Drgania-wibracje na nadwoziu
Na samochód trafiły na przód nowe łożyska FAG, nowe piasty MAPCO, nowe tarcze ZIMMERMANN 360mm + zaciski z A8
Efekt - redukcja wibracji o ok. 30%, brak wibracji podczas hamowania. Na tym zestawie hamulce żyleta a jeszcze nie dotarty.
Po wymianie poduszek pod skrzynią teraz zauważyłem, że stojąc np. na światłach na "D" z naciśniętym hamulcem mocno są przenoszone wibracje silnika.
Co dalej wymieniać
? Poduszki silnika ? tuleje pionowe sanek ?
[ Dodano: 2019-03-04, 09:49 ]
mat1324, czy u Ciebie jest już takie zawieszenie ASB jak poniżej ?
Efekt - redukcja wibracji o ok. 30%, brak wibracji podczas hamowania. Na tym zestawie hamulce żyleta a jeszcze nie dotarty.
Po wymianie poduszek pod skrzynią teraz zauważyłem, że stojąc np. na światłach na "D" z naciśniętym hamulcem mocno są przenoszone wibracje silnika.
Co dalej wymieniać

[ Dodano: 2019-03-04, 09:49 ]
mat1324, czy u Ciebie jest już takie zawieszenie ASB jak poniżej ?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Dziś byłem u skrzyniarzy (https://www.autojozefow.pl/)
Stwierdzili, że skrzynia ładnie pracuje, ale te wibracje mogą być od konwertera.
Zaciekawiło mnie, że nie zalecają regeneracji w tym modelu i montują tylko nowe - koszt ok 2800
Dostałem właśnie oferte od dystrybutora ZF - nowy konwerter 830 euro netto
Stwierdzili, że skrzynia ładnie pracuje, ale te wibracje mogą być od konwertera.
Zaciekawiło mnie, że nie zalecają regeneracji w tym modelu i montują tylko nowe - koszt ok 2800

Dostałem właśnie oferte od dystrybutora ZF - nowy konwerter 830 euro netto
Ostatnio zmieniony 08 mar 2019, 16:14 przez michal_sk, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 28
- Rejestracja: 09 mar 2018, 22:50
- Imię: Maro
- Rocznik: 2015
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 320KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
Ja u siebie wymieniłem konwerter na nowy. Drgania przy prędkości 130-140 km/h zostały bez zmianmichal_sk pisze:Dziś byłem u skrzyniarzy (https://www.autojozefow.pl/)
Stwierdzili, że skrzynia ładnie pracuje, ale te wibracje mogą być od konwertera.
Zaciekawiło mnie, że nie zalecają regeneracji w tym modelu i montują tylko nowe - koszt ok 2800

Co się zmieniło:
Wcześniej jak jechałem wolno (obroty 1500-1800) i puściłem gaz to miałem na zimnym falowanie obrotów tak ok 100-180 obrotów. Po wymianie konwertera efekt zniknął 100%, wreszcie nie faluje obrotami. Dodatkowo skrzynia teraz zmienia biegi płynniej, bez poszarpnięć jak wcześniej. Konwerter jak pada to czuć już przy niższych prędkościach i bardziej jak się jeszcze skrzynia nie rozgrzeje. Po rozgrzaniu oleju w skrzyni, objawy uszkodzenia konwertera są często mniejsze lub znikają.
Apropo kosztów konwertera:
Na wymianę kupiłem nowy konwerter ZF model Y110 (najmocniejszy, po fabrycznej regeneracji ZF) ok 2300,- olej 7litrów 400zł, uszczelkę, obejmę to kolejne 160zł i wymiana 300zł.
W zależności od momentu silnika były dawane słabsze (tańsze) konwertery lub mocniejsze. Do silnika 233KM ASB dedykowany był Z110, a że mam program wgrany, wziąłem nieznacznie mocniejszy Y110.
To już nic nie wiem w takim razie, bo tam gdzie wczoraj byłem mówili, że objawy nasilają się po rozgrzaniu oleju. A u mnie również delikatnie falują (100-200 rpm) obroty na zimno.mrr pisze: Konwerter jak pada to czuć już przy niższych prędkościach i bardziej jak się jeszcze skrzynia nie rozgrzeje. Po rozgrzaniu oleju w skrzyni, objawy uszkodzenia konwertera są często mniejsze lub znikają.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 6
- Rejestracja: 10 mar 2019, 19:05
- Lokalizacja: Ozorków
[ TIP+Q] Drgania podczas jazdy Audi A6 C6 3.0 Quattro
Cześć wszystkim. Piszę do Was szukając pomocy. Posiadam Audi A6 C6 3.0 TDI Quattro 2005 r (rok modelowy 2006). Podczas jazdy na niskich obrotach pomiędzy 1200 a 1800 obrotów wciskam delikatnie gaz żeby przyspieszyć i wtedy całe auto zaczyna drgać. Problem nie występuje powyżej 2000 obrotów. Na zimnym silniku problem praktycznie nie występuje. Najgorzej jest gdy auto jest w pełni rozgrzane. Do tej pory wymieniłem poduszki, olej w skrzyni, podmieniane były półosie i przeguby z innego auta, regenerowany i wyważany wał. Najświeższe diagnozy od dwóch różnych mechaników to:
1. skrzynia biegów
2. skrzynka rozdzielacza napędu (to można podobno sprawdzić odłączając pewne wtyczki co spowoduje rozłączenie napędu quattro)
Jeśli macie jakieś pomysły co to może być to pomóżcie. Będę wdzięczny bo na chwilę obecną nie odczuwam komfortu z jazdy...
1. skrzynia biegów
2. skrzynka rozdzielacza napędu (to można podobno sprawdzić odłączając pewne wtyczki co spowoduje rozłączenie napędu quattro)
Jeśli macie jakieś pomysły co to może być to pomóżcie. Będę wdzięczny bo na chwilę obecną nie odczuwam komfortu z jazdy...
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Wygląda na uszkodzony konwerter. Nie falują Ci obroty podczas jazdy ze stałą prędkością? Sprawdź też luz na flanszach wychodzących ze skrzyni. Cały ten temat dotyczy właśnie dziwnych drgań i chyba to jest przyczyną.
Od tego mechanika, który kazał Ci odłączyć 'pewne' wtyczki od napędu, to uciekaj jak najszybciej
. W quattro nie ma żadnych wtyczek, ponieważ to napęd czysto mechaniczny i stały.
Post został dołączony do tego tematu, bo jest bardzo podobny
.
Od tego mechanika, który kazał Ci odłączyć 'pewne' wtyczki od napędu, to uciekaj jak najszybciej

Post został dołączony do tego tematu, bo jest bardzo podobny

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 6
- Rejestracja: 10 mar 2019, 19:05
- Lokalizacja: Ozorków
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 6
- Rejestracja: 10 mar 2019, 19:05
- Lokalizacja: Ozorków
Po wyważeniu wału na samochodzie jest duuuuuża poprawa. Podobno całkiem nieźle wibrował a był wyważany w zeszłym roku przy regeneracji, ale na stole.
Zniknęły wibracje w zakresie 70-120 km/h, ale niestety nadal wibruje przy 140+
Podczas tej operacji panowie zauważyli, że wibrują tylne koła i nasila się to właśnie przy tych 140
Pojechałem od razu na wulkanizacje, żeby zamienić koła przód z tyłem. Okazało się, że przednie koła na tylnej osi zachowują się tak samo. Wulkanizator stwierdził, że jest problem z centrowaniem.
Po wielu próbach udało się osiągnąć w miarę zadowalający rezultat.
Po pracy pojade na kawałek równej drogi weryfikować czy jest poprawa.
W moim przypadku problem raczej namierzony, po dokładniejszym wycentrowaniu kół zniknęło 95% wibracji. Także niebawem wrzucam letni zestaw, robię swap tylnych hamulców na 330mm i mam nadzieję, że będzie spokój.
Luz na prawej flanszy nie ma wpływu na te wibracje. Miałem okazję poobserwować z kanału po rozpędzeniu się do tych 140 km/h i półoś sztywno pracuje.
Zniknęły wibracje w zakresie 70-120 km/h, ale niestety nadal wibruje przy 140+
Podczas tej operacji panowie zauważyli, że wibrują tylne koła i nasila się to właśnie przy tych 140
Pojechałem od razu na wulkanizacje, żeby zamienić koła przód z tyłem. Okazało się, że przednie koła na tylnej osi zachowują się tak samo. Wulkanizator stwierdził, że jest problem z centrowaniem.
Po wielu próbach udało się osiągnąć w miarę zadowalający rezultat.
Po pracy pojade na kawałek równej drogi weryfikować czy jest poprawa.
W moim przypadku problem raczej namierzony, po dokładniejszym wycentrowaniu kół zniknęło 95% wibracji. Także niebawem wrzucam letni zestaw, robię swap tylnych hamulców na 330mm i mam nadzieję, że będzie spokój.
Luz na prawej flanszy nie ma wpływu na te wibracje. Miałem okazję poobserwować z kanału po rozpędzeniu się do tych 140 km/h i półoś sztywno pracuje.