Cześć
Rozglądam się na allroad C6. Byłem dziś oglądać auto i zabrałem ze sobą metr w celu zmierzenia wysokości i kontroli czy wszędzie jest tak samo.
Nie wiem, może to normalne, ale uruchomiłem auto i najpierw dałem dynamic. Nie wszystkie odstępy były jednakowe, różnica około 5mm. Potem dałem allroad, tu też były różnice, na jednym kole około centymetr nawet. Potem dałem lift i też nie było wszędzie tak samo.
Co dziwniejsze (dla mnie) spodziewałem się, że koło które miało w poprzednim pomiarze centymetr różnicy, to na ustawieniu lift nie miało już tak dużej. Może 3mm.
Mierzyłem chyba dość skrupulatnie, bo koniec metra do krawędzie błotnika, a miarka z podziałką do rantu felgi.
Proszę o pomoc w interpretacji. Może to normalne i jak auto jedzie to potem jest ok?
Może po każdym dźwignięciu powinienem przejechać parę metrów, żeby zawieszenie zapracowało?
Samochód oczywiście stał na równym
Allroad na różnych ustawieniach ma różnice w wysokości
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Po pierwsze prawie nikt nie robi systematycznie adaptacji/kalibracji zawieszenia, a zaleca się taką wykonywać raz do roku, bo jednak zawieszenie się zużywa i potrafi się 'przekrzywić'. Po drugie mierzy się od rantu błotnika do środka felgi, a nie do jej rantu. Auto musi stać równo między stronami, więc jeśli lewa strona jest niżej (lub odwrotnie), to potrzebna jest kalibracja. Wartości odległości między rantem błotnika a środkiem felgi to dla Allroada:
- przód: 388 mm
- tył: 380 mm
![Obrazek]()
- przód: 388 mm
- tył: 380 mm