[A6 C6] awaria pneumatyki
[A6 C6] awaria pneumatyki
Witam, mam problem z pneumatyką w A6 C6. Najpierw wyskoczył mi błąd pneumatyki, autem dało się jeździć, natomiast później było słychać warczenie kompresora, odłączyłem aku, podpiąłem ponownie. Problem ustał.
Po 10 minutach znów wyskoczył błąd.
Pojechałem do ASO, tam auto wisiało 6 godzin na podnosiku, stwierdzono, iż umarła pompa. Na dodatek frywolny pan z ASO spuścił powietrze z układu, pompa drugi raz nie napompowała i auto leży w garażu, bo trudno taką pozycję zawieszenia nazwać staniem...
Czy ktoś dysponuje katalogiem części? Mam nr VIN, niestety gość z działu części nie jest jakimś przyjaźnie nastawionym Panem, a nadętym bufonem, więc nie ułatwia mi poszukiwań nowej pompy..
Nazywaj poprawnie tematy zgodnie z Regulaminem stosując tagi!
Po 10 minutach znów wyskoczył błąd.
Pojechałem do ASO, tam auto wisiało 6 godzin na podnosiku, stwierdzono, iż umarła pompa. Na dodatek frywolny pan z ASO spuścił powietrze z układu, pompa drugi raz nie napompowała i auto leży w garażu, bo trudno taką pozycję zawieszenia nazwać staniem...
Czy ktoś dysponuje katalogiem części? Mam nr VIN, niestety gość z działu części nie jest jakimś przyjaźnie nastawionym Panem, a nadętym bufonem, więc nie ułatwia mi poszukiwań nowej pompy..
Nazywaj poprawnie tematy zgodnie z Regulaminem stosując tagi!
Ostatnio zmieniony 06 lut 2010, 17:15 przez kaloh1, łącznie zmieniany 1 raz.
jak to ujął Pan z ASO. Powietrze spuścili z układu bo taka jest procedura jednak pompa nie miała siły napompować układu ponownie. Pokazywał mi ciśnienia w układzie (ok 8 barów), ale auto nie wstawało.
Cena pompy w ASO to 5200 więc nie jestem pewien, czy to to samo.
Nie podnosi się obecnie ani trochę bo pali bezpieczniki 40 amperowe mając w układzie 88-90A średnio.
Po moim pytaniu, czy to norma, Pan elektryk stwierdził, że zdarza się i najlepszym na to sposobem jest zakup nowej pompy!!
Uwierzcie, że byłem gotów strzelić mu z liścia za taki tekst. Jeszcze kiedy spytałem, czy nie ma żadnego problemu teraz w tym, że będe jeździł z pustym układem, powiedzieli, że nie, bo to po prostu "pusta harmonijka". Czyli gdybym rozerwał jeszcze poduszki to od razu mieliby lepszy zarobek...
VIN: WAUZZZ4F35N123251
P.S.
Muszę jeszcze raz przejrzeć instrukcję, bo wydawało mi się, że sumiennie to czytałem...ech.
Cena pompy w ASO to 5200 więc nie jestem pewien, czy to to samo.
Nie podnosi się obecnie ani trochę bo pali bezpieczniki 40 amperowe mając w układzie 88-90A średnio.
Po moim pytaniu, czy to norma, Pan elektryk stwierdził, że zdarza się i najlepszym na to sposobem jest zakup nowej pompy!!
Uwierzcie, że byłem gotów strzelić mu z liścia za taki tekst. Jeszcze kiedy spytałem, czy nie ma żadnego problemu teraz w tym, że będe jeździł z pustym układem, powiedzieli, że nie, bo to po prostu "pusta harmonijka". Czyli gdybym rozerwał jeszcze poduszki to od razu mieliby lepszy zarobek...
VIN: WAUZZZ4F35N123251
P.S.
Muszę jeszcze raz przejrzeć instrukcję, bo wydawało mi się, że sumiennie to czytałem...ech.
z takim samym przeczuciem uznałem za stosowne kontakt z kimś, kto ma o tym większe pojęcie. Jutro mam zadzwonić do właściciela jakiegoś warsztatu na obrzeżach ÂŁodzi. Podobno zdecydowanie sprawniej radzi sobie z audi niż serwisy, a i ceny ma konkurencyjne.
Też jest dla mnie niepoważne, że gość przez 40 min jak patrzyłem mu na ręce, klikał te same opcje w VAS.
Wiadomo, że najprościej jest wymieniać, rachunek rośnie i serwis zarabia, przerób się zwiększa, czas mija i pracownik też zarabia lepiej...tylko klient jest jak zawsze wydymany :-?
[ Dodano: 2010-02-07, 16:45 ]
Natomiast, że pracownik działu części jest kołkiem, który nie dał mi nawet wydruku wyceny to już jego wina, bo o to wyraźnie prosiłem. Dlatego nie mam nr części.
Też jest dla mnie niepoważne, że gość przez 40 min jak patrzyłem mu na ręce, klikał te same opcje w VAS.
Wiadomo, że najprościej jest wymieniać, rachunek rośnie i serwis zarabia, przerób się zwiększa, czas mija i pracownik też zarabia lepiej...tylko klient jest jak zawsze wydymany :-?
[ Dodano: 2010-02-07, 16:45 ]
kaloh1 pisze:Cena pompy w ASO to 5200 więc nie jestem pewien, czy to to samo.
Nie wiem skąd taki szydzący ton, chyba normalne jest, że skoro jestem w ASO i jest jakaś tam usterka to pytam ile poszczególne elementy kosztują.Skoro wiesz lepiej nie dysponując dotąd nawet numerem katalogowym ... :mrgreen: .
Natomiast, że pracownik działu części jest kołkiem, który nie dał mi nawet wydruku wyceny to już jego wina, bo o to wyraźnie prosiłem. Dlatego nie mam nr części.
kaloh1 pisze:Nie podnosi się obecnie ani trochę bo pali bezpieczniki 40 amperowe mając w układzie 88-90A średnio.
Nie wiem jakie ciśnienie jest obecnie w układzie. Było takie, gdy widziałem co klikał. Co zrobił później nie wiem.Pompa może zjarać bezpieczniki, ale to samo moze zrobić np. przysmażony przekaźnik ... .
Jednak - dopóki zbiornik zapasowy utrzymuje 8 bar ciśnienia - to ... patrz wyżej ... .
ÂŻeby nie było, gamoń podał mi cenę 4600. Natomiast po 20 min powiedział, że się pomylił i taka sprawa kosztuje 5200. Poszukam tego samego elementu poza ASO.ZelvaBOi pisze:Niestety to jest czesta praktyka - zebys przypadkiem sobie nie znalazl zamiennika lub lepszej ceny poza ASO. Ja tak mialem z amorkami na tylny zawias - do pneumatyki sa tylko ORI - oczywiscie w ASO nie podali mi numeru - jedynie cene. Pomogla ETKA.Natomiast, że pracownik działu części jest kołkiem, który nie dał mi nawet wydruku wyceny to już jego wina, bo o to wyraźnie prosiłem. Dlatego nie mam nr części.
Tylko ciekawe, czy tylko pompa, czy nie zostały uszkodzone jakieś inne elementy. Tego nie byli mi w stanie powiedzieć dopóki nie założą sprawnej pompy.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 770
- Rejestracja: 03 gru 2008, 22:44
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 2007
- Moje auto: S6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Konin/wlkp
- Kontakt:
Numer sprężarki : 4F0616006A (A6 C6 tylko, może być od C6 allroada)
numer przekaźnika: 8K0951253 (sto rodzajów audi
)
numer rozdzielacza ciśnień: 4F0616013 (A6 C6, A8 )
stary, ja chyba bym zaczął od przkaźnika za 90PLN, albo po prostu kupił na allegro komplet pompa, rozdzielacz i klamoty za 1k pln - wtedy raczej będziesz miał pewność że kupiłeś właściwy element.
numer przekaźnika: 8K0951253 (sto rodzajów audi

numer rozdzielacza ciśnień: 4F0616013 (A6 C6, A8 )
stary, ja chyba bym zaczął od przkaźnika za 90PLN, albo po prostu kupił na allegro komplet pompa, rozdzielacz i klamoty za 1k pln - wtedy raczej będziesz miał pewność że kupiłeś właściwy element.
Wykonane mody
:
C6:
- lustreko fotochrom
- bixenony (+AFS) z poziomowaniem i zmywaniem, LED
- MMI High, Navi, BT, TV, DVD, AMI
- elektryczne stołki
- parktronic plus
- ogrzewanie postojowe
- ori kamerka cofania
- TPMS
C7:
- ori kamerka, ori hak

C6:
- lustreko fotochrom
- bixenony (+AFS) z poziomowaniem i zmywaniem, LED
- MMI High, Navi, BT, TV, DVD, AMI
- elektryczne stołki
- parktronic plus
- ogrzewanie postojowe
- ori kamerka cofania
- TPMS
C7:
- ori kamerka, ori hak
Piotruś pisze:4F0616006 lub to samo z końcówką A. Cena detaliczna w granicach 2800 zł.-
Tak. Sprężarka o numerze 4F0 616 006A rzeczywiście kosztowała ok. 2600 PLN. Jednak 1.10.2009 r. audi zrobiło zamiennik tej sprężarki. Teraz ma numer 4F0 616 005E i kosztuje 1344 euro czyli ok. 5500-6000 PLN.kaloh1 pisze:Cena pompy w ASO to 5200 więc nie jestem pewien, czy to to samo.
Co do usterki. Jeśli rzeczywiście sprężarka pobiera aż tyle prądu to raczej jest padnięta. Poszukaj na aledrogo, może znajdziesz. Albo podzwoń po gościach, którzy handlują częściami do audi.
[ Dodano: 2010-02-09, 18:00 ]
To jest sprężarka do A8. W A6 nigdy nie występowała :lol:kaloh1 pisze:wg ASO moja pompa ma nr 4E0 616 007B. Dziś auto poszło do speca. Prawdopodobnie poszedł czujnik położenia samochodu, który dawał błędne wskazania do pompy i ta cały czas pompowała. Tak czy owak we wcześniejszym ASO "zdolny" elektryk ją dobił.