Brak możliwości adaptacji zawieszenia oraz błędy czujników
- k.czarnecki
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 5
- Rejestracja: 08 lis 2012, 16:30
- Lokalizacja: Valencia
Brak możliwości adaptacji zawieszenia oraz błędy czujników
Witam wszystkich.
Mam problem z moim autkiem, z którym już od miesiąca się borykam.
Dzięki waszym postom udało mi się rozwiązać kilka problemów, ale pozostają takie, z którymi jeszcze nie dałem sobie rady. Przeczytałem większość postów na forum i na innych forach w językach polskim, angielskim, hiszpańskim i rosyjskim, ale nadal szukam podpowiedzi. Może to dlatego że auto było uderzone od spodu w prawe koło. Musiałem wymienić kompresor zawieszenia (posiadam 2 rozdzielacze z czujnikiem G291) i zerwało mi kilka kabelków, które naprawiłem.
Po sprawdzeniu VCDSem i próbie adaptacji pozostają mi następujące błędy i oczywiście nie udaje się przeprowadzić adaptacji wg standardowego opisu (Chanel 01, 02, 03, 04 wyswietlają przez pół sekundy tekst na zielono i następnie Error)
01437 - Control Position not Learned
005 - No or Incorrect Basic Setting / Adaptation - MIL ON
01772 - Signal from Level Control Pressure Sensor (G291)
010 - Open or Short to Plus
00140 - Right Front Body Acceleration Sensor (G342)
006 - Short to Plus - MIL ON
00143 - Right Front Dampening Adjustment Valve (N337)
011 - Open Circuit - MIL ON
01773 - Level Control Accumulator Valve (N311)
011 - Open Circuit
oraz błąd ABS
01486 - System Function Test Activated
000 - -
Auto stoi podniesione i trzyma ciśnienie, ale wyłączona jest możliwość regulacji wysokości (wszystko na szaro / w Setup też)
Od czego tu zacząć?
Co mogę jeszcze dodać to to, że sprawdzilem wtyczki od N337 i kable dochodzące do niego mają jakby zwarcie, a sam zawór/czujnik ma około 5 ohm...czy to ma jakieś znaczenie
Mam problem z moim autkiem, z którym już od miesiąca się borykam.
Dzięki waszym postom udało mi się rozwiązać kilka problemów, ale pozostają takie, z którymi jeszcze nie dałem sobie rady. Przeczytałem większość postów na forum i na innych forach w językach polskim, angielskim, hiszpańskim i rosyjskim, ale nadal szukam podpowiedzi. Może to dlatego że auto było uderzone od spodu w prawe koło. Musiałem wymienić kompresor zawieszenia (posiadam 2 rozdzielacze z czujnikiem G291) i zerwało mi kilka kabelków, które naprawiłem.
Po sprawdzeniu VCDSem i próbie adaptacji pozostają mi następujące błędy i oczywiście nie udaje się przeprowadzić adaptacji wg standardowego opisu (Chanel 01, 02, 03, 04 wyswietlają przez pół sekundy tekst na zielono i następnie Error)
01437 - Control Position not Learned
005 - No or Incorrect Basic Setting / Adaptation - MIL ON
01772 - Signal from Level Control Pressure Sensor (G291)
010 - Open or Short to Plus
00140 - Right Front Body Acceleration Sensor (G342)
006 - Short to Plus - MIL ON
00143 - Right Front Dampening Adjustment Valve (N337)
011 - Open Circuit - MIL ON
01773 - Level Control Accumulator Valve (N311)
011 - Open Circuit
oraz błąd ABS
01486 - System Function Test Activated
000 - -
Auto stoi podniesione i trzyma ciśnienie, ale wyłączona jest możliwość regulacji wysokości (wszystko na szaro / w Setup też)
Od czego tu zacząć?
Co mogę jeszcze dodać to to, że sprawdzilem wtyczki od N337 i kable dochodzące do niego mają jakby zwarcie, a sam zawór/czujnik ma około 5 ohm...czy to ma jakieś znaczenie
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 512
- Rejestracja: 15 cze 2011, 08:07
- Imię: Jacek
- Rocznik: 2000
- Moje auto: Allroad C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI 155KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kozienice
nie wyuczona pozycja nie da się przeprowadzić adaptacji dlatego że występują błędy. naprawiłeś wiązkę ale nie prawidłowo. pomyliłeś przewody jeśli masz zwarcie. teraz tak w którym miejscu została zerwana wiązka?
zdejmij nadkole i odepnij od kompresora wtyczkę oraz od czujników przysieszenia mas, wysokości nadwozia, oraz tłumienia drgań i zobacz przejścia jeśli będą to na bank pozamieniałeś przewody. jutro zerknę o co chodzi z przewodami i ci wyślę co dokładnie i gdzie i jak powinno być podłączone.
zdejmij nadkole i odepnij od kompresora wtyczkę oraz od czujników przysieszenia mas, wysokości nadwozia, oraz tłumienia drgań i zobacz przejścia jeśli będą to na bank pozamieniałeś przewody. jutro zerknę o co chodzi z przewodami i ci wyślę co dokładnie i gdzie i jak powinno być podłączone.
oprócz tego co nie mam to mam wszystko i
tu już nie ma nic do roboty
----------------------------------------------
CCCO 2015
kolejne nieuki nauczam jazdy po naszemu
tu już nie ma nic do roboty

----------------------------------------------
CCCO 2015
kolejne nieuki nauczam jazdy po naszemu

- k.czarnecki
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 5
- Rejestracja: 08 lis 2012, 16:30
- Lokalizacja: Valencia
Sprawdzałem wczoraj okablowanie.
Zacząłem od czujnika przyspieszenia (G342) 4F0 907 651.
![Obrazek]()
Po jego odkręceniu i odłączeniu wszedłem w 34-Level control - Measured value.
W grupie 012 otrzymałem wyniki 0V i 0,02V.
Po ponownym podłączeniu czujnika do wiązki, w grupie 012 otrzymałem 4 wyniki:
2,48V - (pomiędzy:4,20V i 4,85) - 2,5V - 5,00V
Po kolejnych testach, przy zmianie położenia czyjnika nie było zmian wartości, a z tego co wiem to w zależności od położenia sensora ma on pokazywać wartości między 1,5V a 2,5V.
Wniosek: Czujnik G342 jest uszkodzony.
Kable, które zostały zerwane to:
![Obrazek]()
- wtyczka wiązki od zaworu N111 sprężarki (błędów brak)
![Obrazek]()
![Obrazek]()
- wtyczka wiązki od czujnika temperatury G290 (błędów brak)
- wtyczka wiązki, która idzie razem z kablami do kompresora, ale nie jest do niego podłączona - jest tam przedłużona i idzie dalej.
![Obrazek]()
- jeden przewód (z 3) od wiązki czujnika położenia-wysokości (błędów brak)
![Obrazek]()
- wtyczka od amortyzatora czujnik N337 (pokazuje błąd) - tak jak już pisałem wcześniej przy sprawdzaniu kabli od strony wiązki mam przejście między dwoma przewodami, a między przewodami czujnkia ok 5 Ohm.
Zacząłem od czujnika przyspieszenia (G342) 4F0 907 651.
Po jego odkręceniu i odłączeniu wszedłem w 34-Level control - Measured value.
W grupie 012 otrzymałem wyniki 0V i 0,02V.
Po ponownym podłączeniu czujnika do wiązki, w grupie 012 otrzymałem 4 wyniki:
2,48V - (pomiędzy:4,20V i 4,85) - 2,5V - 5,00V
Po kolejnych testach, przy zmianie położenia czyjnika nie było zmian wartości, a z tego co wiem to w zależności od położenia sensora ma on pokazywać wartości między 1,5V a 2,5V.
Wniosek: Czujnik G342 jest uszkodzony.
Kable, które zostały zerwane to:
- wtyczka wiązki od zaworu N111 sprężarki (błędów brak)
- wtyczka wiązki od czujnika temperatury G290 (błędów brak)
- wtyczka wiązki, która idzie razem z kablami do kompresora, ale nie jest do niego podłączona - jest tam przedłużona i idzie dalej.
- jeden przewód (z 3) od wiązki czujnika położenia-wysokości (błędów brak)
- wtyczka od amortyzatora czujnik N337 (pokazuje błąd) - tak jak już pisałem wcześniej przy sprawdzaniu kabli od strony wiązki mam przejście między dwoma przewodami, a między przewodami czujnkia ok 5 Ohm.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 512
- Rejestracja: 15 cze 2011, 08:07
- Imię: Jacek
- Rocznik: 2000
- Moje auto: Allroad C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI 155KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kozienice
fajnie dzięki za dokumentację foto
ale,
G342 to czujnik mierzący przyspieszenia mas resorowanych przytwierdzony do podwozia i na postoju to ty go nie sprawdzisz a więc twój wniosek nie do końca jest dobry mówiąc że czujnik jest zepsuty.
zawór sprężarki 2 przewody OK,
zespół zaworów (to ten z kolorowymi wężykami) jeśłi nie pozamieniałeś przewodów w przeciwnym razie byłby błąd to też OK,
brązowa kostka to zasilanie sprężarki czyli czerwono biały i brązowy, OK
wtyczka od sensora G290 2 przewody OK
wtyczko na dole obok zespołu zaworów pod spodem to przewody do przekaźnika załączającego sprężarkę 2 przewody OK,
pisząc ok mam na myśłi to że są tylko 2 przewody i że nie zamieniłeś ich raczej miejscami
czujnik wysokości zawieszenia 3 przewody sygnał masa i plus też nie da się tego pomylić
OK
No i na koniec 2 przewody niby nic sygnał tłumienia a mówię ci tu masz zwarcie w kostce bo ze zdjęcia wnioskuję że był uszkodozona. Obetnij tą kostkę, jeśli jest to od strony wiązki, trzeba zastąpić reperturką, bądź podobną o tym samym numerze, jeśli byłą oberwana od strony amortyzatora znajdź stary klocek hamulcowy tam jest ta kostka przylutuj zaizoluj i podłącz działać będzie. Gorzej jeśłi nie wtedy reperturka samego czujnika i też będzie działać.
zrób jeszcze zdjęcie samej kostki złączonej przy amorze tak żeby było widać dlaczego kostka nie siedzi na miejscu.

G342 to czujnik mierzący przyspieszenia mas resorowanych przytwierdzony do podwozia i na postoju to ty go nie sprawdzisz a więc twój wniosek nie do końca jest dobry mówiąc że czujnik jest zepsuty.
zawór sprężarki 2 przewody OK,
zespół zaworów (to ten z kolorowymi wężykami) jeśłi nie pozamieniałeś przewodów w przeciwnym razie byłby błąd to też OK,
brązowa kostka to zasilanie sprężarki czyli czerwono biały i brązowy, OK
wtyczka od sensora G290 2 przewody OK
wtyczko na dole obok zespołu zaworów pod spodem to przewody do przekaźnika załączającego sprężarkę 2 przewody OK,
pisząc ok mam na myśłi to że są tylko 2 przewody i że nie zamieniłeś ich raczej miejscami

czujnik wysokości zawieszenia 3 przewody sygnał masa i plus też nie da się tego pomylić

No i na koniec 2 przewody niby nic sygnał tłumienia a mówię ci tu masz zwarcie w kostce bo ze zdjęcia wnioskuję że był uszkodozona. Obetnij tą kostkę, jeśli jest to od strony wiązki, trzeba zastąpić reperturką, bądź podobną o tym samym numerze, jeśli byłą oberwana od strony amortyzatora znajdź stary klocek hamulcowy tam jest ta kostka przylutuj zaizoluj i podłącz działać będzie. Gorzej jeśłi nie wtedy reperturka samego czujnika i też będzie działać.
zrób jeszcze zdjęcie samej kostki złączonej przy amorze tak żeby było widać dlaczego kostka nie siedzi na miejscu.
oprócz tego co nie mam to mam wszystko i
tu już nie ma nic do roboty
----------------------------------------------
CCCO 2015
kolejne nieuki nauczam jazdy po naszemu
tu już nie ma nic do roboty

----------------------------------------------
CCCO 2015
kolejne nieuki nauczam jazdy po naszemu

- k.czarnecki
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 5
- Rejestracja: 08 lis 2012, 16:30
- Lokalizacja: Valencia
Czujnik G342 sprawdziłem w sposób podany na stronie www.audi-portal.com
![Obrazek]()
Według nich można tak sprawdzić. Z tego powodu napisałem, że jest do wymiany. Za kilka dni będę miał drugi do podmiany to jeszcze raz sprawdzę wg tego sposobu.G342 - Body acceleration sender front right.
Fitting location:
- The sender is located in the wheel housing at the top right, next to the suspension strut - see diagram, item 2.
- Connector for sender - see diagram, item 1.
Mechanical attachment and fitting position.
The fitting position defines the direction of measurement. Oblique angled sensors measure not only acceleration in the vertical axis but also longitudinal and transverse acceleration.
This may result in signal corruption and impairment of the damper control.
Pay particular attention to ensuring the fitting position is correct.
Rough function test
In measured value block 12 the output signal of the sender can be read.
* Detach sender from bracket and rotate it in different directions.
* If the connector of the vehicle body acceleration sensor is pointing downwards, measured value block 12 should show a signal voltage of DC 2.5V.
* If the connector of the vehicle body acceleration sensor is horizontal, measured value block 12 should show a signal voltage of DC 1.56 V.
* If the connector of the vehicle body acceleration sensor is pointing upwards, measured value block 12 should show a signal voltage of DC 1V.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 512
- Rejestracja: 15 cze 2011, 08:07
- Imię: Jacek
- Rocznik: 2000
- Moje auto: Allroad C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI 155KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kozienice
ok zgodzę się, ale nie jak napisałeś wyżej, że odłączasz kostkę podpinasz znowu odpinasz przekręcasz i znowu podpinasz. odkręcasz od uchwytu i obracasz sprawdzając napięcie ok.
jakie masz teraz w grupie 34 błędy?
aha jakby był rzeczywiście walnięty i musiałbyś kupić to kup 3g0 są tańsze niż 4f0
a to samo
a jeszcze odnośnie tej wiązki która idzie obok sprężarki i idzie dalej, jest to część wiązki prawej strony do podłączeniu czujnika odpowiedzialnego za odpalenie poduszki bezpieczeństwa, airbag się nie świeci to dobrze zrobiłeś jeśli się świeci to źle zrobiłeś, 2 przewody
domyśłam się że jest ok.
jakie masz teraz w grupie 34 błędy?
aha jakby był rzeczywiście walnięty i musiałbyś kupić to kup 3g0 są tańsze niż 4f0

a jeszcze odnośnie tej wiązki która idzie obok sprężarki i idzie dalej, jest to część wiązki prawej strony do podłączeniu czujnika odpowiedzialnego za odpalenie poduszki bezpieczeństwa, airbag się nie świeci to dobrze zrobiłeś jeśli się świeci to źle zrobiłeś, 2 przewody

oprócz tego co nie mam to mam wszystko i
tu już nie ma nic do roboty
----------------------------------------------
CCCO 2015
kolejne nieuki nauczam jazdy po naszemu
tu już nie ma nic do roboty

----------------------------------------------
CCCO 2015
kolejne nieuki nauczam jazdy po naszemu

- k.czarnecki
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 5
- Rejestracja: 08 lis 2012, 16:30
- Lokalizacja: Valencia
Airbag nie świeci się, więc jest ok.
Co do testowanego G342 to tak jak napisałem odłączyłem go tylko raz i podłączyłem, a potem tylko nim obracałem
Niestety nie było zmian w wartościach, więc obróciłem go 0 180°, zacząłem od początu uruchomiłem silnik wykonałem test w grupie 012 i dalej nic
Aktualnie 4 błędy są te same:
01437 - Control Position not Learned
005 - No or Incorrect Basic Setting / Adaptation - MIL ON
01772 - Signal from Level Control Pressure Sensor (G291)
010 - Open or Short to Plus
00143 - Right Front Dampening Adjustment Valve (N337)
011 - Open Circuit - MIL ON
01773 - Level Control Accumulator Valve (N311)
011 - Open Circuit
a zmienił się lekko 1
00140 - Right Front Body Acceleration Sensor (G342)
XXX - Open or Short to Plus - Intermittent (nie zapisałem niestety dokładnie
)
Sprawdzę/wymienie wtyczki może faktycznie tam tkwi problem.
Więcej pod spodem nie widać problemów.
Może uzupełnie nieco informacje o stanie w jakim się znajdował Allroad.
Mogą te problemy wynikać z kabelków które idą do sterownika?
Co do testowanego G342 to tak jak napisałem odłączyłem go tylko raz i podłączyłem, a potem tylko nim obracałem

Niestety nie było zmian w wartościach, więc obróciłem go 0 180°, zacząłem od początu uruchomiłem silnik wykonałem test w grupie 012 i dalej nic

Aktualnie 4 błędy są te same:
01437 - Control Position not Learned
005 - No or Incorrect Basic Setting / Adaptation - MIL ON
01772 - Signal from Level Control Pressure Sensor (G291)
010 - Open or Short to Plus
00143 - Right Front Dampening Adjustment Valve (N337)
011 - Open Circuit - MIL ON
01773 - Level Control Accumulator Valve (N311)
011 - Open Circuit
a zmienił się lekko 1
00140 - Right Front Body Acceleration Sensor (G342)
XXX - Open or Short to Plus - Intermittent (nie zapisałem niestety dokładnie

Sprawdzę/wymienie wtyczki może faktycznie tam tkwi problem.
Więcej pod spodem nie widać problemów.
Może uzupełnie nieco informacje o stanie w jakim się znajdował Allroad.
Mogą te problemy wynikać z kabelków które idą do sterownika?
Ostatnio zmieniony 19 lis 2012, 22:35 przez k.czarnecki, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 512
- Rejestracja: 15 cze 2011, 08:07
- Imię: Jacek
- Rocznik: 2000
- Moje auto: Allroad C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI 155KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kozienice
jak najbardziej.
jeśli wymieniałeś sprężarkę z zespołem zaworów to może trafiłeś na uszkodzony zestaw zaworów. będziesz musiał podstawić swój stary o ile nie jest rozwalony.
01772 - Signal from Level Control Pressure Sensor (G291)
010 - Open or Short to Plus
w tym wypadku raczej chodzi o wtyczkę - ale też może chodzić o sam zawór tłumienia, najpierw zobacz wtyczkę
00143 - Right Front Dampening Adjustment Valve (N337)
011 - Open Circuit - MIL ON
jak na samej górze
01773 - Level Control Accumulator Valve (N311)
011 - Open Circuit
to może jest sygnał niezrozumiały (sporadyczny) czy stały?, bo jeśli stały to może jednak ze wskazaniem na uszkodzony
a zmienił się lekko 1
00140 - Right Front Body Acceleration Sensor (G342)
XXX - Intermittent (nie zapisałem niestety dokładnie )
jeśli wymieniałeś sprężarkę z zespołem zaworów to może trafiłeś na uszkodzony zestaw zaworów. będziesz musiał podstawić swój stary o ile nie jest rozwalony.
01772 - Signal from Level Control Pressure Sensor (G291)
010 - Open or Short to Plus
w tym wypadku raczej chodzi o wtyczkę - ale też może chodzić o sam zawór tłumienia, najpierw zobacz wtyczkę
00143 - Right Front Dampening Adjustment Valve (N337)
011 - Open Circuit - MIL ON
jak na samej górze
01773 - Level Control Accumulator Valve (N311)
011 - Open Circuit
to może jest sygnał niezrozumiały (sporadyczny) czy stały?, bo jeśli stały to może jednak ze wskazaniem na uszkodzony
a zmienił się lekko 1
00140 - Right Front Body Acceleration Sensor (G342)
XXX - Intermittent (nie zapisałem niestety dokładnie )
oprócz tego co nie mam to mam wszystko i
tu już nie ma nic do roboty
----------------------------------------------
CCCO 2015
kolejne nieuki nauczam jazdy po naszemu
tu już nie ma nic do roboty

----------------------------------------------
CCCO 2015
kolejne nieuki nauczam jazdy po naszemu

- k.czarnecki
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 5
- Rejestracja: 08 lis 2012, 16:30
- Lokalizacja: Valencia
Uderzenie było na tyle mocne że pękł wahacz i prawdopodobnie skrzywiła się prawa półośka, pękła tarcza hamulcowa, a koło wbiło się nieznacznie w ścianę grodziową (nogi pasażera).
Pękł tam plastik mocujący bezpieczniki do karoserii. Strzeliły poduszki. Błotnik do wymiany. Kilka kabelków przerwanych + kompresor do wymiany, więc biedaczek leżał na brzuchu.
Allroad wylądował na ramie i dostał przeszczep małego fragmentu karoserii (na przeciwko nóg pasażera).
Po naprawie blacharskiej, wymianie deski z airbagiem, włożeniu nowych części i uruchomieniu nie chciał się podnieść. Wykasowanie błędów od razu pomogło i podniósł się.
Mimo iż wywalał następujące błędy (foto) podnosił się i opuszczał bez problemów.
![Obrazek]()
Odebrałem autko od blacharza i bez problemu dotarłem do domu. Niestety na drugi dzień spadł deszcz i po przejechaniu kilkunastu kilometrów zaparkowałem na parkingu przed supermarketem. Po uruchomieniu silnika i przejechaniu kilku metrów auto opadło "na brzuch". Laweta i do domu
W domu po wyschnięciu samochodu skasowałem błędy i znów auto "ożyło" i mogłem podnosić je i opuszczać mimo iż błędy były te same jak na początku (na zdjęciu). Założyłem, że problem na 100% tkwi w złej izolacji i niedobrego połączenia przewodów. Wziąłem więc lutownice w ręce i do dzieła. Pozakładałem koszulki termokurczliwe, niektóre miejsca zasilikonowałem i na koniec zrobiłem osłony z taśmy izolacyjnej. Przy okazji znalazłem przerwany przewód i także go naprawiłem. Złożyłem wszystko, uruchomiłem i dalej podnosił się i opuszczał, ale niestety pokazywał błędy jak ze zdjęcia, chociaż jeden błąd 01769 został skasowany.
Po wejściu w Adaptację i próbie sprawdzenia wartości w grupie od 001 do 004 (adaptacja wysokości) od razu przy odczycie wyświetlił mi się Error i następnie zostały błędy jak na początku postu. Zniknęła także możliwość ręcznego ustawienia wysokości - wszystko jest wyłączone (na szaro), a na wyświetlaczu pozycja LIFT, ale wg mnie stoi na standard. Oczywiście samochód sam się poziomuje, tzn. sprężarka włącza się lub zawór wypuszcza powietrze w zależności od ukształtowania terenu. Kasowanie błędów odblokowuje możliwość ręcznej zmiany wysokości (napisy na biało), ale tylko na 1 sekundę i powracają błędy.
Tak to mniej więcej wyglądało.
Pozostają mi jeszcze 2 problemy ale nie wiem czy to ma związek.
- wyświetla się informacja o zużytych klockach hamulcowych, a wyglądają na dość grube.
- mimo iż nie ma zaciągniętego hamulca ręcznego podczas jazdy daje znak o jeździe z zaciągniętym hamulcem
Pękł tam plastik mocujący bezpieczniki do karoserii. Strzeliły poduszki. Błotnik do wymiany. Kilka kabelków przerwanych + kompresor do wymiany, więc biedaczek leżał na brzuchu.
Allroad wylądował na ramie i dostał przeszczep małego fragmentu karoserii (na przeciwko nóg pasażera).
Po naprawie blacharskiej, wymianie deski z airbagiem, włożeniu nowych części i uruchomieniu nie chciał się podnieść. Wykasowanie błędów od razu pomogło i podniósł się.
Mimo iż wywalał następujące błędy (foto) podnosił się i opuszczał bez problemów.
Odebrałem autko od blacharza i bez problemu dotarłem do domu. Niestety na drugi dzień spadł deszcz i po przejechaniu kilkunastu kilometrów zaparkowałem na parkingu przed supermarketem. Po uruchomieniu silnika i przejechaniu kilku metrów auto opadło "na brzuch". Laweta i do domu

Po wejściu w Adaptację i próbie sprawdzenia wartości w grupie od 001 do 004 (adaptacja wysokości) od razu przy odczycie wyświetlił mi się Error i następnie zostały błędy jak na początku postu. Zniknęła także możliwość ręcznego ustawienia wysokości - wszystko jest wyłączone (na szaro), a na wyświetlaczu pozycja LIFT, ale wg mnie stoi na standard. Oczywiście samochód sam się poziomuje, tzn. sprężarka włącza się lub zawór wypuszcza powietrze w zależności od ukształtowania terenu. Kasowanie błędów odblokowuje możliwość ręcznej zmiany wysokości (napisy na biało), ale tylko na 1 sekundę i powracają błędy.
Tak to mniej więcej wyglądało.
Pozostają mi jeszcze 2 problemy ale nie wiem czy to ma związek.
- wyświetla się informacja o zużytych klockach hamulcowych, a wyglądają na dość grube.
- mimo iż nie ma zaciągniętego hamulca ręcznego podczas jazdy daje znak o jeździe z zaciągniętym hamulcem
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 512
- Rejestracja: 15 cze 2011, 08:07
- Imię: Jacek
- Rocznik: 2000
- Moje auto: Allroad C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI 155KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kozienice
no to po kolei trzeba od początku tak napisać, widzisz kolego koło się cofnęło do środka z prawej strony, no a tam mamy proszę kolegi wejście wiązki świateł i kompresora przez gródź do środka dalej wiązka zchodzi na dół przy progu tam łączą się wiązki z wiązką wnętrza samochodu. tam zaglądałeś? może od tego miejsca trzeba było zacząć tzn pod schowkiem przy progu oględziny kostek, może coś w druciarski sposób zostało poklejone. zerknij tam i zobacz. po pracy wezmę wiązkę i krok po kroku ją prześwietlimy z tym co jest u ciebie, żona mnie ściga za tę wiązkę że kable do domu znoszę ale ci powiem co i jak i trzeba pokolei przewody prześwietlać, a swoją drogą tę kostkę o której pisałem bo robiłem to u kolegi ze Zwolenia on miał pourywane kostki z przodu od amorów i idealnie się spisały kostki od starych klocków hamulcowych od c6.miałem gości dlatego z tą wiązką tak nie wyskakiwałem ale teraz możemy to ogarnąć. tobie przyda się to napewno a i żona się ode mnie szybko odczepi także do jutra
oprócz tego co nie mam to mam wszystko i
tu już nie ma nic do roboty
----------------------------------------------
CCCO 2015
kolejne nieuki nauczam jazdy po naszemu
tu już nie ma nic do roboty

----------------------------------------------
CCCO 2015
kolejne nieuki nauczam jazdy po naszemu

Nie chcę otwierać nowego tematu więc się podłączę. Aktualnie mam w moim allroadzie wymontowany silnik - w remoncie. I tu mam pytanie - czy da radę podnieść samochód a dokładniej uruchomić kompresor bez silnika? Patrzyłem w schematy i jest on sterowany przez kontroler zawieszenia poprzez przekaźnik 643 w prawym podszybiu. Przekaźnik zwyczajnie zwiera szynę 30 do jednego z wejść silnika a drugi jest podpięty na stała do masy. Teoretycznie wystarczy zewrzeć styki przekaźnika i silnik kompresora się uruchomi. Ale czy tam nie ma po drodze jakiś zaworów które pozostają zamknięte przy wyłączonym silniku (zapłon włączony)?
Uprzedzając pytania - po co mi to skoro i tak nie ma silnika - samochód jest w tej chwili całkowicie opadnięty - stał kilka miesięcy. Chciałbym go trochę podnieść żeby miechy nie cierpiały już więcej.
Uprzedzając pytania - po co mi to skoro i tak nie ma silnika - samochód jest w tej chwili całkowicie opadnięty - stał kilka miesięcy. Chciałbym go trochę podnieść żeby miechy nie cierpiały już więcej.
A6 quattro S-Line 2,5 TDI AKN 1999r
A6 C6 Allroad 3.0 TDI ASB 2008r
A6 C6 Allroad 3.0 TDI ASB 2008r