koszt ok 2800 :[
Ja u siebie wymieniłem konwerter na nowy. Drgania przy prędkości 130-140 km/h zostały bez zmian :-(

Co się zmieniło:
Wcześniej jak jechałem wolno (obroty 1500-1800) i puściłem gaz to miałem na zimnym falowanie obrotów tak ok 100-180 obrotów. Po wymianie konwertera efekt zniknął 100%, wreszcie nie faluje obrotami. Dodatkowo skrzynia teraz zmienia biegi płynniej, bez poszarpnięć jak wcześniej. Konwerter jak pada to czuć już przy niższych prędkościach i bardziej jak się jeszcze skrzynia nie rozgrzeje. Po rozgrzaniu oleju w skrzyni, objawy uszkodzenia konwertera są często mniejsze lub znikają.

Apropo kosztów konwertera:
Na wymianę kupiłem nowy konwerter ZF model Y110 (najmocniejszy, po fabrycznej regeneracji ZF) ok 2300,- olej 7litrów 400zł, uszczelkę, obejmę to kolejne 160zł i wymiana 300zł.
W zależności od momentu silnika były dawane słabsze (tańsze) konwertery lub mocniejsze. Do silnika 233KM ASB dedykowany był Z110, a że mam program wgrany, wziąłem nieznacznie mocniejszy Y110.

michal_sk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 77
Rejestracja: 18 kwie 2017, 00:39
Lokalizacja: JC

Post autor: michal_sk » 08 mar 2019, 07:09

mrr pisze: Konwerter jak pada to czuć już przy niższych prędkościach i bardziej jak się jeszcze skrzynia nie rozgrzeje. Po rozgrzaniu oleju w skrzyni, objawy uszkodzenia konwertera są często mniejsze lub znikają.
To już nic nie wiem w takim razie, bo tam gdzie wczoraj byłem mówili, że objawy nasilają się po rozgrzaniu oleju. A u mnie również delikatnie falują (100-200 rpm) obroty na zimno.

michal23031989
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 10 mar 2019, 19:05
Lokalizacja: Ozorków

[ TIP+Q] Drgania podczas jazdy Audi A6 C6 3.0 Quattro

Post autor: michal23031989 » 10 mar 2019, 19:21

Cześć wszystkim. Piszę do Was szukając pomocy. Posiadam Audi A6 C6 3.0 TDI Quattro 2005 r (rok modelowy 2006). Podczas jazdy na niskich obrotach pomiędzy 1200 a 1800 obrotów wciskam delikatnie gaz żeby przyspieszyć i wtedy całe auto zaczyna drgać. Problem nie występuje powyżej 2000 obrotów. Na zimnym silniku problem praktycznie nie występuje. Najgorzej jest gdy auto jest w pełni rozgrzane. Do tej pory wymieniłem poduszki, olej w skrzyni, podmieniane były półosie i przeguby z innego auta, regenerowany i wyważany wał. Najświeższe diagnozy od dwóch różnych mechaników to:
1. skrzynia biegów
2. skrzynka rozdzielacza napędu (to można podobno sprawdzić odłączając pewne wtyczki co spowoduje rozłączenie napędu quattro)
Jeśli macie jakieś pomysły co to może być to pomóżcie. Będę wdzięczny bo na chwilę obecną nie odczuwam komfortu z jazdy...

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 10 mar 2019, 20:36

Wygląda na uszkodzony konwerter. Nie falują Ci obroty podczas jazdy ze stałą prędkością? Sprawdź też luz na flanszach wychodzących ze skrzyni. Cały ten temat dotyczy właśnie dziwnych drgań i chyba to jest przyczyną.

Od tego mechanika, który kazał Ci odłączyć 'pewne' wtyczki od napędu, to uciekaj jak najszybciej :p. W quattro nie ma żadnych wtyczek, ponieważ to napęd czysto mechaniczny i stały.

Post został dołączony do tego tematu, bo jest bardzo podobny :).

michal23031989
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 10 mar 2019, 19:05
Lokalizacja: Ozorków

Post autor: michal23031989 » 11 mar 2019, 10:36

Falowania ze stała prędkością nie ma. Na wolnych obrotach tez nie ma falowania. Jak zdiagnozować ten konwerter ? Sam bede w stanie to zrobic ?
P.S. Dziekuje za szybka odpowiedz

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 11 mar 2019, 19:45

Jeśli nie ma falowania, to konwerter jest dobry. Sprawdź te flansze skrzyni.

Awatar użytkownika
repek92
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2524
Rejestracja: 23 lip 2013, 23:55
Imię: Marcin
Rocznik: 2003
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: repek92 » 11 mar 2019, 20:37

Dołączę sie z pytaniem. Kolega ma błąd związany z konwerterem różnica obrotów cos podobnego. Noe pamiętam dokładnie. Obroty nie faluja podczas jazdy
Lektorzy, nagrania: multifonika.net

michal23031989
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 10 mar 2019, 19:05
Lokalizacja: Ozorków

Post autor: michal23031989 » 11 mar 2019, 20:56

Jeszcze szybkie pytanko. Sprawdzę to kładąc sie pod auto czy muszę jechac do mechanika na podnośnik?

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 11 mar 2019, 22:51

Trzeba zdjąć przynajmniej osłonę silnika, aby dobrze 'pomacać' :p.

michal_sk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 77
Rejestracja: 18 kwie 2017, 00:39
Lokalizacja: JC

Post autor: michal_sk » 12 mar 2019, 13:31

Po wyważeniu wału na samochodzie jest duuuuuża poprawa. Podobno całkiem nieźle wibrował a był wyważany w zeszłym roku przy regeneracji, ale na stole.
Zniknęły wibracje w zakresie 70-120 km/h, ale niestety nadal wibruje przy 140+

Podczas tej operacji panowie zauważyli, że wibrują tylne koła i nasila się to właśnie przy tych 140
Pojechałem od razu na wulkanizacje, żeby zamienić koła przód z tyłem. Okazało się, że przednie koła na tylnej osi zachowują się tak samo. Wulkanizator stwierdził, że jest problem z centrowaniem.
Po wielu próbach udało się osiągnąć w miarę zadowalający rezultat.
Po pracy pojade na kawałek równej drogi weryfikować czy jest poprawa.

W moim przypadku problem raczej namierzony, po dokładniejszym wycentrowaniu kół zniknęło 95% wibracji. Także niebawem wrzucam letni zestaw, robię swap tylnych hamulców na 330mm i mam nadzieję, że będzie spokój.

Luz na prawej flanszy nie ma wpływu na te wibracje. Miałem okazję poobserwować z kanału po rozpędzeniu się do tych 140 km/h i półoś sztywno pracuje.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja