Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

A6 C6 2.0tdi Głośny hamulec ręczny

Zawieszenie
Awatar użytkownika
colo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 22 cze 2008, 18:02
Lokalizacja: Londyn

A6 C6 2.0tdi Głośny hamulec ręczny

Post autor: colo » 02 lis 2009, 19:11

Problem nietypowy, jeszcze nie awaria ale pewnie już niebawem. Jestem posiadaczem Audi od 3 lat i w międzyczasie przerobiłem już większość problemów opisanych na forum. Tym razem hamulec ręczny. Wyjątkowo głośny przy zaciąganiu i odpuszczaniu. Odkręciłem same silniczki i działają normalnie, więc zapewne to zacisk się zaciera. Pytanie jak rozebrać/złożyć zacisk hamulca? Domyślam się żę chodzi o lekkie nasmarowanie. Jak już wspomniałem autko posiadam już jakiśczas i zauważyłem że ręczny pracuje coraz głośniej. A może jakieś inne rozwiązanie ?

Awatar użytkownika
colo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 22 cze 2008, 18:02
Lokalizacja: Londyn

Post autor: colo » 01 gru 2009, 20:44

Niestety jeszcze nie. Po wymianie klocków ręczny pracuje w mniejszym zakresie, więc hałasuje mniej. Nadal nie jestem pewien czy to wina silniczka czy samego zacisku. Nie mam odpowiednich narzędzi, ale sprawdziłbym to odkręcając silniczek i użył dobrej wiertarki ze sprzęgłem i torxem do zaciskania i puszczania ręcznego. Silniczek można nasmarować ale do zacisku nie wiem jak się dobrać. Powodzenia

Awatar użytkownika
colo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 22 cze 2008, 18:02
Lokalizacja: Londyn

Post autor: colo » 06 sty 2010, 12:54

No i oczywiście przed rozbieraniem najlepiej zaopatrzyć się w zestaw gumek zacisku.[/quote]

Czy pasują od modelu C5 do C6 ? Sprawdzałem w paru sklepach i nie bardzo się orientują.

szob
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 31 sty 2010, 22:03
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: szob » 03 lut 2010, 19:01

Witam,

Jeśli mogę się podłączyć do tematu ręcznego to mam z nim mały problem.

Mam Audi A6 C6 z 2006 roku. Ostatnio postawiłem je pod domem, a tam przejechał pług i pod tył samochodu wepchnął mi sporo bryzy pośniegowej z ulicy. Dzień po tym poszedłem zapalić auto i tu problem. Pojawia się błąd "Parking brake" czyli ręczny i ręczny nie chce się wyłączyć. Najwyraźniej zamarzł, bo wcześniej nie miałem z nim nigdy problemu.

W konsekwencji od niedzieli nie mogę odpalić auta, bo zgłasza cały czas ten błąd. To znaczy raz w poniedziałek świeciło słońce i tył auta zagrzał się powyżej 0 stopni i hamulec puścił na chwilę. Przekarkowałem wtedy auto i miałem nadzieję, że jest już po problemie. Wieczorem jednak chciałem je ponownie zapalić i okazało się, że znowu ręczny zamarzł.

Następnego dnia ściągnąłem tylnie koła, ogrzałem zaciski w miejscu gdzie znajdują się silniki, ale nic to nie dało. Było już -2 C i do tej pory nie udało mi się odpalić auta. Nie mogę wjechać do garażu, bo auto nie chce zapalić z powodu błędu ręcznego. Najpewniej zacisk jest zalany i zamarznięty i siliniczki elektryczne od ręcznego nie mogą wyłączyć ręcznego.

Kładłem się pod auto i kolego włączał i wyłączał ręczny i oba silniczki się włączają na chwilę, ale nie kręcą się tak jak powinny, tylko tykną i wywala błąd ręcznego.

Dodam, że jestem kilkadziesiąt kilometrów od najbliższego serwisu Audi i laweta nie wchodzi w grę, bo przecież ręczny jest zaciśnięty, tylko holowanie za przednie koła (mam skrzynię manualną i napęd na przód), ale i to wydatek kilkuset złotych.

Co ja mogę z tym zrobić? Nie za bardzo mogę czekać na lepszą pogodę, bo to może jeszcze zająć tydzień lub więcej. Czy da się to tak podgrzać by ręczny odpuścił ? Którą część podgrzewać by najszybciej się całość ogrzała?

Jak odpalę to od razu na serwis, bo i tak już czas, ale najpierw muszę to auto zapalić.

Każda wskazówka mile widziana.

Pozdr.

Oliwer
Oli

KMS
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 357
Rejestracja: 15 mar 2009, 20:17
Imię: Hubert
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: KMS » 03 lut 2010, 19:31

szob pisze:Co ja mogę z tym zrobić?
1. Przeczytać instrukcję obsługi samochodu(jest opisane postępowanie w przypadku zablokowania hamulca)
2. Masz w skrzynce narzędziowej klucz (torx), odblokowujesz nim hamulce ręcznie(oddzielnie każdą ze stron) oczywiście działasz na zaciskach.

szob
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 31 sty 2010, 22:03
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: szob » 03 lut 2010, 21:25

KMS pisze:1. Przeczytać instrukcję obsługi samochodu(jest opisane postępowanie w przypadku zablokowania hamulca)
2. Masz w skrzynce narzędziowej klucz (torx), odblokowujesz nim hamulce ręcznie(oddzielnie każdą ze stron) oczywiście działasz na zaciskach.
Dzięki za te pomocne wskazówki. Bardzo mnie ucieszyła ta odpowiedź i wygląda na to, że położę się spać w lepszym nastroju. Ciekawe jest to, że w serwisie autoryzowanym AUDI człek nie wiedział co mam zrobić. Powiredział, że auto przywieźć do serwisu, albo serwisant musi z komputerem podejchać do auta. A tu taka prosta sprawa.

Jutro z rańca się za to biorę i dam znać jak poszło.

A tak a propos, mamy takie same auto, ale ty masz gaz. Ja właśnie planuję go założyć.

Jak to auto sprawuje się na LPG, ile pali i jaką instalację masz? Bardzo bym był wdzięczny za podzielenie się doświadczeniami i chociaż na LPG jeżdżę od 1997 roku i wszystkie inne auta w firmie mam na gaz, to z AUDI się zastanawiam.

Pozdr.
Oli

KMS
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 357
Rejestracja: 15 mar 2009, 20:17
Imię: Hubert
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: KMS » 03 lut 2010, 23:18

Jak to auto sprawuje się na LPG, ile pali i jaką instalację masz?
odp.na PW

szob
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 31 sty 2010, 22:03
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: szob » 04 lut 2010, 09:23

KMS pisze:
Jak to auto sprawuje się na LPG, ile pali i jaką instalację masz?
odp.na PW
Dzięki.

Jeśli chodzi o ręczny, to w instrukcji znalazłem tylko opis jego działania na str. 28 i 133. Nie znalazłem odniesienia do ręcznego jego odblokowania. Możesz powiedzieć gdzie znalazałeś opis procedury?

Jeśli chodzi o zestaw narzędzi to sprawdziłem go i znalazłem:
- lewarek do podnoszenia,
- śrubokręt dwustronny,
- klucz do śrub od kół,
- drut to wyciągania kołpaków,
- hak do holowania,
- plastikowy kołek,
- nasadkę do odkręcania śruby zabezpieczającej koła przed kradzieżą.

I teraz tak, jedyne co można nazwać torxem to właśnie ta nasadka. Czy to o nią chodzi?

Problem w tym, że kupiłem auto ze wyłamaną nasadką. Przy okazji zmiany opon na zimowe musiałem przejechać się do serwisu by mi te śruby wykręcili i gumiarz dał mi zwykłe śruby od AUDI. Teraz nie mam zabiezpieczeń, ale nasadka jest bezużyteczna. W serwisie można ją kupić za 150zł, ale trzeba poczekać kilka dni. Zatem jeśli to o tej nasadce mówiłeś, to mam problem.

Dzisiaj znowu jest słonecznie i pewnie w słońcu będzie powyżej zera, więc mam nadzieję, że auto mi odpali i od razu pojadę na serwis by to zrobić.

Tak czy inaczej proszę potwiedź czy ten torx o którym pisałeś to ten od śruby w kole.

[ Dodano: 2010-02-04, 18:24 ]
Dobra klucze torx kupiłem, odkręciłem silniczki, odblokowałem ręczny, ale nawet przy wyłączonym ręczny błąd dalej się pojawia.

Zaciągnąłem potem ręczny i zadziałał, ale nie miało to wpływu na błąd.

Jak dla mnie to albo silniczek poszedł, albo kabel zasilania jest skorodowany, jak opisano to powyżej. W weekend wyciągnę silniczki i je sprawdzę i sprawdzę czy przy zaciąganiu na kablach zasilających jest napięcie.

Macie jakieś inne pomysły?
Oli

tmr
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 770
Rejestracja: 03 gru 2008, 22:44
Imię: Forum Audi
Rocznik: 2007
Moje auto: S6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Konin/wlkp
Kontakt:

Post autor: tmr » 04 lut 2010, 23:45

Czy ja Cię dobrze rozumiem, że auto nie odpala???? :shock:

Błąd hamulca ręcznego do odpalania samochodu ma tyle co ja do baby jagi.
Natomiast może się on (błąd "P" i dodatkowe info z tymi piorunami na FISie) pojawić razem z brakiem reakcji na zapłon np. gdy jest problem z odcięciem zapłonu przez alarm, dodatkowe immo, oraz w sytuacjach błędów np.... instalacji przyczepy... :lol:

Sprawdź no dokładnie czy wszystko masz w porządku z wtyczkami w bagażniku, z systemami zabezpieczeń i z gniazdem elektrycznym przyczepy (jeśli je masz).
No i sprawdź kompem na co choruje auto !!! ;-)
Wykonane mody :) :
C6:
- lustreko fotochrom
- bixenony (+AFS) z poziomowaniem i zmywaniem, LED
- MMI High, Navi, BT, TV, DVD, AMI
- elektryczne stołki
- parktronic plus
- ogrzewanie postojowe
- ori kamerka cofania
- TPMS

C7:
- ori kamerka, ori hak

szob
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 31 sty 2010, 22:03
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: szob » 05 lut 2010, 18:04

tmr pisze:Czy ja Cię dobrze rozumiem, że auto nie odpala???? :shock:
Dokładnie tak. Nawet na lawetę nie mogłem go do wczoraj zaciągnąć, bo dopiero wczoraj odblokowałem ręczny kluczem torx. Jednak nic to nie dało, błąd jest dalej, a zapłon zablokowany.
tmr pisze:Błąd hamulca ręcznego do odpalania samochodu ma tyle co ja do baby jagi.
A jednak ma. Rozmawiałem z serwisem i potwierdził, że błąd ręcznego blokuje zapłon. Jednak w poniedziałek i wtorek auto odmarzło w słońcu i po włączeniu zapłony i zwolnieniu ręcznego błąd zniknął i auto zapaliło. Jednak jak temperatura spadła to zarówno w poniedziałek jak i we wtorem wieczorem już nie dało się zwolnić ręcznego i błąd blokował zapłon. Od wtorku już go nie zapaliłem.
tmr pisze:Natomiast może się on (błąd "P" i dodatkowe info z tymi piorunami na FISie) pojawić razem z brakiem reakcji na zapłon np. gdy jest problem z odcięciem zapłonu przez alarm, dodatkowe immo, oraz w sytuacjach błędów np.... instalacji przyczepy... :lol:
U mnie nie pali się lampka CHECK (ta pomarańczowa) a pali się lampka ręcznego oraz czerwona lampka wykrzyknika otoczona dwoma hamulcami poniżęj P. No i wywala błąd hamulca parkowania.
tmr pisze:Sprawdź no dokładnie czy wszystko masz w porządku z wtyczkami w bagażniku, z systemami zabezpieczeń i z gniazdem elektrycznym przyczepy (jeśli je masz).
Wtyczki są zupełnie OK. Nie dotykane od nowości, a auto ma 3,5 roku.
tmr pisze:No i sprawdź kompem na co choruje auto !!! ;-)
Dzisiaj mi pracownice wysłały pocztą interfejs VAG. Poniedziałek/wtorek go dostanę to oczywiście sprawdzę.

Serwisant powiedział, że jak błąd jest długotrwały to komputer blokuje zapłon do czasu skasowania błędu i usunięcia usterki.

Zatem do wtorku będę wiedział jaki dokładnie błąd wywala komputer i jeśli chodziło o zablokowanie tłoczków, to powinienem go odpalić.

Osobiście podejrzewam brak zasilania na jednym z tłoczków.

Pozdr.
Oli

tmr
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 770
Rejestracja: 03 gru 2008, 22:44
Imię: Forum Audi
Rocznik: 2007
Moje auto: S6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Konin/wlkp
Kontakt:

Post autor: tmr » 06 lut 2010, 07:44

szob pisze:Rozmawiałem z serwisem i potwierdził, że błąd ręcznego blokuje zapłon
:D wiesz, dopiero się przekonasz że "serwis" na temat serwisu audi wie czasami tyle co my, czasami mniej... a czasami nic (dość często :-P ).

Według tego co ja wiem - błędy "zapłonu" i kilku innych rzeczy w samochodzie mogą wstecznie dawać komunikat błędu EPB (ręcznego) na zestwie wskaźników... :)
szob pisze:U mnie nie pali się lampka CHECK (ta pomarańczowa) a pali się lampka ręcznego oraz czerwona lampka wykrzyknika otoczona dwoma hamulcami poniżęj P. No i wywala błąd hamulca parkowania.
dokładnie. "check" nie ma tu zastosowania.
szob pisze:Wtyczki są zupełnie OK. Nie dotykane od nowości, a auto ma 3,5 roku.
zrobisz jak zechcesz :)
Ja w szczególności zwróciłbym uwagę na wtyczki: EPB (co jest logiczne :) ), parktronica (jeśli masz), wzmacniacza ( :!: 8-) ), instalacji przyczepy jeśli masz, punkty masy w bagażniku.
Dodatkowo obejrzałbym dokładnie przełącznik sprzęgła ( :!: ) przy pedale sprzęgła, przełącznik hamulca (przy pedale hamulca), no i bezpieczniki w aucie ;-)

btw: sprawdź czy zapalają Ci się stopy (nie w ujęciu anatomicznym... ;-) ) jak wciskasz pedał hamulca...
szob pisze:Dzisiaj mi pracownice wysłały pocztą interfejs VAG. Poniedziałek/wtorek go dostanę to oczywiście sprawdzę.
alleluja
szob pisze:Serwisant powiedział, że jak błąd jest długotrwały to komputer blokuje zapłon do czasu skasowania błędu i usunięcia usterki.
:) hihi

Powtarzam: z moich obserwacji wynika, że A6 odpala normalnie z: odkręconym silniczkami EPB, odciętymi kablami silniczków, ze zwartymi kablami silniczków, ze zmiażdżonymi silniczkami, z zalanymi silniczkami, ze spalonymi silniczkami, z silniczkami zalanymi żywicą epoksydową, z silniczkami oblepionymi krowim łajnem ( ;-) ), i tak dalej, i tak dalej...

ale jak to mawiają: to tylko moje obserwacje i mogę się mylić :-)
Wykonane mody :) :
C6:
- lustreko fotochrom
- bixenony (+AFS) z poziomowaniem i zmywaniem, LED
- MMI High, Navi, BT, TV, DVD, AMI
- elektryczne stołki
- parktronic plus
- ogrzewanie postojowe
- ori kamerka cofania
- TPMS

C7:
- ori kamerka, ori hak

szob
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 31 sty 2010, 22:03
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: szob » 06 lut 2010, 09:23

tmr pisze:Powtarzam: z moich obserwacji wynika, że A6 odpala normalnie z: odkręconym silniczkami EPB, odciętymi kablami silniczków, ze zwartymi kablami silniczków, ze zmiażdżonymi silniczkami, z zalanymi silniczkami, ze spalonymi silniczkami, z silniczkami zalanymi żywicą epoksydową, z silniczkami oblepionymi krowim łajnem ( ;-) ), i tak dalej, i tak dalej...

ale jak to mawiają: to tylko moje obserwacje i mogę się mylić :-)
Wiesz w sumie na logikę ja też nie widzę związku ręcznego z zapłonem. Przecież mogę odłączć silniczki od zasilania odkręcić ręką ręczny i zostawić go w pozycji odblokowanej i w teorii pojechać np. na serwis.

Być może jeszcze jakiś inny błąd się nakłada, ale z tego co czytałem na forum innym też błąd ręcznego unimożliwiał zapalenie auta. Przynajmniej 1 uczestnik o tym pisał, więc nie jestem jedynym pechowcem w tym względzie.

Tak czy inaczej na serwis jechać nie mogę, a dowiem się co to za błąd jak podłączę interfejs VAG.

Spróbuję jeszcze odpalić auto na odłączonych silniczkach i sprawdzić czy jest zasilanie na kablach i czy same silniczki działają.
Oli

KMS
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 357
Rejestracja: 15 mar 2009, 20:17
Imię: Hubert
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: KMS » 06 lut 2010, 11:56

Tak z ciekawości, wyjąłem bezpieczniki zasilające silniczki i .... auto odpaliło.

szob
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 31 sty 2010, 22:03
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: szob » 06 lut 2010, 21:45

KMS pisze:Tak z ciekawości, wyjąłem bezpieczniki zasilające silniczki i .... auto odpaliło.
No super dla ciebie.

Ja dalej jestem w kropce. Dzisiaj rano poszedłem do samochodu, było +0.5 C i po przekręceniu kluczyka błąd zniknął i auto zapaliło od ręki. Ręczny się odblokował.

Zatem postanowiłem się autem przejechać na stację benzynową i sprawdzić ile wody jest w płynie hamulcowym. Na stacji mają taki miernik który po pobraniu kilku kropel płynu określa ile jest w nim wody i przy jakiej temperaturze on zamarznie. Wynik był -40 C, więc płyn raczej wykluczam, że spowodował ten problem.

Oczywiście na stacji po zgaszeniu silnika auto już nie zapaliło. Zatem ściągnęłem grzecznie koła odkręciłem jeden po drugim silniczek z każdej strony i sprawdziłem czy będą chodziły na kablach podłączonych do akumulatora. Silniki okazały się sprawne.

Następnie zmierzyłem z kolegą jaki prąd jest na kablach doprowadzających i okazało się, że nie ma na nich napięcia przy zaciąganiu i spuszczaniu ręcznego. Co ciekawe zmierzyłem też opór i wyszło, że jest bliski zeru i to na jednym i drugim kole. Jak dla mnie to gdzieś ten kabel musi mieć zwarcie, bo inaczej między elektrodą + a - nie powinien być zerowy oprór.

Wykluczam bezpiecznik, bo auto zapaliło z rana i bezpiecznik albo jest spalony albo nie. Z resztą sprawdziłem wszystkie te z tyłu i było OK.

Grzecznie odkręciłem tłoczki od ręcznego, wkręciłem silniczki, podpiąłem je i kolega zaciągnął mnie pod dom.

Zatem z dzisiejszej zabawy wynika, że na kablach zasilających nie ma prądu i najpewniej jest jakieś zwarcie.

Co wy na to?
Oli

tmr
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 770
Rejestracja: 03 gru 2008, 22:44
Imię: Forum Audi
Rocznik: 2007
Moje auto: S6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Konin/wlkp
Kontakt:

Post autor: tmr » 07 lut 2010, 05:20

Na kablach przy braku odbiornika nie wymierzysz żadnego napięcia. Po prostu ECU go nie poda :) - i właśnie to zaobserwowaliście.
Co do zerowego oporu - z dużą dozą prawdopodobieństwa tak właśnie ma być , ale sam nigdy akurat oporu na kabelkach silniczków EPB nie mierzyłem.
Co z tego wszystkiego wynika?
- sprawdź wtyczki w bagażniku... :)
- sprawdź bezpieczniki (z przodu też :lol: ) i nie zakładaj, że bezpiecznik albo działa, albo nie (choć z pwnością masz rację). W szczególności sprawdź dokładnie bezpiecznik numer 6 z lewej strony.
- sprawdź czy palą się światła STOP
- sprawdź wtyczki przy pedale sprzęgła i hamulca.

Wiem że nie ma sensu pisać o skrzynkach w podszybiu i sprawdzeniu tam, ale może chociaż w nie delikatnie stukniesz... 8-)

Jak nic nie pomoże - czekaj do wtorku :)
Stawiam flaszkę że problem wogóle nie dotyczy hamulców elektrycznych :-P
Wykonane mody :) :
C6:
- lustreko fotochrom
- bixenony (+AFS) z poziomowaniem i zmywaniem, LED
- MMI High, Navi, BT, TV, DVD, AMI
- elektryczne stołki
- parktronic plus
- ogrzewanie postojowe
- ori kamerka cofania
- TPMS

C7:
- ori kamerka, ori hak

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja