Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C6] awaria pneumatyki

Zawieszenie
kaloh1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 48
Rejestracja: 06 lut 2010, 15:08
Lokalizacja: Sieradz/Warszawa

Post autor: kaloh1 » 10 lut 2010, 00:59

no podobnież, że jest to z A8, ale podejdzie też do A6 i chyba jest tańsza bo kosztuje 4900. Info z ASO Idczak.

tmr
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 770
Rejestracja: 03 gru 2008, 22:44
Imię: Forum Audi
Moje auto: S6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Konin/wlkp
Kontakt:

Post autor: tmr » 10 lut 2010, 01:40

kaloh1 pisze:Prawdopodobnie poszedł czujnik położenia samochodu, który dawał błędne wskazania do pompy i ta cały czas pompowała. Tak czy owak we wcześniejszym ASO "zdolny" elektryk ją dobił
Czujnik albo się psuje, albo nie. Popsuty - daje określony sygnał w VAG-u i do komputera pneumatyki wyzwalając procedury awaryjne. I prcedura ta to raczej nie jest praca sprężarki :)
Dodatkowo sama sprężarka ma układ zabezpieczenia termicznego i ciśnieniowego. A jeśli się psuje po 40 minutach pracy - to znaczy że dokładnie tyle jej życia zostało i przeżyła je pełnią życia 8-)
Jeśli chodzi o meritum: będzie dobra i ta od A8 (prawie to samo), jak i od allroada C5 po małych przeróbkach i z Castoramy taki nieco lepszy 12V kompresor samochodowy za 35 PLN (tu skala przeróbek wcale nie będzie jakaś kosmiczna :mrgreen: ).
Ja jednak wybrałbym oryginalną 4F0. I wetknął ją w auto sam albo dał panu Mietkowi stówkę żeby odkręcił koło, trzy śrubki kompresora i go przełożył... :lol:
te 4900 zostawiłbym na zakup czegoś tam, ale napewno nie kompresorka do zawieszenia od A8 u Idczaka 8-)
Wykonane mody :) :
C6:
- lustreko fotochrom
- bixenony (+AFS) z poziomowaniem i zmywaniem, LED
- MMI High, Navi, BT, TV, DVD, AMI
- elektryczne stołki
- parktronic plus
- ogrzewanie postojowe
- ori kamerka cofania
- TPMS

C7:
- ori kamerka, ori hak

kaloh1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 48
Rejestracja: 06 lut 2010, 15:08
Lokalizacja: Sieradz/Warszawa

Post autor: kaloh1 » 10 lut 2010, 12:36

tyle, że przysłowiowy Pan Mietek/Rysiek/Heniek/Janek może nie wiedzieć, czy przewody są w pełni sprawne, czy w poduszce nie ma dziury i inne tego typu historie. Uważam, że pneumatyka jest odrobinkę bardziej zaawansowana od klasycznego zawieszenia i popsuć się tam może znacznie więcej :-|
Dlatego auto poszło do gościa, który spokojnie ogarnia ten temat dużo lepiej niż specjały z ASO. 8-)

Cenę 4900 podałem jako porównanie do 5200 czy 6000. Nie znaczy to jednak, że jestem gotów tyle wywalić :roll:

Sprawę kompresora załatwi już sam mechanik. Być może będzie to dobra używka bądź nowy w b. dobrej cenie..

Zaś co do uszkodzonego czujnika-nie zawsze jest tak, że odczyty danego sensora są w trybie 0-1. Albo działa i przesyła prawidłowe odczyty, albo nie działa i wychodzi błąd. Czasem działa i wysyła nieprawidłowe dane ;-)
No chyba, że audi jest inne od każdej marki i nigdy się nie myli, a jak się pomyli to wychodzi błąd :-)

Nie ma co dywagować, za 1.5 godziny powinienem wiedzieć co mu jest dokładnie i jak to leczyć.

Add.:

kompresor i dwa czujniki trafione.

gibek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 16 lut 2010, 21:34
Lokalizacja: teraz drammen

Post autor: gibek » 19 lut 2010, 21:42

witam Gibek z tej strony . chcę się odnieść do temperatur. użytkuję A6 w Norwegii i mam ogromne problemy z pneumatyką które zaczęły się po ataku -20 stopni przez kilka dni .Auto rano nie chciało się podnosić i po reanimacjach nawiewem ciepła podnosiło się ale nie jednakowo.teraz mamy około -5 ale co rano muszę nagrzewać lewy tył (pneumatyka tylko ztyłu) i jakoś chodzi przez dzień.Ciekawe jak będzie na wiosnę ale chyba trzeba będzie serwisować , bo pamiętam 3 lata temu opadał po ok 3-4 dniach postoju a teraz gleba co rano. macie jakieś rady? z góry dzięki,pozdro
gibek z drammen

kaloh1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 48
Rejestracja: 06 lut 2010, 15:08
Lokalizacja: Sieradz/Warszawa

Post autor: kaloh1 » 19 lut 2010, 21:56

W instrukcji masz napisane, że może zmieniać wysokość w zależności od temperatur. Na wiosnę polecam sprawdzić wszelkie skraplacze i inne rzeczy.

Mojego odbieram dopiero w poniedziałek...ale za to z nową pompką. Audi podobno zmieniło wersję pompy z powodu awaryjności...i cenę podnieśli...

kaloh1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 48
Rejestracja: 06 lut 2010, 15:08
Lokalizacja: Sieradz/Warszawa

Post autor: kaloh1 » 19 lut 2010, 22:49

masz czujniki, poduszki i inne. U mnie czujnik walnął...i pociągnął resztę. Siakoś tak.

gibek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 16 lut 2010, 21:34
Lokalizacja: teraz drammen

Post autor: gibek » 08 mar 2010, 23:22

kumpel kupil niedawno a4 1,9 øatro 2004 a mial a6 2,5 oba disle zmienil na 1,9 bo 2,5 to masakra kwotowa w remoncie czemu nie informuja o musie wymiany walkow itd po 180 tys?
gibek z drammen

kaloh1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 48
Rejestracja: 06 lut 2010, 15:08
Lokalizacja: Sieradz/Warszawa

Post autor: kaloh1 » 08 mar 2010, 23:29

chyba tematy pomyliłeś. Wina leżała częściowo po stronie zatkanej odmy, ale przede wszystkim słabego smarowania. Co poradzisz.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga