A6 C6 pneumatyka opada i nierówna wysokość
A6 C6 pneumatyka opada i nierówna wysokość
Czesc,
Mam taki przypadek do diagnozy.
Wiedzialem, ze mam 2 amory przednie do wymiany - lewy wywalony hydraulicznie, a prawy stał niżej - bylem pewien, ze puszcza tlen.
Wymienione oba na regenerowane.
Po zalożeniu prawy dalej stoi niżej - 1cm.
W trakcie wymiany amorków padła diagnoza - kompresor prawie martwy.
Kupiony nowy wabco.
Zalożylem kompresor i pięknie szybko pompuje.
Ale prawa strona przód dalej 1 cm niżej.
Kalibracja i oszukiwanie bez rezultatu. Jeszcze przy wymianie amorków mechanik mówił, że prawy przedni czujnik wysokosci pracował z duzym oporem i go psikadłami troche uruchomili.
Natomiast teraz jest taki numer, ze po paru godzinach auto powoli opada.
Pomierzyłem, ze po 16 godzinach w zasadzie każdy amor jest niżej okolo 1cm.
Tu pojawiają sie 2 pytania:
1. Czy powietrze cofa się z bloku zaworów do kompresora? Innymi slowy, czy jezeli mam nieszczelnosc na wyjsciu z kompresora do bloku zaworów, to moze byc przyczyny?
2. Jezeli powyzsze nie ma znaczenia, to problemu szukać w bloku zaworów?
Mam taki przypadek do diagnozy.
Wiedzialem, ze mam 2 amory przednie do wymiany - lewy wywalony hydraulicznie, a prawy stał niżej - bylem pewien, ze puszcza tlen.
Wymienione oba na regenerowane.
Po zalożeniu prawy dalej stoi niżej - 1cm.
W trakcie wymiany amorków padła diagnoza - kompresor prawie martwy.
Kupiony nowy wabco.
Zalożylem kompresor i pięknie szybko pompuje.
Ale prawa strona przód dalej 1 cm niżej.
Kalibracja i oszukiwanie bez rezultatu. Jeszcze przy wymianie amorków mechanik mówił, że prawy przedni czujnik wysokosci pracował z duzym oporem i go psikadłami troche uruchomili.
Natomiast teraz jest taki numer, ze po paru godzinach auto powoli opada.
Pomierzyłem, ze po 16 godzinach w zasadzie każdy amor jest niżej okolo 1cm.
Tu pojawiają sie 2 pytania:
1. Czy powietrze cofa się z bloku zaworów do kompresora? Innymi slowy, czy jezeli mam nieszczelnosc na wyjsciu z kompresora do bloku zaworów, to moze byc przyczyny?
2. Jezeli powyzsze nie ma znaczenia, to problemu szukać w bloku zaworów?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 283
- Rejestracja: 10 lip 2020, 21:45
- Imię: Sławek
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: 3M
Re: A6 C6 pneumatyka opada i nierówna wysokość
Też ostatnio wymieniałem 1 amorek cały z lewej strony,bo strzelił nagle w czasie jazdy i była totalna gleba.Po zamontowaniu po regeneracji ,też mi ta strona opadała.Tyle w około 2 godziny do makasa w dół.A problemem okazał się oring na wężyku do amorka.Jako,że nie miałem nowych,to obróciłem go na wężyku i od tego czasu auto stoi po kilka dni i nic nie opuszcza.
A jakieś błędy Ci pokazuje? Robiłeś kalibrację vagiem na wszystkie koła?Bo u mnie po wymianie wywalao błąd na desce i dopiero kalibracja wszystkich kół z wpisywaniem wysokości rzeczywistej uleczyła problemy i stoi równo +/- 0,5mm różnicy w totalu.
A z czujnikiem też były problemy.Wyjąłem go i na wierzchu rozruszałem,na smar grafitowy złożyłem i jest oki.
A jakieś błędy Ci pokazuje? Robiłeś kalibrację vagiem na wszystkie koła?Bo u mnie po wymianie wywalao błąd na desce i dopiero kalibracja wszystkich kół z wpisywaniem wysokości rzeczywistej uleczyła problemy i stoi równo +/- 0,5mm różnicy w totalu.
A z czujnikiem też były problemy.Wyjąłem go i na wierzchu rozruszałem,na smar grafitowy złożyłem i jest oki.
Re: A6 C6 pneumatyka opada i nierówna wysokość
Amorki skladal warsztat wiec licze, ze dobrze zlozyl.
Aczkolwiek przed wymianą było tak samo nierówno.
Przy amorze jest oring? Bo przy kompresorze mialem taką metalową obrączkę, i nie wiem czy ją dobrze zalozyłem.
Czujnik jak zdjąłem dzwignię to pracuje juz swobodnie, ale pytanie, czy nie oszukuje.
Kalibracje robilem z wpisywaniem rzeczywistej wysokosci, ale to nie pomogło. Prawy amor normalnie pracuje, podnosi sie i obniza, ale zawsze 1 cm nizej
Aczkolwiek przed wymianą było tak samo nierówno.
Przy amorze jest oring? Bo przy kompresorze mialem taką metalową obrączkę, i nie wiem czy ją dobrze zalozyłem.
Czujnik jak zdjąłem dzwignię to pracuje juz swobodnie, ale pytanie, czy nie oszukuje.
Kalibracje robilem z wpisywaniem rzeczywistej wysokosci, ale to nie pomogło. Prawy amor normalnie pracuje, podnosi sie i obniza, ale zawsze 1 cm nizej

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 283
- Rejestracja: 10 lip 2020, 21:45
- Imię: Sławek
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: 3M
Re: A6 C6 pneumatyka opada i nierówna wysokość
Jest.Przynajmniej u mnie.To fachowo się nazywa zawór ciśnieniowy.I tam jest oring.U mnie był już spłaszczony.Dałem go odwrotnie i trzyma.Nawet auto stoi 2 tygodnie,bo mam jeszcze 2 inne auta i też trzyma.A wcześniej 2-3 h i leżał.Weź płynem sprawdź,czy tam nie masz bąbli .Płyn typu do naczyń zmieszany z wodą.yatta pisze: ↑14 gru 2020, 22:19Amorki skladal warsztat wiec licze, ze dobrze zlozyl.
Aczkolwiek przed wymianą było tak samo nierówno.
Przy amorze jest oring? Bo przy kompresorze mialem taką metalową obrączkę, i nie wiem czy ją dobrze zalozyłem.
Czujnik jak zdjąłem dzwignię to pracuje juz swobodnie, ale pytanie, czy nie oszukuje.
Kalibracje robilem z wpisywaniem rzeczywistej wysokosci, ale to nie pomogło. Prawy amor normalnie pracuje, podnosi sie i obniza, ale zawsze 1 cm nizej![]()
Tak to wygląda.
https://aerosus.pl/audi/a6/c6-4f/zawor- ... T7EALw_wcB
Re: A6 C6 pneumatyka opada i nierówna wysokość
Ok, ale ja te zaworki dostałem nowe z amorkami.
Dzisiaj po 2 dniach stania oba przednie opadły na tę samą wysokość.
Po odpaleniu oczywiście się podniosły, ale prawy niżej.
Jeszcze jedna opcja. 2 lata temu grubo przyłożyłem właśnie prawym kołem i się zastanawiam czy czujnik lub dźwigienka nie wygięły się.
Czy nieszczelność na wyjściu z kompresora do bloku zaworowego może powodować opuszczanie się?
Dzisiaj po 2 dniach stania oba przednie opadły na tę samą wysokość.
Po odpaleniu oczywiście się podniosły, ale prawy niżej.
Jeszcze jedna opcja. 2 lata temu grubo przyłożyłem właśnie prawym kołem i się zastanawiam czy czujnik lub dźwigienka nie wygięły się.
Czy nieszczelność na wyjściu z kompresora do bloku zaworowego może powodować opuszczanie się?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 6
- Rejestracja: 21 paź 2020, 22:09
- Imię: Robert
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A4 B6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9TDI 131KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Pruszków
Re: A6 C6 pneumatyka opada i nierówna wysokość
Mielismy taki sam przypadek u Klienta. Padł właście oring, ale niestety rozmiaru nie mamy zapisanego.yatta pisze: ↑15 gru 2020, 11:54Ok, ale ja te zaworki dostałem nowe z amorkami.
Dzisiaj po 2 dniach stania oba przednie opadły na tę samą wysokość.
Po odpaleniu oczywiście się podniosły, ale prawy niżej.
Jeszcze jedna opcja. 2 lata temu grubo przyłożyłem właśnie prawym kołem i się zastanawiam czy czujnik lub dźwigienka nie wygięły się.
Czy nieszczelność na wyjściu z kompresora do bloku zaworowego może powodować opuszczanie się?
Re: A6 C6 pneumatyka opada i nierówna wysokość
Ale ten oring na wyjściu z kompresora do bloku?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 283
- Rejestracja: 10 lip 2020, 21:45
- Imię: Sławek
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: 3M
Re: A6 C6 pneumatyka opada i nierówna wysokość
Pewnie pisał o tym samym co ja.Czyli ten oring na zaworku w miechu/amorku.To naprawdę jest prosta robota.Sprawdź płynem szczelność tam a jeżeli jest,to szkuj problemu w innym miejscu.Bo do tej pory nie pisałeś ,czy sprawdziłeś szczelność na amorach.
Domyślam się,że na bloku mając nieszczelność będzie uciekać z amorów. Jednak sprawdź na tych oringach.Zrobisz to,bez ściągania kół.
Podnieś na maxa do do góry i psiknił płynem.2 minuty i masz odpowiedź.Najlepiej mydlinami.
Domyślam się,że na bloku mając nieszczelność będzie uciekać z amorów. Jednak sprawdź na tych oringach.Zrobisz to,bez ściągania kół.
Podnieś na maxa do do góry i psiknił płynem.2 minuty i masz odpowiedź.Najlepiej mydlinami.
Re: A6 C6 pneumatyka opada i nierówna wysokość
Ale mi obniżają się praktycznie wszystkie. Nie tylko przednie. Jakby tył stał ok, to jasne. Ale sprawdzę najpierw połączenia.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 6
- Rejestracja: 21 paź 2020, 22:09
- Imię: Robert
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A4 B6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9TDI 131KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Pruszków
Re: A6 C6 pneumatyka opada i nierówna wysokość
Tak, dokładnie na zaworku w miechu/amorka.motogold pisze: ↑17 gru 2020, 09:38Pewnie pisał o tym samym co ja.Czyli ten oring na zaworku w miechu/amorku.To naprawdę jest prosta robota.Sprawdź płynem szczelność tam a jeżeli jest,to szkuj problemu w innym miejscu.Bo do tej pory nie pisałeś ,czy sprawdziłeś szczelność na amorach.
Domyślam się,że na bloku mając nieszczelność będzie uciekać z amorów. Jednak sprawdź na tych oringach.Zrobisz to,bez ściągania kół.
Podnieś na maxa do do góry i psiknił płynem.2 minuty i masz odpowiedź.Najlepiej mydlinami.
ps I taka rada jakie oringi najlepiej zakupić do układków wysokociśnieniowych https://powerrubber.com/oringi-wysokocisnieniowe/
Re: A6 C6 pneumatyka opada i nierówna wysokość
Tak, okazalo sie, ze na lewym amorku był niedokręcony zaworek, zarowno do amortyzatora, jak i nakrętka przewodu. Tam uciekalo.
Natomiast - sprężarka dalej mi się włącza, ale rzadziej, auto juz nie opada.
I tu sie zastanawiam, czy problemem moze byc nieszczelnosc na wyjsciu do bloku zaworow. Ta teoria jest prawdziwa, jezeli sprzezarka musi utrzymywac cisnienie na tym odcinku.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 283
- Rejestracja: 10 lip 2020, 21:45
- Imię: Sławek
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: 3M
Re: A6 C6 pneumatyka opada i nierówna wysokość
No to fajnie,że jedno się udało.Czyli tak,jak wcześniej pisałem-sprawdzić uszczelnienie na miechach.
Jeżeli dalej się włącza zbyt często,to szukaj przyczyn braku szczelności od bloku w kierunku każdego z kół.
Jeżeli dalej się włącza zbyt często,to szukaj przyczyn braku szczelności od bloku w kierunku każdego z kół.
Re: A6 C6 pneumatyka opada i nierówna wysokość
Sprawdzilem wyjscie z kompresora do bloku i wyjscie z bloku do kół. Tam jest szczelne.
Oba przednie miechytez są szczelne.
Zostają do przejrzenia zatem tylne miechy, chociaz tam nie bylo ruszane.
Ale z 2 strony moze nie slyszalem jak sie kompresor załącza, bo był już dość zajechany.
Chyba, ze gdzies wężyk puszcza, albo miech na styku z amortyzatorem - no ale tu zakladam byl sprawdzany po regeneracji.
Oba przednie miechytez są szczelne.
Zostają do przejrzenia zatem tylne miechy, chociaz tam nie bylo ruszane.
Ale z 2 strony moze nie slyszalem jak sie kompresor załącza, bo był już dość zajechany.
Chyba, ze gdzies wężyk puszcza, albo miech na styku z amortyzatorem - no ale tu zakladam byl sprawdzany po regeneracji.