A6 C6 2.0tdi Głośny hamulec ręczny
A6 C6 2.0tdi Głośny hamulec ręczny
Problem nietypowy, jeszcze nie awaria ale pewnie już niebawem. Jestem posiadaczem Audi od 3 lat i w międzyczasie przerobiłem już większość problemów opisanych na forum. Tym razem hamulec ręczny. Wyjątkowo głośny przy zaciąganiu i odpuszczaniu. Odkręciłem same silniczki i działają normalnie, więc zapewne to zacisk się zaciera. Pytanie jak rozebrać/złożyć zacisk hamulca? Domyślam się żę chodzi o lekkie nasmarowanie. Jak już wspomniałem autko posiadam już jakiśczas i zauważyłem że ręczny pracuje coraz głośniej. A może jakieś inne rozwiązanie ?
Niestety jeszcze nie. Po wymianie klocków ręczny pracuje w mniejszym zakresie, więc hałasuje mniej. Nadal nie jestem pewien czy to wina silniczka czy samego zacisku. Nie mam odpowiednich narzędzi, ale sprawdziłbym to odkręcając silniczek i użył dobrej wiertarki ze sprzęgłem i torxem do zaciskania i puszczania ręcznego. Silniczek można nasmarować ale do zacisku nie wiem jak się dobrać. Powodzenia
Witam,
Jeśli mogę się podłączyć do tematu ręcznego to mam z nim mały problem.
Mam Audi A6 C6 z 2006 roku. Ostatnio postawiłem je pod domem, a tam przejechał pług i pod tył samochodu wepchnął mi sporo bryzy pośniegowej z ulicy. Dzień po tym poszedłem zapalić auto i tu problem. Pojawia się błąd "Parking brake" czyli ręczny i ręczny nie chce się wyłączyć. Najwyraźniej zamarzł, bo wcześniej nie miałem z nim nigdy problemu.
W konsekwencji od niedzieli nie mogę odpalić auta, bo zgłasza cały czas ten błąd. To znaczy raz w poniedziałek świeciło słońce i tył auta zagrzał się powyżej 0 stopni i hamulec puścił na chwilę. Przekarkowałem wtedy auto i miałem nadzieję, że jest już po problemie. Wieczorem jednak chciałem je ponownie zapalić i okazało się, że znowu ręczny zamarzł.
Następnego dnia ściągnąłem tylnie koła, ogrzałem zaciski w miejscu gdzie znajdują się silniki, ale nic to nie dało. Było już -2 C i do tej pory nie udało mi się odpalić auta. Nie mogę wjechać do garażu, bo auto nie chce zapalić z powodu błędu ręcznego. Najpewniej zacisk jest zalany i zamarznięty i siliniczki elektryczne od ręcznego nie mogą wyłączyć ręcznego.
Kładłem się pod auto i kolego włączał i wyłączał ręczny i oba silniczki się włączają na chwilę, ale nie kręcą się tak jak powinny, tylko tykną i wywala błąd ręcznego.
Dodam, że jestem kilkadziesiąt kilometrów od najbliższego serwisu Audi i laweta nie wchodzi w grę, bo przecież ręczny jest zaciśnięty, tylko holowanie za przednie koła (mam skrzynię manualną i napęd na przód), ale i to wydatek kilkuset złotych.
Co ja mogę z tym zrobić? Nie za bardzo mogę czekać na lepszą pogodę, bo to może jeszcze zająć tydzień lub więcej. Czy da się to tak podgrzać by ręczny odpuścił ? Którą część podgrzewać by najszybciej się całość ogrzała?
Jak odpalę to od razu na serwis, bo i tak już czas, ale najpierw muszę to auto zapalić.
Każda wskazówka mile widziana.
Pozdr.
Oliwer
Jeśli mogę się podłączyć do tematu ręcznego to mam z nim mały problem.
Mam Audi A6 C6 z 2006 roku. Ostatnio postawiłem je pod domem, a tam przejechał pług i pod tył samochodu wepchnął mi sporo bryzy pośniegowej z ulicy. Dzień po tym poszedłem zapalić auto i tu problem. Pojawia się błąd "Parking brake" czyli ręczny i ręczny nie chce się wyłączyć. Najwyraźniej zamarzł, bo wcześniej nie miałem z nim nigdy problemu.
W konsekwencji od niedzieli nie mogę odpalić auta, bo zgłasza cały czas ten błąd. To znaczy raz w poniedziałek świeciło słońce i tył auta zagrzał się powyżej 0 stopni i hamulec puścił na chwilę. Przekarkowałem wtedy auto i miałem nadzieję, że jest już po problemie. Wieczorem jednak chciałem je ponownie zapalić i okazało się, że znowu ręczny zamarzł.
Następnego dnia ściągnąłem tylnie koła, ogrzałem zaciski w miejscu gdzie znajdują się silniki, ale nic to nie dało. Było już -2 C i do tej pory nie udało mi się odpalić auta. Nie mogę wjechać do garażu, bo auto nie chce zapalić z powodu błędu ręcznego. Najpewniej zacisk jest zalany i zamarznięty i siliniczki elektryczne od ręcznego nie mogą wyłączyć ręcznego.
Kładłem się pod auto i kolego włączał i wyłączał ręczny i oba silniczki się włączają na chwilę, ale nie kręcą się tak jak powinny, tylko tykną i wywala błąd ręcznego.
Dodam, że jestem kilkadziesiąt kilometrów od najbliższego serwisu Audi i laweta nie wchodzi w grę, bo przecież ręczny jest zaciśnięty, tylko holowanie za przednie koła (mam skrzynię manualną i napęd na przód), ale i to wydatek kilkuset złotych.
Co ja mogę z tym zrobić? Nie za bardzo mogę czekać na lepszą pogodę, bo to może jeszcze zająć tydzień lub więcej. Czy da się to tak podgrzać by ręczny odpuścił ? Którą część podgrzewać by najszybciej się całość ogrzała?
Jak odpalę to od razu na serwis, bo i tak już czas, ale najpierw muszę to auto zapalić.
Każda wskazówka mile widziana.
Pozdr.
Oliwer
Oli
Dzięki za te pomocne wskazówki. Bardzo mnie ucieszyła ta odpowiedź i wygląda na to, że położę się spać w lepszym nastroju. Ciekawe jest to, że w serwisie autoryzowanym AUDI człek nie wiedział co mam zrobić. Powiredział, że auto przywieźć do serwisu, albo serwisant musi z komputerem podejchać do auta. A tu taka prosta sprawa.KMS pisze:1. Przeczytać instrukcję obsługi samochodu(jest opisane postępowanie w przypadku zablokowania hamulca)
2. Masz w skrzynce narzędziowej klucz (torx), odblokowujesz nim hamulce ręcznie(oddzielnie każdą ze stron) oczywiście działasz na zaciskach.
Jutro z rańca się za to biorę i dam znać jak poszło.
A tak a propos, mamy takie same auto, ale ty masz gaz. Ja właśnie planuję go założyć.
Jak to auto sprawuje się na LPG, ile pali i jaką instalację masz? Bardzo bym był wdzięczny za podzielenie się doświadczeniami i chociaż na LPG jeżdżę od 1997 roku i wszystkie inne auta w firmie mam na gaz, to z AUDI się zastanawiam.
Pozdr.
Oli
Dzięki.KMS pisze:odp.na PWJak to auto sprawuje się na LPG, ile pali i jaką instalację masz?
Jeśli chodzi o ręczny, to w instrukcji znalazłem tylko opis jego działania na str. 28 i 133. Nie znalazłem odniesienia do ręcznego jego odblokowania. Możesz powiedzieć gdzie znalazałeś opis procedury?
Jeśli chodzi o zestaw narzędzi to sprawdziłem go i znalazłem:
- lewarek do podnoszenia,
- śrubokręt dwustronny,
- klucz do śrub od kół,
- drut to wyciągania kołpaków,
- hak do holowania,
- plastikowy kołek,
- nasadkę do odkręcania śruby zabezpieczającej koła przed kradzieżą.
I teraz tak, jedyne co można nazwać torxem to właśnie ta nasadka. Czy to o nią chodzi?
Problem w tym, że kupiłem auto ze wyłamaną nasadką. Przy okazji zmiany opon na zimowe musiałem przejechać się do serwisu by mi te śruby wykręcili i gumiarz dał mi zwykłe śruby od AUDI. Teraz nie mam zabiezpieczeń, ale nasadka jest bezużyteczna. W serwisie można ją kupić za 150zł, ale trzeba poczekać kilka dni. Zatem jeśli to o tej nasadce mówiłeś, to mam problem.
Dzisiaj znowu jest słonecznie i pewnie w słońcu będzie powyżej zera, więc mam nadzieję, że auto mi odpali i od razu pojadę na serwis by to zrobić.
Tak czy inaczej proszę potwiedź czy ten torx o którym pisałeś to ten od śruby w kole.
[ Dodano: 2010-02-04, 18:24 ]
Dobra klucze torx kupiłem, odkręciłem silniczki, odblokowałem ręczny, ale nawet przy wyłączonym ręczny błąd dalej się pojawia.
Zaciągnąłem potem ręczny i zadziałał, ale nie miało to wpływu na błąd.
Jak dla mnie to albo silniczek poszedł, albo kabel zasilania jest skorodowany, jak opisano to powyżej. W weekend wyciągnę silniczki i je sprawdzę i sprawdzę czy przy zaciąganiu na kablach zasilających jest napięcie.
Macie jakieś inne pomysły?
Oli
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 770
- Rejestracja: 03 gru 2008, 22:44
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 2007
- Moje auto: S6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Konin/wlkp
- Kontakt:
Czy ja Cię dobrze rozumiem, że auto nie odpala???? :shock:
Błąd hamulca ręcznego do odpalania samochodu ma tyle co ja do baby jagi.
Natomiast może się on (błąd "P" i dodatkowe info z tymi piorunami na FISie) pojawić razem z brakiem reakcji na zapłon np. gdy jest problem z odcięciem zapłonu przez alarm, dodatkowe immo, oraz w sytuacjach błędów np.... instalacji przyczepy... :lol:
Sprawdź no dokładnie czy wszystko masz w porządku z wtyczkami w bagażniku, z systemami zabezpieczeń i z gniazdem elektrycznym przyczepy (jeśli je masz).
No i sprawdź kompem na co choruje auto
! 
Błąd hamulca ręcznego do odpalania samochodu ma tyle co ja do baby jagi.
Natomiast może się on (błąd "P" i dodatkowe info z tymi piorunami na FISie) pojawić razem z brakiem reakcji na zapłon np. gdy jest problem z odcięciem zapłonu przez alarm, dodatkowe immo, oraz w sytuacjach błędów np.... instalacji przyczepy... :lol:
Sprawdź no dokładnie czy wszystko masz w porządku z wtyczkami w bagażniku, z systemami zabezpieczeń i z gniazdem elektrycznym przyczepy (jeśli je masz).
No i sprawdź kompem na co choruje auto


Wykonane mody
:
C6:
- lustreko fotochrom
- bixenony (+AFS) z poziomowaniem i zmywaniem, LED
- MMI High, Navi, BT, TV, DVD, AMI
- elektryczne stołki
- parktronic plus
- ogrzewanie postojowe
- ori kamerka cofania
- TPMS
C7:
- ori kamerka, ori hak

C6:
- lustreko fotochrom
- bixenony (+AFS) z poziomowaniem i zmywaniem, LED
- MMI High, Navi, BT, TV, DVD, AMI
- elektryczne stołki
- parktronic plus
- ogrzewanie postojowe
- ori kamerka cofania
- TPMS
C7:
- ori kamerka, ori hak
Dokładnie tak. Nawet na lawetę nie mogłem go do wczoraj zaciągnąć, bo dopiero wczoraj odblokowałem ręczny kluczem torx. Jednak nic to nie dało, błąd jest dalej, a zapłon zablokowany.tmr pisze:Czy ja Cię dobrze rozumiem, że auto nie odpala???? :shock:
A jednak ma. Rozmawiałem z serwisem i potwierdził, że błąd ręcznego blokuje zapłon. Jednak w poniedziałek i wtorek auto odmarzło w słońcu i po włączeniu zapłony i zwolnieniu ręcznego błąd zniknął i auto zapaliło. Jednak jak temperatura spadła to zarówno w poniedziałek jak i we wtorem wieczorem już nie dało się zwolnić ręcznego i błąd blokował zapłon. Od wtorku już go nie zapaliłem.tmr pisze:Błąd hamulca ręcznego do odpalania samochodu ma tyle co ja do baby jagi.
U mnie nie pali się lampka CHECK (ta pomarańczowa) a pali się lampka ręcznego oraz czerwona lampka wykrzyknika otoczona dwoma hamulcami poniżęj P. No i wywala błąd hamulca parkowania.tmr pisze:Natomiast może się on (błąd "P" i dodatkowe info z tymi piorunami na FISie) pojawić razem z brakiem reakcji na zapłon np. gdy jest problem z odcięciem zapłonu przez alarm, dodatkowe immo, oraz w sytuacjach błędów np.... instalacji przyczepy... :lol:
Wtyczki są zupełnie OK. Nie dotykane od nowości, a auto ma 3,5 roku.tmr pisze:Sprawdź no dokładnie czy wszystko masz w porządku z wtyczkami w bagażniku, z systemami zabezpieczeń i z gniazdem elektrycznym przyczepy (jeśli je masz).
Dzisiaj mi pracownice wysłały pocztą interfejs VAG. Poniedziałek/wtorek go dostanę to oczywiście sprawdzę.tmr pisze:No i sprawdź kompem na co choruje auto!
Serwisant powiedział, że jak błąd jest długotrwały to komputer blokuje zapłon do czasu skasowania błędu i usunięcia usterki.
Zatem do wtorku będę wiedział jaki dokładnie błąd wywala komputer i jeśli chodziło o zablokowanie tłoczków, to powinienem go odpalić.
Osobiście podejrzewam brak zasilania na jednym z tłoczków.
Pozdr.
Oli
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 770
- Rejestracja: 03 gru 2008, 22:44
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 2007
- Moje auto: S6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Konin/wlkp
- Kontakt:
:D wiesz, dopiero się przekonasz że "serwis" na temat serwisu audi wie czasami tyle co my, czasami mniej... a czasami nic (dość często :-P ).szob pisze:Rozmawiałem z serwisem i potwierdził, że błąd ręcznego blokuje zapłon
Według tego co ja wiem - błędy "zapłonu" i kilku innych rzeczy w samochodzie mogą wstecznie dawać komunikat błędu EPB (ręcznego) na zestwie wskaźników...

dokładnie. "check" nie ma tu zastosowania.szob pisze:U mnie nie pali się lampka CHECK (ta pomarańczowa) a pali się lampka ręcznego oraz czerwona lampka wykrzyknika otoczona dwoma hamulcami poniżęj P. No i wywala błąd hamulca parkowania.
zrobisz jak zechceszszob pisze:Wtyczki są zupełnie OK. Nie dotykane od nowości, a auto ma 3,5 roku.

Ja w szczególności zwróciłbym uwagę na wtyczki: EPB (co jest logiczne

Dodatkowo obejrzałbym dokładnie przełącznik sprzęgła ( :!: ) przy pedale sprzęgła, przełącznik hamulca (przy pedale hamulca), no i bezpieczniki w aucie

btw: sprawdź czy zapalają Ci się stopy (nie w ujęciu anatomicznym...

allelujaszob pisze:Dzisiaj mi pracownice wysłały pocztą interfejs VAG. Poniedziałek/wtorek go dostanę to oczywiście sprawdzę.
szob pisze:Serwisant powiedział, że jak błąd jest długotrwały to komputer blokuje zapłon do czasu skasowania błędu i usunięcia usterki.

Powtarzam: z moich obserwacji wynika, że A6 odpala normalnie z: odkręconym silniczkami EPB, odciętymi kablami silniczków, ze zwartymi kablami silniczków, ze zmiażdżonymi silniczkami, z zalanymi silniczkami, ze spalonymi silniczkami, z silniczkami zalanymi żywicą epoksydową, z silniczkami oblepionymi krowim łajnem (

ale jak to mawiają: to tylko moje obserwacje i mogę się mylić

Wykonane mody
:
C6:
- lustreko fotochrom
- bixenony (+AFS) z poziomowaniem i zmywaniem, LED
- MMI High, Navi, BT, TV, DVD, AMI
- elektryczne stołki
- parktronic plus
- ogrzewanie postojowe
- ori kamerka cofania
- TPMS
C7:
- ori kamerka, ori hak

C6:
- lustreko fotochrom
- bixenony (+AFS) z poziomowaniem i zmywaniem, LED
- MMI High, Navi, BT, TV, DVD, AMI
- elektryczne stołki
- parktronic plus
- ogrzewanie postojowe
- ori kamerka cofania
- TPMS
C7:
- ori kamerka, ori hak
Wiesz w sumie na logikę ja też nie widzę związku ręcznego z zapłonem. Przecież mogę odłączć silniczki od zasilania odkręcić ręką ręczny i zostawić go w pozycji odblokowanej i w teorii pojechać np. na serwis.tmr pisze:Powtarzam: z moich obserwacji wynika, że A6 odpala normalnie z: odkręconym silniczkami EPB, odciętymi kablami silniczków, ze zwartymi kablami silniczków, ze zmiażdżonymi silniczkami, z zalanymi silniczkami, ze spalonymi silniczkami, z silniczkami zalanymi żywicą epoksydową, z silniczkami oblepionymi krowim łajnem (), i tak dalej, i tak dalej...
ale jak to mawiają: to tylko moje obserwacje i mogę się mylić
Być może jeszcze jakiś inny błąd się nakłada, ale z tego co czytałem na forum innym też błąd ręcznego unimożliwiał zapalenie auta. Przynajmniej 1 uczestnik o tym pisał, więc nie jestem jedynym pechowcem w tym względzie.
Tak czy inaczej na serwis jechać nie mogę, a dowiem się co to za błąd jak podłączę interfejs VAG.
Spróbuję jeszcze odpalić auto na odłączonych silniczkach i sprawdzić czy jest zasilanie na kablach i czy same silniczki działają.
Oli
No super dla ciebie.KMS pisze:Tak z ciekawości, wyjąłem bezpieczniki zasilające silniczki i .... auto odpaliło.
Ja dalej jestem w kropce. Dzisiaj rano poszedłem do samochodu, było +0.5 C i po przekręceniu kluczyka błąd zniknął i auto zapaliło od ręki. Ręczny się odblokował.
Zatem postanowiłem się autem przejechać na stację benzynową i sprawdzić ile wody jest w płynie hamulcowym. Na stacji mają taki miernik który po pobraniu kilku kropel płynu określa ile jest w nim wody i przy jakiej temperaturze on zamarznie. Wynik był -40 C, więc płyn raczej wykluczam, że spowodował ten problem.
Oczywiście na stacji po zgaszeniu silnika auto już nie zapaliło. Zatem ściągnęłem grzecznie koła odkręciłem jeden po drugim silniczek z każdej strony i sprawdziłem czy będą chodziły na kablach podłączonych do akumulatora. Silniki okazały się sprawne.
Następnie zmierzyłem z kolegą jaki prąd jest na kablach doprowadzających i okazało się, że nie ma na nich napięcia przy zaciąganiu i spuszczaniu ręcznego. Co ciekawe zmierzyłem też opór i wyszło, że jest bliski zeru i to na jednym i drugim kole. Jak dla mnie to gdzieś ten kabel musi mieć zwarcie, bo inaczej między elektrodą + a - nie powinien być zerowy oprór.
Wykluczam bezpiecznik, bo auto zapaliło z rana i bezpiecznik albo jest spalony albo nie. Z resztą sprawdziłem wszystkie te z tyłu i było OK.
Grzecznie odkręciłem tłoczki od ręcznego, wkręciłem silniczki, podpiąłem je i kolega zaciągnął mnie pod dom.
Zatem z dzisiejszej zabawy wynika, że na kablach zasilających nie ma prądu i najpewniej jest jakieś zwarcie.
Co wy na to?
Oli
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 770
- Rejestracja: 03 gru 2008, 22:44
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 2007
- Moje auto: S6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Konin/wlkp
- Kontakt:
Na kablach przy braku odbiornika nie wymierzysz żadnego napięcia. Po prostu ECU go nie poda
- i właśnie to zaobserwowaliście.
Co do zerowego oporu - z dużą dozą prawdopodobieństwa tak właśnie ma być , ale sam nigdy akurat oporu na kabelkach silniczków EPB nie mierzyłem.
Co z tego wszystkiego wynika?
- sprawdź wtyczki w bagażniku...
- sprawdź bezpieczniki (z przodu też :lol: ) i nie zakładaj, że bezpiecznik albo działa, albo nie (choć z pwnością masz rację). W szczególności sprawdź dokładnie bezpiecznik numer 6 z lewej strony.
- sprawdź czy palą się światła STOP
- sprawdź wtyczki przy pedale sprzęgła i hamulca.
Wiem że nie ma sensu pisać o skrzynkach w podszybiu i sprawdzeniu tam, ale może chociaż w nie delikatnie stukniesz... 8-)
Jak nic nie pomoże - czekaj do wtorku
Stawiam flaszkę że problem wogóle nie dotyczy hamulców elektrycznych :-P

Co do zerowego oporu - z dużą dozą prawdopodobieństwa tak właśnie ma być , ale sam nigdy akurat oporu na kabelkach silniczków EPB nie mierzyłem.
Co z tego wszystkiego wynika?
- sprawdź wtyczki w bagażniku...

- sprawdź bezpieczniki (z przodu też :lol: ) i nie zakładaj, że bezpiecznik albo działa, albo nie (choć z pwnością masz rację). W szczególności sprawdź dokładnie bezpiecznik numer 6 z lewej strony.
- sprawdź czy palą się światła STOP
- sprawdź wtyczki przy pedale sprzęgła i hamulca.
Wiem że nie ma sensu pisać o skrzynkach w podszybiu i sprawdzeniu tam, ale może chociaż w nie delikatnie stukniesz... 8-)
Jak nic nie pomoże - czekaj do wtorku

Stawiam flaszkę że problem wogóle nie dotyczy hamulców elektrycznych :-P
Wykonane mody
:
C6:
- lustreko fotochrom
- bixenony (+AFS) z poziomowaniem i zmywaniem, LED
- MMI High, Navi, BT, TV, DVD, AMI
- elektryczne stołki
- parktronic plus
- ogrzewanie postojowe
- ori kamerka cofania
- TPMS
C7:
- ori kamerka, ori hak

C6:
- lustreko fotochrom
- bixenony (+AFS) z poziomowaniem i zmywaniem, LED
- MMI High, Navi, BT, TV, DVD, AMI
- elektryczne stołki
- parktronic plus
- ogrzewanie postojowe
- ori kamerka cofania
- TPMS
C7:
- ori kamerka, ori hak