[A6 C6] ÂŁącznik stabilizatora wymiana
- Zygi
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 368
- Rejestracja: 26 gru 2008, 23:01
- Imię: Zbigniew
- Rocznik: 2009
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Stolica WLKP / UK
- Kontakt:
[A6 C6] ÂŁącznik stabilizatora wymiana
witam, bylem na przeglądzie i niestety go nie przeszedłem z winy łącznika stabilizatora a dokładnie za popękane gumy w łącznikach. Zakupiłem łączniki firmy Lemforder na obie strony. Moje pytanie brzmi: na co powinienem zwrócić uwagę przy wymianie łączników, czy sama wymiana wymaga kanału, czy jestem w stanie sam to wymienić?
![Obrazek]()
Kolego jeśli uda ci się przekręcić tę śrubę to gratulacje, siły masz niczym PudzianZygi pisze:cos mi tu jeden koleś w pracy mówił ze powinienem odpowiednio przykręcić śruby tzn. aby nie przekręcić lub słabo dokręcić bo później trzeba jechać na zbieżność hmmm!?? wiecie cos o tym?

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 199
- Rejestracja: 26 lip 2009, 08:33
- Imię: Michał
- Rocznik: 2008
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 136KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Zygi , zwróć uwagę na strzałki na łącznikach kture wskazuja kierunek monteżu ,górna śruba / ta w wachaczu / nakrtka samokątrująca dociągnąć mocno ale bez przesady , ale śruba wkręcana w stabilizator powinna być wkręcona na klej do śrub , a nie ile bozia siły dała. Każda śruba ma podany moment dokręcenia w Nm wartości można znależć instrukcji serwisowej w etce teżpowinne być .
Pomogłem
A6 C6 brak wspomagania silnik 2.4

- Zygi
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 368
- Rejestracja: 26 gru 2008, 23:01
- Imię: Zbigniew
- Rocznik: 2009
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Stolica WLKP / UK
- Kontakt:
witam, trochę mi to zajęło tzn okolo 1h razem ze ściągnięciem kół i założeniem, cale szczęście ze podłożyłem koła pod auto bo spadło mi z jednego podnośnika!! nic sie nie stało z autem. śruby juz dokręciłem na maxa bez kleju (za późno przeczytałem powyższe posty) będę obserwował czy cos sie z nimi dzieje. Myślę ze łatwiej by to poszło bez ściągania kół bo czasami trzeba było podciągać lub opuszczać wahacz. Przegląd przeszedłem co najważniejsze gdyz jutro czeka mnie dluga droga, a nie chcialem sie poruszac bez przeglądu.
Dziękuje Wszystkim za pomoc i rozwiązanie problemu
Pozdrawiam
Dziękuje Wszystkim za pomoc i rozwiązanie problemu
Pozdrawiam
- Zygi
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 368
- Rejestracja: 26 gru 2008, 23:01
- Imię: Zbigniew
- Rocznik: 2009
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Stolica WLKP / UK
- Kontakt:
na stronie www.eurocarparts.com tam wpisujesz dokladnie model itd i wyskakują Ci wszystkie części do Twojego modelu. ÂŁączniki nazywają sie Anti Roll Bar lub Stabiliser Linkbeyca pisze:witam
Zygi gdzie dostales lemfordera i w jakiej cenie bo u nas tylko MOOG (nie wiem czy solidny)
lub ASO
dokładnie był ten sam numer audi jak miałem na starych łącznikach
zresztą masz tu gotowego linka http://www.eurocarparts.com/ecp/c/Audi_ ... Components
jak coś potrzebujesz to daj znać, podjadę Ci kupić.
panowie wymiana łączników to nie problem.Problemem jest prawidłowe dokręcenie śrub zawieszenia. Wszyscy zapomnieli (mechanicy również zapominają a raczej im się nie chce) że wszystkie elementy zawieszenia powinny być skręcane na obciążonych kołach tzn. jak auto stoi 4 kołami na ziemi. W takim położeniu nie wystąpią niszczące naprężenia na tulejach metalowo-gumowych i zawieszenie wytrzyma o wiele dłużej. Najlepszym rozwiązaniem na dokręcenie śrub w zawieszeniu jest ''kanał'' . Dodatkowo producent zaleca obciążyć auto tzn. dwie osoby ok 75-80 kilo siedzą na przednich fotelach. i w takich warunkach powinno być skręcone zawieszenie.
GT
mam dwa pytania
jak podejsc do tej gornej sruby czy wystarczy skrecic kola? druga sprawa ktos pisal wczesnie ze jak odkrece to stare sruby trzeba wyrzuic ,czy moglibisie mi powiedziec jakie sruby kupic, i gdzie, jestem w angli moze ktos nazwe sklepu podpowie,(nie wydaje mi sie zeby sruby byly w zestawie.
dziekuje pozdrawiam.
[ Dodano: 2012-04-11, 21:28 ]
ok dostalem mail ze sruby sa w zestawie ale w paczce nie dostalem srub ,druga sprawa na stronie twierdza ze pasuje to na lewa i praw strone ale strzalka jest tylko z jedne strony ,teraz to juz calkiem zgupialem
ma ktos jakies zdanie na ten temat
[ Dodano: 2012-04-17, 14:49 ]
ktos tu pisal wczesniej ze sruby nie da rady przekrecic ,no to sie pomylil wlasnie urwalem dolna srube na szczescie cudem wykrecilem z gniazda.
prosze pomozcie-nie mam mozliwosci skorzystania z kanalu wiec musze zrobic to na podnosniku .
cholera nie wiem na ile moge dociagnac to dolna srube moze ktos wie ile wynosi moment na kluczy nanometrycznych. albo nie dociagne na maxa tylko posmaruje jakism klejem do srub.
jakies sugestie panowie.....
jak podejsc do tej gornej sruby czy wystarczy skrecic kola? druga sprawa ktos pisal wczesnie ze jak odkrece to stare sruby trzeba wyrzuic ,czy moglibisie mi powiedziec jakie sruby kupic, i gdzie, jestem w angli moze ktos nazwe sklepu podpowie,(nie wydaje mi sie zeby sruby byly w zestawie.
dziekuje pozdrawiam.
[ Dodano: 2012-04-11, 21:28 ]
ok dostalem mail ze sruby sa w zestawie ale w paczce nie dostalem srub ,druga sprawa na stronie twierdza ze pasuje to na lewa i praw strone ale strzalka jest tylko z jedne strony ,teraz to juz calkiem zgupialem
ma ktos jakies zdanie na ten temat
[ Dodano: 2012-04-17, 14:49 ]
ktos tu pisal wczesniej ze sruby nie da rady przekrecic ,no to sie pomylil wlasnie urwalem dolna srube na szczescie cudem wykrecilem z gniazda.
prosze pomozcie-nie mam mozliwosci skorzystania z kanalu wiec musze zrobic to na podnosniku .
cholera nie wiem na ile moge dociagnac to dolna srube moze ktos wie ile wynosi moment na kluczy nanometrycznych. albo nie dociagne na maxa tylko posmaruje jakism klejem do srub.
jakies sugestie panowie.....
Dzięki za info - ale za org. 423,3zł a za polecane Lemforder ok 150zł to jednak spora różnica.igo_89 pisze:Korektor, Kolego kup w ASO łączniki są nie drogie 200.56 zł sztuka + śruba po 5.52 zł to tego.
numer katalogowy do ciebie łącznika lewy i prawy 4E0411317E oraz numer katalogowy śruby N10516702
Pozdrawiam.